برای هر ناحیه تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

تزریق چربی بهتر است یا ژل؟
86

برای هر ناحیه تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بعد از سی سالگی روند طبیعی پیری شروع می‌شود و بر ویژگی‌های چهره و ظاهر ما تاثیر می‌گذارد. کلاژن پروتئین کلیدی مسئول حفظ خاصیت ارتجاعی پوست است. وقتی سطح کلاژن شروع به کاهش می کند، چندین عواقب شناخته شده وجود دارد که ممکن است باعث شود ما پیرتر از آنچه هستیم به نظر برسیم.

آنچه اغلب با خطوط ریز و چین و چروک شروع می‌شود، در نهایت تحت تأثیر نیروی جاذبه به ایجاد افتادگی پوست منجر می‌شود. وقتی اعتماد به نفس تحت تأثیر قرار می‌گیرد، افراد شروع به جستجوی راه‌هایی برای دستیابی به ظاهری جوان‌تر می‌کنند. علائم اولیه پیری ممکن است نیازی به جراحی لیفت صورت تهاجمی نداشته باشد. درمان‌های ایده‌آل در این مرحله اغلب شامل انتقال چربی به صورت یا تزریق ژل است.

اما تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ تزریق ژل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ تزریق چربی چیست و کارکردش چیست؟ هرکدام برای چه نواحی و اهدافی مناسب‌اند؟ مزایا و معایب هرکدام چیست؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن به مقایسه این دو روش زیبایی می‌پردازیم و به سوالاتی که وجود دارد پاسخ می‌دهیم.

تزریق چربی چیست؟

درک اینکه تزریق چربی بهتره یا ژل ابتدا مستلزم درک این موضوع است که هر درمان شامل چه چیزی است. انتقال چربی که به عنوان پیوند چربی یا لیپوفیلینگ نیز شناخته می‌شود، و یک روش دو مرحله‌ای است. اولین بخش از هر روش انتقال چربی شامل برداشتن چربی از قسمت دیگری از بدن مانند قسمت داخلی ران، شکم، پهلو یا باسن است.

قبل از تزریق مجدد چربی، باید آن را پردازش کرد تا ناخالصی‌ها از بین برود و این اغلب در سانتریفیوژ انجام می‌شود. سپس چربی آماده شده به نواحی مورد نظر صورت تزریق می‌شود. انتقال چربی به دلیل ایجاد نتایج طبیعی شناخته شده است. با افزایش سن، شروع به از دست دادن حجم از نواحی خاصی از صورت، مانند گونه‌ها می‌کنیم و این اتفاق ممکن است با افزایش افتادگی پوست همراه باشد.

تزریق چربی برای کدام نواحی مناسب است؟

انتقال چربی به صورت به ویژه برای موارد زیر موثر است:

  • درمان کیسه و گودی زیر چشم
  • خلاص شدن از شر چاقی صورت
  • بهبود ظاهر گونه‌های فرورفته یا صاف
  • تزریق چربی برای زاویه سازی صورت
  • خلاص شدن از شر چهره‌ای لاغر با تزریق چربی صورت

برخلاف جراحی لیفت صورت که برای علائم گسترده پیری مناسب‌تر است، انتقال چربی صورت را می‌توان در گروه‌های سنی جوان‌تر به عنوان یک جایگزین کم‌تهاجمی انجام داد.

علاوه بر صورت، از تزریق چربی برای نواحی خاصی از بدن نیز استفاده می‌شود. به طور مثال می‌توان چربی را از محل‌هایی مثل شکم و پهلو و ران برداشته و به نواحی مثل باسن یا سینه تزریق کرد تا به اندامی ایده‌آل دست یافت.

ژل بهتر است یا چربی
ژل بهتر است یا چربی

تزریق ژل چیست؟

ژل‌ها یا فیلرهای پوستی حاوی اسید هیالورونیک هستند و برای درمان علائم اولیه پیری استفاده می‌شوند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بنابراین خطر واکنش‌های آلرژیک حداقل است. برای افرادی که ممکن است به فکر جراحی نباشند، فیلرها یک جایگزین عالی برای دستیابی به نتایج ضد پیری بدون هیچ گونه زمان نقاهت هستند.

در مقایسه با انتقال چربی، فیلرهای پوستی یک درمان دائمی نیستند، اگرچه بسته به درمان انجام شده، نتایج ممکن است بیش از 12 ماه باقی بماند. درمان با ژل یک جایگزین عالی غیر جراحی برای بهبود علائم اولیه پیری صورت است. برندهای مختلفی از ژل در بازار موجودند که هر یک کیفیت و ماندگاری متفاوتی دارند. مثل ژوویدرم، رووفیل، پرفکتا و آلیاکسین.

تزریق ژل برای چه نواحی مناسب است؟

فیلرهای پوستی را می‌توان برای بسیاری از نواحی صورت استفاده کرد، مثل تزریق:

  • ژل گونه‌ها
  • ژل لب
  • ژل زیر چشم
  • ژل خط فک
  • ژل خط خنده
  • ژل چانه
  • ژل شقیقه

تزریق ژل بهتره یا چربی؟

تزریق چربی صورت و تزریق فیلر هر دو برای دستیابی به نتایج مشابه طراحی شده‌اند، اگرچه انتقال چربی یک روش جراحی کم تهاجمی است و فیلرهای پوستی یک درمان غیر جراحی هستند. هنگام در نظر گرفتن انتخاب بین انتقال چربی در مقابل ژل، مهم است که از مزایای هر درمان آگاه باشید.(1)

مزایای تزریق چربی

مهم‌ترین مزایای تزریق چربی شامل موارد زیر است:

  1. پیوند چربی شامل استفاده از چربی بدن خود برای بهبود ویژگی‌های صورت بدون استفاده از ایمپلنت‌های مصنوعی است.
  2. از آنجایی که از چربی خود بدن فرد استفاده می‌شود احتمال بروز آلرژی وجود ندارد.
  3. انتقال چربی به صورت، نتایج طولانی مدت در مقایسه با ژل ایجاد می کند.
  4. با انتقال چربی در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید. اولین مرحله شامل انجام لیپوساکشن برای برداشتن چربی است و بیماران می‌توانند از بهبود کانتور بدن، از جمله شکم صاف نیز بهره مند شوند.
  5. برای رفع علائم اولیه پیری، می‌توان چربی را به نواحی مورد نظر صورت تزریق کرد.
  6. تحقیقات نشان داده است که سلول‌های چربی دارای اثرات بازسازی کننده هستند که منجر به بهبود کیفیت پوست می‌شود.

مزایای تزریق ژل

مهم‌ترین مزایای تزریق فیلر عبارتند از:

  1. فیلرهای پوستی یک درمان غیرجراحی موثر برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک هستند.
  2. متقاضیان می‌توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردند و این روش نیاز به زمان نقاهت و استراحت ندارد.
  3. نتایج پس از 48 ساعت پس از رفع کبودی و تورم قابل مشاهده است.
  4. هزینه این روش نسبت به عمل انتقال چربی خیلی کمتر است.
  5. در صورت ناراضی بودن از نتیجه برگشت پذیر است و می‌شود با تزریق هیالاز ژل موجود در ناحیه را حل کرد.
 مقایسه مزایای تزریق چربی و تزریق ژل
مقایسه مزایای تزریق چربی و تزریق ژل

معایب تزریق چربی

مهم‌ترین معایب تزریق چربی شامل موارد زیر است:

  1. مانند هر نوع روش انتقال چربی، بخش کوچکی از چربی به طور طبیعی دوباره جذب می‌شود. به همین دلیل در زمان عمل چربی بیشتری تزریق می‌شود که تا مدتی باعث تورم صورت است.
  2. هزینه انتقال چربی در مقایسه با فیلرهای پوستی بیشتر است زیرا این یک روش جراحی است که شامل تجهیزات پزشکی پیچیده است.
  3. این عمل نیاز به زمان نقاهت و استراحت دارد.
  4. نتایج بلافاصله قابل مشاهده نیستند و بعد از حدود یک ماه مشخص می‌شوند.
  5. تورم و کبودی بعد از عمل زیاد است.
تزریق ژل یا چربی
تزریق ژل یا چربی

معایب تزریق ژل

مهم‌ترین معایب تزریق ژل عبارتند از:

  1. تزریق ژل یک درمان موقت با نتایجی است که می‌تواند تنها بین شش ماه تا 18 ماه باقی بماند.
  2. فیلرهای پوستی شامل تزریق اسید هیالورونیک مصنوعی است که ممکن است در موارد بسیار نادر منجر به واکنش آلرژیک شود.

با دانستن مزایا و معایب هرکدام از این روش‌‌ها می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که به طور مثال برای لب تزریق چربی بهتر است یا ژل و برای گودی زیر چشم تزریق چربی بهتر است یا ژل.

درنهایت تزریق چربی را انتخاب کنم یا تزریق ژل

انتخاب بین انتقال چربی یا فیلرها بستگی به انتظارات شما از درمان و تحمل شما برای زمان استراحت پس از درمان دارد. اگر به دنبال حجم دهی صورت هستید، انتقال چربی به صورت می‌تواند برای تقویت زیر چشم، گونه‌ها یا خط فک ایده آل باشد. پرکننده های پوستی همچنین می‌توانند حجم بافت نرم صورت را افزایش دهند، اما برای درمان خطوط و چین و چروک‌ها مناسب‌تر هستند. انتخاب بین انتقال چربی و پرکننده های پوستی را می توان با مشاوره با جراح متخصص کمک کرد. در بسیاری از موارد، ممکن است توصیه شود که درمان ترکیبی شامل انتقال چربی و ژل برای دستیابی به اثرات ضد پیری چشمگیر بدون نیاز به جراحی تهاجمی‌تر باشد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک فوق تخصصی جردن سعی کردیم موضوع آیا تزریق چربی بهتر است یا ژل را مطرح کرده و درباره هرکدام از روش‌ها و مزایا و معایبشان توضیح دهیم. فراموش نکنید که برای انجام هریک از این روش‌ها باید به کلینیک قانونی و معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید تا به نتایج مطلوب و بدون عوارض دست یابید.

سوالات متداول مقایسه تزریق ژل یا چربی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق چربی دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر زیبایی زنان

مقالات مرتبط