اندولیفت پلک؛ جدیدترین متد درمان افتادگی پلک

اندولیفت افتادگی پلک
70

اندولیفت پلک؛ جدیدترین متد درمان افتادگی پلک

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر چشمان شما افتاده است، می‌تواند نشانه پتوز یا افتادگی پلک باشد. این حالت می‌تواند ناشی از عوامل گوناگونی باشد، از عوامل ژنتیک یا افزایش سن گرفته تا عوامل پزشکی و شرایط جسمانی. اما افتادگی پلک دقیقا چیست؟ چه کسانی دچار این حالت می‌شوند؟ چطور می‌شود آن را تشخیص داد؟ چه درمان‌هایی برای این مشکل وجود دارد؟ جدیدترین متد درمان افتادگی پلک چیست؟ آیا اندولیفت پلک چشم واقعا موثر است؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره این موضوع صحبت می‌کنیم، به سوالات مطرح شده پاسخ می‌دهیم و جدیدترین متد درمان این مشکل را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک پاتولوژیک که پتوز نیز نامیده می‌شود، ممکن است به دلیل تروما، افزایش سن یا اختلالات پزشکی مختلف رخ دهد. این وضعیت زمانی که یک چشم را درگیر می‌کند پتوز یک طرفه و هنگامی که هر دو چشم را درگیر می‌کند پتوز دو طرفه نامیده می‌شود.

ممکن است بیاید و برود یا دائمی باشد. این حالت می‌تواند حتی در بدو تولد وجود داشته باشد، جایی که به عنوان پتوز مادرزادی شناخته می‌شود، یا می‌توانید بعداً در زندگی به آن مبتلا شوید، که به عنوان پتوز اکتسابی شناخته می‌شود.

افتادگی پلک بالایی بسته به میزان انسداد مردمک می‌تواند دید را مسدود کرده یا تا حد زیادی کاهش دهد. در بیشتر موارد، این وضعیت به طور طبیعی یا از طریق مداخله پزشکی برطرف می‌شود.

چه کسانی دچار افتادگی پلک می‌شوند؟

علل مختلفی برای افتادگی پلک وجود دارد که از علل طبیعی تا شرایط جدی‌تر را شامل می‌شود. هر کسی ممکن است دچار افتادگی پلک شود، تفاوت قابل توجهی در شیوع بین مرد و زن یا قومیت‌های مختلف وجود ندارد.

با این حال، به دلیل روند طبیعی پیری، این اتفاق در افراد مسن‌تر رایج‌تر است. عضله بالابرنده مسئول بالا بردن پلک است. با افزایش سن، آن عضله می‌تواند کشیده شود و در نتیجه باعث افتادن پلک شود.

البته به خاطر داشته باشید که افراد در هر سنی ممکن است تحت تاثیر این مسئله قرار بگیرند. در واقع، نوزادان گاهی اوقات با پتوز به دنیا می‌آیند، اگرچه این اتفاق نادر است. در برخی موارد علت دقیق ناشناخته است، اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل تروما باشد. همچنین می‌تواند عصبی باشد.

اندولیفت پک بالا
اندولیفت پک بالا

افتادگی پلک چطور تشخیص داده می‌شود؟

پزشک احتمالا یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و از شما در مورد سابقه پزشکیتان می‌پرسد. وقتی توضیح دادید که پلک‌هایتان از چه زمانی افتاده است، پزشک آزمایش‌هایی را برای یافتن علت انجام می‌دهد.

او ممکن است یک معاینه لامپ شکاف انجام دهد، که به او اجازه می‌دهد تا با کمک نور با شدت بالا نگاه دقیق‌تری به چشم شما بیندازد. ممکن است چشمان شما برای این معاینه گشاد شده باشد، بنابراین ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید.

یکی دیگر از معایناتی که می‌توان برای تشخیص مشکلاتی مانند افتادگی پلک استفاده کرد، تست تنسیلون است. پزشک ممکن است دارویی به نام تنسیلون را که به طور کلی به عنوان ادروفونیوم شناخته می‌شود، به یکی از رگ‌های شما تزریق کند. ممکن است از شما خواسته شود که پاهای خود را ضربدری و باز کنید یا چند بار بایستید و بنشینید.

پزشک شما را تحت نظر خواهد گرفت تا ببیند آیا تنسیلون قدرت عضلانی شما را بهبود می‌بخشد یا خیر. این به آنها کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا بیماری به نام میاستنی گراویس باعث افتادگی پلک شده است یا خیر.

آشنایی با جدیدترین متد درمان افتادگی پلک چشم

روش درمانی «اندولیفت» یک درمان لیزری بدون جای زخم و بدون درد است که امکان سفت کردن پوست شل، افزایش تولید کلاژن برای بهبود کیفیت پوست، لیفت پوست، کند کردن روند پیری و جوان‌تر به نظر رسیدن بدون جراحی را به ما می‌دهد.

درمان لیزر اندولیفت از جدیدترین فناوری‌های پیشرفته و تحقیقات پزشکی پشت آن استفاده می‌کند که بر روی چگونگی به دست آوردن نتایج جراحی لیفت صورت و لیفت گردن تمرکز دارد. با اجتناب از معایب لیفت سنتی صورت و جراحی لیفت گردن مثل زمان بهبودی طولانی‌تر، ایجاد اسکار و البته قیمت بالاتر.

درمان افتادگی پلک با اندولیفت

یکی از روش‌های جدید، غیرجراحی و غیرتهاجمی برای درمان افتادگی پلک روش “اندولیفت” است. این روش با دستگاه اندولیفت با لیزر مادون قرمز با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر انجام می‌شود. برای اندولیفت پلک، فیبر نازکی وارد پوست در ناحیه درم شده و پرتو لیزر سلول‌های چربی را انتخاب می‌کند و آنها را از بین می‌برد. این روش در واقع باعث سفت شدن و کشیدگی پوست می‌گردد.

سلول‌های چربی در نواحی مختلفی از صورت و بدن وجود دارند، از جمله پشت پلک‌ها که با از بین رفتن این سلول‌ها افتادگی پوست برطرف شده و حالت کشیده‌تر و محکم‌تری ایجاد می‌شود. یکی دیگر از فواید اندولیفت، خاصیت کلاژن سازی است. در واقع اندولیفت با تحریک کلاژن باعث احیا و بازسازی پوست می‌شود.

درمان افتادگی پلک با اندولیفت
درمان افتادگی پلک با اندولیفت

مزایای درمان افتادگی پلک با اندولیفت

روش اندولیفت برای رفع افتادگی پلک و چشم مزایای متعددی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندولیفت یک روش کم تهاجمی است.
  • رفع افتادگی پلک با اندولیفت تنها یک جلسه نیاز دارد.
  • اندولیفت افتادگی پلک زمان نقاهت یا ریکاوری خیلی کمی دارد.
  • این روش بدون ایجاد برش در پوست انجام می‌شود.
  • اندولیفت روشی بدون خونریزی است.
  • قیمت مقرون به صرفه دارد و خیلی ارزان‌تر از جراحی پلک است.

چه مدت بعد از اندولیفت پلک نتیجه را مشاهده می‌کنیم؟

فرد حتی بلافاصله پس از درمان نیز می توانند تفاوت قابل توجه را ببیند، اما نتایج تا چند ماه پس از عمل تکامل می‌یابند، زیرا تولید کلاژن اضافی در لایه‌های عمیق پوست ایجاد می‌شود. بهترین زمان برای مشاهده نتایج بدست آمده پس از شش ماه از اندولیفت چشم است.

درمان لیزر اندولیفت را می‌توان با سایر درمان‌های غیرجراحی مانند فیلرها، تزریقات ضد چروک و مزوتراپی و سایر پوست‌ها ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته درباره افتادگی پلک و روش‌های مختلف درمان آن صحبت کردیم. همچنین جدیدترین متد درمان افتادگی پلک را به شما عزیزان معرفی کردیم. این درمان جدید در کلینیک زیبایی جردن انجام می‌شود که در رفع افتادگی پلک بالایی و کشیدن انتهای ابرو بسیار تاثیرگذار است. نتایج این درمان توانسته تاثیرات مثبتی بگذارد و رضایت متقاضیان را تا حد بالایی جلب کند.

فراموش نکنید که برای تشخیص و درمان افتادگی پلک حتما از طریق یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص اقدام کنید تا هم از دستیابی به نتیجه ایده آل مطمئن باشید و هم دچار عوارض ناخوشایند پس از عمل‌‌های جراحی یا غیرجراحی نشوید.

پیشنهاد ما به شما برای انجام کارهای زیبایی غیرتهاجمی از جمله اندولیفت، کلینیک فوق تخصصی جردن با مدیریت پروفسور نیلفروش زاده است. کافی است یکبار به این کلینیک سر بزنید تا متوجه تفاوت بشوید.

سوالات متداول اندولیفت پلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه اندولیفت دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط