تزریق ژل چانه
599

تزریق ژل چانه؛ مزایا و عوارض + هزینه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تاثیر فرم چانه در زیبایی و قاب‌بندی صورت غیر قابل انکار است. تزریق ژل چانه ممکن است به اندازه تزریق ژل لب یا گونه هیجان انگیز به نظر نرسد، اما به گفته متخصصان، افراد بیشتری درخواست این عمل را دارند. فرم دهی چانه به ایجاد وضوح در یک سوم پایینی صورت کمک می‌کند. هنگامی که در ترکیب با گونه‌ها و خط فک تزریق می‌شود، می‌تواند صورت دلخواه شمارا را ایجاد کند.

اما تزریق ژل چانه دقیقا چیست؟ چه مزایایی دارد؟ عوارض تزریق ژل چانه چیست؟ چه نتیجه‌ای را می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟ هزینه ژل چانه چقدر است؟ چه مراقبت‌هایی بعد از تزریق لازم است؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره تزریق ژل به چانه صحبت می‌کنیم و به تمامی سوالات رایج شما عزیزان پاسخ می‌دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

تزریق ژل چانه چیست؟

ژل چانه تزریقی است که برای شکل دادن به چانه و سفت کردن پوست اطراف استفاده می‌شود. پزشکان کلینیک جردن خاطرنشان می‌کنند: “هرکسی که چهره بهتری می‌خواهد می‌تواند ژل چانه را در اولویت قرار دهد.” «همه ما با افزایش سن مقداری استخوان از دست می‌دهیم و با کوچک شدن استخوان فک، متوجه افتادگی فک و افتادگی گردن می‌شویم. یک تیرک چادر در حال فروریختن را تصور کنید – اگر تیرک چادر را در جای خود قرار دهیم، چادر صاف می‌شود.”

دکتر جسی چونگ نیز می‌گوید: « همه ما می‌دانیم که بهترین ژست سلفی در حالی است که چانه شما به سمت دوربین متمایل شده است. این ژست به بازتاب نور از نقاط برجسته صورت شما کمک می‌کند در حالی که گردن شما را کشیده و خط فک شما را مشخص می‌کند.” چونگ خاطرنشان می کند که از منظر زیبایی شناختی، یک چانه کوچک ‌ممکن است باعث بزرگ‌تر نشان دادن بینی می‌شود و خط فک شما را ضعیف می‌کند، در حالی که چانه بزرگتر تاثیر فوق‌العاده‌ای در زیبایی دارد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که متخصصی را پیدا کنید که به تناسب صورت توجه داشته باشد و بتواند نظرات و نگرانی‌های شما را قبل از تزریق بشنود.

تزریق ژل به چانه
تزریق ژل به چانه

مزایای تزریق ژل چانه چیست؟

مهم‌ترین فواید تزریق ژل چانه عبارتند از:

  • به وضوح بیشتر و قوی‌تر شدن خط فک کمک می‌کند
  • پوست را سفت و صاف می‌کند
  • می‌تواند به تناسب صورت کمک کند

چانه یکی از ستون‌های مرکزی صورت است و اگر چانه شما نامتناسب باشد، بقیه قسمت‌های صورت شما نیز می‌تواند “خسته” به نظر برسد. می‌توان فیلر را در قسمت زیرین چانه قرار داد تا چانه را کشیده کرده و در نتیجه به وضوح خط فک کمک کند. تزریق فیلر به قسمت قدامی چانه نیز به حمایت از برجستگی چانه کمک می‌کند.

نکته مهم این است که چانه به تنهایی در نظر گرفته نشود. پزشک شما باید تمامی تناسبات صورت شما را در نظر گرفته و بعد اقدام به تزریق کند. ممکن است در کنار تزریق ژل چانه به تزریق قسمت‌های دیگر صورت نیز نیاز داشته باشید. هدف در نهایت ایجاد هارمونی و زیبایی بیشتر است.

چه آمادگی برای تزریق ژل چانه نیاز است؟

مثل بسیاری از روش‌ها، متقاضیان باید حداقل 24 ساعت قبل از درمان از مصرف الکل خودداری کنند. اگر مکمل‌های روزانه مصرف می‌کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا ببیند آیا این مکمل‌ها نیز باید به طور موقت قطع شوند یا نه.

آیا تزریق ژل چانه درد دارد؟

میزان درد بعد از تزریق ژل چانه به آستانه تحمل درد شما بستگی دارد. برای برخی، ممکن است احساس درد زیادی داشته باشد و برای برخی دیگر خیلی خفیف. ما انجام چنین درمانی را در طول دوره قاعدگی بانوان، توصیه نمی‌کنیم، زیرا حساسیت شما به درد در این زمان می‌تواند بیشتر باشد.

اگر ژل عمیق و نزدیک به استخوان باشد، برخی از پزشکان از کرم بی‌حس کننده موضعی یا تزریق بلوک عصبی استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که درمان تا حد امکان راحت است.

قبل و بعد تزریق ژل به چانه
قبل و بعد تزریق ژل به چانه

تزریق ژل چانه چگونه انجام می‌شود؟

این روش شامل یک سری تزریق عمیق فیلر به طور مستقیم در چانه است. جای هر تزریق بسته به شکل صورت شما و ظاهری که قصد دارید به آن برسید متفاوت است. اندازه‌گیری‌ها را می‌توان برای دریافت نسبت‌های بهینه انجام داد. فیلر با یک سوزن یا کانول در ناحیه تزریق می‌شود.

اکثر کلینیک‌ها و پزشکان معتبر از ژل مبتنی بر اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند زیرا اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و خطر عوارض جانبی کمی دارد. مقدار فیلر به فرد بستگی دارد، اگرچه اکثر افراد به طور متوسط ​​حداقل به 1 سی سی ژل نیاز دارند.

تزریق ژل معمولا با درد زیادی همراه نیست. اما برای اطمینان بیشتر، قبل از تزریق می‌توانید از ماده بی حس کننده روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید. بعد از گذشت حدود یک ربع تا بیست دقیقه، چانه شما بی حس شده و برای تزریق آماده است. در طول تزریق شما دردی احساس نخواهید کرد. تنها عوارض موقتی بعد از تزریق را شاهد هستید، که ممکن است شامل کبودی و تورم باشد و به زودی رفع می‌شود.

عوارض تزریق ژل چانه چیست؟

مثل هر تزریق ژل دیگری، چند عارضه جانبی موقتی خواهید داشت که ارزش دانستن آنها را قبل از درمان دارد. خطرات بسیار کم است، اما مثل هر روش دیگری خطر کمی تورم، کبودی، قرمزی و درد برای چند روز پس از تزریق وجود دارد. کبودی بعد از تزریق ژل چانه اتفاقی رایج است.

خطر آسیب به پوست یا عروق خونی نادر است و معمولا در صورتی ایجاد می‌شود که برای تزریق از مراکز نامعتبر و افراد غیرمتخصص اقدام کرده باشید. اگر مستعد ورم هستید، ممکن است ورم شما کمی بیشتر از حد معمول در ناحیه چانه باقی بماند، زیرا چانه جنوبی‌ترین قسمت صورت است. احتمال بروز حساسیت یا عفونت نیز وجود دارد اما اگر تست آلرژی قبل از عمل انجام شود احتمال بروز آن کم خواهد شد.

هزینه تزریق ژل چانه چقدر است؟

قیمت تزریق ژل چانه به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله میزان ژل مورد نیاز برای چانه شما، برند ژل، اعتبار کلینیک و پزشک و… این هزینه معمولا در جلسه معاینه تعیین می‌شود.

مراقبت‌ بعد از تزریق ژل چانه

در حالی که خود درمان نسبتاً سریع است، متخصصان می‌گویند که چانه احتمالاً برای چند روز احساس درد و سنگینی می‌کند و این نکات را باید رعایت کرد:

  • باید از جویدن غذاهای سفت خودداری شود.
  • کارشناسان توصیه می‌کنند که به مدت 24 ساعت از ورزش اجتناب کنید 
  • با نوشیدن آب زیاد هیدراته بمانید.
  • ناحیه تزریق را دستکاری نکنید.
  • برای کاهش تورم، تا 48 ساعت به پشت نخوابید
  • از آرایش زیاد تا 24 ساعت روی ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • اگر هنوز درد یا ناراحتی دارید، با پزشک خود در مورد مصرف مسکن صحبت کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید.
مراقبت بعد از تزریق ژل چانه
مراقبت بعد از تزریق ژل چانه

چه زمانی نتیجه نهایی ژل چانه را می‌بینیم؟

می‌توانید انتظار داشته باشید که پس از دو هفته، پس از ته نشین شدن فیلرها، نتایج را مشاهده کنید. متخصصان خاطرنشان می‌کنند که ژل چانه بسته به نوع ژل استفاده شده، سرعت متابولیسم شما و عمق قرار دادن ژل می‌تواند بین یک تا پنج سال دوام بیاورد. بنابراین، ارزش آن را دارد که این سوال را در طول مشاوره خود بپرسید.(1)

ژل چانه بهتر است یا پروتز چانه؟

یکی از سوالاتی که خیلی از افراد می‌پرسند این است که ژل چانه بهتره یا پروتز چانه؟ در جواب به این سوال باید گفت که این انتخاب به عوامل گوناگونی بستگی دارد و هر یک از این دو روش ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند.

اگر میزان کوچک یا عقب بودن چانه شما کم است تزریق ژل چانه می‌تواند روش آسان‌تری برای شما باشد و مشکل را با هزینه کمتری حل کند. اگرچه باید بدانید که تزریق ژل روشی موقتی است و چند ماه دوام دارد و بعد از آن باید تجدید شود.

پروتز چانه روشی دائمی است و بیشتر برای کسانی مفید است که چانه بسیار کوچک، کوتاه و یا عقب رفته‌ای دارند. طبیعتا با توجه به دائمی بودن این روش، هزینه بالاتری نسبت به تزریق ژل دارد اما شما فقط یک بار هزینه می‌کنید.

از تفاوت‌های دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که تزریق ژل روشی سریع و آسان و غیرجراحی و غیر تهاجمی است. اما روش پروتز روشی جراحی و تهاجمی‌تر است و نیاز به ایجاد برش کوچکی در پوست دارد.

شما باید با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای خود و همچنین با مشورت با پزشک، یکی از این دو روش را که برایتان مناسب‌تر است انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره تزریق ژل چانه صحبت کرده و به سوالات رایج در این زمینه پاسخ دهیم. همانطور که گفتیم تزریق ژل در مراکز معتبر و به دست پزشک کارآزموده از اهمیت فراوانی برخوردار است. کلینیک زیبایی جردن با مدیریت دکتر نیلفروش زاده، مرکزی قانونی و معتبر است که با استفاده از تجهیزات مدرن و در اختیار داشتن کادر پزشکی مجرب، خدمات زیبایی را با بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق ژل

مقالات مرتبط