انواع روش‌های لیفت سینه بدون جراحی، مزایا و عوارض

لیفت سینه بدون جراحی
1576

انواع روش‌های لیفت سینه بدون جراحی، مزایا و عوارض

زمان مطالعه: 7 دقیقه

لیفت سینه (ماستوپکسی) یک روش جراحی است که با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت باقیمانده، افتادگی سینه‌ها را درمان می‌کند. نتیجه نهایی، افتادگی کمتر، همراه با سینه‌های خوش فرم است. با وجود محبوبیت جراحی لیفت سینه، اما خیلی از افراد روش‌های غیرجراحی را انتخاب می‌کنند. روش‌هایی که می‌توانند با تهاجم کمتر نتیجه مطلوبی ایجاد کنند.

شاید تا به حال درباره لیفت سینه بدون جراحی نی نی سایت جستجو کرده‌ باشید. اما لیفت سینه بی جراحی چگونه است؟ انواع روش‌های لیفت بدون جراحی چیست؟ هرکدام چه مزایا و خصوصیاتی دارد؟ آیا این روش‌ها عوارض دارند؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک فوق تخصصی پوست جردن به معرفی روش‌های لیفت سینه غیر جراحی پرداخته‌ایم. اگر شما هم به دنبال راهی برای بهبوبد بخشیدن به فرم و حجم سینه‌های خود هستید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیفت سینه بدون جراحی هستند؟

افرادی که عموما بین 20 تا 50 سال قرار دارند و افتادگی پوست یا بافت سینه آنها شدید نیست، می‌توانند از روش‌های لیفت بدون جراحی سینه بهره ببرند. بانوانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند بهتر است از انجام این روش‌ها اجتناب کنند. همچنین برای کسانی که افتادگی شدید سینه دارند، ممکن است این روش‌ها جوابدهی مطلوبی نداشته باشد و جراحی برای آنها گزینه بهتری باشد.

انواع روش‌های لیفت سینه بدون جراحی

در اینجا شما را با انواع متدهای لیفت سینه بدون جراحی آشنا می‌کنیم. انتخاب هر روش با در نظر گرفتن نیاز بیمار و با مشورت پزشک تعیین می‌شود.

لیفت سینه با نخ

روش Aptos threading یا لیفت سینه با نخ برای حرکت فیزیکی پوست در اطراف سینه‌ها در جهتی رو به بالا طراحی شده است. این روش درمانی با نام مستعار “لیفت کردن حجم سینه” از نخ های کوچک و خاردار Aptos استفاده می‌کند.

برای لیفت با نخ، یک متخصص زیبایی نخ‌ها را از طریق یک سوزن زیر پوستی به زیر پوست شما وارد می‌کند. سپس نخ‌ها به هم محکم می‌شوند و به سمت بالا و به سمت استخوان ترقوه کشیده می‌شوند.

با وجود استفاده از نخ‌های کاشته شده، روش لیفت با نخ همچنان یک لیفت سینه غیرتهاجمی است و نتایج آن تا 2 سال باقی می‌ماند. بهتر از همه این است که مانند برش‌های سنتی جای زخم ایجاد نمی‌کند و نخ‌ها در عرض 1 تا 2 سال در بافت بدن جذب و حل می‌شوند.

عکس قبل و بعد لیفت سینه
عکس قبل و بعد لیفت سینه

لیفت سینه Caci

درمان سینه Caci که ابتدا به عنوان نوعی درمان آسیب عضلانی ایجاد شد، عضلات سینه شما را هدف قرار می‌دهد. جراح با استفاده از یک دستگاه دستی، پالس‌های الکتریکی را روی ماهیچه‌های اطراف سینه شما متمرکز می‌کند.

نتایج نهایی، ماهیچه‌های سینه فشرده‌تر است که به ایجاد اثر بلند کنندگی و صاف کردن سینه‌ها کمک می‌کند. مانند هر شکل دیگری از تقویت عضلانی، نتایج شما به زمان و تعداد جلسات بستگی دارد. یک جراح احتمالاً جلساتی را در هفته و به مدت چندین هفته توصیه می‌کند تا نتایج کامل را ببیند.

لیفت سینه با لیزر

یکی از روشهای لیفت سینه بدون جراحی لیزر درمانی است که از پرتوهای انرژی پرقدرت برای حذف سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کند و در عین حال تولید کلاژن را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل، لیزر درمانی معمولا برای درمان پیشرفته چین و چروک، لکه‌های ناشی از افزایش سن و جای زخم استفاده می‌شود.

افزایش تولید کلاژن می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را در ناحیه قفسه سینه افزایش دهد، اما هر گونه نتایج “لیفتینگ” در بهترین حالت موقتی و جزئی خواهد بود. و درمان‌های مکرر برای مشاهده نتایج قابل مشاهده ضروری است.

بخشی از مشکل این است که رباط‌های بافت سینه‌تان مانند رباط‌های صورت شما ساخته نمی‌شوند، بنابراین ممکن است همان نتایج سفت شدن را نداشته باشید که در پوست صورت می‌گیرید.

لیزر درمانی احتمالا عوارض زیر را به همراه دارد:

  • جای زخم
  • خون ریزی
  • درد
  • احتمال تغییر رنگ پوست

لیفت سینه با PRP

لیفت سینه با PRP یک روش ضد پیری است که از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) از خون خود فرد استفاده می‌کند. هدف کلی روش این است که سینه‌ها را کمی بالا بیاورد، شبیه به پوشیدن یک سوتین محکم.

در حالی که این روش به خودی خود افتادگی سینه‌ها را درمان نمی‌کند، اما می‌تواند با کمک افزایش گردش خون سینه‌ها را مقداری لیفت کند و همچنین چین و چروک اسکار را کاهش دهد.

مانند سایر روش های زیبایی، روش PRP  توسط جراحان زیبایی و پوست انجام می‌شود. نتایج به تدریج در عرض چند ماه مشاهده می‌شود و نتایج کلی تا چند سال باقی می‌ماند. این روش برای زنان باردار یا شیرده یا کسانی که سابقه سرطان سینه دارند توصیه نمی‌شود.

لیفت سینه با تزریق بوتاکس

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) با شل کردن عضلات زیر پوست شما کار می‌کند و یکی دیگر از روش‌های لیفت سینه بدون جراحی است. این روش به ایجاد حالت صاف کننده روی سطح پوست کمک می‌کند.

تزریق بوتاکس اولین بار برای درمان خطوط ریز و چین و چروک در بازار معرفی شد. از آن زمان، برای کمک به درمان میگرن مزمن نیز تایید شده است. در حالی که برخی از پزشکان ممکن است از تزریق بوتاکس در ناحیه سینه‌ برای جلوگیری از خمیدگی شانه‌ها استفاده کنند، این درمان به عنوان یک روش لیفت سینه توسط FDA تایید نشده است. نتایج جزئی هستند و تا 4 ماه ماندگاری دارند.

لیفت سینه با تزریق فیلر

سایر تزریق‌هایی که معمولاً برای صورت استفاده می‌شوند نیز برای ناحیه سینه در نظر گرفته می‌شوند. شامل تزریق فیلرهای اسید هیالورونیک که محبوب‌ترین و رایج‌ترین فیلرهای حال حاضر هستند.

رایج ترین برند فیلر برای این استفاده Sculptra است که یک اسید لاکتیک پلی-L است و در صورت تزریق چندین ماه ماندگاری دارد. همچنین بدن را برای تولید کلاژن جدید در ناحیه تحت درمان تحریک می‌کند. معمولاً برای مشاهده نتایج به چندین جلسه نیاز دارد.

فیلرهای آرایشی در حالی که تهاجمی نیستند، به دلیل فقدان مطالعات طولانی مدت در مورد اثربخشی آنها، به عنوان درمان مناسب برای ناحیه سینه در نظر گرفته نمی‌شوند.

لیفت کردن سینه
لیفت کردن سینه

لیفت سینه با تزریق چربی

تزریق چربی نیز یکی دیگر از موارد قابل استفاده برای لیفت کردن سینه بدون جراحی است. در این روش پزشک با لیپوساکشن، چربی مورد نیاز را از یک قسمت از بدن برداشته و پس از پاکسازی به سینه شخص تزریق می‌کند تا مشکلات ظاهری آن برطرف شود. در تزریق چربی به سینه چون از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود، واکنش آلرژیک رخ نمی‌دهد و معمولا مدت زمان ماندگاری آن بیشتر است.

لیفت سینه با اندولیفت

اندولیفت جدیدترین متد لیفت سینه بدون جراحی است. ENDOLIFT یک روش لیزر سرپایی با حداقل تهاجم است که در پزشکی زیبایی استفاده می‌شود. لیزر اندولیفت (دارای تاییدیه FDA آمریکا) انجام می‌شود. ENDOLIFT دارای اهداف متعددی است: بازسازی لایه‌های عمیق و سطحی پوست، تونینگ، جمع شدن سپتوم‌های همبند، و تحریک تولید کلاژن.

فعالیت اصلی ENDOLIFT باعث سفت شدن پوست می‌شود، به عبارت دیگر جمع شدن و کاهش شلی پوست به لطف فعال شدن نئوکلاژن‌ها و عملکردهای متابولیک در ماتریکس خارج سلولی است. بنابراین این روش می‌تواند در لیفت سینه و رفع افتادگی و شلی پوست ناحیه سینه موثر باشد.(1)

جهت مطالعه بیشتر:

مزایا لیفت سینه بدون جراحی چیست؟

گرچه لیفت سینه با روشهای غیرجراحی نتایجی به کیفیت یا ماندگاری روش جراحی ندارد، اما از مزایای متعددی برخوردار است:

  • لیفت سینه بدون عمل عوارض زیادی ندارد، جز عوارض موقتی که به زودی رفع می‌شوند.
  • این روشها دوره نقاهت زیادی ندارند و متقاضی می‌تواند خیلی زود به فعالیت روزمره خود بازگردد.
  • روشهای لیفت سینه بدون جراحی هزینه بسیار پایین‌تری از روش جراحی لیفت سینه دارد.
  • این روشها می‌توانند مشکل سینه‌هایی که شلی و افتادگی کمی دارند را خیلی خوب برطرف کنند.
  • این روش‌ها برش و خونریزی ندارند.

عوارض لیفت سینه بدون جراحی چیست؟

در حالی که عوارض لیفت سینه غیرجراحی بسیار کمتر از گزینه‌های جراحی و تهاجمی است، اما همچنان می‌تواند عوارض جانبی کمی داشته باشد. گرچه می‌توانید بدون هیچ استراحتی به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید، اما اگر بعد از عمل متوجه سوزش، قرمزی یا ناراحتی شدید، تعجب نکنید.

در اینجا چند مورد از شایع‌ترین عوارضی که ممکن است پس از انواع خاصی از لیفت سینه بدون جراحی ایجاد شود، آورده شده است.

در برخی از انواع لیفت سینه بدون جراحی، سوزش مانند قرمزی، کبودی، تورم یا ناراحتی ممکن است در روزهای بعد از عمل ایجاد شود.

به عنوان مثال، بعد از لیفت سینه با نخ، ممکن است متوجه قرمزی در مناطقی شوید که نخ ها وارد شده‌اند. یا با درمان سینه Caci ممکن است بعد از جلسه کمی احساس درد کنید. حتی پوشیدن سوتین جدید می‌تواند باعث تحریک پوست یا درد عضلانی شود.

با این حال، در بیشتر موارد، تحریک باید موقتی باشد. اگر متوجه درد، تورم یا تحریک پوستی شدید که بیش از چند روز طول بکشد، توصیه می‌کنیم با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض بوتاکس سینه

اگر بوتاکس را برای سینه خود انتخاب کنید، عوارض طبیعی بوتاکس ممکن است رخ دهد. شامل:

  • کبودی جزئی
  • خستگی
  • درد
  • تورم
  • واکنش‌های آلرژیک

بیشتر واکنش‌های بوتاکس موقتی و خفیف هستند، اما اگر متوجه عوارض جانبی شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

لیفت سینه بدون جراحی نتایج مشابه جراحی سنتی را ارائه نمی‌دهد، اما اگر نمی‌خواهید تحت ماستوپکسی یا جراحی کامل قرار بگیرید، ممکن است ارزش بررسی را داشته باشند. به خصوص برای سینه‌هایی که دارای افتادگی یا شلی خفیف‌تری هستند. صرف نظر از اینکه چه تصمیمی می‌گیرید، مهم است که با یک پزشک باتجربه و دارای گواهی بورد تخصصی مشورت کنید.

کلینیک فوق تخصصی جردن با در اختیار داشتن تیم پزشکان متخصص و مجرب با مدیریت دکتر نیلفروش زاده و همچنین تجهیزات مدرن و درجه‌یک می‌تواند در ارائه خدمات زیبایی به شما عزیزان انتخاب خوبی باشد. این کلینیک به عنوان مرکزی قانونی و معتبر سابقه درخشانی در جلب رضایت مراجعه‌کنندگان داشته است.

سوالات متداول لیفت سینه بدون جراحی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه اندولیفت دانشنامه بوتاکس دانشنامه تزریق چربی دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر دانشنامه لیفت زیبایی زنان

مقالات مرتبط