لیفت ابرو با بوتاکس؛ مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

لیفت ابرو با بوتاکس
288

لیفت ابرو با بوتاکس؛ مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

به طور معمول، زمانی که اصطلاح لیفت ابرو را می‌شنویم، ذهن ما اغلب به سمت یک جراحی تهاجمی می‌رود که به زمان نقاهت و بهبودی نیاز دارد. در واقع لیفت ابرو با جراحی می‌تواند یک روش دائمی باشد اما آیا روش‌های غیر تهاجمی و آسان‌تری برای این کار وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. یکی از روش‌های غیر جراحی لیفت ابرو، لیفت ابرو با بوتاکس است. بوتاکس کاربردهای فراوانی دارد و نتایج مطلوب. به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی بین همه افراد است.

اما لیفت ابرو با بوتاکس دقیقا چیست؟ این روش چطور انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟ آیا این روش عوارض دارد؟ مراقبت‌های بعد از انجام آن چیست؟ هزینه آن چقدر است؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن این روش را به شما معرفی می‌کنیم و به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

متخصصین کلینیک جردن اعلام می‌کنند عضله فرونتالیس یا عضله پیشانی احتمالاً مهمترین عضله در این زمینه است، زیرا مسئول بالا بردن ابروهای ما است. اگر ابروهای خود را در آینه بالا بیاورید و با نورومدولاتور درمان نشده باشید، خواهید دید که عضله پیشانی منقبض می‌شود (چروک می‌شود) تا ابرو را بلند کند و شکل و موقعیت ابرو را تغییر دهد. بالا بردن معمولی ابرو با یک نورومدولاتور یا آنچه که ما آن را “لیفت ابرو با بوتاکس” می نامیم، بین یک تا سه میلی متر است.

در حالی که بوتاکس شناخته شده‌ترین نام در حوزه زیبایی است، در حال حاضر پنج نوروتوکسین مورد تایید FDA در بازار ایالات متحده وجود دارد: بوتاکس، دیسپورت، زئومین، ژیوو و داکسفای. “ویژگی‌ها و پیکربندی‌های پروتئینی متفاوتی برای هر کدام وجود دارد که ممکن است بر انتشار و کارایی تزریق تاثیر بگذارد.” 

لیفت ابرو با بوتاکس چگونه انجام می شود؟

بر خلاف لیفت ابرو با جراحی، لیفت ابرو با بوتاکس نیاز به آمادگی زیادی ندارد. بهتر است دو هفته قبل از انجام آن از مصرف رقیق‌کننده‌های خون مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و روغن ماهی خودداری کنید. همچنین سه روز قبل باید از مصرف الکل اجتناب کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مکمل روی پنج روز قبل از تزریق و پنج روز بعد از آن ممکن است به بوتاکس کمک کند تا بهتر عمل کند. متخصصان همچنین توصیه می‌کنند قبل از ویزیت غذا بخورید و آب بدن خود را تامین کنید تا از احساس سبکی سر پس از تزریق جلوگیری کنید.

در طول ویزیت، پزشک متخصص پوست و مو ممکن است نواحی تزریق را به ماده بی‌حس کننده آغشته کند. سپس بوتاکس را از طریق سوراخ‌های کوچک سوزن‌های نازک به نواحی مورد نظر تزریق می‌کند. این کار ممکن است حس خفیف نیشگون گرفتن را در شما ایجاد کند اما درد در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

تزریق بوتاکس چطور باعث لیفت ابرو می‌شود؟

تزریق بوتاکس در واقع پوست ناحیه را شل می‌کند و این مهم‌ترین عملکرد آن است. با تزریق بوتاکس پوست پیشانی و اطراف ابروها شل شده و به سمت بالا حرکت می‌کند و بنابراین ابروها حالت کشیده‌تر و لیفت شده‌ای به خود می‌گیرند. به علاوه اینکه تزریق بوتاکس به این ناحیه می‌تواند در برطرف کردن خطوط اخم هم موثر باشد. وقتی که بوتاکس برای لیفت کردن ابرو به نقاط مورد نظر تزریق شد، عضلات اطراف چشم را کاملاً شل می‌کند و در نتیجه، پوست در ناحیه پیشانی به سمت بالا کشیده می‌شود.

آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می‌شود؟

تزریق بوتاکس در برخی از نقاط پیشانی باعث بالا رفتن و کشیده‌تر شدن ابروها می‌شود. در واقع در پروسه تزریق بوتاکس ابرو، نقاطی در اطراف ابرو یا پیشانی شما برای تزریق انتخاب می‌شوند. تزریق در برخی نقاط پیشانی باعث می‌شود که پوست پیشانی شل شده و ابروها را به سمت بالا بکشد.

در واقع عضلاتی که وظیفه پایین نگه داشتن ابروها را داشته‌اند فلج می‌شوند و ابروها حالت لیفت شده و کشیده‌ای پیدا می‌کند. شناخت نقاط مناسب برای تزریق تا حد زیادی بستگی به مهارت و تجربه پزشک و کلینیک زیبایی انتخابی شما دارد. در صورت انجام کار به دست غیرمتخصص و نابلد، ممکن است ابروها حالت غیر طبیعی و ناخوشایندی به خود بگیرند.

بنابراین سعی کنید برای انجام این روش حتما از طریق کلینیک‌های معتبر اقدام کنید. کلینیک زیبایی جردن با تیم پزشکی متخصص و مجرب می‌تواند بوتاکس ابرو و خدمات زیبایی دیگر را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهد.

بالا کشیدن ابرو با بوتاکس
بالا کشیدن ابرو با بوتاکس

مزایای لیفت ابرو با بوتاکس

از مزایای کلی لیفت ابرو با بوتاکس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • روشی غیر جراحی و غیر تهاجمی است.
  • دوره نقاهت ندارد.
  • هزینه بسیار پایین‌تری از روش‌های جراحی دارد.
  • به ایجاد ابروهای بالاتر و زیباتر شدن چهره کمک می‌کند.
  • عوارض جانبی خاصی ندارد.

بوتاکس ابرو برای هر کسی که به دنبال یک جایگزین غیر جراحی و کم تهاجمی برای بالا بردن ابروهای خود است، یک گزینه عالی است. این روش بسیار مناسب است، زیرا نسبتاً بدون درد است و دائمی نیست.

هر فردی دارای قوس و آناتومی متفاوت نه تنها در ابرو، بلکه پلک بالایی و چشم‌هایش است. معمولاً افراد دارای پوست اضافی بالای پلک خود هستند. این پوست اضافی می‌تواند توسط عوامل متعددی ایجاد شود، اما پیری و وراثت شایع‌ترین آنها هستند. بسته به آناتومی و اهداف شخص، می‌تواند با بالا بردن ابرو به سادگی از لیفت ابرو بهره ببرد تا احساس کند چشمانش بازتر، بیدارتر و سرحال‌تر هستند.

وقتی به نسبت‌های کلاسیک برای ابرو فکر می‌کنیم، معمولاً بلندترین نقطه ارتفاع قوس ابرو بین عنبیه داخلی چشم و جانبی‌ترین قسمت مودار ابرو است. با این حال، حالت‌های مختلف ابرو به افراد مختلف می‌آیند.» لیفت ابرو با بوتاکس می‌تواند به شما کمک کند ظاهری جدید یا متفاوت داشته باشید. به طور کلی، مزایای لیفت ابرو بوتاکس فقط این است: ابروهای بلندتر و ظاهری جوان‌تر و هشیارتر.

عکس قبل و بعد لیفت ابرو با بوتاکس
عکس قبل و بعد لیفت ابرو با بوتاکس

عوارض لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

به طور کلی، بوتاکس بی خطر در نظر گرفته می‌شود. با این حال، همیشه مهم است که قبل از تزریق هر گونه ماده ای به بدن خود با پزشک متخصص مشورت کنید. عوارض جانبی موقتی و احتمالی بوتاکس عبارتند از:

  • کبودی
  • تورم
  • قرمزی
  • سردرد

این عوارض خیلی زود از بین می‌روند. در مورد عوارض جانبی جدی، متخصصان خاطرنشان می کنند که بوتاکس گاهی با خطر نتایج نامتقارن و گاهی اوقات پتوز که به عنوان افتادگی پلک فوقانی شناخته می‌شود، همراه است. البته این موضوع به میزان زیادی بستگی به این دارد که تزریق بوتاکس را در چه مرکز پزشکی و به دست چه کسی انجام دهید.

عوارض لیفت ابرو با بوتاکس
عوارض لیفت ابرو با بوتاکس

مراقبت‌های بعد از لیفت ابرو با بوتاکس

مراقبت بعد از لیفت ابرو با بوتاکس معمولا شامل موارد زیر است:

  • از فعالیت سنگین تا چند ساعت پس ازتزریق بپرهیزید
  • تا 24 ساعت از ورزش کردن خودداری کنید.
  • ناحیه را دستکاری نکنید و ماساژ ندهید.
  • روی صورت خود نخوابید.
  • در صورت داشتن سردرد از مسکن تجویزی دکتر استفاده کنید.

ممعمولا نتایج نهایی بوتاکس را می‌توانید بعد از گذشت دو هفته مشاهده کنید. احتمالا پس از تزریق، برجستگی‌های کوچک قرمز رنگی در جایی که تزریق شده‌ خواهید داشت. هر زمان که یک سوزن پوست را سوراخ می‌کند، همیشه خطر کبودی وجود دارد، اما اگر کبودی رخ دهد، معمولاً حداقل است و به زودی از بین می‌رود.(1)

توصیه می‌کنیم این مقاله را حتما مطالعه کنید: مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

نتیجه لیفت ابرو با بوتاکس چه زمانی قابل مشاهده است؟

خیلی از افراد می‌پرسند که چند روز بعد از بوتاکس ابرو بالا میره؟ در جواب به این پرسش باید گفت که معمولا 5 روز تا یک هفته بعد از بوتاکس لیفت ابرو قابل مشاهده است اما می‌توان گفت دیدن نتیجه نهایی می‌تواند حتی تا یک ماه هم طول بکشد.

ماندگاری لیفت ابرو با بوتاکس چقدر است؟

میزان ماندگاری تا حد زیادی بستگی به برند بوتاکس مورد استفاده دارد، اما به طور کلی ماندگاری لیفت ابرو با بوتاکس سه تا شش ماه است.

قیمت لیفت ابرو با بوتاکس چقدر است؟

عوامل متعددی در تعیین هزینه لیفت ابرو با بوتاکس نقش دارند. یکی از این عوامل برند بوتاکس مورد استفاده است. برندهای مختلف، کیفیت و ماندگاری متفاوتی دارند. علاوه بر این، میزان نیاز فرد به لیفت ابرو، اعتبار پزشک و کلینیک و هزینه ویزیت و معاینه نیز می‌توانند بر قیمت نهایی شما تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

روش‌های جراحی و غیرجراحی متعددی برای اهداف زیبایی وجود دارند. در این نوشته روش لیفت ابرو با بوتاکس را به شما معرفی کردیم. دیدن عکس قبل و بعد لیفت ابرو با بوتاکس می‌تواند تصویر واضحی از نتیجه کار به شما بدهد. اگر تصمیم دارید ظاهر خود را تغییر دهید، گزینه‌های غیردائمی مانند بوتاکس می‌توانند جایگزین خوبی برای زیر تیغ رفتن باشند. فقط مطمئن شوید که یک متخصص دارای مجوز را انتخاب کنید.

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با مدیریت پروفسور نیلفروش زاده به عنوان یک کلینیک زیبایی قانونی و معتبر می‌تواند انواع خدمات زیبایی را با نتیجه و کیفیت مطلوب به متقاضیان عزیز ارائه دهد. این کلینیک از تیم پزشکان متخصص و تجهیزات مدرن و درجه‌یک بهره می‌برد.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط