عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی؛ آیا لیزر کردن موهای واژن ضرر دارد؟

عوارض لیزر زیربغل و بیکینی
3669

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی؛ آیا لیزر کردن موهای واژن ضرر دارد؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

پیشرفت‌های تکنولوژیکی حذف موهای زائد را آسان‌تر کرده و از تشکیل موهای زیر پوستی جلوگیری می‌کند. آنها همچنین رشد مو را کند کرده‌اند و باعث می‌شوند نتایج طولانی‌تر شوند. به خصوص لیزر موهای زائد بیکینی و زیربغل برای مردان و زنانی که می‌خواهند موهای این نواحی را مرتب نگه دارند بسیار محبوب است. قبل از رزرو یک جلسه، مهم است که عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد زیربغل یا بیکینی را بدانید. همچنین، چند نکته بعد از درمان وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با هر گونه مشکل بعد از عمل کمک کند.

اما عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی چیست؟ عوارض لیزر موهای زائد واژن چیست؟ آیا لیزر کردن این نواحی ایمن است؟ چه مراقبت‌هایی بعد از لیزر بیکینی و زیر بغل لازم است؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره این موضوع صحبت کرده و به سوالات مطرح شده پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آیا لیزر زیر بغل و بیکینی ایمن است؟

لیزر موهای زائد یک روش بی خطر در نظر گرفته می‌شود. با این حال، برخی از عوارض مرتبط با آن وجود دارد، از جمله تحریک پوست، تغییر رنگ پوست، و جای زخم. این خطرات معمولاً بسیار جزئی هستند و می‌توان با انتخاب یک تکنسین مجرب و با تجربه از آنها جلوگیری کرد.

اکثر متخصصان نیز موافق هستند که لیزر موهای زائد بی خطر است. یک تصور غلط رایج وجود دارد مبنی بر اینکه لیزر زیربغل و ناحیه بیکینی خطرناک است. اما می‌توان گفت این ادعا صحت ندارد. برای انجام لیزر بهتر است حتما به یک کلینیک معتبر با پزشک متخصص و اوپراتور آموزش دیده مراجعه کنید.

 لیزر موهای زائد بیکینی چطور عمل می‌کند؟

لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. این روش با هدف قرار دادن رنگدانه در فولیکول مو و از بین بردن آن با انرژی لیزر عمل می‌کند. پرتو لیزر از طریق پوست به فولیکول مو می‌رسد، جایی که انرژی جذب شده و به گرما تبدیل می‌شود. سپس این گرما فولیکول مو را از بین می‌برد و از رشد مجدد آن جلوگیری می‌کند. لیزر موهای زائد را می‌توان در هر ناحیه‌ای از بدن از جمله ناحیه بیکینی و زیر بغل استفاده کرد.

اگرچه لیزر موهای زائد کاملا دائمی نیست، اما ماندگاری آن نسبت به روش‌های دیگر مانند اصلاح و اپیلاسیون بیشتر است. این به این دلیل است که با درمان ریشه مو، رشد مو را کند می‌کند.(1)

عوارض لیزر بیکینی و واژن
عوارض لیزر بیکینی و واژن

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی و زیر بغل معمولا شامل قرمزی و سوزش است. این عوارض جانبی بسته به نحوه ادامه درمان می‌تواند متفاوت باشد. همچنین این عوارض موقتی هستند و باید ظرف چند روز ناپدید شوند.

در اینجا به تعدادی از رایج‌ترین این عوارض اشاره می‌کنیم.

قرمزی و تحریک پوست

در طول لیزر موهای زائد بیکینی و زیر بغل، یک تکنسین نور لیزر را به نایه مورد نظر می‌تاباند. نور توسط پوست جذب می‌شود که به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. گرما می‌تواند به لوله‌های فولیکول موی اپیدرم آسیب برساند که به نوبه خود انرژی گرمایی ایجاد می‌کند. این کار با تضعیف ریشه‌ها باعث ریزش موی ناحیه تناسلی یا زیربغل می‌شود. گرما می‌تواند باعث تحریک و قرمزی پوست شود، مانند واکنش به اپیلاسیون یا کندن.

این یکی از رایج‌ترین عوارض لیزر بیکینی و زیربغل است و پزشک ممکن است از لوسیون موضعی یا بی حس کننده برای کمک به کاهش درد و تحریک استفاده کند. بسته به اینکه پوست شما چقدر حساس است، ممکن است احساس سوزن سوزن شدن یا حساسیت داشته باشید و درد معمولا در عرض چند ساعت ناپدید می‌شود.

پوسته پوسته شدن و تاول زدن

پوست شما ممکن است تمام رطوبت خود را در اثر گرمای لیزر از دست بدهد. گرمای لیزر می‌تواند پوست شما را خشک کرده و باعث پوسته پوسته شدن یا ترک خوردن پوست شود که در نهایت منجر به ایجاد پوسته پوسته می‌شود. پوسته شدن طبیعی است. با این حال نباید پوسته‌ها را دستکاری کنید. این کار می‌تواند پوست جدید را در معرض دید قرار دهد (که می تواند احساس سوزش داشته باشد) یا باعث خونریزی، دلمه و زخم شود.

پس از درمان، تکنسین شما یک مرطوب کننده توصیه یا تجویز خواهد کرد. ناحیه درمان را نخراشید یا نخارانید زیرا ممکن است باعث آسیب پوست شود. پس از پنج روز، می‌توانید ناحیه مورد نظر را بشویید تا موهای تحت درمان از بین بروند و پوسته‌ها در نهایت خود به خود از بین برود. می توانید هفته‌ای سه بار این ناحیه را لایه برداری کنید.

عوارض لیزر موهای زیر بغل
عوارض لیزر موهای زیر بغل

سوختگی پوست بعد از لیزر بیکینی

از دیگر عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی که البته به ندرت پیش می‌آید سوختگی پوست است. لیزرها بسته به رنگ پوست و تراکم مو می‌توانند به دمای 70 درجه سانتیگراد برسند. اگر لیزر به درستی استفاده نشود، می‌تواند باعث سوختگی شدید شود که ممکن است تا سه روز طول بکشد تا بهبود یابد.

حتی اگر می‌توانید ابزارهایی را در خانه پیدا کنید که موهای زائد واژن را از بین می‌برند و حتی مکان‌هایی که ارزان‌تر هستند، همیشه بهتر است این کار را به‌صورت حرفه‌ای توسط تکنسین لیزری معتبر انجام دهید. ایده خوبی است که قبل از قرار ملاقات، ناحیه شرمگاهی خود را اصلاح کنید. این به کاهش آسیب‌های پوستی ناشی از موهای سوخته کمک می‌کند. تکنسین شما قبل از انجام عمل، یک کرم بی حس کننده یا ژل خنک کننده را روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌کند و این می‌تواند از سوزاندن آن توسط لیزر جلوگیری کند.

تغییر رنگ پوست بعد از لیزر زیر بغل

این اتفاق بیشتر ممکن است در ناحیه تناسلی بیفتد و به خصوص از عوارض لیزر موهای زائد واژن است. ملانین پوست شما نور لیزر را جذب می‌کند که به پوست شما رنگدانه می‌دهد. همه بیماران ممکن است به دلیل گرمای جذب شده توسط پوست خود دچار تغییر رنگ شوند. بیمارانی که رنگ پوست روشن‌تری دارند، پوست ناحیه تناسلی تیره‌تر را مشاهده می‌کنند، در حالی که افرادی که پوست تیره‌تری دارند، ممکن است رنگدانه‌های بیشتری ببینند.

این اتفاق موقتی است و در برخی موارد به سختی قابل توجه است. ممکن است متوجه شوید که پوست شما پس از لایه برداری می‌تواند به رنگ طبیعی خود بازگردد.

خطر عفونت پوست با لیزر واژن

لیزر، تهاجمی در نظر گرفته نمی‌شود، اما می تواند پوست اطراف ناحیه شرمگاهی یا زیربغل شما را خشک کند، که می‌تواند باعث ایجاد پوسته پوسته شود. این اتفاق از عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی به شمار می‌رود. باید به عنوان یک زخم در نظر گرفته شود و از برداشتن پوسته و خراشیدن آن خودداری کنید.

عفونت ممکن است در موهای درمان شده یا فولیکول‌های مو آسیب دیده نیز رخ دهد. پس از درمان، از کندن و اپیلاسیون پوست خودداری کنید تا در نهایت موهای ناحیه تناسلی خود به خود بریزند.

جای زخم از عوارض لیزر بیکینی

ممکن است ناحیه تناسلی یا زیربغل شما پس از لیزر خشک شود و این امر می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن پوست شود. اگر این پوسته‌ها به طور منظم مرطوب نشوند و به طور طبیعی خشک شوند، در نهایت می‌ریزند. اگر آنها را بکنید و خراش دهید، می‌تواند پوست شما را در معرض عناصر قرار دهد و منجر به زخم‌های باز شود. این اتفاق می‌تواند منجر به ایجاد اسکار دائمی شود. این گاهی از عوارض لیزر بیکینی یا زیربغل است که به روش‌های درمان اضافی نیاز دارد.

جای زخم یکی از عوارض درمان لیزر موهای زائد نیست. با این حال، این چیزی است که می توان از آن اجتناب کرد. می‌توانید بعد از درمان به مرطوب کردن ناحیه ادامه دهید و پنج روز بعد ناحیه شرمگاهی و زیربغل را لایه برداری کنید. برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و موهای درمان شده، حداقل سه بار در هفته لایه برداری انجام دهید.(2)

مراقبتهای بعد از لیزر زیربغل و بیکینی شامل چیست؟

انجام مراقبت های بعد از لیزر به شما کمک می‌کند نتیجه مطلوب‌تری بگیرید. در این قسمت به مهم‌ترین این مراقبت‌ها اشاره می‌کنیم.

  • برای کاهش سریع‌تر التهاب و قرمزی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • در صورت بروز سوختگی از پمادهایی که پزشک تجویز می‌کند استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از لیزر پوست را شیو نکنید! چون ممکن است به پوست ملتهب و قرمز آسیب برسد.
  • از آفتاب گرفتن و برنزه کردن خودداری کنید.
  • از عطر و لوسیون‌های معطر تا رفع التهاب در نواحی لیزر شده استفاده نکنید.
  • لباس نخی و خنک بپوشید.
  • تا 48 ساعت از رابطه جنسی خودداری کنید. زیرا اصطکاک باعث قرمزی و آسیب به پوست ملتهب می‌شود.
  • تا 48 ساعت از رفتن به استخر و سونا و جکوزی خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن درباره عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی صحبت کردیم و در مورد هر عارضه توضیح دادیم. همچنین گفتیم که چطور باید از ناحیه مراقبت کنید تا مشکل برطف شود. فراموش نکنید که این عوارض اغلب احتمالی و موقتی هستند و پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند، اما مراجعه به مراکز زیبایی معتبر و تکنیسین‌های آموزش دیده از اهمیت زیادی برخوردار است.

سوالات متداول عوارض لیزر بیکینی و زیر بغل

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موهای زائد

مقالات مرتبط