لیفت صورت با نخ؛ معجره جوانسازی با روش جدید

لیفت صورت با نخ
132

لیفت صورت با نخ؛ معجره جوانسازی با روش جدید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک‌های موقت و دائم از جمله عوارضی هستند که ناشی از کاهش سطح کلاژن پوست ما می‌باشند. در هر دهه، حدود ۳۰ درصد از سطح ساخت کلاژن در بدن کاهش می‌یابد. لیفت صورت با نخ یک روش بدون خطر است و جایگزین مناسبی برای جراحی کشیدن صورت به روش سنتی می‌باشد. در این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن به طور کامل در مورد لیفت نخ صورت می‌پردازدیم تا شما قادر باشید با اطلاعات کافی و آگاهانه، تصمیم‌گیری مناسبی برای جوانسازی پوست صورت خود انجام دهید.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ روشی است که با آن قسمت‌های افتاده از پوست به آرامی بالا کشیده می‌شوند تا بازتاب جوانی و شادابی روزهای اول برای شما را فراهم کنند. در لیفت صورت با استفاده از نخ‌های جوانسازی، با طراحی دقیق و ظرافت خاصی زیبایی و جوانی پوست بهبود یابد به‌طوری که جلوه‌ای غیرطبیعی از نشاط و جوانی در صورت ایجاد نشود.

لیفت صورت با نخ طراحی شده است تا خطر و ضررهای کمتری نسبت به روش‌ای تهاجمی و جراحی داشته باشد و می‌تواند به سرعت بیشتری و با خطر کمتری اطراف گونه‌ها، چانه و گردن را بهبود بخشد. در این جراحی از نخ‌های ویژه استفاده می‌شود و پس از عمل، پوست تغییر حالت داده و بافت صورت را در محل خود ثابت نگه می‌دارد. در این روش لیفت، از نخ‌های استریل استفاده می‌شود که برای کاهش حداقلی هرگونه اثر جراحی مناسب می‌باشند. همچنین، نتایج حاصل از لیفت صورت با نخ‌ها عموماً مطلوب‌تر بوده و همراه با هزینه‌ای معقول‌تر نسبت به روش سنتی می‌باشد(1).

لیفت نخ صورت
لیفت نخ صورت

مزایای لیفت صورت با نخ

برخی از مزایای لیفت صورت با نخ عبارتند از:

  • کم‌ خطر بودن جراحی: لیفت صورت با نخ‌ روشی کم‌خطرتر نسبت به روش‌های سنتی است. این روش با استفاده از نخ‌های استریل انجام می‌شود که خطر عفونت و عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند.
  • اجرای سریع: جراحی لیفت صورت با نخ‌ها معمولاً در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است در مدت یک یا دو ساعت انجام شود، که این امر برای بیماران زمان صرفه‌جویی و کاهش تحمیل زمانی مهم است.
  • بدون نیاز به بیهوشی: بسیاری از جراحی‌های لیفت صورت با نخ‌ بدون نیاز به بیهوشی کلی انجام می‌شود. به جای آن، ممکن است از بیهوشی موضعی یا خواب آرام استفاده شود. این باعث کاهش خطرات مربوط به بیهوشی و زمان بازیابی می‌شود.
  • زمان بازیابی سریع: زمان بازیابی پس از لیفت صورت با نخ‌ها نسبتاً سریع است. معمولاً بعد از جراحی، درد و تورم کمی دیده می‌شود که به طور طبیعی در عرض چند روز بهبود می‌یابد. این به معنای این است که بیماران به سرعت به فعالیت‌های روزمره‌شان بازگشت می‌کنند.
  • نتایج طبیعی و مؤثر: لیفت صورت با نخ‌ها به شما امکان می‌دهد ظاهر جوانی و طراوت به پوست صورتتان بازگردانید. این روش با کشیدن پوست و جمع‌بندی بافت صورت، چین و چروک‌های موجود را بهبود می‌بخشد و پوست را صاف و جوانتر می‌نماید.
  • هزینه مقرون به صرفه‌تر: به طور کلی، لیفت صورت با نخ‌ها هزینه کمتری نسبت به روش‌های جراحی سنتی دارد. این به معنای این است که شما می‌توانید نتایج جوان‌سازی صورت را با هزینه کمتری به دست آورید.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود؟

در طول جراحی لیفت صورت با نخ، جراح زیبایی نخ‌های نازک را از طریق برش‌های کوچکی که در منطقه هدف ایجاد می‌کند، قرار می‌دهد. این نخ‌ها به بافت پوست متصل می‌شوند و با کشیدن پوست به عقب، به صورت بی‌چین و صاف کردن آن کمک می‌کنند. تقریباً در حالت فوری، مناطق هدف تحت درمان قرار می‌گیرند و با حذف پوست ضعیف و چروک‌دار، بیماران ظاهری شاداب و تازه‌تر خواهند داشت. با توجه به اینکه بیماران معمولاً در طول جراحی به طور کامل هوشیار می‌مانند، می‌توانند در حین انجام جراحی با نخ، شاهد برطرف شدن ناگهانی چین و چروک‌های پوست خود باشند. هنگامی که نخ‌ها گره می‌خورند، آنها در پوست بیمار نهفته می‌شوند و هر زخم حاصل از آن‌ها تقریباً غیر قابل رؤیت خواهد بود.

لیفت صورت با استفاده از نخ یک راهکار مناسب و کم‌خطرتر نسبت به روش سنتی است که برای افرادی که علائم اولیه پیری مانند ضعف عضلات و پوست صورت را تجربه می‌کنند، طراحی شده است. این روش نوآورانه می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، معمولاً یک یا دو ساعت، انجام شود و اغلب بدون نیاز به بیهوشی است.

لیفت صورت با نخ برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت نخ صورت برای کسانی که در سنین ۳۰ تا ۶۰ سال هستند و رنگ پوست نسبتاً خوبی دارند، بهترین گزینه است. این روش برای افرادی مناسب است که پوست صورت و گردن آن‌ها شروع به چروک شدن یا کاهش تنش کرده‌اند، اما افتادگی و شلی بیش از حد در این مناطق را ندارند. در صورتی که افتادگی بیشتری وجود داشته باشد، لیفت صورت جراحی بدون بریدگی ممکن است نیازمند باشد. اگر نشانه‌های نسبتاً کمی از پیری دارید، لیفت صورت با نخ گزینه بسیار مناسبی است تا زیبایی خود را به دست آورده و همچنین از زخم‌ها و عوارض جانبی بالقوه که گاهی پس از عمل جراحی رخ می‌دهد، جلوگیری کنید.

مراقبتهای بعد از لیفت صورت با نخ

با انجام نکات مراقبتی بعد از لیفت صورت می‌توانید عوارض موقتی را هرچه سریعتر بهبود بخشیده و از نتیجه دلخواه خود بهره مند شوید:

  • برای کاهش تورم و کبودی می‌توانید از کمپرس سرد روی صورت خود استفاده کنید.
  • به مدت 24 ساعت اجزای صورت خود را حرکت زیادی ندهید.
  • تا دو روز از مواد آرایشی و بهداشتی روی پوست صورت خود استفاده نکنید.
  • از نوشیدن با نی و سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • چند روز اول بعد از کشیدن نخ سر خود را پایین نیندازید و سعی کنید همواره بالا نگه دارید.
  • به مدت چند روز غذاهای سفت نجوید و سعی کنید مواد غذایی نرم مصرف کنید.
  • از جویدن آدامس خودداری کنید.
  • پوست صورت خود را دستکاری نکنید و به آن فشار وارد نکنید.
لیفت صورت با استفاده از نخ
لیفت صورت با استفاده از نخ

ماندگاری لیفت صورت با نخ چقدر است؟

معمولاً لیفت صورت با نخ درحدود یک تا دو سال ماندگاری دارد و این مدت زمان نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل مهمی که در ماندگاری لیفت صورت تأثیر زیادی دارد، انتخاب یک متخصص ماهر است. زیرا این جراحی به صورت بسیار دقیق و ظریفی انجام می‌شود، بنابراین لازم است یک متخصص با تجربه این کار را انجام دهد تا بتواند به بهترین شکل ممکن آن را انجام داده و نتیجه ای مطلوب به شما ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

به طور کلی، نخ صورت یک روش جراحی ظریف و پیچیده است که برای جوان‌سازی و بهبود ظاهر صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از عوامل بحرانی برای ماندگاری و موفقیت این روش، انتخاب یک متخصص ماهر و تجربه‌کار است. توانایی یک جراح ماهر در انجام روش درست، تعیین نقاط صحیح برای درز نخ‌ها و کشیدن صورت به شکل طبیعی، و مراقبت و دنبال‌کردن صحیح پس از عملیات، به طور مستقیم بر تجربه و نتیجه نهایی تأثیر می‌گذارد.

بنابراین، برای دستیابی به نتایج بهتر و ماندگاری بیشتر، انتخاب یک متخصص واجد تجربه و مورد اعتماد اهمیت دارد. قبل از تصمیم‌گیری برای لیفت صورت با نخ، بهتر است با متخصصین معتبر ما در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن تحت نظر پروفسور نیل فروش زاده مشاوره کنید و از تجربه و مهارت بالای آن‌ها در این زمینه اطمینان حاصل کنید. با انتخاب درست و دقیق متخصص، شما می‌توانید نتیجه‌ای طبیعی، جوان‌سازی شده و طولانی‌مدت از لیفت صورت با نخ به دست آورید.

سوالات متداول لیفت صورت با نخ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط