همه چیز درباره بوتاکس مو + کارکرد و نتایج

بوتاکس مو
108

همه چیز درباره بوتاکس مو + کارکرد و نتایج

زمان مطالعه: 5 دقیقه

وقتی که به تزریق بوتاکس فکر می‌کنید احتمالا یاد چین و چروک می‌افتید، یک روش موثر که برخی از افراد برای صاف کردن چین و چروک از آن استفاده می‌کنند. اما آیا تا به حال در مورد بوتاکس مو چیزی شنیده‌اید؟ موهای روی سر شما مانند پوست شما با افزایش سن حجم و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند. یکی از روش‌ها برای رسیدگی به موها بوتاکس مخصوص مو است.

اما بوتاکس مو دقیقا چیست؟ چطور عمل می‌کند؟ برای چه کسانی مفید است؟ چطور انجام می‌شود؟ چه تاثیری دارد؟ آیا ایمن است؟ فرق آن با کراتین کردن مو چیست؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره این روش توضیح می‌دهیم. اگر می‌‌خواهید درباره بوتاکس کردن مو و خاصیت‌هایش بیشتر بدانید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

آیا بوتاکس مو حاوی ماده بوتاکس است؟

بوتاکس مو در واقع حاوی ماده سم بوتولینوم که ماده اصلی بوتاکس است، نیست. در واقع این نامی است که به خاطر نحوه عملکرد محصول بر آن گذاشته‌اند. درست مانند بوتاکس با شل کردن ماهیچه‌ها و صاف کردن پوست، “بوتاکس مو” با پر کردن فیبرهای تکی مو به حجم دادن و صاف کردن آن کمک می‌کند.

بوتاکس مو چیست و چطور عمل می‌کند؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان حالت دهنده عمیق است که الیاف مو را با پرکننده‌هایی مانند کراتین می‌پوشاند. این درمان هر قسمت شکسته یا نازک روی هر تار مو را پر می‌کند تا موها پرتر و براق‌تر به نظر برسند.

مواد تشکیل دهنده بسته به محصول متفاوت است. فیبرسئوتیک L’Oreal Professional از ماده‌ای به نام Intra-Cylane برای پر کردن تارهای مو با الیاف انعطاف پذیر و نرم استفاده می‌کند. این به ایجاد ظاهری پرتر و صاف‌تر کمک می‌کند. یکی دیگر از محصولات محبوب، بوتاکس موی  Majestic، ادعا می‌کند که از ترکیبی از موارد زیر استفاده می‌کند:

  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • ویتامین B-5
  • ویتامین‌های E
  • کمپلکس کلاژن، که بخش “بوتاکس” درمان را تشکیل می‌دهد.
عکس قبل و بعد بوتاکس مو
عکس قبل و بعد بوتاکس مو

کابردهای بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو کاربردهای متعددی دارد. در این قسمت به رایج‌ترین کاربردهای بوتاکس مو اشاره می‌کنیم.

  • بوتاکس مو برای صاف کردن موهای فر یا وز
  • بوتاکس مو برای درمان موخوره
  • بوتاکس مو برای تقویت موهای مردان و پر کردن فضاهای خالی
  • بوتاکس مو برای درمان ریزش مو از طریق ترمیم موهای آسیب دیده و موخوره
  • بوتاکس مو برای پرپشت‌تر و پرحجم‌تر نشان دادن موها

چه کسانی کاندید مناسبی برای بوتاکس مو هستند؟

اگر شامل موارد زیر می‌شود می‌توانید از روش بوتاکس مو بهره ببرید:

  • موخوره انتهای موها
  • موهای بسیار ظریف، فاقد حجم یا درخشندگی
  • موی آسیب دیده
  • موهای وز شده
  • موهایی که می‌خواهید صاف شوند

به طور کلی، بوتاکس مو برای هر نوع مو ایمن در نظر گرفته می‌شود.

بوتاکس مو چگونه انجام میشود؟

در بوتاکس موهای شما از هیچ نوع تزریقی استفاده نمی‌شود. در عوض، یک عامل حالت دهنده است که مستقیماً روی تارهای موی شما اعمال می‌شود. می توانید برای انجام درمان به آرایشگاه مراجعه کنید یا محصولات را برای استفاده در منزل خریداری کنید.

درمان با شامپو شروع می‌شود تا کوتیکول‌های موهای شما را باز کند و تارها را برای حالت دادن آماده کند. سپس بوتاکس مو با ماساژ محصول از ریشه تا نوک روی تارها اعمال می‌شود. این درمان برای مدتی، معمولا بین 20 تا 90 دقیقه، باید روی موهای مرطوب باقی  بماند.

برخی از آرایشگران ممکن است قبل از خشک کردن و صاف کردن موهای شما با اتوی مو، محصول را آبکشی کنند. سایر آرایشگران ممکن است این محصول را روی موهای شما بگذارند و شما را خشک و صاف کنند تا به نفوذ بیشتر محصول در تارهای مو کمک کنند.

بلافاصله پس از خشک کردن موهای خود، نتایج درمان بوتاکس مو را خواهید دید.(1)

هزینه بوتاکس مو چقدر است؟

بسته به اینکه آیا مواد تشکیل دهنده را برای استفاده در خانه خریداری می کنید یا درمان را در سالن انجام می‌دهید قیمت بوتاکس مو می‌تواند متفاوت باشد. قیمت‌ها همچین بر اساس موقعیت جغرافیایی مرکزی که انتخاب کرده‌اید متفاوت است. اگر درمان را در سالن انجام می‌دهید، قبل از گرفتن نوبت، قیمت را بپرسید.

بوتاکس مو چقدر موثر است؟

بوتاکس مو در حال حاضر یک روند محبوب است و بسیاری از نسخه‌های خانگی وجود دارند که ادعا می‌کنند یک معامله واقعی هستند. دشوار است که بدانید این محصولات چقدر خوب کار می‌کنند یا اینکه مواد اولیه با کیفیت هستند یا نه.

بهترین گزینه برای به دست آوردن نتایج خوب این است که به یک سالن مورد اعتماد مراجعه کنید و از یک آرایشگر در آنجا توصیه‌هایی برای درمان بخواهید. آرایشگران می‌توانند محصولات خود را از فروشندگان معتبر خریداری کنند تا بدانند بهترین محصولات را از فروشندگان قابل اعتماد دریافت می‌کنند.

ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

اثرات بوتاکس مو بین 2 تا 4 ماه باقی می ماند، اگرچه بازه زمانی دقیق آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. توصیه می‌شود برای حفظ نتایج از شامپوهای کم سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید.

نتیجه بوتاکس مو
نتیجه بوتاکس مو

آیا بوتاکس مو ایمن است؟

این محصول برای استفاده بی خطر در نظر گرفته می‌شود، اگرچه مانند هر درمان مو، خطر تحریک پوست یا واکنش آلرژیک وجود دارد. برای کاهش خطر عوارض جانبی مضر، درمان نباید با پوست شما تماس داشته باشد.

تفاوت بوتاکس مو با کراتینه مو چیست؟

درمان‌های کراتینه مو، درمان‌های شیمیایی هستند که اغلب حاوی فرمالدئید هستند. فرمالدئید برای “فریز کردن” یا “انجماد” تارهای مو در حالت صاف استفاده می‌شود تا به صاف نگه داشتن آنها کمک کند. اگرچه فرمالدئید مورد استفاده در این درمان‌ها نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است زیرا فرمالدئید یک ماده سرطان زا است، اما نتایج طولانی مدتی را ایجاد می‌کند.

درمان‌های کراتینه مو معمولاً برای خرید کمی ارزان‌تر هستند. از طرف دیگر، بوتاکس مو فقط یک درمان حالت دهنده است و از واکنش های شیمیایی برای اثرگذاری استفاده نمی‌کند. درمان بوتاکس مو حاوی فرمالدئید نیست.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک جردن سعی کردیم درباره روش بوتاکس مو و مزایا و فرآیند و دیگر جزئیات این روش صحبت کنیم. روش‌هایی که برای صاف کردن مو و تقویت مو مورد استفاده قرار می‌گیرند این روزها بسیار رایج هستند. اگر به دنبال راه حلی برای صاف کردن موهای خود و پر و براق‌تر نشان دادن موهای خود هستید، بوتاکس مو می‌تواند به شما کمک کند. برای بهترین نتایج از یک سالن مورد اعتماد بازدید کنید. کیفیت مواد مصرفی در ایجاد نتیجه مطلوب بسیار موثر است.

سوالات متداول بوتاکس مو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه بوتاکس مراقبت از مو

مقالات مرتبط