فیلر خط خنده؛ نحوه انجام، عوارض و ماندگاری

تزریق فیلر خط خنده
319

فیلر خط خنده؛ نحوه انجام، عوارض و ماندگاری

زمان مطالعه: 6 دقیقه

خطوط لبخند که به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می‌شوند، خطوط عمیقی در دو طرف نیمه پایینی صورت شما هستند که کنار دهان قرار دارند. اگرچه برخی از مردم آنها را نشانه‌ای از زندگی پر از خنده می‌دانند، برخی دیگر احساس می‌کنند خطوط لبخند آنها باعث می‌شود پیرتر از آنچه هستند به نظر برسند. اما خوشبختانه فیلر خط خنده می‌تواند راهی برای رفع این خطوط باشد. اما فیلر خط خنده چگونه است؟ برای چه کسانی مناسب است؟ چطور تزریق می‌شود؟ چه نتایجی به دست می‌دهد و این نتایج چقدر ماندگارند؟ آیا دارای عوارض است؟ قیمت انجام این روش چقدر است؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن فیلر خط لبخند را به شما معرفی می‌کنیم و به تمام سوالاتی که در این‌باره وجود دارد پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

فیلر خط خنده چیست؟

امروزه از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاه گسترده‌ای در انجام روش‌های زیبایی می‌شود. این فیلرها با هدف رفع چین و چروک و یا حجم دادن به ناحیه تزریق می‌شوند. یکی از این کاربردها تزریق فیلر خط خنده است.

حرکت مکرر لبخند باعث شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک‌های دائمی می‌شود. لبخند زدن همچنین بافت آن ناحیه از صورت را فرسوده می‌کند و خطی ایجاد می‌کند که حتی پس از پایان لبخند باقی می‌ماند. به عنوان بخشی از روند پیری، پوست چربی و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و ظاهر خطوط لبخند را بدتر می‌کند. خوشبختانه امکان کاهش ظاهر این چین‌های ناخواسته وجود دارد. تزریق فیلر خط خنده می‌تواند با پر کردن پوست از داخل، ظاهر خطوط لبخند را نرم کند. هدف این درمان صاف کردن خطوط لبخند است تا به شما کمک کند شاداب‌تر به نظر برسید.

کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر خط خنده

کاندیدهای درمان خط لبخند زنان یا مردانی هستند که خطوط و چین و چروک در قسمت پایین صورت آنها را آزار می‌دهد. اگر چین‌های پوستی عمیقی در اطراف دهان خود دارید و آرزو می‌کنید که این چین‌ها چندان برجسته نباشند، درمان خط لبخند ممکن است برای شما مناسب باشد. اکثر بزرگسالانی که از سلامت کلی خوبی برخوردارند، می‌توانند تحت تزریق فیلر خط خنده قرار گیرند.

فیلر خطوط خنده
فیلر خطوط خنده

علت ایجاد خط خنده چیست؟

خطوط لبخند به دلیل کاهش طبیعی حجم چربی با افزایش سن شکل می‌گیرد. نواحی اطراف دهان و چشم‌ها در هنگام لبخند زدن بیشترین تحرک را دارند و باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند. با گذشت زمان، این چین و چروک‌ها حتی زمانی که حالت چهره ثابت است، دیده می‌شوند.

خطوط لبخند می‌توانند زمانی برجسته‌تر ظاهر شوند که چربی‌های صورت به عنوان بخشی از روند پیری شروع به تحلیل رفتن کند. اگرچه خطوط خنده بخشی طبیعی از روند پیری هستند، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و انتخاب‌های خاص سبک زندگی می‌تواند باعث شود که آنها عمیق‌تر شوند.

تزریق فیلر خط خند ه چطور انجام می‌شود؟

انجام این درمان در کلینیک تقریباً 30 دقیقه طول می‌کشد. ابتدا، یک کرم بی حس کننده موضعی ممکن است اعمال شود یا ممکن است در هنگام تزریق به مواد فیلر اضافه شود. سپس تزریق‌های کوچکی از فیلر در امتداد خطوط لبخند در دو طرف صورت انجام می‌شود.

خط لبخند با تزریق فیلر درمان می‌شود. این فیلر می‌تواند تزریق ژل یا سایر انواع فیلر باشد. فیلر مستقیماً به خطوط تزریق می‌شود. رایج‌ترین نوع تزریق، فیلر غیر دائمی است، زیرا اثرات آن موقتی است و به راحتی قابل برگشت است. هنگامی که فیلر زیر پوست قرار می‌گیرد، حجم آن را افزایش می‌دهد، پوست را از داخل حجیم می‌کند و باعث صاف شدن خطوط لبخند می‌شود.

پس از دریافت تزریقات، شما آزادید مطب را ترک کرده و بلافاصله به کار و فعالیت‌های اجتماعی خود بازگردید. برخی از نتایج بلافاصله قابل مشاهده است. برخی دیگر زمانی که فیلر یکنواخت می‌شود و در طول هفته بعد از درمان ته نشین می‌شود، خودش را نشان می‌دهد. اثرات این درمان با فیلر هیالورونیک اسید معمولاً 12-6 ماه باقی می‌ماند.

به تدریج، بدن فیلر تزریق شده را جذب می‌کند و خطوط لبخند شما برمی‌گردد. بسیاری از مشتریان برای حفظ ظاهر جوان خود، تزریقات دوره‌ای را برنامه ریزی می‌کنند.(1)

تزریق فیلر خط خنده چه تاثیری دارد؟

اکثر مراجعین بعد از درمان خط لبخند، بهبود قابل توجهی را مشاهده می‌کنند. فیلر، حجم از دست رفته را به ناحیه باز می‌گرداند و پوست را لیفت و صاف می‌کند. تزریق فیلر برای چین‌های بینی، خطوط خنده و خطوط اخم می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست شما را سالم‌تر و جوان‌تر نشان دهد.

پزشک شما در مورد اهداف زیبایی شما صحبت خواهد کرد و به شما در مورد بهبودی که می‌توانید در طول مشاوره رایگان خود انتظار داشته باشید و به آن دست یابید، توضیح می‌دهد. فیلرهایی که توسط یک پزشک متخصص تزریق شود، می‌تواند نتیجه‌ای طبیعی ارائه دهد.

تزریق کردن فیلر برای خط خنده
تزریق کردن فیلر برای خط خنده

ماندگاری فیلر خط خنده چقدر است؟

ماندگاری نتایج می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای اکثر مراجعین، فیلر خط لبخند 6 تا 12 ماه قبل از نیاز به تکرار درمان باقی می‌مانند. فیلرها دائمی نیستند و بدن محصول پرکننده را به مرور زمان جذب می‌کند. در طول مشاوره، پزشک شما یک برنامه درمانی را توصیه می‌کند، فیلر مناسب را برای شما انتخاب می‌کند و به شما توصیه می‌کند که چه زمانی درمان بعدی را برای حفظ نتایج خود تعیین کنید.

آیا تزریق فیلر خط خنده درد دارد؟

فیلرهای پوستی دردناک نیستند. ممکن است هنگام تزریق فیلرها مقداری فشار در ناحیه تحت درمان احساس کنید، اما این احساس خیلی کوتاه است و دردناک نیست. اگر آستانه درد پایینی دارید، ممکن است قبل از درمان از بی‌حسی موضعی استفاده شود.

مزایای فیلر خط خنده چیست؟

تزریق فیلر به خطوط خنده از مزایایی متعددی برخوردار است. این مزایا عبارتند از:

  • این تزریق به صورت سرپایی و خیلی آسان انجام می‌شود.
  • این روش دوره نقاهت ندارد.
  • تزریق فیلر به کلاژن سازی پوست در درازمدت کمک می‌کند.
  • احتمال بروز عوارض در این روش خیلی کم است.
  • نتیجه تزریق را خیلی زود می‌توانید ببینید.
  • هزینه این روش نسبت به روش‌های جراحی مثل لیفت صورت خیلی کمتر است.
  • این روش برگشت پذیر است و در صورت عدم رضایت می‌توان فیلر را با آنزیم حل کرد.

عوارض فیلر خط خنده چیست؟

پس از انجام درمان خط لبخند، می‌توانید انتظار عوارض جزئی و موقتی را داشته باشید که در عرض یک تا دو روز از بین بروند و می‌توان آنها را با آرایش استتار کرد، مثل:

  • تورم
  • کبودی
  • قرمزی

کبودی بعد از فیلر خط خنده به ندرت رخ می‌دهد. عوارض جدی فیلر خط خنده، از جمله واکنش های آلرژیک و عفونت، نادر اما ممکن است. همچنین ممکن است فیلر تزریق شده در نواحی خاصی جمع شود و زیر پوست توده‌هایی ایجاد کند. اینها اغلب می‌توانند ماساژ داده شوند، هرچند ممکن است تا زمانی که بدن شروع به جذب مجدد مواد تزریقی کند، باقی بمانند. برای چند روز از لمس یا مالیدن این ناحیه از صورت خود خودداری کنید زیرا این کار می‌تواند توزیع فیلر در ناحیه را تغییر دهد.

مراقبتهای بعد از فیلر خط خنده

بعد از تزریق فیلر مراقبت های زیر توصیه می‌شود:

  1. از ماساژ دادن و دستکاری کردن محل تزریق خودداری کنید.
  2. از خوابیدن روی صورت خودداری کنید.
  3. برای پیشگیری از ورم و کبودی از کمپرس سرد روی ناحیه تزریق استفاده کنید.
  4. از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش تا 48 ساعت بپرهیزید.

بیشتر بخوانید:

قیمت فیلر خط خنده

برندهای مختلفی از فیلر با کیفیت و ماندگاری متفاوت وجود دارند و این مسئله تاثیر پررنگی در هزینه فیلر خط خنده دارد. مثل برند ژوویدرم، آلیاکسین، پرفکتا و غیره. علاوه بر برند، میزان فیلر مصرفی، میزان عمق خط خنده، و اعتبار پزشک و کلینیک نیز در تعیین قیمت فیلر خط خنده تاثیر دارند.

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره فیلر خط خنده و کلیه جزئیات و جوانب مربوط به آن توضیح دهیم. تزریق در این ناحیه یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین روش‌ها برای رفع خطوط و ایجاد پوستی صاف و زیبا است. اما انتخاب پزشک و کلینیک معتبر و قابل اعتماد در دریافت نتیجه مطلوب نقش اساسی دارد.

کلینیک زیبایی جردن با بهره‌گیری از تیم پزشکان متخصص و تجهیزات مدرن افتخار دارد که انواع خدمات زیبایی را با کیفیت و نتیجه فوق‌العاده به شما عزیزان ارائه دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط