هایفوتراپی، اندولیفت یا آر اف فرکشنال؟ کدام بهتر است؟

هایفوتراپی، اندولیفت یا آر اف فرکشنال
1294

هایفوتراپی، اندولیفت یا آر اف فرکشنال؟ کدام بهتر است؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

حفظ جوانی و شادابی پوست همواره دغدغه بسیاری از افراد بوده است. همه خانم‌ها و آقایان همانقدر که به سلامتی بدن خود اهمیت می‌دهند، به زیبایی و طراوت پوست و چهره خود نیز اهمیت می‌دهند. از این رو، روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست ابداع شده و انجام‌ می‌شود. از معروف‌ترین این روش‌ها می‌توان به هایفوتراپی، اندولیفت و آر اف فرکشنال اشاره کرد.

اما کدام یک از این روش‌ها بهتر است؟ هرکدام از این روش‌ها چه مزایایی دارند؟ اندولیفت بهتر است یا هایفو؟ هایفو یا آر اف؟ چطور بفهمیم که کدام روش برای ما مناسب‌تر است؟

حتما تا به حال در اینترنت موضوعاتی اینچنین را دنبال کرده‌اید و مثلا اندولیفت بهتره یا هایفو نی نی سایت، و یا آر اف بهتر است یا هایفو نی نی سایت را جستجو کرده‌اید تا نظر دیگران را بخوانید. اما در این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن قصد داریم این روش‌ها را به صورت تخصصی بررسی کنیم و ببینیم کدام یک برای هر فرد بهتر است. تا انتها با ما همراه باشید.

هایفوتراپی

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا، به طور مخفف هایفو HIFU، یک روش درمانی غیر جراحی است که از اولتراسوند برای لیفت و سفت کردن پوست استفاده می‌کند.

هایفو انرژی اولتراسوند متمرکز را در زیر سطح پوست رسوب می‌دهد و تنها در یک درمان تمام لایه‌های پوست را قادر می‌سازد منقبض شوند! این امر باعث ایجاد کلاژن جدید در ناحیه می‌شود. بنابراین این درمان برای سفت کردن، کشیدن و لیفت کردن پوست صورت بسیار موثر است و می‌تواند حتی پوست شل بدن را نیز بهبود دهد. هایفو فرآیند ترمیم پوست را آغاز می‌کند و به تولید کلاژن تازه، قوی‌تر و جدید کمک می‌کند.

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که در پوست تولید می‌شود تا با سفت نگه داشتن، احیا و لیفت پوست به آن جوانی بدهد. با این حال، با افزایش سن، از کلاژن سازی پوست کاسته می‌شود و توانایی آن برای ایستادگی در برابر جاذبه کاهش می‌یابد که منجر به افتادگی پوست، خطوط و چین و چروک می‌شود.

از آنجایی که درمان هایفو غیر تهاجمی است، عملاً هیچ نقاهتی وجود ندارد. بیماران ممکن است تورم جزئی و کمی قرمزی و سوزن سوزن شدن یا حساسیت خفیف را تجربه کنند. اینها سطحی و موقتی هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، زیباجویان می‌توانند بلافاصله پس از انجام روش به فعالیت‌های عادی خود بازگردند و نیازی به دوره نقاهت نیست.

اندولیفت بهتر است یا هایفو؟
اندولیفت بهتر است یا هایفو؟

چه زمانی نتایج هایفو را مشاهده می‌کنیم؟

برخی از افراد ممکن است بهبودهای اولیه را فوری ببینند، با این حال، زمان بهینه برای مشاهده لیفت، کشیدگی و سفت شدن پوست، دو تا سه ماه پس از درمان است. زمانی که پوست زمان لازم برای ترمیم و تولید کلاژن و الاستین جدید را داشته باشد، بهبودهای تدریجی مشاهده می‌شود. در ساختار پوست در طی این دوره، کلاژن قدیمی جایگزین می‌شود و روند ساخت ادامه می‌یابد و حتی ممکن است شش ماه بعد از عمل نیز فرد شاهد بهبودی باشد.

مزایای هایفوتراپی چیست؟

هایفو برای احیای صورت و گردن استفاده می‌شود، مزایای این درمان هدفمند عبارتند از:

  • لیفت ابرو و پیشانی
  • لیفت و سفت کردن قسمت میانی صورت
  • کشیدن و سفت کردن خط فک
  • صاف کردن خطوط ریز و چین و چروک اطراف دهان
  • درمان شلی پوست صورت و بدن
  • هزینه مقرون به صرفه نسبت به جراحی
  • بدون دوره نقاهت(1)

ماندگاری هافوتراپی چقدر است؟

عوامل مختلفی مثل سن فرد، نوع پوست، مراقبت‌های پوستی او، سبک زندگی، مصرف یا عدم مصرف سیگار و دخانیات، فعالیت ورزشی، نوشیدن آب و غیره در میزان ماندگاری هایفو نقش دارند. میزان ماندگاری این روش می‌تواند از یک تا دو سال متفاوت باشد.

مزایای هایفوتراپی
مزایای هایفوتراپی

اندولیفت

EndoLift یک جایگزین قابل توجه برای روش‌های جراحی جوان سازی، سفت کردن و کانتورینگ پوست ارائه می‌دهد. این لیزر جدید، مناسب برای صورت و بدن، می‌تواند نتایج چشمگیری را بدون اسکار جراحی و با حداقل زمان بهبودی ارائه دهد.

پس از بی حسی موضعی، یک سیم نازک لیزری با قطر فقط 0.2-0.4 میلی متر به لایه زیر پوستی پوست وارد می‌شود. با حرکات دقیق و ظریف، انرژی لیزر مناطق درمانی خاصی را هدف قرار می‌دهد تا پاسخ‌های متعدد را تحریک کند.

درمان معمولاً 1 ساعت طول می‌کشد. با توجه به ماهیت کم تهاجمی Endolift، زمان نقاهت به طور شگفت انگیزی کوتاه است. معمولاً بیماران به مدت 24 تا 48 ساعت تورم خفیفی را تجربه می‌کنند. در اکثر موارد، تنها 1 درمان مورد نیاز است، اما بسته به فرد متفاوت است. در طول مشاوره در مورد الزامات برای نتایج بهینه به شما توضیح داده می‌شود.

اندولیفت برای کدام نواحی کاربرد دارد؟

نواحی کلیدی درمان عبارتند از:

  • افتادگی پایین صورت و گردن
  • شلی پوست ناحیه چشم
  • جای زخم
  • بازوها
  • ران
  • زانو

مزایای اندولیفت چیست؟

مهم‌ترین مزایای اندولیفت عبارتند از:

  • انقباض مکانیکی: در حالی که اثر موقتی کشیدن و سفت شدن فوری پوست را به همراه دارد، نکته کلیدی پاسخ مداوم بدن است.
  • بهبود ساختار پوست: پروتئین‌های ساختاری مانند کلاژن و الاستین به طور طبیعی در پاسخ به اندولیفت تولید می‌شوند. علائم اولیه را می‌توان در 4-8 هفته مشاهده کرد، اما این روند به مرور زمان با نتایج نهایی 9-12 ماه پس از عمل ادامه می‌یابد.
  • جوانسازی سطح پوست: با توجه به شروع فرآیند بهبود طبیعی که توسط اندولیفت آغاز شده است، افزایش پروتئین تاثیر چشمگیری بر احساس و ظاهر سطح پوست دارد.
  • کاهش چربی: با هدایت انرژی لیزر اندولیفت کمی عمیق‌تر، می‌توانیم سلول‌های چربی را هدف قرار دهیم و باعث امولسیون شدن آنها شویم. علاوه بر این، شبکه فیبروسپتال، که سلول‌های چربی را در کنار هم نگه می‌دارد، منقبض می‌شود.(2)

ماندگاری اندولیفت چقدر است؟

اندولیفت جزو روشهای دائمی مثل جراحی نیست، اما ماندگاری خیلی بالایی دارد. ماندگاری این روش چیزی در حدود 3 تا 4 سال است و بسته به مواردی مثل سن، نوع پوست، فعالیت ورزشی، رژیم غذایی، مراقبت از پوست، عدم مصرف دخانیات و غیره می‌توان ماندگاری را حتی بالاتر برد. این روش می‌تواند تا چندین سال پوست شما را سفت نگه دارد.

بعد از خواندن اطلاعات کامل درباره ویژگی‌های اندولیفت و هایفو، پیش بینی پاسخ سوال هایفو با اندولیفت نی نی سایت یا هر مرجع دیگری با توجه به میزان نیاز شما، آسان‌تر است.

مزایای اندولیفت
مزایای اندولیفت

آر اف فرکشنال

سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی (RF) یک درمان غیرجراحی پوست برای سفت شدن پوست و رفع افتادگی است. این روش می‌تواند ظاهری جوان‌تر به شما بدهد.

دستگاه‌های فرکانس رادیویی از سطوح ایمن امواج الکترومغناطیسی با فرکانس پایین برای تولید گرما استفاده می‌کنند. این گرما به عمق لایه‌های پوست شما نفوذ می‌کند. در آنجا تولید سلول‌های جدید پوست (بازسازی) را تحریک می‌کند. این درمان همچنین تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. این پروتئین‌ها به سلول‌های پوست قدرت و انعطاف بیشتری می‌دهند. در نتیجه پوست شل‌شده، شکل و حالت سفت خود را باز می‌یابد.

کاربردهای آر اف فرکشنال چیست؟

پزشکان از درمان آر اف فرکشنال برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • کانتورینگ بدن
  • صورت، گردن، بازوها و دستها
  • جوانسازی واژن

مزایای آر اف فرکشنال چیست؟

سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی می‌تواند نتایج لیفت صورت (ریتیدکتومی) را بدون نیاز به جراحی به شما بدهد. مزایای دیگر عبارتند از:

  • تغییرات تدریجی و طبیعی پوست
  • روشی سریع و نسبتاً بدون درد
  • ارزان‌تر و غیرتهاجمی‌تر از جراحی‌های زیبایی
  • بدون لایه برداری پوست یا جای زخم
  • بهبودی سریع بدون دوره نقاهت(3)

ماندگاری آر اف فرکشنال چقدر است؟

به طور میانگین این روش تا دو سال ماندگاری دارد. میزان این ماندگاری با توجه به مواردی مثل سن، میزان چین و چروک، میزان مشکلات پوستی، تعداد جلسات درمانی و سبک زندگی فرد می‌تواند متفاوت باشد.

آر اف فرکشنال برای چه سنی مناسب است؟

به طور کلی آر اف برای افراد بالای بیست سال مناسب است اما بستگی دارد که شما چه نتایجی را در بازه سنی خود از آن می‌گیرید و با چه هدفی قصد استفاده از این روش را دارید. مثلا افراد بیست تا سی سال معمولا از این روش با هدف از بین بردن جای جوش و اسکار و آکنه استفاده می‌کنند. ولی برای افراد بالای سی سال هدف سفت کردن پوست در نواحی مختلف، کشیدگی خط فک و از بین بردن خطوط و افتادگی‌ها است. یکی از مهمترین مزایای آر اف این است که می‌تواند روی انواع پوست انجام شود و نتایج مثبت داشته باشد.

هایفو بهتر است یا آر اف فرکشنال؟
هایفو بهتر است یا آر اف فرکشنال؟

هایفوتراپی، اندولیفت یا آر اف فرکشنال برای من مناسب است؟

بسیاری از افراد می‌پرسند آر اف فرکشنال بهتره یا هایفو؟ و یا اندولیفت بهتره یا هایفو؟

اولین قدم برای یافتن پاسخ دانستن ویژگی‌های این روش‌هاست، مثل نواحی که می‌توانند آنها را درمان کنند، تاثیراتی که بر این نواحی دارند و غیره. اما برای اینکه تصمیم بگیرید از کدام روش برای جوانسازی پوست استفاده کنید باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. این عوامل می‌توانند شامل سن و سال شما، نوع مشکل شما، میزان افتادگی یا چین و چروک پوست شما، و در نهایت بودجه شما باشند.

اگر نتوانستید با آگاهی از خصوصیات هر روش بهترین را برای خود انتخاب کنید، بهترین راه برای اینکه بتوانید یک روش عالی را انتخاب کنید این است که با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. پزشک با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی و شرایط پوست شما، بهترین و کارآمدترین روش را به شما پیشنهاد می‌‌دهد. پزشک متخصص می‌تواند با بررسی دقیق بگوید که برای شما هایفو بهتر است یا آر اف و یا هایفو بهتره یا اندولیفت.

هزینه هایفوتراپی و اندولیفت و آر اف چقدر است؟

این روش‌ها همانگونه که دیدیم هریک ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند و قیمت هرکدام متفاوت می‌باشد. اما از عوامل کلی که می‌توانند بر هزینه نهایی تاثیرگذار باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان مشکل و نیاز پوست شما
  • تعداد جلسات درمانی مورد نیاز
  • میزان استفاده از دستگاه و مواد یک بار مصرف
  • مهارت پزشک و متخصص
  • اعتبار کلینیک زیبایی پوست و مو

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم با بررسی دقیق سه روش معروف جوانسازی پوست به شما کمک کنیم که بیشتر این روش‌ها را بشناسید. با شناخت دقیق مزایا و ویژگی‌های هر روش و با در نظر گرفتن شرایط خود کمتر در میان سوالاتی مثل: هایفوتراپی بهتر است یا آر اف، یا هایفو یا اندولیفت، سردرگم می‌شوید. فراموش نکنید که مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک متخصص می‌تواند نقش بسزایی در انتخاب درست و دریافت نتیجه مطلوب ایفا کند. کلینیک جردن را می‌توانید با خیال راحت برای انجام تمامی خدمات زیبایی انتخاب کنید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه اندولیفت دانشنامه هایفوتراپی

مقالات مرتبط