لیفت شقیقه با نخ؛ هر آنچه باید درباره آن بدانید

لیفت شقیقه با نخ
161

لیفت شقیقه با نخ؛ هر آنچه باید درباره آن بدانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مواردی که در جذابیت چشم‌ها و همچنین کل چهره تاثیر دارد کشیده بودن و رو به بالا بودن چشم‌ها و ابروهاست. چشم و ابرو ممکن است به دلایل مختلفی مثل ژنتیک و یا افزایش سن دچار افتادگی شده و پوست اطراف آنها دچار چین و چروک شود. اما خوشبختانه راه‌هایی برای از بین بردن این مشکل هست. یکی از این راه‌ها لیفت شقیقه است. به خصوص لیفت شقیقه با نخ که به عنوان روشی کم تهاجمی و غیرجراحی بسیار محبوب و مورد استفاده است.

اما لیفت شقیقه با نخ چطور انجام می شود؟ چه تاثیری در چهره دارد؟ مزایای این روش چیست؟ آیا عوارض هم دارد؟ چه کسانی برای انجام آن مناسب‌اند؟ هزینه انجام این روش چقدر است؟ تا انتهای این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالات شما را بدهیم.

لیفت شقیقه با نخ چیست؟

اگر جزو کسانی هستید که از جراحی و عواقب آن می‌ترسید انجام عمل غیرجراحی و کم تهاجمی مثل لیفت شقیقه با نخ می‌تواند برای شما مناسب باشد. در روش کشیدن شقیقه با نخ افتادگی و چین و چروک اطراف چشم برطرف شده و چشم‌ها و چهره حالتی جوان‌تر و شاداب‌تر به خود می‌گیرند. این روش با استفاده از نخ لیفت که قابل جذب به بافت بدن است، صورت می‌گیرد.

این نخ‌ها می‌توانند پوست را در موقعیت جدید خود نگه دارند و فرم مطلوب را به چهره ببخشند. همچنین به خاطر خاصیت کلاژن سازی، این نخ‌ها در بهبود ظاهر و کیفیت بافت پوست و چهره نقش دارند. آسانی انجام روش و نداشتن نقاهت، آن را به یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی تبدیل کرده است(1).

چه کسانی برای انجام لیفت شقیقه با نخ مناسب‌اند؟

افراد زیر برای انجام این روش زیبایی کاندید خوبی هستند:

  1. کسانی که از عمل‌های جراحی می‌ترسند و ترجیح می‌دهند از روش‌های زیبایی غیرجراحی و غیرتهاجمی استفاده کنند.
  2. کسانی که به صورت ژنتیکی افتادگی ابرو و ناحیه فوقانی چهره دارند و می‌خواهند این نواحی را لیفت کنند.
  3. کسانی که می‌خواهند چین و چروک و خطوط اطراف چشم را برطرف نمایند.
  4. کسانی که به دلیل افزایش سن دچار افتادگی ابروها و پوست شده‌اند و نیاز دارند جوانسازی کنند.
بالا کشیدن شقیقه با نخ
بالا کشیدن شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ چطور انجام می‌شود؟

بعد از انجام معاینه و ویزیت، پزشک به شما می‌گوید که آیا برای انجام این کار مناسب هستید یا نه. و اینکه چه میزان تغییرات را با انجام لیفت شاهد خواهید بود. فراموش نکنید که در جلسه معاینه حتما پزشک را در جریان شرایط فیزیکی و سلامتی، سابقه بیماری و داروهای مصرفی خود قرار دهید.

لیفت شققیه با نخ در حدود دو ساعت طول می‌کشد و پزشک با استفاده از نخ مخصوص PDO و قلاب مخصوص پوست را به سمت بالا می‌کشد. نخ با تکنیک خاصی در پوست قرار می‌گیرد و آن را نگه می‌دارد. بدین صورت لیفتینگ انجام می شود و ظاهر ابروها و ناحیه فوقانی صورت شما را بهبود می‌بخشد.

انواع نخ برای لیفت شقیقه

برای لیفت شقیقه با نخ معمولا از دو نوع نخ PDO و مونو استفاده می‌شود:

لیفت شقیقه با نخ PDO : نخ پی دی او از جنس پروپلین است و قلاب مخصوص دارد. از این نخ برای لیفت صورت و انواع قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. این نخ به مرور زمان (معمولا بعد از شش ماه) جذب می‌شود. از طرفی برای افرادی که پوست حساس دارند گزینه مناسبی است.

لیفت شقیقه با نخ مونو : نخ مونو نیز نوعی زیرمجموعه نخ PDO است و بیشتر برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی کنار چشم‌ها، چین و چروک و خطوط ریز اطراف لب، و خطوط و چین و چروک پیشانی استفاده می‌شود. نخ مونو معمولا بعد از چهار یا پنج ماه جذب می‌شود.

مزایای لیفت شقیقه با نخ چیست؟

این روش مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  1. یک روش بی خطر و غیر جراحی و کم تهاجمی است.
  2. نقاهت طولانی ندارد و شما می‌توانید در کمترین زمان به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.
  3. باعث تحریک کلاژن سازی و بهبود بافت پوست و رفع چین و چروک می‌شود.
  4. این عمل سرپایی است و خیلی سریع انجام می‌شود.
  5. نسبت به عمل جراحی لیفت هزینه خیلی کمتر و مقرون به صرفه‌تری دارد.

عوارض لیفت شقیقه با نخ چیست؟

این عمل اگر به دست پزشک متخصص و با تجربه انجام شود می‌تواند نتیجه مطلوب دهد و عوارض آنچنانی نداشته باشد. اما مثل هر عمل زیبایی دیگری لیفت نخ شقیقه هم عوارض جانبی موقتی دارد که معمولا بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شوند. این عوارض موقت شامل موارد زیر هستند:

  • ورم خفیف
  • کبودی خفیف
  • خونریزی
  • بی حسی در ناحیه لیفت
  • حساسیت

در صورتیکه کار به درستی انجام نشود ممکن است عوارض جدی‌تری داشته باشد مثل عفونت و عدم تقارن در دو طرف صورت و خونریزی زیاد.

لیفت کردن شقیقه با نخ
لیفت کردن شقیقه با نخ

ماندگاری لیفت شقیقه با نخ چقدر است؟

ماندگاری انجام این روش به عوامل گوناگونی بستگی دارد مثل سن فرد، کیفیت پوست فرد، میزان افتادگی و چین و چروک، کیفیت نخ مورد استفاده، انجام صحیح مراقبت‌های بعد از لیفت با نخ، و کلینیک و پزشکی که کار را انجام می‌دهند. اما به طور میانگین ماندگاری این روش بین یک تا سه سال است.  فراموش نکنید که نتایج نهایی لیفت شقیقه را بعد از حدود سه هفته مشاهده خواهید کرد.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیفت شقیقه با نخ

برای دریافت نتیجه مطلوب و ایده‌آل لازم است که حتما توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید. در این قسمت به مهم‌ترین این موارد اشاره می کنیم:

مراقبت‌های قبل از عمل:

  1. به مدت دو هفته از مصرف دخانیات و سیگار پرهیز کنید.
  2. از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.
  3. تمام وضعیت سلامتی و سابقه بیماری و دارویی خود را با پزشک در میان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از عمل:

  1. از انجام فعالیت‌های شدید و سنگین مثل ورزش و یا بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.
  2. تا 48 ساعت به ناحیه آب نزنید و استحمام نکنید.
  3. از کمپرس سرد برای کاهش ورم و کبودی استفاده کنید.
  4. تا چند روز از آرایش کردن خودداری کنید.
  5. در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  6. در صورت داشتن درد از مسکن‌های تجویزی پزشک استفاده کنید.
  7. از دست کشیدن، ماساژ دادن و فشار دادن ناحیه خودداری کنید.
  8. سعی کنید روی ناحیه نخوابید و احتیاط بیشتری کنید.

در مقاله‌ای جداگانه به طور کامل به این موارد پرداخته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید: مراقبت های بعد از لیفت با نخ

هزینه لیفت شقیقه با نخ چقدر است؟

هزینه روش لیفت با نخ شقیقه به عوامل متعددی بستگی دارد. برند و کیفیت نخ مورد استفاده، میزان افتادگی و چین و چروک ناحیه، تعداد نخ‌های لازم برای درمان، اعتبار و شهرت کلینیک و پزشک، همه در تعیین قیمت لیفت شقیقه با نخ نقش دارند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

هرروز روش‌ها و تجهیزات بیشتر و بهتری برای خدمات زیبایی ابداع می‌شوند. در این میان روش‌های بی خطر و سریع و راحت از محبوبیت زیادی برخوردارند. لیفت شقیقه با نخ یکی از این روش‌ها است. در این نوشته سعی کردیم توضیح دهیم که لیفت شقیقه به کمک نخ چیست، چگونه انجام می‌شود، چه کسانی برای انجام آن کاندید خوبی هستند، مزایای روش چیست، عوارض آن چیست، آیا درد دارد یا نه، و چقدر هزینه دارد.

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن یکی از مراکز قانونی و معتبری است که از تیم پزشکان متخصص و حرفه‌ای و همچنین تجهیزات و مواد درجه یک و مدرن اروپایی و آمریکایی بهره می‌برد. این کلینیک می‌تواند برای انجام کلیه خدمات زیبایی گزینه مورد اطمینان و خوبی برای شما عزیزان باشد.

سوالات متداول لیفت شقیقه با نخ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط