بوتاکس ابرو؛ نحوه تزریق، کاربرد، عوارض و هزینه

بوتاکس ابرو
388

بوتاکس ابرو؛ نحوه تزریق، کاربرد، عوارض و هزینه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

تزریق بوتاکس یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در کلینیک‌های پوست و مو است. تعداد زیادی از زنان و مردان این روش را به طور مداروم انجام می‌دهند. تاثیری که درمان بوتاکس بر صاف کردن صورت و رفع چین و چروک دارد قابل توجه است. یکی از نواحی صورت که بوتاکس تاثیر چشمگیری روی آن دارد ابرو است. بوتاکس ابرو می‌تواند نقش مهمی در ایجاد فرم دلخواه برای ابروها و از بین بردن خطوط چین و چروک داشته باشد.  احتمالا عکس بوتاکس ابرو را در اینترنت سرچ کرده‌اید.

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن توضیح می‌دهیم که بوتاکس ابرو دقیقا چیست، برای چه کسانی مناسب است، چه کاربردی دارد، چه زمانی نتایج این روش قابل مشاهده است، آیا عوارض دارد یا خیر. اگر دوست دارید بیشتر درباره آن بدانید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. 

بوتاکس ابرو چیست؟ 

بوتاکس ابرو روشی است که خطوط اخم بین ابروهای شما رابهبود می‌بخشد و می‌تواند  فاصله چشم تا انتهای ابروهای شما را افزایش ‌دهد. این تزریق‌ها از طریق شل کردن ماهیچه‌های زیرین برای صاف کردن پوست در قسمت بیرونی و شل کردن عضلات بین ابروها عمل می‌کنند. عدم انقباض عضلات پیشانی در نتیجه تزریق بوتاکس سبب می شود عضله  پیشانی ابروها را به سمت بالا بکشد و در نتیجه ابروها را تا حدی لیفت کرده و اطراف چشم‌ها را باز و کشیده می نماید. بسته به سن و ماهیچه‌هایی که برای بالا کشیدن ماهیچه‌های شل‌شده توسط بوتاکس فعال مانده‌اند، مقدار لیفتی که انجام می‌دهد متفاوت است (این تاثیر از فرد به فرد می‌تواند متفاوت باشد.)

برای خطوط اخم بین ابروها، این روش می‌تواند به بهبود و صاف کردن چین و چروک‌های عمیق نیز کمک کند. به این نوع چین و چروک‌ها خطوط اخم گلابلار نیز گفته می‌شود. اگر خطوط خیلی عمیق باشند ممکن است با تزریق بوتاکس در آن ناحیه کمی بهبود یابند و شاید نیاز باشد از درمانهای تکمیلی مانند تزریق فیلر و یا لیفت نخ نیز جهت بهبود کامل آن استفاده نمود. بوتاکس یک روش غیر جراحی و کم تهاجمی است. این روش با لیفت ابرو که نوعی جراحی زیبایی است که شامل برش و برداشتن پوست  می‌شود، متفاوت است.

قبل و بعد بوتاکس ابرو
قبل و بعد بوتاکس ابرو

چه کسانی کاندید خوبی برای تزریق بو تاکس ابرو هستند؟

به طور کلی، بوتاکس چشم و ابرو فقط برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر توصیه می‌شود. هم مردان و هم زنان با خطوط اخم متوسط ​​تا شدید می‌توانند از لیفت ابرو با بوتاکس بهره ببرند. افرادی که به دنبال تزریق بوتاکس برای خطوط اخم هستند، ممکن است به طور همزمان بلفاروپلاستی یا سایر درمانها مانند تزریق فیلر و یا لیفت ابرو با نخ را برای حداکثر نتیجه در اطراف ناحیه چشم در نظر بگیرند.

قبل از انجام بوتاکس، بهتر است ابتدا باید برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید. در زمان مشاوره، هر گونه عامل خطر فردی را ارزیابی خواهند کرد. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس نباشید. سموم استفاده شده در این تزریق‌ها می‌تواند به جنین آسیب برساند.

آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو می‌شود؟

در صورت مراجعه به یک کلینیک و پزشک معتبر می‌توانید از بهترین نتایج بهره مند شوید. بوتاکس ابرو روشی کم تهاجمی و غیرتهاجمی است که می‌تواند حالت عبوس و افتاده ابروهای شما را تغییر دهد. در واقع بوتاکس نه تنها خطوط اخم را برطرف می‌کند بلکه باعث رفع افتادگی و بالا رفتن ابروها نیز می‌شود.

فراموش نکنید که بوتاکس برای دستیابی به این اهداف باید در نقاط صحیح و مناسب تزریق شود. تنها یک فرد متخصص می‌تواند این کار را انجام دهد. تشخیص محل تزریق بوتاکس از عهده افراد نامتخصص برنمی‌آید. بنابراین حتما به مراکز قانونی و معتبر مراجعه کنید.

هزینه بوتاکس ابرو چقدر است؟

تزریق بوتاکس به دو صورت انجام می‌شود؛ یا بر اساس تعداد واحدهای استفاده شده یا بر اساس ناحیه ی مداخله. برای لیفت ابرو، پزشک ممکن است از تزریقات کمی بیشتر استفاده کند. از این رو میزان بوتاکس تزریقی در قیمت بوتاکس ابرو تاثیر دارد. علاوه بر آن، برند بوتاکس استفاده شده و همچنین اعتبار و شهرت کلینیک و پزشک نیز می‌توانند بر میزان هزینه این روش تاثیر افزایشی داشته باشند. فراموش نکنید که تزریق بوتاکس کار تخصصی و حساسی است و برای انجام آن حتما باید به مراکز تخصصی و قانونی مراجعه نمایید. کلینیک جردن، با سابقه طولانی در انجام انواع عمل‌های زیبایی و تخصصی پوست و مو مفتخر به انجام بوتاکس ابرو با بالاترین کیفیت است.

بوتاکس ابرو چگونه انجام می‌شود؟

روش لیفت ابرو از طریق بوتاکس نسبتاً ساده است. در عرض چند دقیقه به مطب پزشک وارد و از آن خارج خواهید شد. اما قبل از شروع، ابتدا باید چند مرحله مقدماتی را انجام دهید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که داروهای رقیق کننده خون و همچنین داروهایی که باعث خونریزی راحت می‌شوند مانند آسپرین را قطع کنید. قبل از تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو، پزشک ممکن است از یک کرم بی حس کننده برای کاهش درد استفاده کند. احساس درد در طول تزریق نادر است. طبق گفته Honolulu Med Spa نیز، این روش درد آنچنانی ندارد و فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

بو تاکس ابرو
بو تاکس ابرو

نتیجه بوتاکس کردن ابرو

هم نتایج و هم بهبودی از درمان بوتاکس نسبتا سریع است. این فرآیند تنها چند دقیقه طول می‌کشد و شما می‌توانید در عرض یک هفته نتایج را مشاهده کنید. با این حال، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که نتایج نهایی و کامل تا حدود یک ماه پس از تزریق اولیه مشاهده می شود. طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا (AAD)، ماندگاری تزریق بوتاکس به طور متوسط ​​حدود سه تا چهار ماه است. البته این ماندگاری به عوامل متعددی وابسته است، مثل برند بوتاکس استفاده شده و میزان قدرت عضلات شما. برخی از درمان‌ها نیز می‌تواند تا شش ماه ماندگاری داشته باشند.

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد بوتاکس را به جراحی ترجیح می‌دهند، کوتاه بودن زمان بهبودی است. پس از انجام عمل، می‌توانید به برنامه روزانه خود بازگردید. با این حال، AAD توصیه می‌کند که حداقل تا دو ساعت پس از تزریق ورزش نکنید و تا ۴ ساعت پس از آن نخوابید.

مزایای بوتاکس ابرو چیست؟

فواید بوتاکس ابرو متعدد است و تاثیر آن بر چهره انکارنشدنی است. در اینجا به مهم‌ترین این فواید اشاره می‌کنیم.

  • صورت را به وضوح جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند.
  • می‌تواند جلوه چشم گربه‌ای را به چهره شما ببخشد.
  • چین و چروک‌های موقت و دائمی اطراف ابرو را کاهش می‌دهد.
  • چین و چروک‌های پنجه کلاغی را رفع می‌کند.
  • انجام این روش درد و ناراحتی ندارد.
  • تزریق بوتاکس به مرور زمان کلاژن سازی و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد.
  • از هزینه خیلی کمتری نسبت به روش‌های جراحی برخوردار است.
  • خیلی سریع و ساده انجام می‌شود.
  • دوره نقاهت ندارد.
بوتاکس کردن ابرو
بوتاکس کردن ابرو

عوارض بوتاکس ابرو چیست؟

به طور کلی، تزریق بوتاکس برای اکثر افراد، بی خطر در نظر گرفته می‌شود؛ با این حال، خطر عوارض جانبی نیز وجود دارد. به گفته متخصصان کلینیک جردن، چنین علائمی معمولاً در عرض یک هفته از بین می‌روند. عوارض جانبی بوتاکس عبارتند از:

  • سردرد
  • درد
  • بی حسی
  • قرمزی
  • تورم
  • کبودی

عوارض جانبی جدی نادر است. با این حال، اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید:

  • مشکلات تنفسی
  • افتادگی ابروها یا پلک‌ها
  • مشکلات خوردن و بلع
  • تغییر گفتار

اگر همزمان با تزریق بوتاکس جراحی لیفت ابرو انجام می‌دهید، ممکن است در معرض خطر عوارض جانبی مربوط به جراحی مانند عفونت باشید. در نهایت، هرگز بوتاکس را اینترنتی سفارش ندهید یا به دنبال تزریق در یک مرکز غیرپزشکی و صرفاً ارزان قیمت نباشید. این کار می‌تواند منجر به عوارض جدی شود.

مراقبتهای بعد از بوتاکس ابرو

با رعایت نکات مراقبتی بعد از بوتاکس می‌توانید از نتیجه مطلوب‌تری بهره مند شوید:

  • بهد از بوتاکس ناحیه تزریق شده را دستکاری نکنید و فشار ندهید.
  • تا چند ساعت از خم کردن سر خود خودداری کنید.
  • از مواد آرایشی و بهداشتی در ناحیه تزریق شده استفاده نکنید.
  • برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید.
  • تا 48 ساعت از فعالیتهای سنگین و ورزش شدید خودداری کنید.
عوارض بوتاکس ابرو
عوارض بوتاکس ابرو

آیا بوتاکس ابرو موثر است؟

نتایج بوتاکس ابرو می‌تواند در عرض چند روز شروع به اثر کند. با این حال، برای حفظ نتایج خود، باید هر چند ماه یک بار برای تزریق‌های بیشتر به آن مراجعه کنید. هرچه در طول زمان تزریق بیشتری انجام دهید، این احتمال وجود دارد که عضلات زیرین و اطراف ابروها فرسوده شوند و نتایج ضد پیری بهتری را ایجاد کنند. پزشک به شما توصیه می‌کند که چه زمانی باید برای درمان بعدی مراجعه کنید. هر گاه مشاهده کردید که چین و چروک‌هایتان دوباره بین ابروها ظاهر شده‌اند، زمان آن فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

لیفت ابرو با بوتاکس می‌تواند به درمان چین و چروک‌های پویا یا چین و چروک‌های ثابتی که از حرکت ایجاد شده‌اند، مانند چین و چروک‌های بین ابروها کمک کند. می‌تواند سبب بالا رفتن ابروها و افزایش فصله چشم تا ابرو در افرادی که دچار افتادگی پلک و ابرو هستند شود. همچنین ممکن است با روش‌های دیگر مانند بلفاروپلاستی ، اندولیفت و نخ با لیفت ترکیب شود. به خاطر داشته باشید که بوتاکس یک راه حل دائمی برای درمان و یا رفع خطوط اخم نیست. تکنیک‌های خوب مراقبت از پوست می‌تواند به حفظ ظاهری جوان‌تر کمک کند. با پزشک خود در مورد تمام گزینه‌ها برای لیفت ابروها صحبت کنید. اما همانطور که گفتیم مراجعه به مراکز معتبر و انجام بوتاکس به دست پزشک متخصص تاثیر بسزایی در دریافت نتیجه مطلوب دارد. 

کلینیک جردن با بهره‌گیری از کادر پزشکان متخصص و مجرب و تجهیزات به‌روز، همواره در جلب رضایت مشتریان خود موفق بوده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تزریق بوتاکس و همچنین دریافت انواع خدمات زیبایی از طریق این کلینیک معتبر اقدام نمایید. 

سوالات متداول

جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس

مقالات مرتبط