انواع روش های لیفت چشم؛ با جراحی و بدون جراحی

انواع روش های لیفت چشم
321

انواع روش های لیفت چشم؛ با جراحی و بدون جراحی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

چشم‌های درشت با پشت‌چشم باز و بدون چین و چروک تاثیر زیادی در شادابی و جوانی چهره دارند. افتادگی پلک‌ها، پف و تیرگی دور چشم، و خطوط گوشه چشم‌ها می‌تواند تا حد زیادی چهره را پیر و خسته نشان دهد. اما خبر خوب این است که روش‌های متعددی برای رفع این مشکلات وجود دارد که تحت عنوان “لیفت چشم” شناخته می‌شوند.

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن بررسی می‌کنیم که لیفت چشم چیست و چه انواع روش‌هایی برای این کار وجود دارد، این اقدام چه مشکلاتی را برطرف می‌کند، لیفت پلک بالا یا لیفت زیر چشم ممکن است، ماندگاری این روش‌ها چقدر است، آیا عوارض دارند یا نه، و مزایای هرکدام از این روش‌ها چیست.

اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید و در پی یافتن راهی برای حل آن هستید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

لیفت چشم چیست؟

لیفت چشم روشی است که از طریق آن می‌توان چین و چروک، افتادگی پلک، فصله کم میان چشم و ابرو، خطوط پنچه کلاغی، و پفت و تیرگی دور چشم را کاهش داده و یا از بین برد. میزان اثرگذاری این اقدام به روش انتخابی شما، سن شما، و همچنین میزان و شدت مشکل و شرایط پوست شما بستگی دارد. لیفت چشم به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود که هرکدام مزایا و محدودیت‌های خود را دارند.

انواع روش‌های لیفت چشم چیست؟

برای این کار روش‌های جراحی و غیرجراحی وجود دارد. در این قسمت انواع روش‌های لیفت چشم را به شما معرفی کرده و درباره آنها توضیح می‌دهیم.

لیفت چشم با بوتاکس

بوتاکس روشی رایج و محبوب برای انواع اهداف زیبایی و درمانی است. از این روش برای لیفت چشم و کاهش چین و چروک اطراف چشم و همچنین از بین بردن خطوط پنجه کلاغی نیز می‌توان استفاده کرد.

بسیاری از چین و چروک و خطوط به مرور زمان در اثر حرکات عضلات و عادت‌های حرکتی چهره به وجود می‌آیند. تزریق بوتاکس در واقع با قطع سیگنال‌های عصبی عضلات را فیکس می‌کند و مانع از حرکت آنها می‌شود. بنابراین اطراف چشم سطح صاف‌تر و بازتری پیدا می‌کند.

لیفت چشم با فیلر

در این روش، گودی زیر چشم به وسیله تزریق فیلر به زیر چشم برطرف می‌شود. معمولا گودی و تیرگی هاله زیر چشم حالتی خسته و بی‌انرژی به صورت می‌دهد. پر کردن این ناحیه با تزریق فیلر باعث می‌شود که چهره شادابی و جوانی خود را بازیابد. برای این کار از فیلرهای هیالورونیک اسید مخصوص زیر چشم استفاده می‌شود. ماندگاری این روش بین یک تا دو سال است. از طرفی فیلرها با تحریک کلاژن سازی پوست باعث ترمیم و سفت شدن پوست در ناحیه می‌شوند.

لیفت کردن چشم
لیفت کردن چشم

لیفت چشم با چربی

تزریق چربی یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توان برای پر کردن گودی زیر چشم استفاده کرد. برای این کار چربی مورد نیاز از بدن خود فرد استخراج شده، سپس تصفیه می‌شود و به گودی زیر چشم تزریق می‌گردد.

مزیت تزریق چربی زیر چشم نسبت به تزریق فیلر این است که ماندگاری خیلی بالایی دارد و همچنین امکان بروز آلرژی وجود ندارد. اما روش سخت‌تری است و تورم و کبودی به همراه دارد.

لیفت چشم با نخ

نخ‌ها کاربرد زیادی در لیفتینگ قسمت‌های مختلف صورت دارند. یکی از این قسمت‌ها، ناحیه چشم و ابرو است. لیفت نخ می‌تواند افتادگی چشم‌ها و ابروها را برطرف کرده و آنها را به سمت بالا بکشد. علاوه بر این نخ‌ها با خاصیت کلاژن سازی باعث سفت شدن بافت نواحی می‌شوند.

پزشک با استفاده از سوزن خیلی نازکی نخ را زیر پوست قرار داده و فیکس می‌کند. نخ‌ها بعد از حدود یک سال جذب می‌شوند و نیاز به تکرار این روش وجود دارد، اما خاصیت جوانسازی لیفت چشم با نخ تا مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند.

لیفت چشم با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ می‌تواند تاثیر خیلی خوبی برای رفع چین و چروک و خطوط، و همچنین جای زخم و لک داشته باشد. این روش با افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست، باعث تقویت پوست شده و استحکام و کیفیت آن را بالا می‌برد. میکرونیدلینگ یکی از روش‌های محبوب برای جوانسازی ناحیه اطراف چشم است.

لیفت چشم با CO2

لیزر فرکشنال CO2 روشی فوق العاده برای از بین بردن چین و چروک و تیرگی اطراف چشم است. این روش خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. استفاده از CO2 برای لیفت چشم و احیای پوست ناحیه اطراف چشم این روزها رواج و محبوبیت زیادی دارد.

لیفت چشم با لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی تاثیر زیادی روی پوست پلک دارد. با استفاده از این روش، سیاهی دور چشم و خطوط اطراف کاهش می‌یابد. در لایه برداری شیمیایی از اسید آزلائیک و رزورسینول برای کاهش تیرگی و روشن کردن ناحیه اطراف چشم استفاده می‌شود. همچنین برای تولید کلاژن و الاستین در پوست از اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک، اسید سیتریک و اسید فیتیک استفاده می‌شود. این درمان به تغذیه پوست، تقویت پوست، جوانسازی و شادابی پوست کمک می‌کند.

با رفع تیرگی و خطوط دور چشم در این روش، چشم‌ها شاداب‌تر و کشیده‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین لایه برداری شیمیایی می‌تواند یکی از روش‌های لیفت چشم به شمار رود.

جراحی لیفت چشم یا بلفاروپلاستی

در بسیاری از موارد، روش‌های غیرجراحی می‌تواند کمک خوبی به کاهش یا رفع مشکل کند، اما گاهی میزان افتادگی یا چروک به اندازه‌ای است که بهترین راه برای درمان آن استفاده از روش جراحی است. بلفاروپلاستی یک روش جراحی برای لیفت چشم است که تاثیر قابل توجهی در رفع افتادگی و چروک دارد. بلفاروپلاستی می‌تواند برای پلک بالا، و یا پایین به صورت لیفت زیر چشم یا لیفت گودی زیر چشم انجام شود.

پزشک با ایجاد برشی در امتداد پلک، چربی و پوست اضافه را برمی‌دارد و سپس محل را بخیه می‌زند. این عمل معمولا دو ساعت طول می‌کشد و حدود 5 تا 7 روز بعد بخیه‌ها کشیده می‌شوند. بعد از عمل باید استراحت کرده، از انجام فعالیت سنگین و قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید(1).

قبل و بعد لیفت چشم
قبل و بعد لیفت چشم

انواع مدل‌های لیفت چشم چیست؟

لیفت چشم یا ابرو بهتر است که به مدل معمولی انجام شود و حالتی طبیعی ایجاد کند. هدف از این روش در وهله اول جوانسازی، رفع چین و چروک و افتادگی، و بازگرداندن شادابی چهره است.

اما در بعضی موارد فرد علاقه‌مند است که چشم‌ها حالت کشیده‌ای پیدا کنند که معمولا به آن لیفت چشم گربه ‌ای گفته می‌شود. برای انجام این کار حتما فرم و مختصات چهره خود را در نظر بگیرید، چون در امر زیبایی، هماهنگی و هارمونی حرف اول را می‌زند. اگر مدل موردنظرتان در چهره شما ننشیند و به قول معروف به شما نیاید، نتیجه مطلوبی به دست نخواهید آورد. پزشک می‌تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند.

ماندگاری لیفت چشم چقدر است؟

میزان ماندگاری لیفت کردن چشم بستگی به نوع روشی که انجام داده‌اید دارد. روش‌های غیرجراحی معمولا از چند ماه تا یک سال ماندگاری دارند و بعد نیاز به تمدید وجود دارد. برندها نیز در کیفیت و ماندگاری موثرند. مثلا برند فیلر یا بوتاکس استفاده شده در تعیین میزان ماندگاری نتیجه نقش دارند.

اما نتیجه روش جراحی بلفاروپلاستی تقریبا دائمی است. البته جلوی روند پیری را نمی‌توان گرفت اما با انجام مراقبت‌ها می‌توان این نتایج را حتی ماندگارتر کرد.

عوارض لیفت چشم چیست؟

در روش‌های غیرجراحی معمولا عوارض موقتی مثل قرمزی، کبودی، تورم یا سردرد را خواهید داشت. این عوارض بعد از مدت کوتاهی از بین می‌روند. اما اگر انجام روش به دست شخص غیرپزشک و در مرکز نامعتبر صورت گیرد ممکن است عوارض ناخوشایندی مثل سوزش و خونریزی به همراه داشته باشد. از این رو مهم است که برای انجام این کار حتما به کلینیک معتبر مراجعه کنید.

در روش جراحی بلفاروپلاستی داشتن عوارضی مثل تورم و کبودی، سردرد، مشکل دید یا خشکی چشم بعد از جراحی طبیعی است و به مرور از بین می‌رود. اما اگر عوارض جدی‌تری مثل خونریزی و عفونت، تغییر رنگ پلک، ناتوانی در بستن چشم، از دست دادن بینایی یا جمع شدن پوست را تجربه کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

مزایای لیفت چشم چیست؟

انجام این عمل زیبایی با انتخاب هر روش، می‌تواند مزایای متعددی برای فرد به همراه داشته باشد. در این قسمت به مهم‌ترین فواید لیفت چشم اشاره می‌کنیم.

  • رفع حالت افتاده پلک بالا و باز شدن اطراف چشم
  • رفع حالت گود یا پف دار زیر چشم
  • رفع خطوط و چروک‌ها و افتادگی‌های پوست اطراف چشم
  • ایجاد حالت سفت و کشیده‌تر در پوست اطراف چشم‌ها
  • ایجاد چهره جوان‌تر و شاداب‌تر و جذاب‌تر
  • برطرف کردن حالت خستگی و پیری در چهره فرد

مراقبت‌های بعد از لیفت چشم چیست؟

مراقبتهای بعد از لیفت چشم، بسته به نوع روش لیفت، متفاوت است. در این قسمت به مهم‌ترین مراقبت‌ها بعد از لیفت چشم اشاره می‌کنیم:

  1. در صورت لیفت چشم با فیلر یا بوتاکس، از دستکاری و مالیدن محل تزریق خودداری کنید.
  2. در صورت لیفت چشم با فیلر، مقدار زیادی آب بنوشید.
  3. در صورت لیفت چشم با بوتاکس، در روز اول از خم کردن سر خود خودداری کنید.
  4. در صورت داشتن تورم و قرمزی می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  5. در صورت لیفت چشم با جراحی، از فعالیت‌های سنگین در هفته اول بعد از جراحی بپرهیزید.
  6. در صورت خشکی چشم بعد از جراحی لیفت، از قطره تجویزی پزشک استفاده کنید.
  7. بعد از جراحی، از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.

هزینه لیفت چشم چقدر است؟

هزینه این کار بسته به نوع روش، برند مواد مصرفی، هزینه آزمایشات و داروها، سن و میزان مشکل فرد، اعتبار کلینیک و پزشک متفاوت است. بنابراین برآیند هزینه‌ها پس از معاینه و انتخاب روش تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره لیفت چشم و انواع روش‌های انجام آن صحبت کردیم. داشتن آگاهی کامل درباره این روش‌ها می‌تواند به شما کمک زیادی برای تصمیم‌گیری کند. همچنین پزشک با معاینه و بررسی میزان مشکل و وضعیت پوست می‌تواند روش مناسب برای رفع مشکل شما را تعیین کند.

کلینیک تخصصی پوست و مو جردن تیمی از پزشکان متخصص و مجرب زیبایی را در اختیار دارد و مجهز به بهترین لوازم و دستگاه‌ها و مواد است. این مرکز قانونی و معتبر افتخار دارد که انواع خدمات زیبایی را با بهترین کیفیت و مطلوب‌ترین نتیجه به شما عزیزان ارائه دهد.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس دانشنامه تزریق چربی دانشنامه تزریق فیلر دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط