بوتاکس بینی؛ کاربردها، مزایا و عوارض احتمالی

بوتاکس بینی
183

بوتاکس بینی؛ کاربردها، مزایا و عوارض احتمالی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آیا تا به حال درباره بوتاکس بینی شنیده‌اید؟ بوتاکس یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی و درمانی است که کاربردهای فراوانی دارد. این روش تاثیر فوق‌العاده‌ای در رفع چین و چروک صورت و ایجاد ظاهر بهتر دارد.

حتما بارها از بوتاکس پیشانی و ابرو شنیده‌اید، اما جالب است بدانید که بوتاکس می‌تواند بینی شما را هم زیباتر کند! اما بوتاکس بینی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ چطور انجام می‌شود؟ چه کسانی برای این روش مناسب‌اند؟ این روش چه تاثیری بر چهره دارد؟ آیا عوارض جانبی دارد؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن به طور کامل درباره این موضوع صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بوتاکس بینی چیست؟

بوتاکس بینی به عنوان یک گزینه غیر جراحی برای رفع چین و چروک بینی و لیفت نوک بینی استفاده می‌شود. با تزریق بوتاکس بر روی بینی می‌توان به این اهداف رسید. همچنین در کاهش و از بین بردن چین و چروک‌های بینی که به دلیل حرکات صورت ظاهر می‌شود، به خصوص بعد از لبخند زدن، موثر است.

حتی در سال‌های اخیر، بوتاکس بینی برای خیلی از افراد یک جایگزین جدید برای جراحی بوده است. البته بوتاکس بیشتر برای درمان چین و چروک استفاده می‌شود. بنابراین اولین روشی است که برای رفع مشکلات چین و چروک بینی به ذهن می‌رسد. اما می‌تواند تاثیرات دیگری نیز ایجاد کند.

تزریق بوتاکس به بینی
تزریق بوتاکس به بینی

بوتاکس بینی در چه نواحی استفاده می‌شود؟

در این قسمت به نواحی که بوتاکس روی بینی استفاده می‌شود و انواع کاربردهای این روش اشاره می‌کنیم.

بوتاکس برای رفع چین و چروک روی بینی

خطوط ناسوگلابلار که معمولاً به آنها “خطوط خرگوشی یا خطوط موشی” گفته می‌شود از انقباض عرض بینی تشکیل می‌شوند. این خطوط ممکن است در افرادی که معمولاً بینی خود را در هم می‌کشند،  کسانی که از عینک سنگین استفاده می‌کنند یا مثلاً رینیت مزمن دارند، برجسته شود یا ممکن است صرفاً نتیجه افزایش سن باشد.

درمان هر دو خط گلابلار همزمان با درمان خطوط نازوگلابلار معمول است. این کار برای جلوگیری از انقباض جبرانی عضلات مختلف و ایجاد خطوط نازوگلابلار ثانویه است. فراموش نکنید که فقط پزشکان با تجربه و تخصص باید خطوط نازوگلابلار را با بوتاکس درمان کنند.

بوتاکس برای افتادگی بینی

افتادگی نوک بینی یا پتوز می‌تواند در نتیجه نیروی جاذبه و همچنین حرکت نوک بینی در حین صحبت کردن و یا بالا رفتن سن باشد.

اگر به صورت ژنتیکی نوک بینی رو به پایین داشته باشید و این افتادگی ناشی از حرکت چهره و صحبت کردن نباشد، بوتاکس موثر نخواهد بود. در این موارد می‌توان از روش‌های دیگری مانند تزریق فیلر استفاده کرد. برای ارزیابی اینکه آیا بوتاکس می‌تواند در مورد خاص شما استفاده شود یا خیر، پزشک از شما می‌خواهد که لبخندی اجباری داشته باشید تا نشان دهد آیا نوک به طور فعال چرخیده است و همچنین ویژگی‌های عضلانی صورت شما را در این ناحیه ارزیابی کند.

در تعداد کمی از افراد، لبخند زدن یا ایجاد صداهای خاص می‌تواند منجر به باز شدن روزنه بینی و چرخش نوک آن شود. در برخی از بیماران، عملکرد پویای «عضلات depressor septi nasi» و «LLSAN» می‌تواند منجر به کشیده شدن لب بالایی به سمت بالا در حین کشیده شدن نوک بینی به سمت پایین شود که منجر به ایجاد چین افقی لب بالایی در هنگام حرکت دهان می‌شود. . این خط را می‌توان با تزریق بوتاکس در ناحیه درمان کرد.

بوتاکس برای پره‌های بینی

انقباض ارادی یا غیرارادی عضله گشاد کننده ناریس می‌تواند به طور طبیعی با افزایش سن یا به دلیل استرس رخ دهد. باز شدن زیاد سوراخ های بینی باعث آشکار شدن کلوملا و سپتوم بینی می‌شود. اگر این وضعیت را تجربه می‌کنید، دوزهای کوچک بوتاکس می‌تواند باعث تضعیف نیروی گشاد کننده سوراخ‌های بینی شود و بدون ایجاد مشکلی برای تنفس، سوراخ‌های بینی را کمتر باز کند.

بوتاکس برای هیپرهیدروزیس پل بینی

تعریق بیش از حد پل بینی به ندرت نسبت به نواحی مانند زیر بغل، کف دست و پا رخ می‌دهد، اما با این وجود این وضعیتی است که ممکن است باعث خجالت در جمع و از دست دادن اعتماد به نفس شود. تصور می‌شود که این مشکل در مردان شایع‌تر از زنان است و با افزایش سن بدتر می‌شود. استفاده از بوتاکس برای درمان این عارضه می‌تواند کیفیت زندگی و اعتماد به نفس شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. بوتاکس از آزاد شدن انتقال دهنده عصبی استیل کولین که غدد عرق اکرین را تحریک می‌کند، جلوگیری می کند.

بوتاکس برای هایپرهیدروزیس می‌تواند کمی درد داشته باشد، زیرا تزریق زیر پوستی است (فراتر از لایه درم و نزدیک‌تر به حسگرهای درد و انتهای عصبی)، بنابراین تسکین درد توصیه می‌شود. دکتر از یک بی حس کننده موضعی برای این روش استفاده می‌کند. تزریق در ناحیه با فاصله 1 سانتی متری بین هر یک انجام می‌شود. ماندگاری نتایج این روش بین 4 تا 6 ماه است.(1)

بوتاکس بینی چطور انجام می‌شود؟

بوتاکس یک روش سریع و بدون درد با نتایج قابل پیش بینی است. پزشک ناحیه درمان را تمیز می‌کند، در صورت لزوم از کرم بی حس کننده استفاده می‌کند و نوروتوکسین را به عضلات بینی تزریق می‌کند.

این روش کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد و نیازی به استراحت ندارد.

توجه: قبل از برنامه ریزی قرار ویزیت خود، از پزشک یاد بگیرید که چگونه برای بوتاکس به درستی آماده شوید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را دریافت می‌کنید. دکتر معمولا توصیه می‌کند که از یک یا دو هفته پیش از انجام بوتاکس از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.

بوتاکس دماغ
بوتاکس دماغ

آیا بوتاکس بینی عوارض جانبی دارد؟

بوتاکس برای اکثر افراد، بی خطر در نظر گرفته می شود اما گاهی خطرات احتمالی عوارض جانبی نیز وجود دارد. عوارض جانبی رایج بوتاکس عبارتند از:

  • تورم
  • کبودی
  • خون ریزی
  • سوزش یا ناراحتی خفیف
  • این عوارض معمولا موقتی هستند و بعد از گذشت زمان کوتاهی از بین می‌روند.

در موارد نادر عوارض جانبی جدی‌تری ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از عوارض جانبی زیر را از بوتاکس تجربه کردید به پزشک خود اطلاع دهید:

  • سردرد
  • اسپاسم عضلانی
  • ضعف عضلانی ناخواسته
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • سرگیجه
  • مشکل در تنفس یا بلع

لازم به ذکر است که مراجعه به کلینیک و پزشک معتبر می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب و نداشتن عوارض جانبی تاثیر بسزایی داشته باشد.(2)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

با توجه به پیچیدگی‌های آناتومیکی قسمت میانی صورت، ضروری است که پزشک شما دانش و تجربه گسترده‌ای از آناتومی صورت داشته باشد تا به درمان ایمن و موثر مشکلات زیبایی بینی با استفاده از بوتاکس بینی دست یابد.

ارزیابی ساختار و عملکرد عضلات صورت در هر بیمار امکان انتخاب بهینه نقاط تزریق و دوز مناسب را فراهم می‌کند. تزریق دقیق بوتاکس با حداقل حجم در دستیابی به تقارن و جلوگیری از اختلال حرکتی در دهان و چشم اهمیت ویژه‌ای دارد. کلینیک زیبایی جردن، به عنوان یکی از معتبرترین کلینیک‌های قانونی می‌تواند بوتاکس و سایر خدمات زیبایی را با بهترین کیفیت و مطلوب‌ترین نتیجه به شما عزیزان ارائه دهد. این کلینیک از تیم پزشکی متخصص و با تجربه و همچنین دستگاه‌ها و مواد مدرن اروپایی و آمریکایی بهره می‌برد و همواره در انجام خدمات زیبایی، رضایت مشتریان عزیز را جلب کرده است.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس

مقالات مرتبط