بوتاکس پیشانی؛ مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

بوتاکس پیشانی
143

بوتاکس پیشانی؛ مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به مرور زمان و بر اثر عوامل مختلفی مثل افزایش سن و عادات عضلانی چهره، چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند و حالتی ناخوشایند در صورت شما ایجاد می‌کنند. به خصص، چروک‌های پیشانی و خط اخم می‌توانند حالتی خسته و عبوس و پیر به چهره بدهند. دستیابی دوباره به پوست صاف و عاری از چروک پیشانی هدف بسیاری از افراد است. خوشبختانه این روزها با ابداع روش‌های مانند بوتاکس پیشانی دیگر چنین هدفی یک آرزوی دست نیافتنی نیست.

بوتاکس یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های زیبایی با کاربردهای مختلف است، یکی از این کاربردها بوتاکس پیشانی است. در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن قصد داریم توضیح دهیم که بوتاکس پیشانی چیست، برای چه کسانی مناسب است، چه مشکلاتی را برطرف می‌کند، چقدر ماندگاری دارد، مزایا و عوارض آن چیست. تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

علت بروز چین و چروک در پیشانی چیست؟

برای درک بهتر فواید تزریق بوتاکس از جمله برای درمان چین و چروک پیشانی، مهم است که بدانید در وهله اول چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک پیشانی می شود. عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک پیشانی شوند که شامل حرکات تکراری عضلات، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل افزایش سن و نحوه استفاده از عضلات مختلف صورت می‌شود.

فعالیت عضله فرونتالیس که باعث بالا بردن ابروها می شود، عامل اصلی چین و چروک پیشانی است. اوربیکولاریس چشمی که عضله اطراف چشم است نیز می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های شعاعی شود که شامل خطوط پیشانی، پنجه کلاغی و خطوط بالای ابرو است. دو ماهیچه دیگر صورت، عضله پروسروس و عضله موجدار نیز می‌توانند باعث ایجاد خطوط گلابلار یا خطوط اخم شوند که به عنوان خطوط “یازده” روی پیشانی نیز شناخته می شود.

خیره شدن یا دید ضعیف، تمرکز، اخم کردن و سایر حرکات مکرر می‌تواند باعث چروک شدن این نواحی شود. سن نیز قطعا یک عامل اصلی است. بالا رفتن سن، حرکات بیش از حد، شلی پوست و نیروی جاذبه باعث می‌شود خطوط ظریف و چین و چروک نمایان شوند(1).

بوتاکس پیشانی چیست و چه تاثیری دارد؟

بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای رفع چین و چروک پیشانی است. همراه با گروهی از تزریق‌های دیگر، بوتاکس بهترین درمان برای چین و چروک‌های پیشانی است. بوتاکس یک درمان موقتی است. در مناطقی که حرکت بیش از حد و مکرر دارند یا برای مشتریانی که متابولیسم بسیار سریع دارند، بوتاکس ممکن است کمی زودتر از بین برود. پس از بازگشت دامنه حرکتی در ناحیه تحت درمان، مراجعین باید درمان بعدی خود را انجام دهند. درمان پیشگیرانه این نواحی به کاهش تشکیل چین و چروک در آینده کمک می‌کند.

درخواست مشاوره تزریق بوتاکس
درخواست مشاوره تزریق بوتاکس

چه کسانی کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس پیشانی هستند؟

افراد زیر کاندید خوبی برای دریافت بوتاکس پیشانی هستند:

  • افرادی که در بازه سنی بیست تا شصت و پنج سال قرار دارند.
  • افرادی که به دلیل افزایش سن یا عادات حرکتی چهره خطوط و چروک‌های متعدد پیدا کرده‌اند.
  • افرادی که از سلامتی جسمانی نسبی برخوردارند.
  • افرادی که قصد پیشگیری از بیشتر شدن و عمیق‌تر شدن خطوط پیشانی را دارند.
  • افرادی که قصد کاهش چین و چروک و یا پیشگیری از بروز چین و چروک در آینده را دارند.

آیا بوتاکس پیشانی برای رفع چین و چروک تاثیر دارد؟

به عنوان یک روش زیبایی، تزریق سم بوتولینوم از نظر بسیاری در جوان‌تر نشان دادن پوست، معجزه‌گر است. مطمئناً می‌توانید انتظار داشته باشید پوست صاف‌تر و سفت‌تر با چین و چروک کمتری داشته باشید، به خصوص اگر آن را به طور مداوم حفظ کنید. بوتاکس یک تعدیل کننده عصبی است که در سطح جهانی تغییرات مرتبط با افزایش سن را در پوست به حداقل می‌رساند و هنگامی که توسط یک تزریق کننده با تجربه انجام شود، نتایج می‌تواند کاملا طبیعی به نظر برسد. معمولاً چند روز طول می‌کشد تا درمان شروع شود و 10-14 روز طول می‌کشد تا اثر کامل درمان را ببینید.

تزریق بوتاکس به پیشانی
تزریق بوتاکس به پیشانی

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟

خطرات و عوارض جانبی ناشی از درمان بوتاکس در مبارزه با چین و چروک پیشانی حداقل است. اگر تزریق به دست فرد متخصص و مجرب انجام شود احتمال بروز عوارض به حداقل می‌رشد. واکنش‌های کوتاه مدت بوتاکس شامل موارد زیر می‌شوند که سریع برطرف می‌شوند:

  • کبودی
  • تورم 
  • سردرد
  • قرمزی

عارضه جانبی ممکن است زمانی رخ دهد که بوتاکس بیش از حد تجویز شود، که می‌تواند عضله را به شدت فلج کند. در نتیجه این درمان بیش از حد، ابروهای شما نمی‌توانند حرکت کنند و پلک‌های شما کمی بیش از حد سنگین می‌شوند. در حالی که این نیز در نهایت طی دو هفته آینده از بین خواهد رفت، شما می‌توانید با انتخاب تزریق کننده ای که با تجربه است و آناتومی صورت را می‌شناسد و ارزیابی می‌کند، این خطر را به حداقل برسانید.

شروع زودهنگام درمان بوتاکس همچنین می‌تواند چهره شما را در طول سال‌ها جوان و بدون تغییر نگه دارد، اگرچه پزشکان در مورد زیاده روی در آن هشدار می‌دهند. اگر بوتاکس بیش از حد تزریق شود، عضلات صورت شما به روش طبیعی حرکت نمی‌کنند. صورت شما باید همچنان بتواند حرکت کند، اما نه به اندازه‌ای که باعث ایجاد چین و چروک شود.

پزشک شما ممکن است ابتدا تزریق شما را با دوز کم شروع کند و سپس یک یا دو هفته منتظر بماند تا ببیند دوز چگونه برای شما کار می‌کند. شما. بسته به نتایج، پزشک ممکن است واحدهای اضافی را به شما بدهد. این همچنین به پزشک شما یک ایده کلی از تعداد واحدهای مورد نیاز در هر بازدید می‌دهد.

مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی چیست؟

انجام مراقبت های زیر کمک می‌کند نتیجه مطلوب‌تری از تزریق بوتاکس بگیرید:

  1. تا چهار ساعت از خم کردن سر خود و یا خوابیدن خودداری کنید.
  2. تا بیست و چهار ساعت از آب زدن به پیشانی اجتناب کنید.
  3. تا یک روز از فعالیت سنگین و ورزش خودداری کنید.
  4. برای کاهش تورم و کبودی بعد از تزریق روی ناحیه از کمپرس سرد استفاده کنید.
  5. در صورت داشتن سردرد از مسکن استفاده کنید.

در مقاله‌ای جداگانه به طور مفصل به این موارد و بیشتر پرداخته‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما مطالعه کنید: مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

ماندگاری بوتاکس پیشانی چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس به عوامل گوناگونی بستگی دارد، مثل: قدرت عضلات چهره فرد، متابولیسم بدن، برند بوتاکس، تکنیک تزریق پزشک، و مراقبت‌های ویژه؛ اما به طور میانگین تاثیر بوتاکس از چهار تا شش ماه ماندگار است.

هزینه بوتاکس پیشانی چقدر است؟

قیمت بوتاکس پیشانی بسته به میزان دوز مصرفی، برند مورد استفاده، اعتبار و شهرت کلینیک و پزشک می‌تواند متفاوت باشد. هزینه تزریق بعد از معاینه و بررسی و انتخاب برند بوتاکس تعیین می‌گردد.

عکس قبل و بعد بوتاکس پیشانی

در زیر می‌توانید دو نمونه عکس واقعی قبل و بعد تزریق بوتاکس پیشانی در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن را مشاهده نمائید.

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم بوتاکس پیشانی را به شما عزیزان معرفی کنیم. قابل ذکر است که انجام این روش حتی در سنین جوانی می‌تواند از بروز چین و چروک ناخوشایند در سنین بالاتر پیشگیری کند. برای انجام بوتاکس حتما از طریق مراکز معتبر اقدام کنید تا هم نتیجه مطلوبی بگیرید و هم دچار عوارض ناخواسته نشوید.

کلینیک زیبایی جردن به عنوان یک مرکز قانونی و معتبر می‌تواند انواع خدمات زیبایی را به شما ارائه دهد. این خدمات به دست پزشکان متخصص و مجرب، با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و در یک محیط کاملا بهداشتی و پزشکی برای شما عزیزان انجام می‌شوند.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس

مقالات مرتبط