لیفت سینه با نخ
169

لیفت سینه با نخ؛ مزایا، کارکرد + عوارض

زمان مطالعه: 5 دقیقه

لیفت با نخ زمانی عمدتاً به صورت اختصاص داشت، اما اکنون در سراسر بدن از زانو گرفته تا باسن یا سینه‌ها انجام می‌شود. به خصوص سینه‌ها پس از مدتی و با افزایش سن دچار افتادگی می‌شوند و بسیاری از بانوان تمایل به لیفت سینه و دستیابی به حالت اولیه دارند. این روش می‌تواند در این موارد مفید واقع شود.

اما لیفت سینه با نخ چیست و چطور انجام می‌شود؟ مزایای لیفت با نخ سینه چیست؟ چه محدودیت‌هایی در این روش وجود دارد؟ این روش چقدر ماندگاری دارد؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن قصد داریم این روش را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر علاقه‌مندید تا بیشتر درباره این روش بدانید و با تمام جزئیات آن آشنا شوید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

لیفت سینه با نخ چیست؟

نخ لیفت معمولاً از ماده ای به نام PDO ساخته می شود. این نخ‌ها از طریق برش‌های کوچک با هدف بالا کشیدن سینه وارد می‌شوند. این یک روش کم تهاجمی است و با بی حسی موضعی بدون نیاز به بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

نخ‌های PDO پوست سینه را بلند می‌کنند و در موقعیتی بالاتر قرار داده و حالتی جوان‌تر به آنها می‌دهند. لیفت سینه می‌تواند به طور مستقل انجام شود یا بخشی از سایر درمان‌های بزرگ کردن سینه باشد.

نخ‌های قابل جذب از طریق برش‌های کوچک وارد پوست می‌شوند. آنها حاوی خارهای کوچکی هستند که به بافت زیرین قلاب می‌شوند. سپس نخ‌ها کشیده می‌شوند و پوست روی آن لیفت می‌شود. این روش سریع است و نتایج فوری را به همراه دارد، اما این نتایج همیشه موقتی هستند و هرگز با جراحی برابری نمی‌کنند.

لیفت سینه با نخ و لیفت صورت با نخ چه تفاوتی دارند؟

برای لیفت سینه با نخ، صرفاً به دلیل سنگینی سینه به نخ‌های بیشتری نیاز است. نه مثل صورت که نهایتا از شش یا هشت نخ استفاده می‌شود. دکتر کارولین چانگ، جراح پلاستیک دارای گواهی هیئت مدیره در سانفرانسیسکو، خاطرنشان می‌کند که برای سینه باید از نخ‌های بیشتری استفاده شود. او توضیح می‌دهد که در اکثر لیفت‌های با نخ سینه، برش‌های شعاعی در اطراف کل سینه و نوک پستان ایجاد می‌شود و سپس نخ‌ها به منظور ایجاد کشش و لیفت بیشتر به‌ صورت ضربدری متقاطع می‌شوند.(1)

لیفت کردن سینه با نخ
لیفت کردن سینه با نخ

لیفت سینه با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

می‌شود گفت همه افراد نمی‌توانند کاندید مناسبی برای این روش باشند، در بسیاری از موارد رفع مشکلات تنها با جراحی امکان پذیر است، اما در مواردی نیز می‌توان به لیفت نخ سینه به نتایج مطلوب نزدیک شد:

  1. افرادی که در اثر افزایش سن دچار افتادگی سینه شده‌اند.
  2. افرادی که به طور ژنتیکی افتادگی سینه دارند.
  3. افرادی که سینه‌های سنگینی ندارند، چون میزان تحمل وزن نخ‌ها محدود است.
  4. افراد با سینه‌های کوچک.
  5. افرادی که انتظار نتایج دائمی ندارند و به موقتی بودن نتیجه راضی‌اند.
  6. افرادی که از جراحی و بیهوشی می‌ترسند.

لیفت سینه با نخ PDO چطور عمل می‌کند؟

لیفت PDO برای سینه‌ها مانند لیفت PDO برای هر قسمت دیگر بدن عمل می‌کند. نخ‌های PDO با همان مواد پلی دیوکسانون که برای جراحی‌های قلب و عروق استفاده می‌شود ساخته می‌شوند. نخ‌های PDO در نواحی مشخص شده با یک سوزن کوچک وارد پوست می‌شوند، جایی که نخ به پوست سینه قلاب می‌شود تا پستان را بکشد و به موقعیت بالاتری برساند.

مزایا لیفت سینه با نخ چیست؟

لیفت سینه با نخ گرچه نتایجی همتای جراحی لیفت سینه ندارد اما به نوبه خود اثربخش و مطلوب است و مزایای متعددی دارد، از جمله:

  1. روشی آسان است و نقاهت جراحی را ندارد.
  2. نیاز به بیهوشی ندارد.
  3. ظاهر کلی سینه‌ها را بهبود می‌بخشد.
  4. بافت سینه را محکم‌تر می‌کند.
  5. سینه‌ها را لیفت و جوانسازی می‌کند.
مزایای لیفت سینه با نخ
مزایای لیفت سینه با نخ

محدودیت‌های لیفت سینه با نخ چیست؟

در کنار مزایا، این روش محدودیت‌هایی نیز دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. لیفت سینه PDO باعث افزایش سایز یا حجم سینه‌ها نمی‌شود. اگر کاهش حجم قابل توجهی در سینه دارید، انتقال چربی یا کاشت سینه بهتر است.
  2. لیفت سینه با نخ حجم سینه‌ها را کاهش نمی‌دهد. اگر قصد کاهش حجم دارید جراحی می‌تواند گزینه بهتری باشد.
  3. نتایج لیفت با نخ دائمی نیستند و نخ‌ها پس از مدتی جذب بافت بدن می‌شوند.
عکس قبل و بعد لیفت سینه با نخ
عکس قبل و بعد لیفت سینه با نخ

عوارض لیفت سینه با نخ چیست؟

نخ‌های PDO بسیار ایمن هستند. این نخ‌ها از پلی دیوکسانون ساخته شده‌اند که بدن به مرور زمان آن را جذب می‌کند. پلی دیوکسانون خطر واکنش آلرژیک بسیار کمی دارد زیرا با بدن انسان سازگار است. نخ‌های PDO توسط FDA تایید شده‌اند و برای استفاده در زیبایی پوست و بافت استفاده می‌شوند.

اما لیفت سینه با این روش ممکن است عوارضی مثل ورم و کبودی و یا ایجاد بافت اسکار در سینه ایجاد کند(2).

مراقبتهای بعد از لیفت سینه با نخ چیست؟

با رعایت موارد زیر می‌توانید اثر عوارض جانبی را از بین برده و از نتیجه ایده آل برخوردار شوید:

  • ناحیه‌ای که نخ در آنها کشیده شده را دستکاری نکنید.
  • سعی کنید موقع استراحتروی سینه‌ها نخوابید و فشار نیاورید.
  • در صورت کبودی یا تورم می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا چندین روز از فعالیت سنگین و ورزش خودداری کنید.

ماندگاری نتیجه لیفت سینه با نخ چقدر است؟

نتایج لیفت با نخ‌های PDO تقریباً در تمام قسمت‌هایی از بدن که از آنها استفاده می‌شود مدت زمان ماندگاری یکسانی دارد. نتایج ممکن است تا 2-3 سال پس از درمان باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این مقاله از کلینیک زیبایی جردن سعی کردیم روش لیفت سینه با نخ را به شما عزیزان معرفی کنیم. اینکه این روش چیست، برای چه کسانی مناسب‌تر است، چه مزایایی دارد، چه عوارضی ممکن است داشته باشد، و ماندگاری آن چقدر است.

فراموش نکنید که این روش اگر به دست پزشک متخصص و مجرب و در محیط کاملا مجهز و بهداشتی انجام شود می‌تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد و عوارضی برای شما ایجاد نکند. بنابراین مراجعه به مراکز معتبر برای انجام این روش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

افتخار داریم به شما اعلام کنیم که همکاران ما در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن می‌توانند خدمات زیبایی را با کیفیت مطلوب برای شما عزیزان انجام دهند. کلینیک جردن یک مرکز زیبایی قانونی و معتبر است که با پزشکان متخصص و تجهیزات مدرن، زیر نظر پروفسور نیلفروش زاده توانایی ارائه انواع خدمات زیبایی را به مشتریان عزیز دارد.

سوالات متداول لیفت سینه با نخ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه لیفت زیبایی زنان

مقالات مرتبط