ژل زیر چشم؛ فرآیند، مزایا، عوارض و مراقبت‌ها

تزریق ژل زیر چشم
270

ژل زیر چشم؛ فرآیند، مزایا، عوارض و مراقبت‌ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر به دنبال راهی برای پوشاندن سیاهی و گودی زیر چشم خود هستید که شامل کرم یا کانسیلر دور چشم نباشد، اجازه بدهید ژل زیر چشم را به شما معرفی کنیم. تزریقی محبوب برای جوانسازی زیر چشم که این روزها طرفداران زیادی دارد. اما ممکن است بپرسید که ژل زیر چشم دقیقا چیست؟ چه مزایایی دارد؟ تزریق ژل به زیر چشم چطور انجام می‌شود؟ چه عوارضی دارد؟ چه مراقبت‌هایی بعد از انجام این کار نیاز است؟ نتایج آن چقدر ماندگار است؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن قصد داریم درباره تزریق ژل به زیر چشم صحبت کنیم و به همه این سوالات پاسخ دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

ژل زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم – که به عنوان پرکننده‌ای برای بافت نرم شناخته می‌شود – در واقع تزریق ژل حاوی اسید هیالورونیک است که برای بهبود ظاهر نواحی فرورفته یا تغییر رنگ زیر چشم استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که در بدن وجود دارد و بنابراین با بافت بدن انسان سازگار است و پس از مدت معینی جذب بافت می‌شود.

بر خلاف برخی از درمان‌های صورت که دیدن نتایج آنها زمان می‌برد، فواید ژل زیر چشم به محض تزریق قابل مشاهده است.

ژل زیر چشم چه فرقی با بوتاکس دارد؟

اغلب افرادی که با دنیای جوانسازی صورت آشنا نیستند، ژل زیر چشم و بوتاکس را با هم اشتباه می‌گیرند. اما، صحبت با یک متخصص پوست می‌تواند تفاوت این دو روش را برای شما روشن کند. تفاوت در این است: فیلر یا ژل کاهش حجم را جبران می‌کند و بوتاکس به رفع خطوط ریز و چین و چروک و افتادگی می‌پردازد. فیلر و بوتاکس می‌توانند به عنوان دو روش مکمل با هم بر روی چهره فرد اعمال شوند. برای پر کردن گودی زیر چشم بهترین روش استفاده از فیلر است.

بیشتر بخوانید:

آمادگی‌های لازم برای تزریق ژل زیر چشم

مثل بسیاری از تزریقات صورت، مهمترین چیز این است که داروهای رقیق کننده خون را کنار بگذارید. به گفته متخصصان کلینیک فوق تخصصی جردن: «شایع‌ترین عوارض جانبی، کبودی و تورم است. به منظور به حداقل رساندن خطر کبودی، از بیماران خواسته می‌شود که از مصرف داروها و مکمل‌هایی که می‌توانند خون را رقیق کنند مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ویتامین E و روغن ماهی هفت روز قبل از تزریق خودداری کنند.» الکل می‌تواند همان اثر رقیق کننده خون را داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از تزریق از مصرف الکل نیز بپرهیزید.

تزریق ژل به زیر چشم
تزریق ژل به زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم چطور انجام می‌شود؟

جلسه تزریق فیلر زیر چشم خیلی ساده و آسان است. می‌توانید قبل از تزریق از یک بی‌حسی موضعی در ناحیه زیر چشمان خود درخواست کنید. بعد از حدود 15 دقیقه که بی حس کننده تاثیر خود را گذاشت، تزریق انجام می‌شود. تزریق ژل اغلب به وسیله کانولا انجام می‌شود. کل این عمل بسته به نیازهای دقیق زیر چشم بیمار، بین 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

به لطف بی حسی، فرد هنگام تزریق دردی احساس نمی‌کند یا درد خیلی خفیف است. در نهایت این روش ممکن است کمی کبودی و تورم به جا بگذارد که موقتی هستند. گاهی اوقات کبودی و ورم می‌تواند بیشتر باشد زیرا عروق زیادی در اطراف چشم وجود دارد و پوست نازک است. در بقیه موارد میزان کبودی ناچیز است.

مزایای ژل زیر چشم چیست؟

مهم‌ترین فواید ژل زیر چشم عبارتند از:

  • نتیجه فوری و قابل توجه
  • جوان‌تر کردن ناحیه زیر چشم
  • روشن‌تر کردن ناحیه زیر چشم
  • پر کردن گودی زیر چشم و ایجاد سطح یکدست
  • رفع ظاهر خسته و شادابی بخشیدن به چهره

بی دلیل نیست که چرا بسیاری از مردم تزریق ژل زیر چشم را یک راه حل خوب برای داشتن چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر می‌دانند. اکثر مراجعان احساس می‌کنند که ظرف چند ساعت پس از تزریق، سرحال تر و جوان‌تربه نظر می‌رسند. و برای پوشاندن حلقه‌های گود زیر چشم دیگر نیاز آنچنانی‌ای به استفاده از کانسیلر و مواد آرایشی ندارند.

تزریق ژل اسید هیالورونیک، مثل انواع برندهای ژوویدرم و پرفکتا و آلیاکسین، در واقع چنین نتیجه درخشانی در ناحیه زیر چشم ایجاد می‌کند. تزریق اسید هیالورونیک همچنین خطوط و چین و چروک‌ها را پر می‌کند، پوست را صاف و یکدست می‌کند و به حجم آن می‌افزاید. علاوه بر این، فواید طولانی مدت تزریق را خواهید دید، زیرا ژل‌ها در طول زمان کلاژن و الاستین می‌سازند.

عوارض تزریق ژل زیر چشم چیست؟

رایج‌ترین عوارضی که تزریق ژل به زیر چشم می‌تواند داشته باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کبودی
  • تورم
  • قرمزی

این عوارض موقتی هستند و بعد از چند روز از بین می‌روند. کبودی شدید به ندرت ممکن است اتفاق بیفتد. اگر کبودی قابل ‌توجهی وجود داشته باشد، پنهان کردن آن می‌تواند سخت‌تر باشد و ممکن است برای برخی افراد تا 10 روز طول بکشد.

فراموش نکنید که برای تزریق ژل به زیر چشم حتما از طریق کلینیک‌های معتبر اقدام کنید. این کار باید به دست پزشک متخصص انجام گیرد وگرنه احتمال ایجاد عوارض بالاست، آسیب به رگ‌های اطراف چشم و حتی آسیب به بینایی از عوارض بسیار نادری هستند که ممکن است در صورت انجام کار به دست فرد غیر متخصص ایجاد شوند. بسیاری از افراد بعد از این کار به دنبال درمان گلوله شدن ژل زیر چشم می‌گردند.

برای ژل زیر چشم باید حتما از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاده شود. فیلرهایی که برای ناحیه زیر چشم به کار می‌روند متفاوت از بقیه فیلرها هستند. این فیلرها نرم‌تر و رقیق‌تر هستند و مخصوص نواحی حساس تولید شده‌اند. پرکننده های مصنوعی مانند آنهایی که از کلسیم هیدروکسیل آپاتیت، پلی متیل متاکریلات یا پلی ال-لاکتیک اسید تشکیل شده‌اند، نباید زیر چشم استفاده شوند.

عکس ژل زیر چشم
عکس ژل زیر چشم

مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم

مهم‌ترین مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم شامل موارد زیر هستند:

  • از کمپرس سرد روی ناحیه برای کاهش کبودی یا تورم استفاده کنید.
  • سر را بالا نگه دارید
  • از فعالیت‌های شدید و ورزش سنگین تا چند روز بپرهیزید.
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • از دستکاری ناحیه تزریق بپرهیزید.(1)

اینجا می‌توانید به طور کامل بخوانید: مراقبت بعد از تزریق فیلر

قیمت ژل زیر چشم چقدر است؟

از آنجایی که ناحیه زیر چشم وسعت زیادی ندارد، نیاز به ژل زیادی هم ندارد. اغلب یک یا نهایتا دو سی سی ژل برای تزریق به زیر هر دو چشم کافیست. هزینه تزریق ژل به زیر چشم بسته به برند ژل مورد استفاده، اعتبار و شهرت کلینیک متفاوت است و در جلسه معاینه تعیین می‌گردد.

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن درباره یکی از محبوب‌ترین موارد استفاده از تزریق فیلر، یعنی تزریق ژل زیر چشم صحبت کردیم و آن را از جوانب مختلف بررسی کردیم. همواره به خاطر داشته باشید که انجام این روش به دست پزشک متخصص و در کلینیک مجهز و بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با مدیریت دکتر نیلفروش زاده و در اختیار داشتن تیم مجرب پزشکی و محیطی مجهز و بهداشتی می‌تواند انواع خدمات زیبایی را با بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه دهد.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط