شستن صورت بعد از بوتاکس، بایدها و نبایدها

شستن صورت بعد از بوتاکس
314

شستن صورت بعد از بوتاکس، بایدها و نبایدها

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با افزایش علاقه به درمان و پیشگیری از خطوط و چین و چروک، علاقه به بوتاکس نیز افزایش یافته است. علاوه بر این، بسیاری از افراد برای درمان هایپرهیدروزیس، میگرن، آکنه، دندان قروچه و موارد دیگر به سراغ تزریق بوتاکس رفته‌اند.

برای کسانی که کمتر با بوتاکس آشنایی دارند، مواردی وجود دارد که باید بعد از تزریق به خاطر داشته باشند، مانند اینکه آیا می‌توانید صورت خود را بعد از درمان بشویید یا نه؟ چند ساعت بعد از بوتاکس میشود صورت را شست؟ برای شستن صورت بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن به این موضوع پرداخته و به سوالات مربوط به آن پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

بعد از تزریق بوتاکس چه اتفاقی می‌افتد؟

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، نقاط صورتی ریز در محل تزریق وجود خواهد داشت. این لکه‌ها در عرض پنج تا 10 دقیقه یا حداکثر ظرف چند ساعت محو می‌شوندوقتی بعد از تزریق محل را ترک می‌کیند به نظر نمی‌رسد کاری انجام داده‌اید. دکتر Sethi می‌گوید: «به یاد داشته باشید که هیچ حساسیت یا تورمی در ناحیه تحت درمان احساس نمی‌کنید و بوتاکس بلافاصله پس از درمان شما عمل نمی‌کند.» در بیشتر موارد، در عرض چند روز شروع به عمل می‌کند و طول می‌کشد تا نتیجه حاصل شود. اثر کامل و نهایی را بعد از حدود دو هفته می‌توانید مشاهده کنید.

آیا بعد از بوتاکس میشه صورت را شست؟

پس از تزریق بوتاکس قطعا می توانید صورت خود را بشویید و مراقبت معمولی از پوست را از سر بگیرید، اما برای شستن صورت بعد از بوتاکس از آب ولرم استفاده کنید و در حین پاکسازی ملایم باشید – و حتما به جای مالیدن یا کشیدن دستمال روی پوست، صورت خود را خشک کنید.

همچنین توصیه شده که حداقل چهار ساعت بعد از تزریق بوتاکس از آرایش کردن خودداری کنید. هشدار این کار احتمال آلودگی را افزایش می‌دهد و به محل سوراخ‌های کوچکی که بوتاکس تزریق شده است اجازه نمی‌دهد تا به طور کامل بهبود یابند.

نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس
نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس

 چند ساعت بعد از بوتاکس میشود صورت را شست؟

بسیاری از افراد می‌پرسند که چند روز بعد از بوتاکس میتوان صورت را شست؟ در صورت احتیاط و استفاده از فشار کم آب در حین عمل شستشو می‌توانید بلافاصله پس از درمان صورت خود را بشویید. اما اگر می‌خواهید ایمنی را بیشتر رعایت کنید و خیالتان بابت هرگونه تاثیری راحت باشد، 24 ساعت (یک روز) قبل از شستن صورت خود صبر کنید

نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس

برای شستن صورت بعد از بوتاکس موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. ابتدا دست‌های خود را بشویید.
  2. پوست را اسکراب نکنید، مالش ندهید یا نکشید. همچنین از استفاده از برس‌های تمیزکننده مانند کلاریسونیک خودداری کنید.
  3. از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید که حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی نباشد.
  4. از شستشو با آب گرم خودداری کنید. به جای آن از آب خنک یا ولرم استفاده کنید.
  5. هنگام شستشو سر خود را خم نکنید و حرکات ناگهانی انجام ندهید.
  6. صورت خود را به آرامی با حوله خشک کنید. سعی کنید حوله را روی صورت نکشید بلکه آرام بگذارید و بردارید.(1)

مراقبت‌ بعد از بوتاکس شامل چه مواردی است؟

نکات مراقبتی و احتیاطی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آنها می‌توانید نتیجه مطلوب و رضایت بخشی از تزریق بوتاکس بگیرید:

  1. در صورت شستن صورت بعد از بوتاکس موارد ذکر شده را حین شستشو رعایت کنید.
  2. بهتر است بیست و چهار ساعت بعد از تزریق صورت را بشویید.
  3. از خم کردن سر خود اجتناب کنید.
  4. حرکات ناگهانی نداشته باشید.
  5. از ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  6. از خوابیدن تا چند ساعت خودداری کنید.
  7. از دستکاری و فشار دادن محل تزریق اجتناب کنید.
  8. از آرایش کردن تا چهار یا پنج ساعت خودداری کنید.
  9. بلافاصله بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید تا از کبودی و تورم پیشگیری کنید.

مراقبت از پوست بعد از بوتاکس

برای کمک به اثربخشی و ماندگاری درمان بوتاکس تا حد ممکن، مهم است که پس از تزریق به خوبی از پوست خود مراقبت کنید. این به این معنی است که در 24 ساعت اول پس از درمان از ورزش‌های شدید خودداری کنید و همچنین از هر گونه فعالیتی که شامل بالا انداختن ابروها یا اخم کردن بیش از حد است خودداری کنید. همچنین باید تا چند روز پس از درمان از مصرف آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند خطر کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

جهت مطالعه بیشتر:

ورزش صورت بعد از بوتاکس: بایدها و نبایدها

در حالی که اجتناب از انجام برخی تمرینات صورت پس از تزریق بوتاکس بسیار مهم است، اما هنوز برخی تمرینات وجود دارد که می‌تواند به بهبود و حفظ نتایج درمان کمک کند. اینها شامل تمریناتی است که عضلات اطراف چشم و دهان را هدف قرار می‌دهد، مانند لبخند زدن و به هم زدن لب‌ها. با این حال، باید از هر گونه تمرینی که شامل لمس یا مالش ناحیه تحت درمان است خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث گسترش بوتاکس به سایر قسمت‌های صورت شود.

در صورت قرمزی و کبودی در محل تزریق چه باید کرد؟

برخی از عوارض جانبی رایج تزریق بوتاکس عبارتند از قرمزی، کبودی و تورم در محل تزریق. این عوارض معمولاً خفیف و موقتی هستند، اما اگر بیش از چند روز ادامه یافتند، باید برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید. برای کمک به کاهش قرمزی و تورم، می توانید کمپرس سرد را به مدت چند دقیقه در طول روز روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

چگونه از پیری زودرس سلول های پوست بعد از بوتاکس جلوگیری کنیم؟

برای کمک به جلوگیری از پیری زودرس سلول‌های پوست خود پس از تزریق بوتاکس، بهتر است از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اجتناب کنید و هر زمان که در فضای باز هستید از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. همچنین باید از سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل خودداری کنید، زیرا هر دو می‌توانند به پیری زودرس پوست کمک کنند.

شستن بعد بوتاکس
شستن بعد بوتاکس

چه زمانی ورزش بعد از تزریق بوتاکس بی خطر است؟

در حالی که مهم است که حداقل 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید، اما به طور کلی می‌توانید پس از گذشت این زمان، ورزش معمول خود را از سر بگیرید. با این حال، همچنان باید از هر گونه فعالیتی که شامل بالا انداختن ابروها یا اخم کردن بیش از حد است خودداری کنید، زیرا این کار می تواند نتایج درمان را به خطر بیندازد. فشار و سفت شدن ماهیچه های اطراف محل تزریق می تواند باعث مهاجرت بوتاکس یا حتی نشت از محل تزریق در مدت کوتاهی پس از تزریق شود.

استفاده از چه درمان‌های پوستی بعد از تزریق بوتاکس بی خطر است؟

پس از تزریق بوتاکس، به طور کلی، از سرگیری روتین معمول مراقبت از پوست، از جمله پاکسازی، مرطوب کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب بی‌خطر است. با این حال، باید از هر گونه محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد شیمیایی خشن یا لایه بردار هستند اجتناب کنید، زیرا این مواد می‌توانند پوست را تحریک کرده و نتایج درمان را به خطر بیندازند.(2)

جمع بندی

در این مقاله از کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن درباره شستن صورت بعد از بوتاکس، باید و نبایدها و چگونگی این کار صحبت کردیم. همچنین اشاره‌ای به مراقبت‌های لازم از پوست بعد از تزریق بوتاکس داشتیم. با رعایت این نکات می‌توانید از گرفتن نتیجه مطلوب مطمئن باشید.

سوالات متداول شستن صورت بعد از بوتاکس

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پاکسازی پوست جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس مراقب های قبل و بعد عمل

مقالات مرتبط