بهترین روش‌های لیفت پیشانی بدون جراحی را بشناسید!

188

بهترین روش‌های لیفت پیشانی بدون جراحی را بشناسید!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

باتوجه به این‌که با افزایش سن در ناحیه پیشانی چین و چروک ایجاد می‌شود و همچنین ابروها و پلک‌ها حالت افتادگی پیدا می‌کنند، بسیاری از افراد دوست دارند پیشانی بدون افتادگی و چین و چروک داشته باشند. استفاده از روش‌های لیفت پیشانی و بالا بردن ابروها بدون جراحی از روش‌های محبوبی هستند که خیلی از افراد با توجه به این‌که دوست ندارند از روش‌های جراحی استفاده کنند، به روش‌های غیر جراحی که عوارض کمتری دارند، روی آورده اند. در این مقاله قصد داریم تا با شما بیشتر درباره لیفت پیشانی بدون جراحی صحبت کنیم، پس تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

لیفت پیشانی بدون جراحی چگونه انجام می‌شود؟

روش‌های زیادی برای لیفت پیشانی بدون جراحی وجود دارد که هرساله این روش‌ها پیشرفته تر می‌شوند و بسیاری از افراد را به انجام این روش‌ها بدون جراحی و کاهش ریسک عوارضی که ممکن است روش‌های جراحی در پی داشته باشد متمایل می‌کنند.

روش‌هایی که با جراحی برای لیفت پیشانی انجام می‌شود، تغییرات دائمی دارند و ماندگار هستند اما با توجه به عوارضی که ممکن است ایجاد کنند و همچنین سنگین بودن این عمل‌ها و همین‌طور هزینه بالایی که دارند، بسیاری از افراد دوست ندارند این روش‌ها را امتحان کنند، بنابراین به سراغ روش‌های غیر جراحی برای لیفت پیشانی می‌روند. در ادامه به انواع روش‌های لیفت پیشانی بدون جراحی اشاره می‌کنیم.

انواع روش لیفت پیشانی بدون جراحی کدام است؟

چند روش برای لیفت پیشانی بدون جراحی وجود دارد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید:

لیفت پیشانی با بوتاکس

یکی از روش‌های پرطرفدار برای لیفت پیشانی و ابروها، بوتاکس پیشانی است. از بوتاکس برای بهبود یا رفع چین و چروک‌ها و خطوط قسمت پیشانی و بالا رفتن ابروها می‌توان استفاده کرد. بوتاکس یک روش زیبایی و درمانی است که از بوتولینیوم به دست می‌آید. این روش با فلج کردن موقت عضلات پیشانی کار می‌کند. برخی از مواردی که می‌توانید برای آن بوتاکس پیشانی تزریق کنید عبارتند از:

  • رفع خطوط عمودی بین ابروها
  • بهبود فرم ابروها
  • کاهش چین و چروک در قسمت پیشانی
  • جلوگیری از بیشتر شدن چروک‌ها و جلوگیری از ایجاد چین و چروک جدید
لیفت پیشانی بدون جراحی
لیفت پیشانی بدون جراحی

لیفت پیشانی با نخ

یکی از کاربردهایی که لیفت با نخ دارد استفاده از آن در قسمت پیشانی است. به کمک این روش می‌توان چین و چروک‌های پیشانی را از بین برد و ابروها را بالاتر برد. لیفت پیشانی با نخ برای افرادی که چین و چروک‌های عمیق در قسمت پیشانی دارند نیز مناسب است. همچنین این روش باعث افزایش کلاژن پوست می‌شود. ماندگاری این روش حدود یک سال است.

لیفت پیشانی با هایفوتراپی

یکی از روش‌های غیر جراحی و محبوبی که در لیفت پیشانی نیز کاربرد دارد، هایفوتراپی است. با استفاده از هایفوتراپی در ناحیه پیشانی می‌توان خطوط افقی و عمیق را بهبود داد. همچنین به وسیله این روش می‌توان ابروها را نیز لیفت کرد و مقداری بالاتر برد. در این روش از اولتراسوند برای تحریک کلاژن سازی استفاده می‌شود. اثرات این روش حدودا بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد.

لیفت پیشانی با اندولیفت

یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای لیفت پیشانی، اندولیفت است. متد درمانی اندولیفت پیشانی بر پایه لیزر است. در این روش فیبر نازکی به ناحیه پیشانی وارد می‌شود و انرژی حاصله از لیز را به عمق مناسب و مشخصی از پوست می‌فرستد. این روش دوره نقاهت خاصی ندارد و فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد.

برای اولین بار در دنیا نتایج حاصل از اندولیفت در درمان خط اخم، خطوط پیشانی و جوانسازی پیشانی، درمان پف زیر چشم، رفع افتادگی پلک فوقانی و لیفت پلک، لیفت غبغب و ناحیه پایینی صورت و همچنین در ریمادلینگ صورت به شکل مقاله توسط پروفسور نیلفروش زاده و تیم تحقیقاتی شان در حال داوری و چاپ در ژورنال های معتبر بین المللی می باشد.

لیفت پیشانی با تزریق ژل

در لیفت پیشانی با استفاده از ژل، موادی زیر پوست تزریق می‌شوند که باعث از بین بردن چین و چروک‌های این قسمت می‌شوند. این روش نیز روشی ایمن و موثر است و دوره نقاهت زیادی ندارد.

لیفت کردن پیشانی
لیفت کردن پیشانی

مزایای روش‌های غیر جراحی لیفت پیشانی در مقایسه با روش‌های جراحی چیست؟

روش‌های غیر جراحی لیفت پیشانی و ابرو در مقایسه با روش‌های جراحی مزایایی دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • حداقل دوره نقاهت و ریکاوری: بیماران می‌توانند تقریبا بلافاصله فعالیت‌های عادی و روزمره خود را از سر بگیرند.
  • بدون نیاز به برش: روش‌های غیر جراحی نیازی به ایجاد برش روی پوست و بخیه ندارند.
  • ریسک و خطر کمتر: احتمال عوارضی مانند عفونت یا جای زخم در این روش‌ها کمتر از روش‌های جراحی است.
  • هزینه کمتر: روش‌های غیر جراحی در مقایسه با روش‌های جراحی مقرون به صرفه تر و ارزان‌تر است.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این مقاله درباره روش‌های غیر جراحی لیفت پیشانی مطالبی گفته شد. نکته مهم و قابل توجهی که وجود دارد این است که حتما برای انجام این کار به یک پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید و درباره این که کدام روش برای شما مناسب‌تر است مشاوره داشته باشید. پزشک با توجه به سن، شرایط پوستی و آناتومی صورت شما بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

سوالات متداول لیفت پیشانی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط