نکاتی که باید درباره تزریق فیلر زیر چشم بدانید

تزریق فیلر زیر چشم
376

نکاتی که باید درباره تزریق فیلر زیر چشم بدانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

گودی و تیرگی زیر چشم یک مشکل رایج بیمارانی که به متخصصین پوست مراجعه می‌کنند است. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی به وجود بیاید، در بعضی افراد گودی زیر چشم می‌تواند ارثی باشد و یا به دلیل بالا رفتن سن و و از دست رفتن بافت پوست به وجود بیاید. به علاوه عادت‌های روزانه ما مثل خوابیدن، در معرض نور خورشید بودن، عادات غذایی، میزان خستگی، استرس و غیره می‌توانند در گودی و تیرگی زیر چشم موثر باشند. شاید بهترین روش درمان گودی زیر چشم تزریق فیلر زیر چشم است که در ادامه این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن در مورد آن بیشتر خواهید دانست.

تزریق فیلر به زیر چشم یک روش غیر تهاجمی است که باید توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود. اما تزریق فیلر زیر چشم دقیقا چیست؟ چقدر دوام دارد؟ عوارض آن چیست؟ برای پاسخ به این سوال ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر چشم چیست؟ بهترین روش برای برطرف کردن گودی و تیرگی زیر چشم و کاهش چین و چروک های زیر چشم تزریق فیلر است. فیلر های هیالورونیک اسید جزئی از بافت خود بدن هستند و برای درمان گودی و سیاهی و پف زیر چشم و یا بازگرداندن حجم از دست رفته ناشی از بالا رفتن سن استفاده می‌شوند. برخی برند هایی که در تزریق زیر چشم استفاده می‌شوند عبارتند از بلترو، ژوویدرم و غیره.

تزریق فیلر زیر چشم چیست و چگونه است؟

ابتدا به یاد داشته باشید در روزهای پیش از درمان از مصرف الکل و رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین در روزهای پیش از درمان پرهیز کنید. اولین قدم مشاوره قبل از شروع درمان است تا در مورد راه حل مناسب تصمیم بگیرید. پزشک شما را از روند کار مطلع می‌کند. پزشک ممکن است برای ناحیه‌ای را که تزریق انجام می‌شود از یک بی حس کننده استفاده کند. سپس از یک سوزن کوچک برای تزریق استفاده می‌شود. کل این روش حدود 20 دقیقه طول می‌کشد.(1)

چه زمانی نتیجه تزریق فیلر زیر چشم قابل مشاهده خواهد بود؟

با وجود اینکه معمولا فیلرها نتایجی فوری ایجاد می‌کنند و نتیجه بلافاصله قابل مشاهده است، نتیجه نهایی معمولا در حدود دو هفته پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود.

از چه سنی می‌توان فیلر زیر چشم تزریق کرد؟

برای تزریق فیلر به زیر چشم محدودیت سنی خاصی وجود ندارد، اما به طور معمول افراد بالای 30 سال برای پیشگیری از گودی، چین و چروک و سیاهی زیر چشم از این درمان استفاده می‌کنند.

ماندگاری فیلر زیر چشم چقدر است؟

ماندگاری فیلر زیر چشم بسته به نوع فیلری که تزریق می‌کنید، معمولا 6 تا 12 ماه است؛ پس از این مدت نیاز به مراجعه به پزشک و تزریق مجدد است.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

از مهم‌ترین مزایای تزریق فیلر زیر چشم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • یک روش غیر تهاجمی و ایمن است.
  • اگر به دست فرد متخصص انجام شود عوارض خاصی ندارد.
  • تمامی گودی و چین و چروک زیر چشم را رفع می‌کند.
  • ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به چشم‌ها و چهره شما می‌دهد.
  • به مرور زمان باعث کلا‌ژن سازی و الاستیسیته پوست می‌شود.
  • یک روش سرپایی و ساده است.
  • هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد.

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

معمولا فیلرها اگر توسط یک پزشک متخصص و کاربلد تزریق شوند بدون عارضه هستند. به طور معمول عارضه‌ای که معمولا وجود دارد، کبودی و تورم خفیف پوست است که بعد از مدتی بهبود می‌یابد. به خاطر داشته باشید افرادی که باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند نمی‌توانند تزریق فیلر انجام دهند.

تزریق فیلر زیرچشم
تزریق فیلر زیرچشم

آیا تزریق فیلر زیر چشم دردناک است؟

معمولا تزریق ژل زیر چشم دردناک نیست و درد قابل تحملی دارد. ممکن است از یک بی حس کننده موضعی قبل از تزریق فیلر به پوست استفاده شود تا میزان درد به حداقل برسد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

بهبودی معمولا سریع است و نتایج درمان تقریبا بلافاصله قابل مشاهده است. بعد از تزریق فیلر فرد می‌تواند به فعالیت‌های عادی و روزمره خود ادامه دهد. با این حال ممکن است کبودی یا تورم جزئی در چند روز اول وجود داشته باشد. بعد از تزریق فیلر زیر چشم مراقبت‌های زیر بهبود شرایط کمک خواهد کرد:

  • از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • باید حداقل شش ساعت پس از تزریق فیلر ناحیه را لمس نکنید.
  • تا چند ساعت بعد از تزریق از آرایش یا استفاده از سایر محصولات پوستی خودداری کنید.
  • بیماران باید به مدت دو روز از ورزش و استفاده از الکل و هرچیزی که باعث خونریزی و کبودی می‌شود پرهیز کنند.
  • به مدت دو هفته از گرمای شدید و قرار گرفتن در معرض آفتاب یا سرما دوری کنید.

پیشگیری از گودی زیر چشم

اگر تمایلی به تزریق فیلر زیر چشم ندارید، بهتر است قبل از بروز گودی زیر چشم به فکر باشید. البته می‌توان گفت تیرگی و گودی زیر چشم اجتناب ناپذیر است و عده‌ای از افراد نیز به صورت ژنتیکی این مشکل را دارند. با این وجود رعایت برخی از نکات می‌تواند از بروز گودی زیر چشم جلوگیری کند. روش‌های پیشگیری از گودی و سیاهی زیر چشم به شرح زیر است:

  • استفاده از کرم دور چشم
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • مرطوب نگه داشتن پوست
  • استفاده از ویتامین ها و مواد مغذی
  • ماساژ صورت
  • عدم حرکت دادن بیش از حد اعضای صورت به خصوص چشم ها و ابروها و غیره.

قیمت فیلر زیر چشم چقدر است؟

فیلرها در برندهای مختلفی در بازار موجوداند. فیلرهای مخصوص نواحی زیر چشم با فیلرهای دیگر متفاوتند. این فیلرها رقیق‌تر هستند و فقط برای ناحیه نازک و حساس زیر چشم و نواحی شبیه آن به کار می‌روند. قیمت فیلر زیر چشم تا حد زیادی بستگی به برندی که انتخاب می‌کنید دارد. بعد از آن باید میزان فیلر مورد نیاز را در نظر گرفت که معمولا یک سی سی ژل کافی می‌باشد. البته میزان ژل مورد نیاز به عمق خطوط زیر چشم و سن فرد نیز بستگی دارد. در نهایت، اعتبار کلینیک و پزشکی که انتخاب می‌کنید بر هزینه تزریق فیلر زیر چشم تاثیر می‌گذارد. قیمت به طور کلی در جلسه معاینه و با تعیین مقدار فیلر مورد نیاز و برند فیلر تعیین می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

گودی و سیاهی زیر چشم یکی از عواملی است که می‌تواند سن را بالاتر نشان دهد و موجب کاهش زیبایی چهره شود. همچنین گودی زیر چشم چهره را خسته و ناراحت نشان می‌دهد. تزریق فیلر زیر چشم یک روش غیر تهاجمی است که باید توسط یک پزشک متخصص و باتجربه انجام شود. با تزریق فیلر زیر چشم در این ناحیه می‌توان تغییرات چشمگیری در شادابی و زیبایی چهره ایجاد کرد. از آنجایی که تزریق زیر چشم کاری حساس است، مهم ترین راه برای جلوگیری از عوارض جانبی جدی، انتخاب یک پزشک متخصص با تجربه برای انجام این روش است. 

سوالات متداول فیلر زیرچشم

چه عواملی می‌توانند در گودی زیر چشم تاثیر گذار باشند؟

بعضی از افراد به صورت ژنتیکی زیر چشم گود و تیره‌ای دارند. بالا رفتن سن نیز می‌تواند گودی و سیاهی زیر چشم را بیشتر کند. عادت‌های روزانه ما مثل عادات غذایی، میزان نوشیدن آب، ورزش نکردن، استرس و غیره می‌توانند در افزایش گودی زیر چشم تاثیرگذار باشند. 

در روزهای قبل از تزریق از خوردن چه مواردی باید پرهیز کرد؟

در روزهای قبل از تزریق باید از خوردن مشروبات الکلی و رقیق کننده‌های خون مثل آسپیرین پرهیز کرد.

آیا تزریق فیلر زیر چشم برای تیرگی هم تاثیر دارد؟

بله در اغلب افراد بعد از تزریق برای گودی زیر چشم، تیرگی زیر چشم هم بهبود می‌یابد.

آیا گودی زیر چشم با کرم‌ها و داروهای موضعی قابل درمان است؟

متاسفانه خیر؛ کرم‌های دور چشم اثری در درمان گودی زیر چشم ها ندارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط