نکات مهم مراقبت بعد از بوتاکس که باید بدانید!

مراقبت بعد از بوتاکس
208

نکات مهم مراقبت بعد از بوتاکس که باید بدانید!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بوتاکس یکی از پرطرفدار ترین روش ها برای جوان سازی پوست است. تزریق بوتاکس یک تکنیک زیبایی است که در آن از نوعی پروتئین خالص استریل شده برای مواردی مثل رفع چین و چروک استفاده می‌شود. اثر آن به این صورت است که عضله مورد نظر را برای مدت کوتاه از کار می‌اندازد. پروتئین بوتاکس از باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم به دست می‌آید. مانند بسیاری دیگر از روش‌های زیبایی و درمانی یک سری مراقبت‌ها قبل و بعد از تزریق بوتاکس وجود دارد. پزشک شما باید در مورد مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس به شما اطلاع دهد. کسانی که به این دستورالعمل‌ها عمل می‌کنند احتمال عوارض جانبی بوتاکس را کاهش می‌دهند و نتایج بهتری از درمان می‌گیرند.

در این مقاله به مراقبت های بعد از بوتاکس می‌پردازیم. اینکه بعد از تزریق بوتاکس چه باید کرد؟ بعد از بوتاکس چه مراقبت هایی لازم است؟ بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ برای پاسخ به این سوال‌ها تا انتهای این مقاله از مجله زیبایی کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با ما همراه باشید.

بعد از بوتاکس چه مراقبت هایی لازم است؟

به طور کلی بوتاکس یک روش ایمن و سریع است که تاثیر کمی بر فعالیت های معمول روزمره دارد. اما لازم است یکی سری مراقبت ها بعد از بوتاکس انجام دهیم تا هم عوارض جانبی کاهش پیدا کنند و هم بهترین نتیجه از درمان حاصل شود. در ادامه به برخی از مراقبت های بعد از بوتاکس اشاره می‌کنیم:

نباید های بعد از بوتاکس

  • تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس از ماساژ ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
  • به ناحیه تزریق فشار وارد نکنید. در صورت نیاز به شستشوی صورت پس از بوتاکس یا لمس آن به دلایل دیگر، از حرکات ملایم استفاده کنید. فشار روی محل تزریق ممکن است باعث حرکت نوروتوکسین شود.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق ورزش نکنید و فعالیت سنگین انجام ندهید.
  • تا چند ساعت خم نشوید و دراز نکشید.
  •  از پوشاندن سر به صورت محکم خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از کبودی، از مصرف الکل یا داروهای رقیق کننده خون قبل از تزریق بوتاکس خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق از مصرف الکل و نیکوتین اجتناب کنید.
  • تا 24 ساعت قند و نمک را محدود کنید. قند و نمک اضافی می‌توانند باعث احتباس آب شوند و احتمال تورم در محل تزریق را افزایش دهند.
  • تا چند روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما مثل آب داغ و سایر منابع گرما خودداری کنید. هنگام خروج از خانه حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از کارهایی مثل انجام فیشال تا دو هفته بعد از تزریق بوتاکس خودداری کنید. همچنین لایه برداری، ماساژ و لیزر را تا دو هفته انجام ندهید.
  • از آرایش صورت به مدت 12 ساعت خودداری کنید.
مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس
مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

بایدهای بعد از بوتاکس

  • از کمپرس یخ استفاده کنید، استفاده از کمپرس یخ به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.
  • آب زیاد بنوشید
  • از یک داروی مسکن استفاده کنید. اگر در ناحیه درمان احساس درد یا ناراحتی کردید، استامینوفن مصرف کنید. از مصرف داروی ایبوپروفن خودداری کنید زیرا خون را رقیق می‌کند که احتمال کبودی و تورم را افزایش می‌دهد.
  • در صورت توصیه پزشک از درمان‌های ضد کبودی مثل آرنیکا استفاده کنید. خوردن میوه‌هایی مثل آناناس نیز می‌تواند به کاهش کبودی کمک کند(1).

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

عوارض جانبی بوتاکس مانند کبودی، قرمزی و تورم معمولا خفیف بوده و در عرض یک هفته به مرور بهبود می‌یابند. اگر علائم شدیدی مانند مشکل در تنفس یا بلع، ضعف عضلانی، سردرد طولانی مدت و یا مشکلات بینایی و هر عارضه دیگر را تجربه کردید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید(2).

مراقبت های بعد از بوتاکس
مراقبت های بعد از بوتاکس

جمع بندی

بوتاکس یک روش بسیار محبوب برای کاهش چین و چروک است. به خصوص اگر برای اولین بار می‌خواهید بوتاکس تزریق کنید، برای به حداکثر رسیدن نتیجه و حداقل عوارض به دستورالعمل‌هایی که پزشک به شما توصیه می‌کند، عمل کنید. پزشک شما می‌تواند بر اساس درمان و شیوه زندگی شما نکات مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را به شما ارائه کند. کلینیک فوق تخصصی جردن ارائه دهنده متد های نوین درمانی و زیبایی توسط پزشکان متخصص پوست می‌باشد. این کلینیک افتخار دارد، انواع خدمات زیبایی را با بالاترین کیفیت به شما ارائه دهد.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس مراقب های قبل و بعد عمل

مقالات مرتبط