لیفت شقیقه؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینه

لیفت شقیقه
136

لیفت شقیقه؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

لیفت شقیقه راهی موثر برای بهبود بخشیدن به حالت چشم و ابروها و ناحیه بالایی صورت است. این روش باعث می‌شود که چهره شما بسیار جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. از همین رو اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده و به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. احتمالا تا به حال عکس یا فیلم لیفت شقیقه را در اینترنت دیده‌اید.

اما لیفت شقیقه چه کاربردی دارد؟ به چند روش انجام می‌شود؟ این عمل برای چه کسانی مناسب است؟ مزایا و عوارض آن چیست؟ آیا دردناک است؟ نقاهت بعد از انجام آن چقدر است؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره این روش موثر صحبت می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

لیفت شقیقه چیست؟

عمل لیفت شقیقه، یک عمل زیبایی است که با هدف از بین بردن ناهنجاری‌هایی که در ناحیه شقیقه با افزایش سن ایجاد می‌شود به کار می‌رود و ظاهری جوان‌تر و محکم‌تر به ناحیه فوقانی صورت می‌دهد. این روش نه تنها برای افراد مسن بلکه برای همه افرادی که از قسمت فوقانی و فرم ابروها ناراضی‌اند، استفاده می‌شود. این روش از طریق کشیدن ماهیچه‌ها یا لایه‌های پوست با هدف از بین بردن چین و چروک و افتادگی‌های ناحیه شقیقه عمل می‌کند.

به دلیل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و بافت‌های نرم اطراف، با حرکت ابروها به سمت پایین، فاصله بین ابروها و مژه‌ها به مرور کم می‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ابروهای پایین افتاده می‌توانند شما را پیرتر، غمگین، عصبانی و خسته نشان دهند. برای اصلاح این مشکل، لیفت کردن شقیقه لازم است، که ابروها را بالا می‌برد و در نتیجه ظاهری شاداب و جذاب‌تر به شما می‌دهد. لیفت تمپورال یا لیفت ابرو و شقیقه یک عمل زیبایی برای لیفت و سفت کردن افتادگی پوست پیشانی، پلک بالایی و ابروها است.

رژیم غذایی ناسالم، سیگار کشیدن، مصرف کم آب، کم تحرکی، استرس، کهولت سن و حالات مکرر صورت به مرور باعث افتادگی و ایجاد چروک می‌شوند. به لطف فناوری پیشرفته پزشکی امروزی، افراد با انجام عمل‌های زیبایی از شر این نتایج ناخوشایند خلاص می‌شوند.

لیفت کردن شقیقه
لیفت کردن شقیقه

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیفت شقیقه هستند؟

افراد زیر می‌توانند گزینه مناسبی برای انجام لیفت شقیقه باشند:

  • افرادی که فاصله بین چشم و ابروی آنها خیلی کم است.
  • افرادی که دم ابرو یا قسمت انتهایی ابروهایشان افتادگی دارد.
  • افرادی که افتادگی ابرو به پلک و در نتیجه چشم آنها فشار وارد می‌کند.
  • افرادی که در گوشه‌های چشم‌های خود خطوط و چین و چروک دارند.
  • افرادی که در شقیقه‌های خود چین و چروک دارند.
  • افرادی که می‌خواهند حالت بازتر، بانشاط‌تر و زیباتری در چشم و ابرو و چهره خود ایجاد کنند.

عمل لیفت شقیقه چطور انجام می‌شود؟

لیفت شقیقه یکی از سریع‌ترین و بدون خطرترین عمل‌های زیبایی در ناحیه صورت است. این عمل از جایی شروع می‌شود که شقیقه‌ها به پوست سر پیوسته‌اند. در واقع پوست شقیقه از برش‌هایی که روی پوست سر اعمال می‌شود به سمت بالا کشیده می‌شود. اگر پوست ناحیه شقیقه فرد بیش از حد باشد، پوست اضافی این قسمت بریده شده و برداشته می‌شود. لیفت تمپورال تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. مدت زمان متوسط ​​آن 30 دقیقه تا 60 دقیقه است. این عمل یکی از روش‌های موثر در ناحیه صورت است زیرا سریع و بدون خطر است و حالتی جوان به فرد می‌دهد.

در برخی افراد عمل زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) نیز همراه با عمل زیبایی کشش شقیقه انجام می‌شود. به خصوص افرادی که دارای چین و چروک‌های شدید در اطراف چشم هستند، زیبایی پلک، کشش شقیقه و زیبایی لیفت ابرو را با هم ترکیب می‌کنند. به لطف این تغییرات، ظاهر خسته و پیر صورت از بین می‌رود و حالتی متناسب‌تر، جوان‌تر و سرزنده‌تر به وجود می آید. اگر می‌خواهید تغییر محسوسی در ناحیه چشم خود مشاهده کنید، می‌توانید جراحی‌های ترکیبی را در نظر بگیرید.

مزایای عمل لیفت شقیقه چیست؟

لیفت ناحیه شقیقه ظاهری جوان‌تر و جذاب‌تر و پرانرژی ایجاد می‌کند. مزایای دیگر این عمل عبارتند از:

  • کاهش افتادگی پلک‌های فوقانی
  • کاهش ظاهر چین و چروک روی پیشانی
  • جابجایی و برجسته شدن خط ابرو در امتداد برجستگی گیجگاهی طبیعی آن
  • بهبود ظاهر خطوط پنجه کلاغی
  • بهبود ظاهر ابروهای افتاده

انواع لیفت شقیقه چیست؟

لیفت کردن شقیقه به روش‌های مختلفی قابل انجام است که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد. انواع آن عبارتند از:

عوارض عمل لیفت شقیقه چیست؟

فراموش نکنید که انجام هرگونه عمل زیبایی را به دست پزشک متخصص و مجرب بسپارید. در این صورت می‌توانید از عوارض جدی در امان باشید. اما عمل لیفت شقیقه هم مثل سایر اعمال زیبایی عوارض موقتی دارد که بعد از مدتی از بین می‌روند. شامل:

  1. ورم و کبودی یا قرمزی در ناحیه درمان
  2. احساس درد و گیجی
  3. اسکار یا جای بخیه (درصورت انجام جراحی) که به مرور و با استعمال کرم مخصوص ترمیم می‌شود.

اگر عوارض را طولانی مدت و غیر طبیعی تجربه کردید و یا با درد و خونریزی شدید مواجه شدید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

دوره نقاهت بعد از عمل لیفت شقیقه چگونه است؟

دوره اولیه نقاهت بعد از عمل جراحی لیفت به طور کلی چندان سخت نیست. این روش بدون درد است. این ناحیه با یک تامپون استریل و یک باند الاستیک پیچیده می‌شود تا از خونریزی و تورم بعد از عمل جلوگیری شود. ناراحتی و بی‌حسی موقتی ممکن است در محل جراحی احساس شود، اما معمولاً با مسکن‌های تجویز شده کنترل می‌شوند. بالا نگه داشتن سر به مدت ۲ تا ۳ روز پس از جراحی برای جلوگیری از تورم بیشتر مهم است. بیماران می توانند 3 ساعت بعد از عمل بایستند و غذا بخورند. معمولاً در همان روز و تقریباً 6 ساعت پس از عمل ترخیص می‌شوند.

پس از عمل ممکن است تورم و کبودی در ناحیه پیشانی و چشم ایجاد شود. ممکن است تنش و بی‌حسی وجود داشته باشد. این علائم در عرض دو هفته خود به خود از بین می روند. برای کنترل و معاینه بعد از عمل با پزشک مشورت می‌شود. ناحیه تحت درمان باید حداقل به مدت 3 ماه از نور مستقیم خورشید محافظت شود.

در طول دوره نقاهت، توصیه می‌شود که افراد از حالات صورت که به شقیقه‌ها، چشم‌ها و ابروهایشان فشار می‌آورد دوری کنند. هرچه از میمیک‌های کمتری در این فرآیند استفاده کنید، برای شما بهتر خواهد بود. دوره نقاهت پس از زیبایی لیفت تمپورال معمولاً 2 هفته است. در پایان هفته دوم، کبودی‌ها و تورم‌ها کاهش می یابد. نتایج این عمل طولانی مدت است.

به خصوص اگر ساختار پوست شما متوسط ​​یا نازک باشد، برای مدت بسیار طولانی از نتایج این روش راضی خواهید بود. بعد از جراحی لیفت شقیقه، به طور کلی چهره شما حالتی جوان و سالم خواهد داشت.(1)

توجه داشته باشید این مواردی که ذکر شد برای عمل جراحی لیفت کردن شقیقه است که مقداری سخت است. با انتخاب روش‌های غیرتهاجمی مانند تزریق ژل، بوتاکس و لیفت نخ دوره نقاهت خاصی وجود ندارد و بعد از انجام عمل می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود برسید و نهایتا تا 2 الی 3 روز پس از عمل کبودی و تورم خواهید داشت.

بالا کشیدن شقیقه
بالا کشیدن شقیقه

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت شقیقه

انجام مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشک می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش دوره نقاهت و بهبودی سریع‌تر و همچنین دریافت نتیجه مطلوب داشته باشد. مهم‌ترین این مراقبت‌ها شامل موارد زیر است:

  1. تا زمانی که پزشک تعیین کرده به ناحیه آب نزنید و حمام نروید.
  2. تا دو هفته از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  3. سعی کنید طوری بخوابید که به صورت شما فشار وارد نشود.
  4. در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  5. استراحت کافی داشته باشید.
  6. به میزان کافی آب و مایعات بنوشید.
  7. داروهای تجویزی پزشک را منظم مصرف کنید.
  8. از ماساژ دادن و دستکاری ناحیه عمل بپرهیزید.

هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟

هزینه این عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثل: شرایط فیزیکی و جسمانی فرد، مرکز زیبایی، اعتبار و شهرت پزشک متخصص و نوع عملی که انتخاب می‌کنید. همچنین هزینه ویزیت و انجام آزمایشات نیز نهایتا بر قیمت عمل لیفت شقیقه تاثیر دارند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره عمل لیفت شقیقه و تمامی جوانب و جزئیات مربوط به آن توضیح داده و به سوالاتی که اغلب مطرح می‌شوند پاسخ دهیم. آگاهی از چگونگی کار، دیدن فیلم لیفت شقیقه و دانستن جزئیات دیگر می‌تواند به شما کمک کند هوشیارانه تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که انتخاب کلینیک و پزشک معتبر و متخصص در دریافت نتیجه ایده آل نقش بسزایی دارد.

کلینیک فوق تخصصی پوست، مو زیبایی و لیزر جردن با مدیریت پروفسور نیل فروش زاده افتخار دارد که با پزشکان مجرب و متخصص و حرفه‌ای انواع خدمات زیبایی از جمله لیفت شقیقه بدون جراحی را با نتیجه مطلوب به شما عزیزان ارائه دهد.

سوالات متداول لیفت شقیقه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه اندولیفت دانشنامه بوتاکس دانشنامه تزریق چربی دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط