نکات مهم مراقبت بعد از فیلر که باید بدانید

مراقبت بعد از فیلر
3828

نکات مهم مراقبت بعد از فیلر که باید بدانید

زمان مطالعه: 7 دقیقه

با بالا رفتن سن، متوجه خطوط و چین‌های برجسته جدید روی پوست، گونه‌های فرورفته و افتادگی‌های نامطلوب می‌شویم. محصولات مراقبت از پوست با کیفیت می‌توانند علائم پیری را تا حدودی دفع کنند. با این حال، چین و چروک‌های عمیق و کاهش حجم در ناحیه میانی صورت نیاز به رویکرد مستقیم‌تری دارند. تزریق فیلر بهترین راه حل برای این نگرانی‌ها است. آنها به طور موثر پوست چروکیده را صاف می‌کنند، نواحی توخالی صورت را حجیم می‌کنند و به لب‌های نازک حجم می‌دهند.

مثل هر عمل زیبایی، عوارض جانبی خفیف پس از تزریق رایج است. این عوارض به ندرت شدید هستند و اغلب خود به خود برطرف می‌شوند، مشروط بر اینکه از توصیه‌های مراقبت‌های بعدی پیروی کنید. اما مراقبت‌ بعد از فیلر شامل چه مواردی است؟ چطور می‌توانیم از عوارض خفیف پیشگیری کرده و آنها را کاهش دهیم؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره مراقبتهای بعد از فیلر صحبت می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد از فیلر

خیلی از کسانی که فیلر تزریق می‌کنند از مراقبت بعد از فیلر شقیقه، مراقبت بعد فیلر چشم و یا به طور کلی مراقبت بعد از فیلر صورت می‌پرسند. فیلرها نتایج فوری ارائه می‌دهند، اما ممکن است چند هفته طول بکشد تا به طور کامل در جای خود قرار گیرند. عوارض جانبی رایج مانند تورم و کبودی نیز به زمان نیاز دارند تا از بین بروند، پس از آن می‌توانید به طور کامل از نتایج این روش لذت ببرید. در این قسمت مهم‌ترین نکات مراقبتی که بعد از فیلر باید رعایت کنید را به شما آموزش می‌دهیم:

تسکین درد

ممکن است بعد از تزریق فیلر درد خفیفی وجود داشته باشد، البته خیلی از افراد بعد از تزریق دردی ندارند. ممکن است در ناحیه تحت درمان احساس خارش یا حساسیت داشته باشید. اگر احساس ناخوشایند است، استفاده از مسکن‌های بدون نسخه مثل استامینوفن برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی بی خطر است.

 از مصرف داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از فیلر اجتناب از رقیق کننده‌های خون است. ‌داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و ایبوپروفن ممکن است باعث تورم و کبودی شوند. 24 تا 48 ساعت پس از تزریق از مصرف آنها خودداری کنید.

 کبودی را با آرنیکا به حداقل برسانید

کبودی در ناحیه تحت درمان یکی از شایع ترین عوارض جانبی تزریق فیلر است. کبودی در برخی موارد ممکن است چند هفته طول بکشد. تجربه بیمار نشان می‌دهد که آرنیکا به کاهش کبودی کمک می‌کند. آرنیکا یک محصول گیاهی است که می‌توانید به صورت موضعی به عنوان ژل یا لوسیون استفاده کنید یا به عنوان قرص مصرف کنید. آرنیکا همچنین تورم و درد را کاهش می‌دهد.

مراقبتهای بعد از فیلر
مراقبتهای بعد از فیلر

بدن را هیدراته نگه دارید

متخصصان پوست توصیه می‌کنند تا چند روز بعد از تزریق فیلر آب فراوان بنوشید. هیدراته ماندن بدن به روند درمان طبیعی کمک می‌کند.

 از کمپرس سرد استفاده کنید

حتما استفاده از کیسه یخ را به عنوان یکی از مراقبت های بعد از فیلر به شما توصیه کرده‌اند. کمپرس سرد روی ناحیه تحت درمان تورم را کاهش می‌دهد، کبودی را به حداقل می‌رساند و ناراحتی را کاهش می‌دهد. هر چند ساعت یک بار آنها را به مدت پانزده دقیقه روی ناحیه تزریق بگذارید.

 از ورزش یا فعالیت شدید خودداری کنید

24 تا 48 ساعت پس از درمان از فعالیت بدنی شدید مانند دویدن و تمرینات قلبی اجتناب کنید. ورزش شدید جریان خون را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث تورم و کبودی شود. همچنین از شنا خودداری کنید زیرا این نوع ورزش در ترکیب با آب استخر ممکن است باعث کبودی و عفونت شود. از یوگا، پیلاتس و سایر فعالیت‌هایی که نیاز به خم شدن دارند نیز خودداری کنید. عدم فعالیت شدید یکی از نکات مراقبت بعد از فیلر است.

 از  قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید

برای اطمینان از حداکثر اثربخشی تزریق فیلر، از قرار گرفتن در معرض گرما و اشعه ماوراء بنفش، از جمله آفتاب، تخت‌های برنزه، سونا و موم داغ اجتناب کنید.

 از مصرف الکل بپرهیزید

نوشیدن الکل گردش خون را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث تورم و کبودی شود. 24 تا 48 ساعت پس از تزریق فیلر از مصرف الکل خودداری کنید.

 از اعمال فشار روی ناحیه خودداری کنید

به مدت شش ساعت از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری کنید. این دستکاری شامل فشار دادن، ماساژ دادن، یا مالیدن ناحیه تزریق فیلر است. فقط در صورتی که متوجه ایجاد توده شدید می‌توانید به آرامی محل تزریق را ماساژ دهید. یکی از نکات مراقبت بعد از فیلر شامل مقاومت در برابر وسوسه دستکاری کردن ناحیه است.

از شستشوی ناحیه تزریق تا 24 ساعت بپرهیزید

توصیه می‌شود که سعی کنید تا 24 ساعت از شستن محل تزریق فیلر با آب، به خصوص آب داغ، خودداری کنید. حرارت زیاد می‌تواند تاثیر منفی در ژل تزریق شده بگذارد. همچنین ممکن است حین شستشو به ناحیه تزریق فشار وارد کنید و باعث جابجایی یا تغییر شکل فیلر شوید. مهم است که تا مدت معین از شستشو و دستکاری محل خودداری کنید تا فیلر جای خود را پیدا کند و تثبیت شود.

 به پشت بخوابید

سعی کنید چند شب به پشت بخوابید و سرتان را بالاتر قرار دهید و زیر سرتان یک بالش اضافه بگذارید. این کار به جلوگیری از تجمع خون در ناحیه تحت درمان کمک می‌کند.

 از درمان های صورت خودداری کنید

برای دو هفته پس از تزریق هیچ گونه درمان صورت مانند لایه برداری صورت، لایه برداری شیمیایی و لیزر درمانی را برنامه ریزی نکنید چون فیلرها به زمان نیاز دارند تا ته نشین شوند و اثرات کامل خود را نشان دهند.

 از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنید

در 24 ساعت اول، از مصرف محصولات مراقبت از پوست با موادی که ممکن است ناحیه تحت درمان را تحریک کنند، خودداری کنید. این مواد شامل اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی، رتینوئیدها و ویتامین C است. اگر در خارج از منزل هستید از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است به مدت 24 ساعت از آرایش خودداری کنید، اما اگر مجبور به استفاده از آرایش هستید، این کار را به آرامی انجام دهید.

مراقبت بعد از تزریق فیلر
مراقبت بعد از تزریق فیلر

 از سفر هوایی خودداری کنید

پزشکان توصیه می‌کنند تا یک هفته پس از فیلر درمانی از سفر هوایی خودداری کنید زیرا تغییرات فشار کابین ممکن است عوارض جانبی را تشدید کند. این یکی از مواردی است که احتمالا بارها در مورد مراقبت بعد از فیلر شنیده‌اید.(1)

ماندگاری فیلر چقدر است؟

ماندگاری فیلر تزریق شده به عوامل متعددی بستگی دارد. فیلرها در برندهای مختلفی در بازار موجود هستند و هر یک از آنها ویژگی‌ها، کیفیت و ماندگاری مخصوص خود را دارند. بعضی از برندها ماندگاری بیشتری دارند و بعضی کمتر. علاوه بر برند فیلر، موارد دیگری مثل سن فرد، متابولیسم بدن، سبک زندگی و مصرف دخانیات و سیگار هم می‌توانند بر میزان ماندگاری فیلر تاثیر مثبت یا منفی بگذارند.

شما می‌توانید علاوه بر رعایت مراقبتهای بعد از فیلر، با سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب، نوشیدن آب زیاد، و عدم مصرف سیگار و دخانیات، ماندگاری فیلرها را بالا ببرید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک جردن درباره تزریق فیلر و مراقبتهای بعد از تزریق صحبت کردیم. تزریق فیلر روشی فوق العاده برای بازگرداندن ظاهری جوان هستند. فیلرها سریع و بدون درد هستند و نتایج شگفت انگیزی را بدون جراحی و نقاهت ارائه م‌ دهند. حتما از روال مراقبت بعد از فیلر پیروی کنید تا از حداکثر نتایج درمان بهره مند شوید.

یک نکته مهم دیگر این است که برای تزریق فیلر حتما از مراکز زیبایی و کلینیک‌های قانونی اقدام کنید. اگر تزریق به دست فرد غیرمتخصص و نابلد انجام شود، امکان بروز عوارض بیشتری برای فرد وجود دارد.

سوالات متداول

3 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق فیلر مراقب های قبل و بعد عمل

مقالات مرتبط