همه چیز درباره لیزر موهای زائد بیکینی و واژن + عوارض

لیزر موهای زائد بیکینی و واژن
152

همه چیز درباره لیزر موهای زائد بیکینی و واژن + عوارض

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آیا دوست دارید تابستان را در ساحل و کنار موج‌ها بگذرانید بدون اینکه از موهای ناحیه بیکینی خود نگران باشید؟ آیا اصلاح مکرر موهای این ناحیه برای شما سخت و وقت گیر است؟ آیا طاقت درد اپیلاسیون و خارش بعد از تیغ زدن را ندایرد؟ بهترین گزینه برای شما لیزر موهای زائد است.

اما لیزر موهای زائد بیکینی و واژن چیست؟ این لیزر درمانی چطور انجام می‌شود؟ چطور باید برای آن آماده شوید؟ نتیجه لیزر ناحیه بیکینی چیست؟ مراقبت‌های پس از لیزر این ناحیه شامل چه مواردی است؟ برای یافتن پاسخ همه این سوالات تا پایان این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد بیکینی و واژن چیست؟

این روش برای از بین بردن تمام موها یا قسمتی از موهای ناخواسته‌ای هستند که در ناحیه شرمگاهی رشد می‌کنند.

تنها تفاوت آنها در اینها است:

  • لیزر بیکینی شامل کجا است؟ لیزر بیکینی موهای طرفین ناحیه شرمگاهی (و گاهی اوقات در قسمت بالایی) را هدف قرار می‌دهد.
  • لیزر واژن حذف موهای زائد واژن و تمام موهای ناحیه تناسلی شما را هدف قرار می‌دهد.
  • هر دو روش ایمن و موثر برای از بین بردن مو هستند تا بتوانید هنگام پوشیدن بیکینی یا لباس زیر بهترین ظاهر و بهترین احساس و اعتماد به نفس خود را داشته باشید.
  • هر دو روش نتایج بلند مدتی را ارائه می‌دهند. لیزر موهای زائد واژن و بیکینی نیاز به اصلاح، اپیلاسیون و روش‌های سخت دیگر را از بین می‌برند. ممکن است به درمان‌های بعدی نیاز داشته باشید تا این ناحیه 100% بدون مو بماند، اما این کار موثر است.

هر چند درمان برای هر کس متفاوت است. برخی از افراد برای چند ماه کاهش مو را مشاهده می‌کنند در حالی که برخی دیگر برای سال‌ها از پوست صاف و بدون مو لذت می‌برند. لیزر موهای زائد یک راه عالی برای کاهش رشد موهای زائدی است که در این قسمت از بدن رایج ااست.

لیزر موهای زائد واژن و بیکینی چطور عمل می‌کند؟

لیزر موهای زائد بیکینی و برزیلی (کل واژن) هر دو شامل استفاده از فناوری لیزر هستند. لیزر پالس‌های نوری را به فولیکول هر مو می‌فرستد و ریشه را از بین می‌برد تا دیگر موها نتوانند رشد کنند.

موهای زائد با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنند، بنابراین لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد به چندین جلسه درمانی نیاز دارد.

چرخه رشد مو شامل سه مرحله است و لیزر تنها زمانی موثر است که مو در مرحله رشد فعال باشد. جلسات درمانی متعدد (با فاصله چند هفته) تضمین می‌کند که هر مو در هنگام رشد از بین می‌رود.

لیزر موهای زائد برای افراد با هر نوع پوستی جواب می‌دهد، اما افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهترین نتایج را می‌بینند.

لیزر موهای زائد واژن
لیزر موهای زائد واژن

آیا لیزر موهای زائد واژن درد دارد؟

بزرگ‌ترین مزیت لیزر کردن موهای زائد واژن این است که خیلی دردناک نیست. اکثر بیماران فقط ناراحتی جزئی را احساس می کنند. اغلب با احساس ضربه زدن یک نوار لاستیکی به پوست یا سوزن سوزن شدن مقایسه می‌شود.

قبل از عمل، تکنسین لیزر شما از روش‌های خنک کننده برای تسکین پوست استفاده می‌کند. این روش میزان درد را کاهش می‌دهد.

آمادگی قبل از لیزر موهای زائد بیکینی

آمادگی‌های قبل لیزر این ناحیه شامل این موارد هستند:

  • اولین مرحله درمان، تعیین وقت مشاوره با یک تکنسین آموزش دیده است. در طول مشاوره، تکنسین شما تخمینی از تعداد جلساتی که نیاز دارید را به شما می‌دهد. آنها همچنین توضیح خواهند داد که فرآیند چگونه کار می‌کند و قبل و بعد از آن چه باید کرد.
  • برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و مشاهده بهترین نتایج، مهم است که آنچه را که تکنسین شما می‌گوید در روزها و هفته‌های منتهی به درمان انجام دهید.
  • حدود شش هفته قبل از درمان، باید کندن و اپیلاسیون موها را متوقف کنید، زیرا فولیکول مو باید دست نخورده باشد تا لیزر جواب بدهد.
  • همچنین باید برنزه شدن را متوقف کنید تا پوست شما در طول درمان دارای سطوح طبیعی ملانین باشد.
  • در روزهای منتهی به درمان، باید از مصرف برخی داروها مانند رقیق‌کننده‌های خون و مسکن‌ها اجتناب کنید.
  • همچنین ممکن است تکنسین از شما بخواهد که یک روز قبل از اولین جلسه خود، ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی و واژن چیست؟

واکنش بدن هر فردی به لیزر موهای زائد متفاوت است. برخی از افراد عوارض جانبی جزئی را پس از لیزر واژن موهای زائد گزارش می‌کنند، اما اکثر عوارض جانبی در عرض چند ساعت پس از درمان فروکش می‌کنند.

متورم شدن یا قرمز شدن پوست در چند ساعت اول بعد از یک جلسه معمول است. آلوئه ورا معمولاً چیزی است که برای تسکین و آرامش پوست نیاز دارید.

برخی از بیماران نیز ممکن است در ساعات پس از درمان دچار خارش جزئی شوند. آلوئه ورا می‌تواند در این مورد نیز کمک کند.

در مورد نتایج، هر کس متفاوت است. انتظار نداشته باشید که پس از اولین درمان، نتایج فوری را ببینید. معمولا روزها (و گاهی اوقات حتی هفته‌ها) طول می‌کشد تا ریزش مو شروع شود. در واقع، ممکن است قبل از اینکه اصلاً نتیجه‌ای را مشاهده کنید، نیاز به چندین جلسه درمانی داشته باشید.

لیزر موی زائد بیکینی
لیزر موی زائد بیکینی

مراقبت‌های بعد از لیزر واژن چیست؟

مراقبت‌هایی که باید رعایت کنید شامل این موارد هستند:

  • از کرم‌های ضد التهاب پس از لیزر در ناحیه استفاده کنید.
  • اول از همه، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضروری است. شامل نور طبیعی و مصنوعی، زیرا هر دو می‌توانند اثرات نامطلوبی داشته باشند.
  • در روزهای بعد از درمان، باید لباس‌های گشاد بپوشید.
  • همچنین باید از استخرها، جکوزی‌ها، اتاق‌های بخار و سایر فعالیت‌هایی که ممکن است باعث تعریق بیش از حد شوند خودداری کنید.
  • برای آماده سازی هر جلسه باید به آرامی پوست را لایه برداری کنید و از آب بسیار داغ یا سرد اجتناب کنید.
  • حتماً قبل از درمان با تکنسین خود در مورد برنامه مراقبت های بعد از درمان صحبت کنید تا بدانید چه انتظاری دارید.

هزینه لیزر موهای زائد بیکینی و واژن چقدر است؟

هزینه لیزر واژن و بیکینی به عوامل مختلفی وابسته است. تعداد جلسات مورد نیاز با توجه به نوع پوست، رنگ پوست و میزان موی زائد می‌تواند متفاوت باشد. بدیهی است که هرچه تعداد جلسات بالاتر باشد هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد. از طرفی نوع و کیفیت دستگاه لیزر نیز می‌تواند بر هزینه لیزر موهای زائد تاثیر بگذارد. از عوامل دیگر می‌توان به اعتبار کلینیک زیبایی و محله‌ای که در آن قرار دارد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن درباره لیزر موهای زائد بیکینی و واژن صحبت کردیم. نواحی که بیشترین موی زائد را دارند و خلاصی از شر آنها با روش‌های سنتی تا حد زیادی سخت و وقت گیر و خسته کننده است. از طرفی این روش‌های سنتی نتیجه طولانی هم ندارند.

اما لیزر موهای زائد این روزها بسیار مفید واقع شده و می‌تواند موهای بدن به ویژه موهای ناحیه بیکینی و واژن را برای مدت طولانی و با روند خیلی آسان‌تری از بین ببرد. فراموش نکنید که برای انجام لیزر حتما به کلینیک معتبر و افراد آموزش دیده و متخصص مراجعه کنید.

سوالات متداول لیزر موهای زائد واژن و بیکینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زیبایی زنان موهای زائد

مقالات مرتبط