آیا لیزر اندولیفت برای جای جوش واقعا موثر است؟

134

آیا لیزر اندولیفت برای جای جوش واقعا موثر است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد از آن رنج می‌برند وجود جای جوش و اکنه روی پوست است. جای جوش معمولا باقی می‌ماند و پوست نمی‌تواند آن را از بین ببرد و این برای فرد خوشایند نیست. اما چه روش‌هایی برای از بین بردن جای جوش وجود دارند؟ آیا تا به حال درباره لیزر اندولیفت برای جای جوش چیزی شنیده‌اید؟

دراین نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره اندولیفت جای جوش صحبت می‌کنیم. اگر می‌خواهید بیشتر درباره این روش مدرن بدانید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

لیزر اندولیفت برای جای جوش چیست؟

لیزر اندولیفت برای جای جوش روشی جدید برای تحریک پوست به کلاژن سازی و در نتیجه رفع جای جوش است. در این روش میکروفیبرهای نوری لیزری به زیر هیپودرم سطح پوست وارد می‌شوند. در این روش می‌توان رشته‌هایی از کلاژنی که فیبروتیک شده را با حرارت برش داد و از یکدیگر جدا کرد. سپس بافت همبند پوست را القا کرده، درم را بازسازی می‌کند و همچنین تولید کلاژن را افزایش خواهد داد.

زمانی که سلول‌های مرده پوست و چربی‌ها در زیر پوست شما تجمع می‌کند جوش‌ها شکل می‌گیرند. جوش‌ها پس از مدتی از بین می‌روند اما گاهی اثراتی که آنها روی پوست می‌گذارند باقی می‌ماند و بدن نمی‌تواند آنها را از بین ببرد. لیزر اندولیفت با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست کمک به کلاژن سازی و رفع این آثار می‌کند.

لیزر اندولیفت برای جای جوش چطور انجام می‌شود؟

در مورد نحوه انجام اندولیفت جای جوش سوالات زیادی پرسیده شده است. فرد بعد از مشاوره و دریافت راهنمایی‌های متخصص پوست برای انجام این روش اماده می‌شود. مقداری بی حس کننده روی پوست فرد استفاده می‌شود تا در زمان انجام این روش درد و ناراحتی احتمالی به حداقل برسد.

سپس با استفاده از یک سوزن ظریف که معمولا برای تزریقات اینچنینی استفاده می‌شود نواحی که فیبر انعطاف پذیر زیر پوست قرار می‌گیرد را ایجاد می‌کنند. بعد از مشخص شدن این نواحی پزشک فیبر لیزری را روی نواحی حرکت می‌دهد و آن را درمان می‌کند.

این روش حدود یک ساعت طول می‌کشد. برای این روش طول موج ویژه‌ای استفاده می‌شود این طول موج باعث می‌شود که لیزر فقط آب و سلول‌های چربی را هدف قرار دهد و به بافت‌های سالم اطراف آسیبی نزند.

در طول درمان، لیزر اندولیفت به بافتی که دارای جای جوش است کمک می‌کند که کلاژن سازی بیشتری انجام داده و اثرات جای جوش را از بین ببرد. در این روش هیچگونه برشی ایجاد نمی‌شود و نتایج به دست آمده طولانی مدت هستند. این روش زمان نقاهت طولانی ندارد و فرد می‌تواند بعد از چند ساعت به فعالیت‌های زندگی روزمره خود بازگردد.

لیزر اندولیفت جای جوش
لیزر اندولیفت جای جوش

مراقبتهای بعد از اندولیفت جای جوش شامل چیست؟

با انجام صحیح نکات مراقبتی بعد از این روش می توانید سریع‌تر به نتایج مطلوب خود برسید. در این قسمت به مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لیزر اندولیفت جای جوش اشاره می‌کنیم:

  • بعد از اندولیفت از قرارگیری در برابر اشعه مستقیم نور خورشید اجتناب کنید.
  • از لایه برداری پوست با مواد قوی خودداری کنید.
  • هنگام شستشو بسیار ملایم عمل کنید و از مواد شوینده ملایم استفاده کنید.
  • از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.
  • از دستکاری و ماساژ دادن پوست خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت از استفاده از لوازم آرایشی خودداری کنید.
  • بهتر است تا چند روز از مصرف سیگار و دخانیات خودداری کنید.
  • از وکس و اپیلاسیون برای پوست خود استفاده نکنید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین و آسپرین پرهیز کنید. برنامه دارویی را حتما با پزشک خود هماهنگ کنید.
  • بعد از انجام اندولیفت برای پیشگیری از التهاب روی پوست خود کمپرس یخ بگذارید.

آمادگیهای قبل از لیزر اندولیفت برای جای جوش شامل چیست؟

برای آمادگیهای قبل از اندولیفت جای جوش رعایت این نکات توصیه شده است:

  • پیش از انجام روش صورت خود را بشویید و تمیز کنید تا هیچ اثری از مواد آرایشی یا بهداشتی روی پوست باقی نماند. این کار از بروز عفونت یا آلرژی در حین کار پیشگیری می‌کند.
  • سابقه پزشکی و برنامه دارویی خود را با پزشک خود درمیان بگذارید.
  • ممکن است پزشک از شما بخواهد آزمایشاتی را انجام دهید تا تصمیم بگیرد آیا برای انجام این روش مناسب هستید یا خیر.
  • زمان مشاهده نتیجه این روش و بهبودی، در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.
  • پیش از انجام این روش از داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین و آسپرین استفاده نکنید.
کاربرد اندولیفت برای جای جوش
کاربرد اندولیفت برای جای جوش

عوارض لیزر اندولیفت برای جای جوش چیست؟

اگر این روش در کلینیک معتبر و به دست فرد متخصص انجام شود امکان بروز عوارض جدی در آن خیلی کم است. با این حال در این روش نیز مثل خیلی از روش‌های زیبایی دیگر امکان بروز عوارض وجود دارد. شایع‌ترین عوارض شامل اریتم خفیف و گذرا، ادم، اکیموز و فلج عصبی هستند.

از عوارض دیگر که ممکن است ایجاد شوند می‌توان به نوروپاتی محیطی، سوختگی، عفونت، هماتوم، هیپرکرومی و استئاتونکروز اشاره کرد.

این روش درمانی حتما باید با در نظر گرفتن فاکتورهای مناسب و کنترل دمای پوست انجام شود. تکنیک انجام این روش و همچنین مراقبتهای قبل و بعدی که پزشک توصیه می‌کند تاثیر زیادی در عدم ایجاد عوارض دارد. رعایت نکات بهداشتی توسط پزشک و کلینیک، استفاده از وسایل ضدعفونی شده، و کنترل دمای پوست جزو فاکتورهای حیاتی در انجام لیزر اندولیفت برای جای جوش هستند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته درباره روش مدرن و تاثیرگذار لیزر اندولیفت برای جای جوش صحبت کردیم. روشی که می‌تواند با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست و تحریک کلاژن سازی و تقویت پوست، به از بین بردن جای جوش و آکنه کمک کند.

فراموش نکنید که این روش حتما باید در مراکز زیبایی معتبر و به دست فرد متخصص انجام شود. رعایت نکات مراقبتی و مهارت پزشک، تاثیر زیادی در دریافت نتیجه مطلوب و عدم بروز عوارض دارد.

سوالات متداول لیزر اندولیفت جای جوش

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه اندولیفت

مقالات مرتبط