لیزر آر اف فرکشنال و کاربرد آن در جوانسازی پوست

لیزر آر اف فرکشنال
213

لیزر آر اف فرکشنال و کاربرد آن در جوانسازی پوست

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همه ی افراد دوست دارند پوستی جوان و زیبا داشته باشند، به همین دلیل  به دنبال روش هایی هستند که بتوانند این  جوانی و شادابی را حفظ کنند. امروزه روش های بسیاری برای جوان سازی پوست استفاده می‌شوند. یکی از این روش ها آر اف فرکشنال است که در کمک به جوانسازی و زیبایی پوست بسیار تاثیر گذار است. در ادامه این مقاله به بررسی این روش می‌پردازیم. اما آر اف فرکشنال چیست؟ آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟ آر اف فرکشنال برای چه کسانی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال ها تا انتهای این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن با ما همراه باشید.

لیزر آر اف فرکشنال چیست؟

لیزر آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از روش های محبوب، ایمن و غیر تهاجمی در زمینه جوانسازی پوست است. آر اف فرکشنال یکی از موثر ترین درمان های سفت کننده پوست است. آر اف فرکشنال  با فرکانس رادیویی یک پاسخ درمانی  قدرتمند در پوست شما ایجاد می‌کند. این روش در درمان خطوط ریز، چین و چروک، شلی پوست، اسکار آکنه و منافذ باز پوست به شما کمک می‌کند. آر اف فرکشنال بافت پوست را بهبود میبخشد و باعث تولید کلاژن و سفت شدن پوست می‌شود. این روش مورد تایید FDA است که این نشان می‌دهد یک روش درمانی ایمن و بی خطر است.

عکس دستگاه RF کلینیک جردن
عکس دستگاه RF کلینیک جردن

آر اف فرکشنال چگونه عمل می‌کند؟

آر اف فرکشنال با استفاده از اثرات تکنولوژی فرکانس رادیویی و سوزن های بسیار ظریف کار می‌کند. انرژی فرکانس رادیویی هنگام ورود سوزن های ریز به لایه های عمیق پوست وارد می‌شوند. این عمل پوست را برای ساخت کلاژن تحریک می‌کند که منجر به جوان سازی و سفت تر شدن پوست می‌شود.

انواع روش‌های آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال شامل دو روش رایج میرونیدل و کوانتراج است که در جوانسازی پوست تاثیر زیادی دارند.

  1. آر اف میکرونیدل: در این روش سوزن‌های خیلی ظریفی تا عمق دو میلیمتری پوست وارد شده و امواج رادیویی را به پوست وارد می‌کنند. این روش ترکیبی از آر اف و میکرونیدلینگ است و کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کند.
  2. آر اف کوانتراج: در این روش از تکنولوژی دوقطبی و تک قطبی استفاده می‌شود و مشکلات لایه‌های سطحی و عمقی پوست برطرف می‌گردد.

RF فرکشنال برای چه کسانی مناسب است؟

آر اف فرکشنال به طور کلی قابلیت جوان سازی پوست بدون جراحی را دارد. آر اف فرکشنال برای کسانی مناسب است که میخواهند پوستی سفت تر، جوان تر و زیباتر داشته باشند. در ادامه به کاربرد های آر اف فرکشنال می‌پردازیم.  

کاربرد آر اف فرکشنال چیست؟

ار اف فرکشنال در بهبود بسیاری از مشکلات پوستی می‌تواند کمک کننده باشد. علاوه بر جوانسازی پوست آر اف فرکشنال در موارد زیر کاربرد دارد:

  • لیفت صورت و سفت شدن پوست
  • از بین بردن جای جوش و آکنه
  • بسته شدن منافذ باز پوست
  • رفع افتادگی پوست صورت یا گردن
  • کمک به شفافیت پوست
  • کاهش لک های پوستی
  • کمک به کاهش ترک های پوستی
  • کاهش چین و چروک های ریز
  • کاهش تعریق بیش از حد
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست(1)
حین عمل RF fractional
حین عمل RF fractional

آر اف فرکشنال در کدام قسمت های بدن می‌تواند استفاده شود؟

درمان RF فرکشنال معمولا روی صورت، گردن و دکلته استفاده می‌شود. اما این درمان می‌تواند برای نواحی دیگر بدن نیز استفاده شود و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته باشد.

چگونه برای درمان آر اف فرکشنال آماده شویم؟

دو هفته قبل از آر اف فرکشنال از اپیلاسیون و آفتاب گرفتن و سولاریوم در ناحیه درمان خودداری کنید. همچنین باید سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید، را به پزشک اطلاع دهید. 10 روز قبل از انجام درمان، مصرف داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید.

مراقبتهای بعد از آر اف فرکشنال شامل چیست؟

تا 24 ساعت از فعالیت هایی مثل سونا، استخر و فعالیت ها و ورزش های سنگین خودداری کنید. تا سه روز از استفاده از مواد لایه بردار مراقبت پوستی خودداری کنید. از پاک کننده های ملایم و ضد آفتاب استفاده کنید. حداقل به مدت یک هفته از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. استفاده از ضد آفتاب اهمیت زیادی داد، مصرف آن را فراموش نکنید.

عکس لیزر RF فرکشنال
عکس لیزر RF فرکشنال

چه زمانی می‌توان نتایج آر اف فرکشنال را مشاهده کرد؟

نتایج قابل توجه معمولا پس از 2 هفته قابل مشاهده است. اگر چه برخی از افراد می‌توانند خیلی زودتر نتیجه را مشاهده کنند. در طول سه ماه بعد بهبودی در نتایج قابل مشاهده است.

برای آر اف فرکشنال به چند جلسه درمان نیاز است؟

معمولا چند جلسه برای دستیابی به بهترین نتایج توصیه می‌شود. این میزان با توجه به شرایط پوستی هر شخص متفاوت است. معمولا جلسات به صورت ماهیانه انجام می‌شوند.

در چه سنی می‌توان آر اف فرکشنال انجام داد؟

معمولا سنین حدود 30 سال به بالا سن مناسبی برای درمان آر اف فرکشنال است. نظر پزشک در مورد این موضوع اهمیت دارد.

دستگاه آر اف فرکشنال
دستگاه آر اف فرکشنال

هزینه لیزر آر اف فرکشنال چقدر است؟

هزینه آر اف فرکشنال با توجه به عوامل مختلفی متفاوت است. هزینه این درمان بستگی به مواردی مثل کلینیک، میزان تجربه و تخصص پزشک، ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات، نوع دستگاه و غیره دارد.

جمع بندی

آر اف فرکشنال یک درمان محبوب و ایمن بر اساس یک فناوری پیشرفته است که از فرکانس رادیویی برای سفت کردن و لیفت پوست استفاده می‌کند. این درمان غیر تهاجمی از طریق کاهش چین و چروک، سفت کردن پوست، از بین بردن جای جوش، پوستی شاداب تر و جوان تر ایجاد می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست مراقبت از پوست

مقالات مرتبط