لیفت بینی؛ انواع، مزایا و معایب هرکدام را بدانید!

لیفت بینی
135

لیفت بینی؛ انواع، مزایا و معایب هرکدام را بدانید!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

لیفت بینی در واقع به روش‌هایی اطلاق می‌شود که در آن ایرادات ظاهری بینی شما برطرف می‌گردد. لیفت دماغ می‌تواند شامل روش‌های جراحی یا غیر جراحی باشد. با پیشرفت تکنیک‌ها هر روز روش جدیدی برای بهبود ظاهر و زیبایی ابداع می‌شود.

اما لیفت بینی چه‌کار می‌کند و چه انواعی دارد؟ این روش چه کاربردی دارد و چه ایراداتی را برطرف می‌کند؟ مزایای این کار چیست؟ آیا عوارض دارد؟ چه مراقبت‌هایی لازم است؟ هزینه آن چقدر است؟ اگر می‌خواهید اطلاعت جامع و کاملی درباره این موضوع به دست آورید تا پایان این مقاله از مجله زیبایی کلینیک فوق تخصصی جردن با ما همراه باشید.

لیفت بینی چیست؟

شما می‌توانید برای برطرف کردن طیف وسیعی از ایرادات مختلفی بینی از روش‌های گوناگون لیفت بینی استفاده کنید. مشکلات بینی افراد با هم متفاوت است، برای برطرف کردن این ایرادات، بسته به نوع ایراد می‌شود از یکی از روش‌های لیفت بینی بهره برد.

روش‌های غیرجراحی زیادی برای لیفت بینی وجود دارند که برای افرادی که مشکلات آنها قابل حل است بسیار مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر از جراحی است؛ اما افرادی هم هستند که مشکل بینی آنها از طریق اعمال غیر جراحی قابل حل نیست. برای این افراد انجام عمل جراحی توصیه می شود.

لیفت بینی چه ایراداتی را برطرف می‌کند؟

مشکلات بینی افراد بر اساس آناتومی صورت و جنس پوست و ژنتیک آنها با هم متفاوت است. روش‌های غیر جراحی یا جراحی لیفت بینی می‌تواند به رفع ایرادات زیر کمک کند:

  1. رفع قوز بینی
  2. رفع افتادگی و سرپایین بودن نوک بینی
  3. رفع کجی بینی
  4. متقارن کردن پره‌ها یا سوراخ‌های بینی
  5. رفع ایرادات ناشی از شکستگی و آسیب به بینی
  6. رفع مشکلات تنفسی
  7. باریک‌تر کردن بینی

برخی از این ایرادات با روش‌های غیرجراحی قابل حل‌اند و برخی دیگر حتما نیاز به جراحی دارند.

لیفت دماغ
لیفت دماغ

انواع لیفت بینی

لیفت بینی شامل روش‌های زیر می‌شود:

لیفت بینی با فیلر

این روزها ژل‌های هیالورونیک اسید کاربرد فراوانی در انواع اعمال زیبایی دارند. این ژل‌ها ساختاری دارند که بعد از مدتی جذب بافت بدن می‌شود و بسیار ایمن هستند. از تزریق فیلرها می شود برای رفع ایرادات مختلف بینی مثل قوز، افتادگی نوک، ناهمواری، و عدم تقارن استفاده کرد.

فیلر بینی به طور میانگین یک تا دو سال ماندگاری دارد و بعد از آن باید تجدید شود. یکی از خواص دیگر هیالورونیک اسید، کلاژن سازی و بهبود کیفیت پوست است.

لیفت بینی با نخ

یکی از متداول‌ترین روش‌های غیرجراحی، لیفت بینی با نخ است. این نخ‌ها با تکنیک مخصوص در بافت بینی قرار گرفته و آن را در حالت دلخواه نگه می‌دارند. این روش برای رفع افتادگی و قوز می‌تواند موثر باشد. از مزایای دیگر این روش این است که نقاهت ندارد و بسیار سریع انجام می‌شود. نخ‌ها به مرور جذب بافت می‌شوند و ماندگاری این روش یک تا دو سال است.

لیفت بینی با بوتاکس

تزریق بوتاکس نیز یکی دیگر از روش‌های غیرتهاجمی لیفت بینی محسوب می‌شود. از بوتاکس بینی برای رفع چین و چروک و لیفت نوک بینی استفاده می‌شود. همچنین لیفت بینی با بوتاکس در کاهش و از بین بردن چین و چروک‌های بینی که به دلیل حرکات صورت (به خصوص بعد از لبخند زدن) ظاهر می‌شوند، موثر است.

لیفت بینی با لیزر

یکی دیگر از روش‌های غیرجراحی لیفت بینی لیزر است. این روش به خصوص در مورد بینی‌های گوشتی توصیه می‌شود. البته لیزر روی لایه سطحی پوست تاثیر دارد و طبیعتا نمی‌توان از آن انتظار نتایج بالایی داشت. اما افراد دارای بینی‌های گوشتی طبیعی و یا بینی‌های گوشتی که بعد از عمل دوباره بازگشت داشته‌اند می‌توانند از این روش برای کمک به ظاهر بینی خود استفاده کنند. این روش معمولا برای این افراد توصیه می‌شود

لیفت بینی با جراحی

در مواردی که با روش‌های غیرجراحی قابل رفع نیستند، مثل کوچک کردن و باریک کردن بینی، انجام عمل جراحی بینی می‌تواند بهترین گزینه باشد. مزیت بزرگ این روش نسبت به روش‌های قبلی، دائمی بودن نتیجه آن است. در واقع لیفت بینی دائمی از طریق جراحی امکان پذیر است.

نقاهت این روش طولانی‌تر از روش‌های غیرجراحی است و مدت بیشتری طول می‌کشد تا فرد نتیجه نهایی را ببیند. برای لیفت بینی گوشتی و پهن، بهترین راه جراحی است.

آیا روش غیرجراحی لیفت بینی کار جراحی لیفت بینی را انجام می‌دهد؟

در مقایسه با رینوپلاستی، لیفت بینی بدون جراحی محدودیت‌هایی دارد. به عنوان مثال، با لیفت بینی غیرجراحی، بینی شما را نمی‌توان کوچک‌تر کرد و نتایج فقط تا شش ماه یا یک سال باقی می‌ماند؛ اما فیلرهای پوستی می‌توانند به طور موقت برآمدگی‌ها را صاف کرده و ویژگی‌های خاصی را اصلاح کنند.

اگر بخواهید تغییرات زیر را ایجاد کنید روش‌های غیرجراحی برای شما مفید است:

  • به بینی خود حجم دهید.
  • نوک بینی خود را تقویت کنید.
  • ناهمواری‌ها یا برجستگی‌ها را صاف کنید.
  • برآمدگی روی پل بینی خود را استتار کنید.
  • کجی خفیف بینی را صاف کنید.

لیفت بینی غیرجراحی روشی عالی برای ایجاد تغییرات جزئی در بینی است. با این حال، اگر به دنبال تغییرات چشمگیر و طولانی مدت هستید، ممکن است روش جراحی بینی سنتی برای شما مناسب‌تر باشد. اما این نکته را هم به خاطر داشته باشید که لیفت بینی با انجام جراحی، عوارض طولانی‌تری دارد و اگر از نتیجه راضی نباشید قابل بازگشت نخواهد بود.(1)

لیفت کردن بینی بدون جراحی
لیفت کردن بینی بدون جراحی

لیفت بینی چه مزایایی دارد؟

این عمل فواید زیادی دارد که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. بینی عضو مرکزی صورت است و تغییر مطلوب در آن تاثیر چشمگیری بر زیبایی چهره دارد.
  2. انجام لیفت بینی محدودیت سنی ندارد.
  3. اعمال غیرجراحی نیاز به بیهوشی ندارند.
  4. اعمال غیرجراحی نقاهت ندارند.
  5. زیبایی بینی و چهره تاثیر شگرفی بر افزایش اعتماد به نفس فرد دارد.
  6. روش‌های غیرجراحی لیفت بینی هزینه کم و مقرون به صرفه‌ای دارند.
  7. درصورت عدم رضایت، معمولا روش‌های غیرجراحی قابل بازگشت هستند.
  8. روش جراحی لیفت بینی نیاز به تکرار ندارد چون نتیجه‌اش دائمی است.
مزایای لیفت بینی
مزایای لیفت بینی

عوارض لیفت بینی چیست؟

در روش‌های غیرجراحی لیفت بینی اگر کار به دست پزشک متخصص و مجرب انجام گیرد عوارض جدی در پی نخواهد داشت. عوارض موقتی و احتمالی این روش‌ها شامل کبودی و قرمزی و تورم است که بعد از مدت کوتاهی و با مراقبت از بین می‌روند.

در روش جراحی طبیعتا نقاهت طولانی‌تری وجود دارد و عوارض آن شامل، تورم، کبودی صورت، و گاهی خونریزی است. در مواردی مدت طولانی در حد یک سال طول می‌کشد تا بینی شکل نهایی و ایده آل خود را نشان دهد. اگر عمل با کیفیت انجام نشده باشد ممکن است بعدا شاهد عوارضی مثل عدم تقارن و یا مشکلات تنفسی شوید. بنابراین تحقیق کافی و مراجعه به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و زیبایی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

مراقبت‌های بعد از لیفت بینی چیست؟

بسته به اینکه از روش جراحی استفاده کرده باشید یا غیر جراحی مراقبت‌های کمتر یا بیشتری را باید در دستور کار خود قرار دهید. اما به طور کلی می‌توان گفت این مراقبت‌ها می‌تواند در بهبودی سریع‌تر و دریافت نتیجه مطلوب نقش داشته باشند:

  1. استراحت کافی
  2. مصرف آب و مایعات به میزان زیاد
  3. کمپرس سرد برای جلوگیری از ورم و کبودی زیاد
  4. پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون
  5. خودداری از مصرف دخانیات و سیگار
  6. پرهیز از نور مستقیم خورشید
  7. عدم انجام فعالیت‌های سنگین
  8. عدم دستکاری و فشار دادن ناحیه درمان شده

قیمت لیفت بینی

هزینه انجام لیفت بینی بستگی به نوع روش انتخابی شما دارد. مسلما روش‌های غیرجراحی هزینه خیلی پایین‌تری از قیمت لیفت بینی دائمی به صورت جراحی دارند. همچنین اعتبار و شهرت پزشک یا کلینیک و میزان مشکلات بینی هم می‌تواند در هزینه شما تاثیرگذار باشد.  

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

ایجاد تغییرات مثبت در بینی می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای روی زیبایی چهره داشته باشد. می شود گفت لیفت بینی یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی بین افراد، از زن و مرد و پیر و جوان است. با پیشرفت تکنولوژی پزشکی و زیبایی، روش‌های غیرجراحی و کم تهاجمی نیز به روش جراحی سنتی اضافه شدند که می‌توانند در موارد زیادی موثر واقع شوند.

اگر تصمیم دارید تغییری اساسی در چهره خود ایجاد کنید، کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با مدیریت پروفسور نیلفروش زاده و بهترین پزشکان متخصص و بهترین تجهیزات در خدمت شماست. برترین خدمات غیرتهاجمی زیبایی از جمله لیفت بینی در این کلینیک زیبایی قابل انجام است و شما می‌توانید کیفیت و رضایت را اینجا تجربه کنید.

سوالات متداول لیفت بینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط