لیفت بینی با نخ؛ معجزه اصلاح فرم بینی بدون جراحی

لیفت بینی با نخ
154

لیفت بینی با نخ؛ معجزه اصلاح فرم بینی بدون جراحی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بینی بخش مرکزی صورت است و شکل آن می‌تواند کلیت ظاهر صورت شما را زیبا کرده و یا خراب کند. با توجه به نقش پررنگ این عضو در زیبایی چهره، می‌تواند تأثیر زیادی بر اعتماد به نفس شما داشته باشد. آیا از فرم بینی خود ناراضی هستید اما از جراحی های تهاجمی مانند جراحی بینی می ترسید؟ در این صورت لیفت بینی با نخ ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد! با این روش غیر جراحی، می‌توانید در کمتر از یک ساعت و بدون اینکه «زیر تیغ» بروید، بینی متناسب خود را داشته باشید.

اما لیفت بینی با نخ دقیقا چیست و چطور انجام می‌شود؟ این روش چه تاثیراتی روی زیبایی بینی و چهره می‌گذارد؟ مزایا و معایب روش اصلاح فرم بینی با نخ چیست؟ آیا این روش ایمن است؟ چه کسانی برای انجام آن مناسبند؟ مراقبت‌های بعد از انجام آن چیست؟ تا انتهای این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالات شما را بدهیم.

لیفت بینی با نخ چیست؟

لیفت بینی با نخ بینی یک روش غیر جراحی، کم تهاجمی و برگشت پذیر برای بهبود فرم بینی است. این روش بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از جراحی بینی است، اگرچه تنها با یک جلسه نتایج طولانی مدت ارائه نمی‌دهد. بلکه نیاز به تمدید و نگهداری دارد. در این روش از نخ‌های مصنوعی و قابل حل ساخته شده از قند پیچیده‌ای به نام PDO (پلی دیوکسانون) استفاده می‌شود. این ماده یک بخیه کاملا قابل جذب است، به این معنی که بدن نخ‌های PDO را در طول زمان جذب می‌کند.

نخ‌های تخصصی موقتی که برای لیفت بینی طراحی شده‌اند، که نخ‌های MINT Tip Thread نامیده می‌شوند، اغلب خاردار می‌شوند تا در جای خود محکم بمانند و بافت زیر را بهتر بچسبانند و پوست را کشیده شوند. در واقع، نخ‌ها به عنوان یک ساختار داربست عمل می‌کنند و به شکل دهی مجدد بینی کمک می‌کنند تا نتایج مورد نظر به دست آید. نخ‌ها برای ایجاد یک شکل هرمی وارد می‌شوند که بافت‌های بینی را پشتیبانی و جابجا می‌کند.

اثر لیفت بینی با نخ آنی است. زمانی که پزشک بخیه‌ها را تنظیم می‌کند، از فشرده‌سازی و بالا بردن بافت‌های زیرین ناشی می‌شود. سپس اثر احیا کننده به وجود می‌آید که تدریجی و طبیعی است. علاوه بر این، همانطور که نخ بینی جذب می‌شوند، به عنوان محرک کلاژن عمل می‌کنند و تشکیل کلاژن جدید را برای ایجاد ساختار و لیفت طولانی مدت برای بینی تشویق می‌کنند(1).

لیفت نخ بینی
لیفت نخ بینی

لیفت بینی با نخ چه کاربردی دارد؟

مانند هر روش لیفت با نخ، نخ بینی نیز می‌تواند پوست افتاده را صاف و بلند کند. اما می‌تواند یک قدم فراتر رفته و قوز پشتی را برطرف کند (یا حداقل آن را با موفقیت پنهان کند) یا نوک افتاده را بالا ببرد.

اهداف روش اصلاح بینی با نخ:

  • برای نمای بهتر پل بینی لیفت می‌شود.
  • نوک بینی لیفت شده و در جای خود ثابت می‌شود.
  • در حالی که لیفت با نخ نمی‌تواند پهنای بینی شما را تغییر دهد، اما می‌تواند با لیفت کردن پل بینی، آن را باریک‌تر نشان دهد.
  • برجستگی بینی را اصلاح می‌کند. اگر بینی کج یا برآمدگی روی بینی دارید، لیفت با نخ می‌تواند به شکل دهی مجدد بافت کمک کند تا صاف‌تر به نظر برسد.

لیفت بینی با نخ چه محدودیت‌هایی دارد؟

این روش دارای محدودیت‌هایی هم هست که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. لیفت دائمی نیست.
  2. حجم غضروف یا ساختار استخوان زیرین را تغییر نمی‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید اندازه بینی خود را کاهش دهید، این روش انتخاب مناسبی برای شما نیست. کوچک شدن بینی با نخ بینی تنها تا حد مشخصی قابل انتظار است.
  3. نمی‌تواند به مشکلات تنفسی کمک کند. نخ‌ها نمی‌توانند مجرای بینی شما را باز کنند.
  4. این درمان فقط می‌تواند بافت‌های نرم را تغییر داده و دوباره شکل دهد و ظاهری باریک‌تر به بینی شما بدهد.

مزایای لیفت بینی با نخ چیست؟

روش لیفت دماغ با نخ بینی مزایای زیادی دارد که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  1. درمان را می‌توان در کمتر از یک ساعت انجام داد! همچنین، خطرات مرتبط با جراحی و بیهوشی عمومی وجود ندارد. و با توجه به حداقل زمان استراحت، می‌توانید بلافاصله پس از آن به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.
  2. این روش خیلی ارزان‌تر از رینوپلاستی یا جراحی بینی است، به خصوص برای کسانی که مشکلشان با لیفت برطرف می‌شود بسیار مقرون به صرفه است.
  3. نتایج دائمی نیستند. اگر از ظاهر نهایی ناراضی هستید، فقط کافی است 6 تا 8 ماه صبر کنید تا نخ‌ها به طور طبیعی حل شوند. حذف آنها قبل از این زمان توصیه نمی‌شود! به یاد داشته باشید که نخ ها با خارهایی برای چسباندن به بافت ها همراه هستند. هر گونه تلاش برای حذف آنها با زور می‌تواند عواقب وحشتناکی داشته باشد.
لیفت کردن بینی با نخ
قبل و بعد لیفت کردن بینی با نخ

چه کسانی کاندید خوبی برای انجام لیفت با نخ بینی هستند؟

لیفت بینی با نخ برای موارد زیر توصیه می‌شود:

  • مردان و زنان بالای 30 سال یا کمتر که خواهان یک نتیجه طبیعی و “واقعی” هستند اما از جراحی می‌ترسند.
  • افراد با همه انواع پوست به جز افراد با پوست آلرژیک یا حساس به مواد.
  • افراد با کیفیت پوست خوب. اگر بیمار دارای پوست نازک یا آسیب دیده در برابر نور خورشید باشد، لیفت با نخ ممکن است قابل مشاهده یا قابل لمس باشد اگر توانایی کافی برای حمایت از نخ‌ها وجود نداشته باشد.

یک نکته احتیاطی: اگر بیماران مسن‌تر دچار تحلیل استخوان یا کاهش حجم ناشی از افزایش سن در ناحیه شوند، بهتر است در انجام این کار احتیاط کنند. در این صورت، ممکن است توصیه شود که مشکل اصلی کاهش حجم را با کمک فیلر برطرف کنند.

همچنین، اگر سابقه اشعه به بینی، التهاب/عفونت فعال در ناحیه بینی دارید، و یا باردار یا شیرده هستید، واجد شرایط این روش نخواهید بود.

لیفت با نخ بینی بهتر است یا فیلر بینی؟

ما می‌توانیم از دو گزینه برای اصلاح ظاهر بینی شما بدون جراحی استفاده کنیم: لیفت دماغ با نخ ولیفت دماغ با تزریق فیلر. پزشک شما می‌تواند از هر روش به طور جداگانه استفاده کند یا آنها را ترکیب کند تا نتایج بهتری حاصل شود.

  1. نخ‌های بینی در ایجاد کانتور بینی از فیلرها موثرتر هستند.
  2. از طرف دیگر، فیلر بینی برای صاف کردن هرگونه برآمدگی روی پل بینی ایده آل هستند و نمای صاف‌تری به بینی شما می‌دهند. همچنین می‌توان فیلرها را در نوک بینی تزریق کرد تا آن را لیفت کرده و شکل زنانه‌تری ایجاد کند.
  3. به عنوان یک نکته جانبی، سم بوتولینوم، با نام مستعار بوتاکس، هنگامی که در زیر نوک بینی تزریق می شود، می‌تواند اثر لیفتینگ داشته باشد تا ماهیچه را که آن را به سمت پایین می‌کشد، شل کند.
  4. بنابراین، لیفت با نخ بینی برای شکل دادن مجدد به بینی بدون افزودن حجم اضافه عالی است، به گونه‌ای که فیلرها گاهی اوقات نمی‌توانند به تنهایی به آن دست یابند.

آیا لیفت بینی با نخ یک روش ایمن است؟

بسیاری می‌پرسند عوارض اصلاح بینی با نخ چیست؟ لیفت بینی با نخ یک روش بی خطر با عوارض جانبی جزئی است. ممکن است در حین تزریق بیهوشی احساس سوزش داشته باشید، اما پس از آن، با وارد کردن نخ‌ها هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

بلافاصله پس از قرار دادن نخ‌ها، احساس سفتی در نواحی تحت درمان و مقداری درد برای چند روز طبیعی است. برای تسکین درد پس از عمل می‌توانید از مسکن استفاده کنید. همچنین کبودی و تورم نیز پیش بینی می‌شود که در روزهای بعد برطرف می‌شود.

عوارض جدی‌تر اما نادرتر، شامل گودی کوتاه مدت پوست، جای زخم، عفونت، خونریزی و انسداد رگ‌های خونی است که باعث نکروز پوست (مرگ پوستی) می‌شود. همچنین، ممکن است بی‌حسی (اکثر موارد در صورت وجود موقتی هستند)، عدم تقارن جزئی، کمانش نخ‌ها و اکستروژن (بخیه‌هایی که از طریق پوست قابل لمس هستند) داشته باشید. به همین دلیل است که باید خود را به یک پزشک متخصص و مجرب بسپارید.

مراقبت‌های بعد از لیفت بینی با نخ چیست؟

بهبودی بسیار سریع است و بیشتر بیماران روز بعد به سر کار باز می‌گردند. مواردی که پس از لیفتینگ بینی با نخ باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

  • پرهیز از ورزش شدید به مدت 48 ساعت.
  • اجتناب از دست زدن به بینی
  • اجتناب از خوابیدن با سر رو به پایین
  • پرهیز از درمان‌های مراقبتی پوست و ماساژ صورت به مدت ده روز.
  • پرهیز از آرایش کردن به مدت حداقل 12 ساعت.
  • پرهیز از مصرف الکل و سیگار به مدت هفت روز؛ زیرا می‌توانند روند بهبودی پوست شما را کند کنند.
  • پرهیز از نور مستقیم خورشید. همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید.

ماندگاری لیفت بینی با نخ چقدر است؟

نتایج درمان لیفت با نخ بینی فوری است. و جذب نخ‌ها توسط بدن در حدود 18 ماه طول می‌کشد. بنابراین، زمانی که بدن شما شروع به تولید کلاژن بیشتر برای 3-6 ماه آینده و تا یک سال می‌کند، نتایج هم بهتر می‌شوند. کلاژن تازه تشکیل شده ناحیه اطراف نخ‌ها را محکم نگه می‌دارد و شکل تازه را حفظ می‌کند.

معمولا لیفت بینی با نخ می‌تواند حدود 1 تا 2 سال دوام بیاورد. اما، اگر ویزیت‌های ترمیمی را هر نه ماه پس از اولین درمان برنامه ریزی کنید، می‌توانید انتظار نتایج طولانی مدت داشته باشید.

هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است؟

قیمت لیفت بینی با نخ بسته به نوع و کیفیت نخ بینی متفاوت است. نوع نخ بر اساس نوع و بافت پوست شما و نیاز بینی شما انتخاب می‌شود. همچنین تعداد نخی که برای لیفت یک بینی استفاده می‌شود ممکن است با بینی دیگری متفاوت باشد. بنابراین تعداد نخ استفاده شده نیز در قیمت تاثیر می‌گذارد. از موارد دیگری که هزینه نهایی لیفت با نخ بینی را تعیین می‌کنند می‌توان به منطقه و اعتبار کلینیک زیبایی و مهارت و دستمزد پزشک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن، سعی کردیم درباره لیفت بینی با نخ و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت کرده و پاسخ سوالات مطرح شده را بدهیم. فراموش نکنید که اگر این روش به دست پزشک متخصص و در مرکز معتبر انجام شود می‌تواند نتایج مطلوب داشته و عارضه‌ای ایجاد نکند.

کلینیک زیبایی جردن افتخار این را دارد که با بهره مندی از تیم پزشکی متخصص و مجرب و تجهیزات مدرن، برای انجام انواع خدمات زیبایی در خدمت شما عزیزان باشد.

سوالات متداول لیفت بینی با نخ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط