مزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبت‌ها و هزینه

مزوتراپی غبغب
1081

مزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبت‌ها و هزینه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مزوتراپی یکی از روش‌های پرطرفدار برای زیبایی پوست است. جالب است بدانید که از این روش برای رفع غبغب نیز استفاده می‌شود. در واقع مزوتراپی کاربردهای متعددی دارد که می‌تواند نتایج مطلوب به دست بدهد. شاید تا به حال نظرات در مورد مزوتراپی غبغب نی نی سایت یا دیگر سایت‌های اینترنت را جستجو کرده باشید. اما مزوتراپی غبغب دقیقا چیست و چطور انجام می‌شود؟ چه کسانی برای انجام این عمل مناسب‌اند؟ این روش چه مزایایی دارد؟ آیا این روش عوارض دارد؟ چه مراقبت‌هایی بعد از انجام آن نیاز است؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن این روش را به شما معرفی می‌کنیم و به همه سوالات مطرح شده پاسخ می‌دهیم. اگر شما هم از وجود غبغب در زیر چانه خود ناراضی و کلافه هستید، خواندن این مطلب می‌تواند برای شما آموزنده باشد و راهکاری برای رفع مشکل ارائه دهد.

مزوتراپی غبغب چیست؟

مزوتراپی غبغب با تزریق یک ماده حل کننده چربی در ناحیه چانه و گردن انجام می‌شود. برای انجام این درمان، پزشک با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، مواد خاصی را به پوست شما تزریق می‌کند، سپس این مواد، چربی اطراف چانه و گردن را حل می‌کنند. پس از حل شدن چربی‌ها، متابولیسم بدن شما به طور طبیعی سلول‌های چربی را از ناحیه تحت درمان حذف می‌کند.

مزوتراپی Mesotherapy یک اصطلاح کلی برای انواع تزریق‌های درمانی است که می‌توان از آن برای از بین بردن چربی‌های اضافی و سفت کردن پوست استفاده کرد. این تزریق‌ها ممکن است شامل داروهای ترکیبی، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و داروهای هومیوپاتی و غیره باشد. مزوتراپی یک روش کم تهاجمی است که با تزریق آنزیم‌های تجزیه کننده چربی، سلول‌های چربی ناحیه را از بین می‌برد.

مزوی غبغب
مزوی غبغب

انواع مزوتراپی غبغب

انواع مزو غبغب شامل موارد زیر است:

  • مزوتراپی غبغب ویتامینی: این روش از ویتامین‌های A، E و C برای تقویت پوست و کاهش علائم افزایش سن استفاده می‌کند.
  • مزوتراپی غبغب ضد پیری: این مزوتراپی ظاهر چین و چروک‌ها و الاستیسیته پوست را بهبود بخشیده و ترشح ملانین در پوست را کاهش می‌دهد.
  • مزوتراپی غبغب چربی سوز: این مزوتراپی در واقع نوعی مزوتراپی لاغری است که برای از بین بردن چربی در این ناحیه انجام می‌شود.
  • مزوتراپی غبغب رفع لک‌های پوستی: این مزوتراپی لکه‌های تیره را کاهش داده و روشن می‌کند و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.
  • مزوتراپی غبغب آبرسان: از این مزوتراپی برای افزایش رطوبت و شادابی پوست استفاده می‌شود.

چه کسانی کاندید خوبی برای مزوتراپی غبغب هستند؟

همه افرادی که می‌خواهند از شر غبغب خود خلاص شوند می‌توانند برای مزوتراپی غبغب اقدام کنند:

  1. افرادی که چربی زیر چانه دارند.
  2. افرادی که پوست شل زیر چانه دارند.
  3. کسانی که ترجیح می‌دهند از روش غیر جراحی و غیر تهاجمی استفاده کنند.

این روش برای این افراد مناسب نیست:

  1. افراد چاقی که وزن ناپایداری دارند.
  2. زنان باردار یا شیرده
  3. افرادی که داروهای ضدانعقاد یا داروهای قلب مصرف می‌کنند.
  4. افرادی که به بیماری‌های دیابت، کلیه یا کبد مبتلا هستند.

آمادگی‌های قبل از مزوتراپی غبغب

قبل از انجام این روش بهتر است آمادگی لازم را داشته باشید که شامل موراد زیر می‌شود:

  • با پزشک مشورت کنید تا شرایط پوست شما را بررسی کرده و تصمیم بگیرد که آیا مزوتراپی برای شما روش مناسبی است یا خیر.
  • تمامی اطلاعات شرایط فیزیکی و سلامتی خود و همچنین داروهای خاصی که مصرف می‌کنید را به پزشک ارائه دهید.
  • از مصرف چیزهایی که حساسیت پوستی را تشدید می‌کنند خودداری کنید.
  • درباره نتیجه از پزشک سوال کنید و انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

مزوتراپی غبغب چطور انجام می‌شود؟

در هر جلسه درمانی ممکن است از ماده بی حس کننده روی پوست خود استفاده کنید، اما استفاده از آن ضروری نیست، سپس یک سری تزریق با سوزن کوتاه مخصوص به ناحیه غبغب شما انجام می‌شود. این سوزن ممکن است به یک وسیله مکانیکی متصل شود تا چندین تزریق را پشت سر هم انجام دهد.

بسته به شرایط ناحیه تحت درمان مزوتراپی، تزریق در اعماق مختلف پوست شما انجام می‌شود و می‌تواند از 1 تا 4 میلی متر در عمق پوست شما متفاوت باشد. پزشک ممکن است سوزن را با زاویه خاصی وارد پوست شما کنند و با هر بار تزریق مقدار کمی از محلول وارد پوست شما شود.

مزایای مزوتراپی غبغب چیست؟

فواید مزوتراپی غبغب شامل موارد زیر است:

کاهش یا حذف حجم اضافه

آنزیم‌های حل کننده چربی که در حین مزوتراپی تزریق می‌شوند، سلول های چربی را از بین می برند. در نتیجه این سلول‌ها دیگر نمی‌توانند چربی ذخیره کنند و چربی‌های این نواحی از بدن خارج می‌شوند. این فرآیند باعث حذف یا کاهش چربی می‌شود.

عوارض جانبی اندک

مزو غبغب عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر روش‌های رفع غبغب دارد زیرا آنزیم‌های تجزیه کننده چربی که در حین مزوتراپی تزریق می‌شوند نیز به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند. این امر عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند. با کمک این روش درمانی می‌توانید بدون نگرانی از عوارض جانبی و دوره نقاهت طولانی، به نتایج زیبایی مانند جراحی دست پیدا کنید.

این روش دردناک نیست

اگرچه ناحیه زیر چانه و گردن ناحیه حساسی برای درمان است، اما این روش درمانی غیر جراحی و کم تهاجمی و نسبتاً بدون درد است. در طول درمان ممکن است فقط کمی احساس حرارت کنید. با این حال، استفاده از پمادهای بی حس کننده در ناحیه تحت درمان قبل از تزریق و قرار دادن یخ بعد از تزریق می‌تواند هر گونه ناراحتی را برطرف کند.

ایجاد ظاهر جوان‌تر

به دلیل توانایی داروهای مزوتراپی در پارگی دیواره سلول‌های چربی و جلوگیری از ذخیره چربی در آنها، حجم اضافه کاهش یافته یا به طور کامل از بین می‌رود. با از بین بردن پف، ناحیه زیر چانه و گردن کاملا مشخص می‌شود و این امر شما را لاغرتر و جوان‌تر نشان می‌دهد. با این روش درمانی می‌توانید اثرات گذشت زمان را از چهره خود پاک کنید و چهره‌ای بهتر از همیشه داشته باشید.

این یک روش غیر تهاجمی است

با لیفت گردن و لیپوساکشن نیز می توان غبغب را از بین برد، اما این روش‌های جراحی خطرات بیشتری نسبت به مزوتراپی دارند. برای انجام سایر روش‌های درمانی اغلب نیاز به بیهوشی عمومی وجود دارد و این امر یک سری خطرات دیگر را به همراه دارد. مزوتراپی غبغب به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی، خطرات کمتری دارد. البته، شما می‌توانید نتایج زیبایی را مانند جراحی‌های تهاجمی دریافت کنید، در حالی که خطرات کمتری برای شما وجود خواهد داشت.

این روش به سرعت انجام می‌شود

روند اجرای این روش درمانی سریع است. معمولاً بیمار بین 30 دقیقه تا یک ساعت درمان می‌شود. به طور متوسط ​​در یک جلسه درمان مزوتراپی، بیمار بین 20 تا 50 تزریق در ناحیه زیر چانه دریافت می‌کند. البته تعداد تزریقات دریافتی بسته به میزان چربی زیر چانه و نتایج درخواستی از این درمان متفاوت است. برخی از افراد ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند، اما جلسات بعدی به همان اندازه آسان و سریع خواهند بود.

نتایج طولانی مدت

از آنجایی که این روش درمانی باعث تخریب سلول‌های چربی در ناحیه مورد نظر می‌شود، این ناحیه فاقد سلول برای ذخیره چربی می‌شود. نتایج نهایی مزوتراپی غبغب 6 ماه پس از اتمام دوره درمان مشاهده می‌شود. (1)

مزو تراپی غبغب
مزو تراپی غبغب

عوارض مزوتراپی غبغب چیست؟

عوارض جانبی این روش درمانی اغلب موقتی است و خود به خود برطرف می‌شود. شایع‌ترین عوارض مزو غبغب که در ناحیه تحت درمان مشاهده می‌شود عبارتند از: تورم، کبودی، درد، بی حسی، قرمزی، گرفتگی در برخی نواحی، سوزن سوزن شدن، خارش، سفتی پوست و سردرد.

عوارض نادر این روش درمانی عبارتند از: آسیب به اعصاب فک که باعث لبخند نامتقارن و ضعف عضلات صورت (4 نفر از 100 نفر در تحقیقات بالینی) و همچنین مشکل در بلع (2 از 100 نفر) در تحقیقات بالینی) می شود. در تحقیقات بالینی مشاهده شده است که آسیب به اعصاب فک بطور خود به خود در مدت 44 روز (محدوده 1 تا 128 روز) و مشکلات بلع بطور خود به خود پس از 3 روز (محدوده 1 تا 81 روز) برطرف می شود.

چند جلسه برای مزوتراپی غبغب لازم است؟

پزشک شما باید بر اساس نیازهای خاص شما یک برنامه درمانی ویژه برای شما طراحی کند، زیرا اکثر افراد برای رسیدن به اهداف زیبایی خود با مزوتراپی غبغب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز دارند و همانطور که در تحقیقات بالینی مشاهده شده است، اکثر افراد تحت درمان با مزوتراپی پس از 2 تا 4 جلسه درمانی به نتایج مشهودی دست یافته‌اند و در 59 درصد موارد 6 جلسه درمانی ضروری بوده است.

زمانی که آنزیم‌های تزریق شده در مزوتراپی سلول‌های چربی را در ناحیه زیر چانه و گردن از بین می‌برند، انتظار می‌رود که نتایج دائمی باشد و نیازی به درمان مجدد نباشد زیرا سلول‌های چربی دیگر نمی‌توانند چربی را ذخیره کنند.

مراقبت‌ بعد از مزوتراپی غبغب

بلافاصله پس از اتمام مزوتراپی غبغب، با حل شدن چربی، ممکن است کمی قرمزی، تورم، حساسیت و درد در ناحیه تحت درمان احساس کنید که به دلیل بی حسی موضعی با کمی بی حسی همراه است. این عوارض معمولاً پس از چند روز به طور قابل توجهی بهبود می‌یابند. مراقبتهای بعد از مزو غبغب عبارتند از:

  • در روز اول بعد از مزوتراپی، از کمپرس سرد استفاده کنید، البته ممکن است برای چند ساعت درد داشته باشید.
  • حداقل تا 4 ساعت بعد از مزوتراپی از شستن ناحیه درمان و دوش گرفتن خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت از ورزش سنگین خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از مصرف داروهای ضدالتهابی (آسپرین، موترین و …) و ویتامین E خودداری کنید.
  • پس از مزوتراپی، به مدت 2 هفته از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

چه کسانی نباید مزوتراپی غبغب انجام دهند؟

اگر جزو هر یک از گروه‌های زیر هستید، بهتر است قبل از انجام این کار حتما با پزشک مشورت کنید چون ممکن است انجام آن برای شما ممنوع باشد:

  1. بانوانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند
  2. افرادی که سابقه آلرژِی به داروها را دارند
  3. افراد مبتلا به انواع سرطان و بیماری‌های خاص
  4. افراد مبتلا به دیابت
  5. افراد مبتلا به پسوریازیس شدید
  6. افراد مبتلا به بیماری‌های ضعف سیستم عصبی
  7. افرادی که مشکلات قلب و عروق دارند
  8. افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند

ماندگاری مزوتراپی غبغب چقدر است؟

این روش از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است چون سلول‌های حاوی چربی در ناحیه غبغب از بین رفته و سلولی برای ذخیره چربی نمی‌ماند. بهترین نتایج مزوتراپی غبغب را شش ماه بعد از انجام این روش می‌توانید مشاهده کنید.

هزینه مزوتراپی غبغب چقدر است؟

هزینه مزو غبغب بسته به میزان و دفعات تزریق، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، میزان چربی زیر چانه و دستمزد پزشک و کلینیک متفاوت است و برای اطلاع از مبلغ دقیق بهتر است به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم روش مزوتراپی غبغب را به شما عزیزان معرفی کنیم و به سوالات رایج درباره این روش پاسخ دهیم. فراموش نکنید که مراجعه به کلینیک و پزشک معتبر و مجرب می‌تواند در دریافت نتیجه مطلوب و بدون عوارض تاثیر بسزایی داشته باشد.

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن به عنوان یک مرکز زیبایی قانونی و معتبر می‌تواند این درمان را به شما عزیزان ارائه دهد. این کلینیک از پزشکان متخصص و تجهیزات درجه‌یک بهره می‌برد. شما می‌توانید با اطمینان خاطر انجام خد مات زیبایی را به دست متخصصان کلینیک زیبایی جردن بسپارید. 

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه مزوتراپی

مقالات مرتبط