لیفت ابرو؛ انواع، مزایا و عوارض هرکدام را بدانید

لیفت ابرو
245

لیفت ابرو؛ انواع، مزایا و عوارض هرکدام را بدانید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

لیفت کردن ابرو یکی از خدمات زیبایی است که بسیاری از افراد برای زیبا نشان دادن چهره و بهبود ابروهای خود، از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این روش، می‌توانید ابروهایی زیبا، پرپشت، لیفت شده و مرتب داشته باشید، بدون نیاز به استفاده روزانه از ژل ابرو یا صابون حالت‌دهی ابرو. لیفت ابرو می‌تواند دائمی (تهاجمی) و موقت (غیرتهاجمی) انجام شود که بسته به نیاز و خواست فرد هرکدام انجام خواهد شد.

در این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن، به شما توضیح داده می‌شود که لیفت ابرو دقیقا چیست و چگونه انجام می‌شود؟ چه انواعی دارد؟ بهترین آن کدام است؟ اگر به دنبال روشی کم دردسر و نتیجه‌بخش برای ایجاد تغییر در چهره‌ی خود هستید، حتماً تا انتهای این مقاله را بخوانید.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو روشی است که با کمک آن می‌توان به ابروهایی پرپشت، مرتب و لیفت شده دست یافت. ابروها به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر ظاهر چهره‌ی ما شناخته می‌شوند. زیبایی ابروها به‌طور مستقیم بر زیبایی چشم‌ها و صورت ما تأثیر می‌گذارد.

ابروهای با قوس مشخص و فرم خوب می‌توانند ظاهر چشم‌ها را بهبود بخشیده و چهره شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهند. با گذراندن از دوران جوانی، ابروها به پایین می‌افتند و سایه روی چشم‌ها ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، ظاهر چین و چروک پشت چشم‌ها نیز به علت تغییرات در ابروها شکل می‌گیرد(1).

انواع لیفت ابرو

لیفت ابرو می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی انجام شود، از جمله جراحی، استفاده از مواد، تزریق بوتاکس، لیفت با نخ و لیزر که در ادامه به توضیح هرکدام خواهیم پرداخت.

لیفت ابرو با بوتاکس

در روش تزریق بوتاکس، از ژل بوتاکس برای هدایت ابروها به‌طرف بالا استفاده می‌شود. برای لیفت ابرو با بوتاکس، بخش‌هایی از ابرو مشخص می‌شوند و برای بی‌حس کردن قسمت مشخص شده، از کرم‌های بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود. سپس مقدار معینی بوتاکس در قسمت مشخص شده تزریق می‌شود تا چین و چروک بین ابروها از بین برود و پوست کاملا جوان شود. روش تزریق بوتاکس دائمی نیست، هزینه کمی دارد و می‌تواند تاثیر زیادی بر روی شادابی چهره و جوانسازی پوست داشته باشد.

لیفت ابرو با مواد

لیفت و لمینت ابرو با استفاده از مواد، یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای بالا کشیدن ابروها و مژه است. این روش امروزه بسیار محبوب است، به ویژه برای افرادی که به دلیل کمبود زمان، نمی‌توانند هر روز به آرایش ابروهای خود بپردازند. همچنین، استفاده زیاد از مواد آرایشی مانند ژل ابرو و صابون ابرو، ممکن است باعث آسیب دیدن ابروها و ریزش ابرو شوند.

لیفت ابرو با مواد یک روش موقتی است که در سالن‌های زیبایی توسط فرد ماهر و آموزش دیده انجام می‌شود. برای این‌کار پس از شانه زدن ابروها، با چسب مخصوصی (کراتین مایع ابرو) ابروهارا به سمت بالا هدایت می‌کنند و ثابت نگه می‌دارند پس از عمل کردن مواد، آن مواد را از ابروی شما پاک می‌کنند.

لیفت ابرو با نخ

در روش لیفت با نخ که روشی کم تهاجمی است، با استفاده از سوزن‌های ظریف برش‌هایی در قسمت ابرو ایجاد می‌شود و با استفاده از نخ‌های مخصوص (PDO)، ابروها به سمت بالا کشیده می‌شود. با این روش، پوست به سمت بالا کشیده می‌شود و تمام خطوط و چین و چروک‌های پوست از بین می‌روند. این روش لیفت ابرو به کلاژن سازی پوست نیز کمک می‌کند، در نتیجه پوستی سفت و جوان‌تر خواهید داشت. روش لیفت با نخ حدود یک سال باقی می‌ماند و چندین سال است که رواج دارد.

لیفت ابرو با لیزر

در روش لیفت ابرو با لیزر، پوست با استفاده از لیزر سفت می‌شود و شل‌شدگی پوست از بین می‌رود. روش اولتراپی برای سفت کردن پوست در این روش استفاده می‌شود و با این روش، ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند. این روش نیز کم تهاجمی بوده و بدون درد و خونریزی است.

جراحی لیفت ابرو

برای لیفت کردن ابروها به صورت دائمی، باید سراغ روش‌های تهاجمی و جراحی بروید. جراحی برای بالا کشیدن ابروها در انواع مختلفی زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام خواهد شد. این انواع شامل جراحی لیفت کلاسیک، لیفت آندوسکوپی و لیفت محدود است. باید بدانید روش جراحی بسیار سخت‌تر از روش‌های غیرتهاجمی است که پیش از این ذکر کردیم، معمولا در اتاق‌های عمل انجام می‌شوند و نیاز به بیهوشی و گذراندن دوره نقاهت دارند.

لیفت کردن ابرو
لیفت کردن ابرو

لیفت ابرو چه مزایایی دارد؟

افرادی که ابروهایشان پایین افتاده‌است و یا خط‌های عمیقی در قسمت پیشانی خود دارند، معمولاً به لیفت کردن ابرو می‌پردازند. این روش می‌تواند باعث کشیده شدن پوست پیشانی شده و تمام خطوط و چین و چروک پیشانی را از بین ببرد. با کشیده شدن پوست پیشانی، چروک و خطوط اطراف چشم و ابروها نیز از بین می‌روند و چهره جذاب‌تر و زیباتر می‌شود. این روش باعث حس رضایت و اعتماد به نفس بیشتر در فرد می‌شود.

لیفت کردن ابروها هزینه زیادی ندارد و در واقع با پرداخت هزینه کمی، می‌توانید ابروهای خود را به سمت بالا بکشید و چهره‌ی خود را زیباتر و جوان‌تر کنید. با لیفت کردن ابروها، افتادگی پوست از بین می‌رود و چهره کوچکتر به نظر می‌رسد. همچنین، با لیفت کردن ابروها، چشم درشت‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد و نمای چشم نیز بهبود می‌یابد. رفع عارضه افتادگی ابرو و لیفت آن‌ها، از دیگر مزایای لیفت کردن ابرو است که به طور کامل این مشکل را برطرف می‌کند.

ماندگاری لیفت ابرو چقدر است؟

مدت‌زمان ماندگاری لیفت بر اساس میزان افتادگی ابروها و روش اجرای آن تعیین می‌شود. روش‌های مختلفی برای لیفت کردن ابرو وجود دارد که هرکدام از مواد و ابزارهای مخصوص به خود استفاده می‌کنند. برای مثال، در روش جراحی ابروها، مدت‌زمان ماندگاری لیفت ابروها دائمی است، اما این روش همراه با عوارض مخصوص به خود است.

استفاده از چسب یا کراتین مایع برای لیفت ابرو، معمولاً مدت‌زمان ماندگاری حدود یک سال است. با هایفوتراپی لیفت، مدت‌زمان ماندگاری حدود ۶ ماه است. در روش لیفت ابرو با بوتاکس، مدت‌زمان ماندگاری کاملاً بستگی به نوع ماده استفاده شده دارد.

لیفت ابرو با استفاده از مواد، یکی از روش‌های رایج است که با استفاده از مواد کراتین مایع، ابروها را لیفت می‌کنند. این روش در بسیاری از آرایشگاه‌ها انجام می‌شود و مدت‌زمان ماندگاری آن حداکثر یک ماه است، اما نسبت به دیگر روش‌ها، به سرعت انجام می‌شود.

انواع بالاکشیدن ابرو
انواع بالاکشیدن ابرو

عوارض لیفت ابرو چیست؟

در بسیاری از موارد، افراد برای لیفت کردن ابرو از مواد مناسب استفاده نمی‌کنند که می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. لیفت ابرو ممکن است عوارضی برای افراد داشته باشد و باعث آسیب به ابرو و مژه‌های اطراف آن شود، بنابراین در هنگام لیفت کردن، باید از مواد مناسب و با کیفیتی استفاده شود. این روش تنها به ابروها کمک می‌کنند تا به سمت بالا بلند شوند و بر روی پر پشت شدن و ضخیم شدن ابروهای شما تاثیری ندارد. برای پرپشت کردن ابروها، بهتر است از روش لمینت استفاده شود.

مواد استفاده شده برای لیفت ابرو بسیار قوی هستند و باید در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد. بهتر است لیفت ابرو را تنها در کلینیک‌های معتبر و توسط افراد ماهر و متخصص انجام داد تا بدون آسیب به ابروها و مژه‌ها، به نتیجه دلخواه برسید. در صورت عدم توانایی فرد لیفت کننده، احتمال سوختگی ابروی شما بسیار زیاد است و ممکن است به آسیب دیدگی مژه و ابروی شما منجر شود.

در واقع، عوارض لیفت ابرو بسیار زیاد هستند و در صورت سوختگی، مدت زمان بسیار طولانی می‌برد تا ابروها دوباره رشد کنند. همچنین، اغلب روش‌های لیفت ابرو با استفاده از موادی انجام می‌شود که تاثیر آن‌ها موقتی است و به هیچ وجه دائمی نیستند. پس حتما پیش از انجام عمل‌های زیبایی خوب درباره کلینیک تحقیق کنید.

لیفت و لمینت برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت و لمینت ابرو دو روشی هستند که برای تقویت و حالت دادن به ابروها استفاده می‌شوند. در این روش‌ها، تارهای ابرو تقویت شده و ابروهای پرپشت، مشکی و ضخیم‌تر نشان داده می‌شوند. با استفاده از روش لیفت و لمینت، ابروها ویتامینه می‌شوند تا کشیده و مرتب شوند و هالیوودی یا هاشوری شکل بگیرند. این روش برای افرادی مناسب است که از شکل طبیعی ابروی خود راضی نیستند یا در گذشته ابروهای خود را تاتو کرده‌اند و اکنون از شکل آن‌ها راضی نیستند. با استفاده از این روش، افراد با کمترین هزینه می‌توانند ابروهای خود را به شکل طبیعی تر و مرتب تر تغییر دهند. در این روش، از مواد ارگانیک و تقویتی برای طبیعی کردن و مرتب کردن ابروها استفاده می‌شود. با استفاده از این روش، ابروها شکل دخترانه و مرتب‌تری به خود می‌گیرند و پهن‌تر و طبیعی‌تر نشان داده می‌شوند.

در روش لمینت و لیفت ابرو، ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند و پرپشت‌تر نشان داده می‌شوند. در این روش، جاهای خالی بین ابروها با استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی پر شده و هیچ گونه آسیبی به ابروها وارد نمی‌شود. افرادی که ابروهای کم پشت و هاشور زده دارند می‌توانند با استفاده از روش لمینت و لیفت ابروهای خود را پرپشت‌تر و کشیده‌تر کنند.

مراقبت های قبل و بعد از انجام لیفت ابرو

برخی توصیه‌های مهم و قابل توجه وجود دارند که باید قبل از انجام این روش، به آن‌ها توجه کنید:

  1. مطمئن شوید که لیفت ابرو برای شما مناسب است: اگر ابروهایتان خیلی نازک و یا خیلی پرپشت هستند، لیفت ابرو برای شما مناسب نیست. همچنین، اگر به تازگی از بوتاکس یا فیلر در ابروهایتان استفاده کرده‌اید، باید حداقل ۲ هفته صبر کنید تا اثر آن‌ها از بین برود و بتوانید لیفت ابرو انجام دهید.
  2. پیش از انجام لیفت ابرو، از مصرف الکل و داروهای خاص خودداری کنید: مصرف الکل و برخی داروها مانند آسپرین و مسکن، می‌توانند باعث خونریزی و لخته شدن خون شوند. بنابراین قبل از انجام لیفت ابرو، از مصرف آن‌ها خودداری کنید.
  3. از هرگونه حرکت شدیدی پس از انجام لیفت ابرو پرهیز کنید: بعد از انجام لیفت ابرو، بهتر است از هرگونه حرکت شدیدی مانند ورزش یا رقص پرهیز کنید تا از آسیب به ابروهایتان جلوگیری کنید.
  4. برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از انجام لیفت ابرو، از آب و شستن صورت خودداری کنید: برای جلوگیری از آسیب دیدن ابروهایتان، بهتر است پس از انجام لیفت ابرو، برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت، از شستن صورت و استفاده از آب خودداری کنید.
  5. پس از انجام لیفت ابرو، از مواد و محصولات آرایشی خاص استفاده نکنید: بهتر است تا دو روز پس از لیفت کردن ابروها از آرایش غلیظ پرهیز کنید، اما استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان با مشورت پزشک شاید مضر نباشند.

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگر شامل هر یک از شرایط زیر می‌شوید لیفت ابرو غیر دائمی برای شما مناسب نیست:

  • داشتن جوش و بثورات پوستی
  • داشتن زخم و جراحت پوستی
  • آفتاب سوختگی و التهاب پوست
  • داشتن تتو و میکروبلیدینگ و فیبروز و غیره
  • داشتن حساسیت به مواد لیفت

بیشتر بخوانید:

کلام آخر

معمولا عمل لیفت ابرو بصورت سرپایی انجام می‌شود، که با استفاده از بیهوشی عمومی، آرام‌بخش‌های وریدی یا بی‌حسی موضعی اجرا می‌گردد. مدت زمان این عمل جراحی بستگی به نوع لیفت ابرو و همچنین ترکیب آن با عملیات دیگر دارد. اثرات لیفت ابرو با جراحی دراز مدت است و برای سال‌ها باقی می‌ماند. با این حال، هیچ کس نمی‌تواند فرآیند پیری را متوقف کند و در نهایت، بافت‌های پیشانی شما با گذر زمان و گرانش، به حالت اولیه خود برمی‌گردند. با وجود اینکه لیفت ابرو با استفاده از جراحی اثرات دراز مدتی دارد، این عمل تهاجمی است و جای زخم و بخیه آن باقی خواهد ماند. علاوه بر این، دوره بازیابی این جراحی نیز طولانی است.

همانطور که پیش از این گفته شد، مراجعه به یک کلینیک معتبر و قانونی برای انجام کارهای زیبایی بسیار اهمیت دارد. فقط هزینه را مدنظر نگیرید، بسیاری از مراکز زیبایی اعمال زیبایی را با هزینه کمتر انجام می‌دهند، اما تبحر لازم را ندارند و عوارض جبران‌ناپذیری برای شما جای خواهند گذاشت.

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با مدیریت دکتر نیلفروش زاده، به عنوان مرکزی قانونی و معتبر مفتخر است تمامی خدمات زیبایی از جمله لیفت ابرو با روش‌های غیرتهاجمی را با بالاترین کیفیت انجام دهد. کافی است یکبار خدمات این کلینیک را امتحان کنید.

سوالات متداول لیفت ابرو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط