لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

17

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای جوانسازی پوست صورت و ایجاد طراوت و شادابی در آن، روش‌های زیبایی متعددی وجود دارد. دو تا از محبوب‌ترین این روش‌ها لیفت صورت با نخ و تزریق چربی هستند. اما بسیاری از افراد می‌پرسند لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن درباره این روش‌ها صحبت کرده و آنها را مقایسه می‌کنیم. اگر شما هم قصد جوانسازی صورت را دارید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

لیفت صورت با نخ

این روش یک روش کم تهاجمی با مزایای زیاد و عوارض خیلی کم است. به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این روش که رواج زیادی در کلینیک‌های زیبایی دارد، چندین نخ مخصوص در زیر پوست کارگذاری شده و پوست را لیفت می‌کنند. علاوه بر این، این نخ‌ها تولید کلاژن را نیز تقویت می‌کنند و با گذر زمان کلاژن سازی و الاستین پوست را بهبود می‌بخشند. نخ‌ها به مرور جذب بافت پوست می‌شوند و روش باید تکرار شود.

لیفت صورت با تزریق چربی

روش تزریق چربی یا انتقال چربی نیز یکی از روش‌های مرسوم برای لیفت صورت و ایجاد حجم در نقاط دلخواه و جوانسازی صورت است. در این روش ابتدا چربی مورد نیاز از قسمت‌هایی از بدن که چربی اضافه دارند مثل شکم، پهلو و ران‌ها گرفته می شود، سپس این چربی تصفیه شده و بعد از آماده سازی به نقاط مورد نظر تزریق می‌گردد. تزریق چربی می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای در جوانسازی و لیفت صورت داشته باشد و ماندگاری طولانی داشته باشد.

لیفت کردن صورت با نخ بهتره یا چربی
لیفت کردن صورت با نخ بهتره یا چربی

مقایسه لیفت صورت با نخ و تزریق چربی

اما بازگردیم به سوال ابتدایی: لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟ بعد از معرفی این دو روش قصد داریم آنها را از لحاظ و جنبه‌های مختلف با هم مقایسه کنیم.

کاربرد

تزریق چربی بهتر است یا لیفت با نخ؟ هدف هر دو این روش‌ها جوانسازی و تقویت استحکام و ضخامت پوست و همچنین حجم دهی و فرم دهی به نواحی مختلف صورت و بدن است. اما از لحاظ کاربرد می‌توانند تا حدی متفاوت باشند.

لیفت با نخ بیشتر برای نواحی مثل: ابروها، بینی، گونه‌ها، شقیقه، چشم، غبغب، خطوط خنده و خطوط اندوه، و نواحی از بدن مثل باسن، سینه، آرنج و زانو استفاده می‌شود.

در حالیکه تزریق چربی بیشتر برای نواحی مثل: گودی زیر چشم، فک و چانه، گونه، چین و چروک‌‌ها در صورت و نواحی از بدن مثل دست و پا، سینه و باسن، ران‌ها، لابیا و واژن کاربرد دارد.

کاندید مناسب

برای زیباجویان لیفت بهتر است یا تزریق چربی؟ هر دو روش‌های لیفت با نخ و تزریق چربی می‌توانند برای همه مردان و زنان مناسب باشند. بستگی دارد که فرد چه هدفی را دنبال می‌کند.

  • لیفت با نخ می‌تواند برای کسانی که هنوز نسبتا جوان هستند و دچار شلی و افتادگی شدید پوست نشده‌اند مناسب باشد. اما افراد مسن‌تر که دارای پوست شل‌تر و افتادگی و نازکی پوست هستند بهتر است از روش تزریق چربی بهره ببرند.
  • لیفت با نخ می‌تواند فرم دهی خوبی در صورت ایجاد کند و تزریق چربی برای ایجاد حجم ایده‌آل در نقاط مورد نظر مناسب‌تر است.
  • لیفت با نخ برای خانم‌های باردار، کسانی که به بیماری خاص مبتلا هستند و افراد دارای آلرژِی ممنوع است اما تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی بدن خود فرد استفاده می‌کند محدودیت کمتری برای افراد دارد.
لیفت صورت با تزریق چربی بهتره یا نخ
لیفت صورت با تزریق چربی بهتره یا نخ

ماندگاری

کدام بیشتر ماندگارند؟ تزریق چربی یا لیفت با نخ؟ لیفت با نخ ماندگاری دائمی ندارد و بسته به نوع نخ‌ها می‌تواند از شش ماه تا یک سال ماندگار باشد. نخ‌ها پس از مدتی جذب بافت بدن می‌شوند اما تاثیرات آنها در کلاژن سازی بر پوست باقی می‌ماند. در این روش معمولا از نخ کاگ یا نخ سیلوئت استفاده می‌شود که نخ سیلوئت ماندگاری بیشتری از نخ کاگ دارد.

تزریق چربی معمولا به عنوان یک روش تقریبا دائمی در نظر گرفته می‌شود. درصدی از چربی تزریق شده در چند ماه اول جذب بدن خواهد شد، اما چربی باقیمانده به جا می‌ماند و همچنین اگر برای بار دوم و سوم آن را تمدید کنید دائمی می‌شوند. در واقع بزگ‌ترین مزیت این روش نسبت به روش‌های جوانسازی و حجم دهی و لیفت دیگر، همین ماندگاری طولانی مدت آن است.

نحوه انجام

در روش لیفت با نخ، نخ‌های مخصوص در زیر پوست کارگذاری شده و سپس به سمت بالا کشیده می‌شوند تا پوست را لیفت کرده و فرم ایده آل را ایجاد نمایند.

عمل تزریق چربی اما سخت‌تر و طولانی‌تر است. در این روش ابتدا باید چربی مورد نیاز توسط دستگاه ساکشن از بدن فرد استخراج شود، سپس تصفیه شده و به نقاط مورد نظر تزریق گردد.

نقاهت

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی و مراقبت‌های بعد از لیفت با نخ تقریبا شبیه هم‌اند اما برخی از مراقبت‌ها برای برش‌های محل ساکشن در تزریق چربی وجود دارند که در روش اولی مورد نیاز نیست. مهم‌ترین مراقبت‌ها عبارتند از:

  • تا یک هفته از استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی روی پوست خودداری کنید.
  • از خوابیدن روی صورت تا مدتی اجتناب کنید.
  • از کمپرس سرد برای پیشگیری از تورم و کبودی و قرمزی استفاده کنید.
  • تا دو هفته از فعالیت سنگین و ورزش شدید خودداری کنید.
  • از آدامس جویدن، خندیدن زیاد و نوشیدن با نی تا مدتی خودداری کنید.
  • ناحیه را لمس و دستکاری نکنید و ماساژ ندهید.

عوارض

عوارض لیفت صورت با نخ و عوارض تزریق چربی معمولا شامل عوارض رایجی مثل تورم و کبودی و درد است که به مرور برطرف می‌گردد. در عمل تزریق چربی در صورتی که پزشک بی مهارت و بی تجربه باشد ممکن است عوارض جدی تری مثل نکروز و آمبولی رخ دهد که باید فورا به پزشک مراجعه شود.

در روش لیفت با نخ نیز در صورت انجام کار به دست افراد غیرمتخصص و ناوارد ممکن است نخ‌ها از جای خود خارج شوند. در برخی موارد ممکن است فرد نسبت به نخ‌ها آلرژی نشان دهد که باید نخ‌ها را خارج کرد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

با توجه به ویژگی‌های هر روش و نیازهای صورت شما، و همچنین مشاوره با پزشک متخصص می‌توانید تصمیم بگیرید که برای شما روش لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی. فراموش نکنید که برای انجام هر یک از این روش‌ها حتما از یک کلینیک معتبر اقدام کنید و عمل زیبایی شما به دست پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، چرا که در غیر این صورت می‌تواند با عوارض ناخواشیندی همراه شود.

سوالات متداول لیفت صورت با نخ بهتره یا تزریق چربی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه تزریق چربی دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط