مراقبت بعد از اندولیفت؛ نکات مهمی که باید بدانید

مراقبت بعد از اندولیفت
853

مراقبت بعد از اندولیفت؛ نکات مهمی که باید بدانید

زمان مطالعه: 7 دقیقه

انجام مراقبت‌های لازم بعد از انجام هر روش زیبایی، از روش‌های جراحی گرفته تا روش‌های غیر جراحی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اقدامات مراقبتی صحیح می‌توانند نقش پررنگی در دستیابی به نتیجه مطلوب داشته باشند. یکی از روش‌های جدید زیبایی اندولیفت است. اما اندولیفت چیست و مراقبت بعد از اندولیفت شامل چه مواردی می‌شود؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره اندولیفت و مراقبتهای بعد از اندولیفت صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اندولیفت چیست؟

اندولیفت Endolift یک لیزر ترکیبی است که ترکیبی از جوانسازی پوست و کانتورینگ صورت است و می‌تواند جایگزینی برای عمل جراحی لیفت صورت در نواحی افتادگی پوست باشد. این روش را می‌توان با بی حسی موضعی که نیازی به برش و بیهوشی ندارد انجام داد. اندولیفت گزینه بسیار آسان‌تر و ایمن‌تری نسبت به جراحی ارائه می‌دهد.

اندولیفت 3 حالت دارد: درمان آکنه، چربی سوزی، سفت کننده پوست (لیپولیز). برای پوست‌های افتاده از روش سفت کردن استفاده می‌شود. در مواردی که نیاز به کاهش افتادگی داریم یا در مناطقی که چربی سوزی لازم است از دو حالت با هم استفاده می‌شود.

اندولیفت می‌تواند در بخش‌های مختلفی از صورت و بدن مورد استفاده قرار گیرد، از جمله موارد زیر:

  • گردن
  • افتادگی زیر گونه‌ها
  • فک
  • افتادگی گونه و وسط صورت
  • کیسه‌های زیر چشم

روش اندولیفت را می‌توان برای هر نوع پوست و هر سنی استفاده کرد. اندولیفت یکی از معدود روش‌هایی است که می‌توانید بلافاصله اثر آن را مشاهده کنید. ماندگاری اثر آن بسته به ساختار پوست و میزان مشکلات و همچنین مراقبت های بعد از اندولیفت تقریباً دو تا پنج سال طول می‌کشد.

مراقبت بعد از اندولیفت

در ادامه، مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از اندولیفت را برای شما توضیح می‌دهیم.

بدن را هیدراته نگه دارید

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها بعد از انجام روش‌های زیبایی، از جمله اندولیفت، هیدراته نگه داشتن بدن است. سعی کنید هر روز به میزان فراوانی آب بنوشید. آبی که به بدن می‌رسد می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی روند بهبودی و شادابی پوست شما داشته باشد.

از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید

حفظ رطوبت پوست بعد از انجام اندولیفت از مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از اندولیفت است. رطوبت رسانی به پوست تاثیر زیادی در احیای پوست، جوانی، شادابی و طراوت آن دارد. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده باید در روتین روزانه و شبانه پوست شما باشد. تامین رطوبت مورد نیاز پوست بعد از اندولیفت از نکات ضروری است.

مراقبت های بعد از اندولیفت
مراقبت های بعد از اندولیفت

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید

بعد از انجام اندولیفت پوست شما بسیار حساس می‌شود. بنابراین می‌تواند به راحتی در برابر نور مستقیم خورشید آسیب ببیند. سعی کنید تا مدت کوتاهی بعد از اندولیفت از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم اجتناب کنید. عدم انجام این نکته مراقبت های بعد از اندولیفت می‌تواند به پوست شما آسیب بزند.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

نکته بعدی برای مراقبت بعد از اندولیفت: در صورتی که ملزم به خروج از منزل بودید، حتما از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده کنید. البته استفاده از ضد آفتاب باید برای شما تبدیل به عادتی همیشگی شده باشد. برای محافظت پوست در برابر اشعه نور خورشید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالاتر از 30 ضروری است.

ماساژ بعد از اندولیفت: صورت و گردن

شما می‌توانید با مشورت پزشک و پس از تایید او، برای مراقبت بعد از اندو لیفت روزانه دو بار پوست صورت و گردن را به آرامی رو به بالا ماساژ دهید. ماساژ صورت بعد از اندولیفت می‌تواند در لیفت و استحکام و بهبودی پوست مفید واقع شود.

از کمپرس سرد استفاده کنید

انجام اندولیفت مثل خیلی از روش‌های زیبایی پوست دیگر ممکن است عوارض موقتی مثل قرمزی، التهاب و کبودی روی پوست به جا بگذارد. این عوارض بعد از 10 تا 14 روز دیگر از بین می‌روند. شما می‌توانید روند این بهبودی را با استفاده از کمپرس سرد تسریع کنید.

در راستای مراقبت بعد از اندولیفت قالب یخ را در کیسه یا پوششی بپیچید و به طور متناوب روی پوست خود بگذارید و بردارید. مراقب باشید که آن را به مدت طولانی روی پوست نگه ندارید و حتما این کار را به صورت متناوب انجام دهید.

مراقبتهای بعد از اندولیفت
مراقبتهای بعد از اندولیفت

از فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید

شما می‌توانید بعد از انجام اندولیفت به فعالیت‌های روزمره و عادی خود بازگردید اما بهتر است که به خصوص در دو سه روز اول از فعالیت‌های ورزشی سنگین بپرهیزید. فعالیت شدید باعث افزایش فشار خون می‌شود و می‌تواند کبودی و قرمزی یا تورم شما را افزایش دهد.

همینطور که به سمت بهبودی می‌روید، می‌توانید کم کم ورزش را از سر بگیرید. برای شروع ورزش شرایط بدنی خود را در نظر داشته باشید و اگر دیدید که قرمزی یا کبودی شما بیشتر شد، دست از فعالیت بکشید. این امر برای انجام صحیح نکات مراقبت بعد از اندولیفت لازم است.

هنگام خوابیدن، سر را بالاتر قرار دهید

برای کنترل گردش خون و تسریع بهبودی بهتر است تا مدتی بعد از انجام اندولیفت، هنگام خوابیدن سرتان بالاتر از سایر قسمت‌های بدنتان قرار گیرد. برای این هدف می‌توانید از یک بالش اضافه زیر سر خود استفاده کنید.

روی ناحیه تحت درمان نخوابید

مراقب باشید که بعد از اندولیفت روی نواحی که تحت درمان بوده‌اند نخوابید، وارد شدن فشار به ناحیه درمان می‌تواند باعث افزایش قرمزی و تورم شود. برای اطمینان بهتر است قبل از خواب دو بالش در اطراف خود قرار دهید.

از استرس دوری کنید

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از اندولیفت که باید به آن توجه شود دوری از استرس است. بعد از انجام اندولیفت یا هر عمل و روش دیگری، بدن نیاز به نیرو و انرژی برای ریکاوری و بهبودی دارد. بنابراین مهم است که در شرایط آرام و مطلوبی قرار بگیرید. استرس می‌تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند. سعی کنید از موارد استرس زا دوری کنید و اگر اضطراب و استرس دارید، از روش‌های ریلکسیشن و مدیتیشن برای کنترل و مدیریت استرس استفاده کنید.

از مصرف دخانیات خودداری کنید

یکی دیگر از نکات مراقبت بعد از اندولیفت عدم مصرف سیگار و دخانیات است. در واقع بعد از بسیاری از روش‌ها و عمل‌های زیبایی، استفاده از دخانیات تا مدتی ممنوع است، چون می‌تواند روی عروق تاثیر منفی بگذارد.

تنگ شدن عروق خونی، روند خونرسانی به نواحی تحت درمان صورت و بدن را با اختلال و کندی مواجه می‌کند. بدن برای بازسازی خود به اکسیژن و خون کافی نیاز دارد، اما سیگار و دخانیات سطح اکسیژن و خون را کاهش داده و فرآیند بهبودی را طولانی‌تر می‌کنند.

ماندگاری اندولیفت چقدر است؟

پوست ما بر اثر عوامل مختلفی مثل افزایش سن، شرایط آب و هوا، عدم مراقبت از پوست، قرارگیری زیاد در معرض نور خورشید، استرس و اضطراب، رژیم غذایی، میزان نوشیدن آب، و سبک زندگی، دچار شل شدگی و چین و چروک می‌شود.

میزان ماندگاری روش‌های زیبایی برای پوست، از جمله اندولیفت، بسته به این فاکتورها می‌تواند از فرد به فرد متفاوت باشد. اما اندولیفت به عنوان یک روش غیر دائمی اغلب از ماندگاری خیلی خوبی برخوردار است. ماندگاری این روش در حدود 3 تا 4 سال است و در صورت داشتن سبک زندگی سالم، مراقبت‌های پوستی و عدم مصرف دخانیات، این ماندگاری می‌تواند تا 5 سال ادامه داشته باشد.

هزینه اندولیفت چقدر است؟

قیمت اندولیفت و هزینه نهایی آن بستگی به عوامل مختلفی دارد و نمی‌توان مبلغ ثابتی برای آن تعیین کرد. مواردی مثل میزان نیاز پوست شما به درمان، تعداد جلسات درمانی، میزان استفاده از دستگاه و مواد درمانی، اعتبار و شهرت کلینیک و پزشک می‌توانند در تعیین هزینه نهایی نقش داشته باشند. بهترین اقدام برای آگاهی از حدود هزینه، تماس با کلینیک زیبایی و مراجعه به آنجا برای معاینه و تعیین جلسات درمانی است.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن درباره مراقبت بعد از اندولیفت صحبت کردیم و مهم‌ترین نکات مراقبتی را به شما معرفی کرده و درباره‌شان توضیح دادیم. فراموش نکنید که رعایت و انجام اقدامات مراقبتی تاثیر بسزایی در اثرگذاری روش‌های زیبایی و درمانی، و دریافت نتیجه مطلوب دارد.

سوالات متداول

4.4 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه اندولیفت مراقب های قبل و بعد عمل مراقبت از پوست

مقالات مرتبط