آنچه باید در مورد لوسیون و انواع آن بدانید!

لوسیون
103

آنچه باید در مورد لوسیون و انواع آن بدانید!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌ها هر دو پوست شما را هیدراته می‌کنند. انواع مختلف لوسیون‌ها برای نواحی مختلف بدن مثل صورت و دست کاربرد دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد لوسیون‌ و انواع آن و گزینه‌هایی که مواقعی که نیاز دارید پوست شما آبرسانی شود صحبت می‌کنیم. اما لوسیون چیست؟ انواع لوسیون چیست؟ لوسیون برای چه کسانی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال‌ها تا انتهای این مقاله از کلینیک جردن با ما همراه باشید.

لوسیون چیست؟

لوسیون یک محصول برای هیدراته کردن پوست است که از کرم سبک تر است و برای آبرسانی سریع پوست بدون ایجاد احساس سنگینی روی پوست به کار می‌رود. اگر پوست شما نیاز به آبرسانی و رطوبت رسانی دارد، لوسیون می‌تواند به باقی ماندن رطوبت در پوست شما کمک کنند و پوست شما را نرم و لطیف کند. همچنین لوسیون‌ها از پیری ناشی از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند. تفاوت لوسیون و کرم چیست؟ کرم‌ها غلیظ‌تر و غنی‌تر از لوسیون‌ها هستند و می‌توانند به ترمیم سد دفاعی پوست شما کمک کنند و رطوبت را در پوست شما نگه دارند. به علت این‌که کرم‌ها بافت غلیظ‌تری دارند، زمان بیشتری طول می‌کشد تا جذب پوست شوند، معمولا کرم‌ها برای پوست‌های خیلی خشک گزینه مناسب تری هستند.

لوشن صورت چیست؟

لوسیون صورت چیست؟ ابتدا با تونیک آشنا شویم: تونیک، مایعی است که برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود و آخرین باقیمانده‌های آرایش یا آلودگی‌ها و مواد دیگر را از روی پوست پاک می‌کند. بعد از پاکسازی صورت، با مصرف لوسیون، پي اِچ اپیدرم پوست حفظ و تثبیت می‌شود. لوسیون را بعد از پاکسازی آرایش و درحالیکه پوست کاملاً خشک است باید استفاده کنید. لوسیون را می‌توانید با پنبه به آرامی روی پوست صورت خود بمالید.  لوسیون تاثیر زیادی در جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک دارد.

تفاوت لوسیون و مرطوب کننده چیست؟

همان‌طور که گفتیم لوسیون‌‌ها و کرم‌ها هر دو محصولات مرطوب کننده پوست هستند. اما تفاوت‌هایی بین این محصولات وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

محتوای آب

در محتوای لوسیون‌ها و کرم‌ها هر دو آب وجود  دارد. اما لوسیون‌ها دارای آب بیشتری نسبت به کرم‌ها هستند. همچنین لوسیون‌ها چربی کمتری نسبت به کرم‌ها دارند. به همین دلیل راحت‌تر روی پوست پخش می‌شوند. همچنین کم بودن مقدار چربی در لوسیون‌ها به سبک بودن آن‌ها کمک می‌کند. کرم‌ها آب کمتری دارند که باعث می‌شود غنی‌تر باشند و زمان بیشتری طول بکشد تا جذب پوست شوند. همچنین به دلیل این‌که چربی بیشتری دارند، ممکن است این چربی را روی پوست خود بیشتر احساس کنید. به همین دلیل است که بعضی از افراد ترجیح می‌دهند کرم‌ها را تنها در شب استفاده کنند.

غلظت

غلظت کرم‌ها از لوسیون‌ها بیشتر است. به همین خاطر کرم‌ها بهتر می‌توانند رطوبت را در پوست قفل کنند. به دلیل غلظت بالایی که کرم‌ها دارند به ندرت در بطری‌های پمپی بسته بندی می‌شوند. لوسیون‌ها به دلیل این‌که غلظت کمتری دارند، به سرعت جذب پوست می‌شوند و احساس چربی و سنگینی کمتری روی پوست ایجاد می‌کنند.

لوسیون بدن
لوسیون بدن

کرم بهتر است یا لوسیون؟

سوالی که احتمالا برای شما پیش می‌آید این است که لوسیون بهتر است یا کرم؟ پاسخ این سوال این است که بستگی دارد و با توجه به شرایط پوستی هر فردی پاسخ متفاوت است. اگر نمی‌دانید کدام برای شما مناسب‌تر است، هر دو را امتحان کنید تا متوجه شوید برای نوع پوست شماکدام یک بهتر است. اگر پوست نرمالی دارید، لوسیون برای شما یک گزینه خوب است تا بدون احساس چربی و سنگینی پوست خود را در طول روز مرطوب نگه دارید. کرم‌ها نیز برای انواع پوست می‌توانند مناسب باشند. اما برای پوست‌هایی که خشک و خیلی خشک هستند، می‌تواند بسیار گزینه مناسبی باشند.

اگر بیماری‌های پوستی مثل اگزما، پسوریازیس یا روزاسه شما را اذیت می‌کند، کرم‌های مرطوب کننده با ترکیبات مناسب می‌تواند به شما برای بهبود علائم کمک کند. اما لازم نیست تنها یکی از این دو محصول را انتخاب کنید. بیشتر افراد از هردو با توجه به شرایط پوستی و موقعیت استفاده می‌کنند.

لوسیون صورت
لوسیون صورت

چگونه بهترین لوسیون را برای پوست خود انتخاب کنیم؟

صرف از این‌که به دنبال چه نوع محصولی هستید، نکاتی وجود دارد که به شما در انتخاب این‌که کدام لوسیون برای شما مناسب است کمک می‌کند.

برچسب محصول را بخوانید

بدون این‌که برچسب محصولی را بخوانید هیچ محصول پوستی را نخرید. شما باید بدانید که ترکیباتی در محصول شما وجود دارد و  چگونه باید از آن استفاده کنید. مطمئن شوید ترکیبات حساسیت‌زا که باعث خارش و قرمزی پوست می‌شوند در محصول وجود نداشته باشد. همچنین محصولاتی که مقدار زیادی الکل در آن‌ها وجود دارد، را استفاده نکنید زیرا می‌توانند باعث خشکی پوست شما شوند.

از برند‌های معتبر خرید کنید

در محصولات پوستی استفاده از برند‌های معتبر و مورد اطمینان که امتحان خود را پس داده اند اهمیت زیادی دارد.

به نوع پوست خود توجه داشته باشید

حتما مطمئن باشید که نوع پوست خود را می‌دانید و طبق نوع و شرایط پوست خود خرید کنید. هر نوع پوست به محصولات متفاوتی نیاز دارد.

از تست کردن محصولات نترسید

گاهی اوقات نیاز است چندین محصول متفاوت را تست کنید تا بهترین محصول را برای خود و نوع پوستتان پیدا کنید. ابتدا محصول جدید را در روی قسمت کوچکی از بازوی خود تست کنی تا متوجه شوید حساسیتی به محصول ندارید.

بیشتر بخوانید

جمع بندی

لوسیون بدن، صورت و دست و دیگر مرطوب کننده‌ها مثل کرم‌ها به هیدراته کردن پوست شما کمک می‌کنند. لوسیون‌ها پوست را نرم می‌کنند و از پیری ناشی از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند. اهمیت دارد که صرف از نظر از این‌که چه نوع محصولی را انتخاب می‌کنید، به نوع پوست خود، غیر حساسیت‌زا بودن محصول و برند سازنده آن توجه کنید.

سوالات متداول لوسیون

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پاکسازی پوست جوانسازی پوست مراقبت از پوست

مقالات مرتبط