لیزر موهای زائد مردان؛ کاربرد، نواحی انجام، مزایا و عوارض

لیزر موهای زائد مردان
147

لیزر موهای زائد مردان؛ کاربرد، نواحی انجام، مزایا و عوارض

زمان مطالعه: 5 دقیقه

زنان تنها کسانی نیستند که از لیزر موهای زائد سود می‌برند. تاکنون هزاران مشتری مرد اقدام کرده‌اند تا از شر موهای زائد در کلینیک خلاص شوند. لیزر موهای زائد مردان یک گزینه عالی برای آقایان است زیرا می‌تواند اکثر قسمت‌های صورت و بدن را بدون ایجاد موهای زائد درونی یا سوزش ناشی از اصلاح یا درد اپیلاسیون درمان کند. این کار باعث می‌شود به راحتی از شر موهای ناخواسته خلاص شوید، از یک تکه کوچک بالای گونه‌ها گرفته تا پشت و بازوها و غیره.

اما لیزر موهای زائد مردان چیست؟ چطور عمل می‌کند؟ در کدام نواحی بدن می‌توان از آن بهره برد و مزایای آن چیست؟ چه آمادگی‌هایی نیاز دارد؟ چقدر طول می‌کشد تا نتیجه دهد؟ در این مقاله از مجله زیبایی کلینیک فوق تخصصی جردن درباره این موضوع صحبت کرده و به تمامی سوالات پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد مردان چیست؟

لیزر موهای زائد روشی آسان برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه است. موهای ناخواسته بیش از حد بدن مانند پشت یا سینه می‌تواند ناخوشایند، استرس زا و شرم آور باشد. لیزر یک راه حل ماندگار برای آقایان ارائه می‌دهد، بنابراین دیگر مجبور نیستید با کیت‌های خانگی، دستگاه های ارزان قیمت، اپیلاسیون یا تیغ اصلاح سر و کار داشته باشید.

لیزر موهای زائد آقایان چطور عمل می‌کند؟

موهای بدن، اگرچه کاملا طبیعی هستند، اما می‌توانند برای بسیاری از افراد شرم آور باشند. مردان هم به دنبال راه‌های کارآمد برای از بین بردن موهای زائد هستند، به خصوص که سایر انواع حذف مو، مانند اپیلاسیون، اصلاح و کرم‌های موبر، زمان‌بر هستند و دوام زیادی ندارند.

رشد مجدد بعد از اینها می‌تواند خارش داشته باشد و سایه‌ای در زیر پوست ایجاد کند که رنگ ناخوشایندی به پوست می‌دهد. همچنین دسترسی به بسیاری از نواحی بدن خودتان سخت است و استرس بیشتری به این فرآیند می‌افزاید.

لیزر موهای بدن آقایان روشی است که در آن پرتو لیزر به سمت پوست هدف قرار می‌گیرد تا موها را از بین ببرد و از رشد مجدد آن جلوگیری کند. پرتو خاصی از نور اپیدرم (سطح پوست) را دور می‌زند و فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و از تولید مو جلوگیری می‌کند. نور لیزر با هدف قرار دادن فولیکول به گرما تبدیل می‌شود.

این بدان معنی است که با برخورد لیزر به فولیکول مو، ساقه مو ضعیف می‌شود. در طی یک دوره درمان، فولیکول می‌میرد و موها نمی‌توانند دوباره رشد کنند و در نتیجه از رشد مو جلوگیری می‌شود. پس از آن، رشد مجدد به حداقل می‌رسد و مو تا 90٪ کاهش می‌یابد. اگر دوباره رشد موها را تجربه کنید، نرم‌تر، ظریف‌تر و روشن‌تر از قبل خواهند بود.

لیزر موهای بدن مردان
لیزر موهای بدن مردان

لیزر موهای زائد مردان در چه نواحی می‌تواند استفاده شود؟

آقایان می‌توانند لیزر موهای زائد را تقریباً در هر نقطه از صورت و بدن، حتی نواحی حساس مانند ناحیه شرمگاهی انجام دهند. لیزر ناحیه تناسلی مردان اخیرا رواج و محبوبیت زیادی داشته است.

رایج‌ترین نواحی که مردان برای لیزر موهای زائد انتخاب می‌کنند عبارتند از:

  1. پشت و شانه‌ها: لیزر موهای زائد یک انتخاب عالی برای این مناطق سخت است، نواحی که دسترسی به آنها آسان نیست.
  2. خط فک، خط ریش و گردن: به اصلاح، این نواحی حساس اغلب مستعد بریدگی با تیغ و موهای زیر پوستی هستند. لیزر صورت آقایان می‌تواند نیاز به استفاده از تیغ را از بین ببرد.
  3. باسن، اطراف مقعد و نواحی عمومی: حتی در این نواحی شخصی و ظریف، لیزر موهای زائد به خوبی عمل می‌کند و بروز آکنه و موهای زیر پوستی را کاهش می‌دهد.
  4. قفسه سینه: لیزر موهای زائد در نواحی بزرگ بدن به خوبی عمل می‌کند. همچنین در میان مردانی که نمی‌خواهند موهای سینه‌شان را کاملاً از بین ببرند، اما می‌خواهند آن‌ها را نازک‌تر و ظریف‌تر کنند، محبوب است.
  5. لیزر موهای زائد زیر بغل و پاها: این قسمت‌ها نیز به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود، به خصوص در ورزشکارانی مانند دوچرخه سواران، شناگران یا بدنسازان.

برای اطمینان از اینکه موثرترین درمان لیزر موهای زائد را دریافت می‌کنید، همیشه قبل از درمان با یک پزشک حرفه‌ای مشورت کنید زیرا مواردی مانند اسکار، کلوئید یا داروهایی که مصرف می‌کنید می‌توانند بر روند درمان تأثیر بگذارند.(1)

لیزر کردن موهای زائد مردان
لیزر کردن موهای زائد مردان

آمادگی قبل از لیزر آقایان

جهت آماده شدن برای جلسه لیزر باید این نکات را رعایت کنید:

اصلاح کنید

منطقه درمان را شب قبل از وقت لیزر خود بتراشید.

از کندن موها بپرهیزید

4 هفته قبل از جلسه لیزر خود اپیلاسیون نکنید زیرا رنگدانه در فولیکول مو لازم است تا لیزر موها را شناسایی کند و درمان موثر باشد.

از نور مستقیم خورشید بپرهیزید

2 هفته قبل از درمان از قرار دادن ناحیه در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید و همیشه پوست را با ضد آفتاب محافظت کنید.

آیا لیزر موهای زائد آقایان درد دارد؟

با فناوری جدید لیزری که اکنون در دسترس است، این درمان بسیار کمتر از اپیلاسیون دردناک است. اکثر مردم می‌گویند که دردناک نیست، اما برخی گزارش می‌دهند که این روش احساسی مانند ضربه زدن با نوار پلاستیکی یا سوزن سوزن شدن خفیف دارد.

اگر دستگاه لیزر مجهز به خنک کننده باشد می‌تواند به کاهش ناراحتی در طول درمان کمک کند، به خصوص در نواحی حساس‌تری مثل صورت و ناحیه تناسلی.

لیزر موهای زائد آقایان
لیزر موهای زائد آقایان

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد مردان

بعد از انجام لیزر نکات مراقبتی زیر را رعایت کنید تا از بروز عوارض به دور مانده و نتیجه مطلوب‌تری بگیرید.

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • از مصرف محصولات و کرم‌های بهداشتی روی پوست خودداری کنید.
  • از برنزه کردن پوست روی تخت‌های برنزه یا سولاریوم خودداری کنید.
  • برای کاهش التهاب یا قرمزی از کمپرس سرد استفاده کنید.

چقدر طول می‌کشد تا لیزر موهای زائد نتیجه بدهد؟

مو باید در مرحله خاصی از چرخه رشد خود هدف قرار گیرد تا لیزر بتواند آن را مختل کند. با شروع دوره درمان، موهای فرد در مراحل مختلف این چرخه خواهند بود. این بدان معناست که برای هدف قرار دادن موها در مرحله بهینه رشد، به جلسات درمانی متعددی نیاز خواهید داشت.

برای به دست آوردن اثرات طولانی مدت، به طور معمول 8 تا 12 جلسه حذف موهای زائد را با فاصله 4 تا 6 هفته، بسته به ناحیه‌ای از بدن که تصمیم گرفته‌اید هدف قرار دهید، توصیه می‌کنند. در طول مشاوره شما با پزشکان متخصص و آموزش دیده، آنها قادر خواهند بود یک برنامه درمانی سفارشی برای شما بسازند تا به شما در دستیابی به نتایج دلخواهتان کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن درباره لیزر موهای زائد مردان صحبت کردیم و به سوالات رایج در این زمینه پاسخ دادیم. لیزر آقایان یک انتخاب رایج برای مردانی است که می‌خواهند موهای صورت و بدن را حذف کنند. این روش یک انتخاب عالی برای حذف موهای زائد در مناطق سخت است.

لیزر برای از بین بردن مو در فولیکول و جلوگیری از رشد مجدد آن استفاده می‌شود. موهایی که دوباره رشد می کنند نرم‌تر و ظریف‌تر هستند. لیزر موهای زائد آقایان در تمام نواحی بدن از جمله صورت، گردن، سینه، پشت، باسن، ناحیه اطراف مقعد و شرمگاهی به خوبی عمل می‌کند. این درمان بسیار کمتر از اپیلاسیون درد دارد و مشکلات موهای زیرپوستی و تحریک اصلاح را برطرف می‌کند.

سوالات متداول لیزر موهای زائد آقایان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موهای زائد

مقالات مرتبط