تزریق ژل لب؛ مزایا، عوارض و مراقبتها + عکس قبل و بعد

تزریق ژل لب
290

تزریق ژل لب؛ مزایا، عوارض و مراقبتها + عکس قبل و بعد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تزریق ژل لب از پرطرفدارترین خدمات زیبایی است. تزریق فیلر لب می‌تواند حجم و فرم دلخواه را به لب‌های شما داده و زیبایی بیشتری در چهره‌تان ایجاد کند. این اقدام می‌تواند راهکار خوبی باشد برای کسانی که از فرم و اندازه لب‌های خود راضی نیستند.

اما ژل لب چگونه عمل می‌کند؟ برای چه کسانی مناسب است؟ مزایای آن چیست؟ آیا عوارض دارد؟ چطور تزریق می‌شود؟ چقدر ماندگاری دارد؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن قصد داریم درباره این موضوع محبوب و پرطرفدار صحبت کنیم و به همه سوالات مطرح شده درباره آن پاسخ دهیم. اگر شما هم قصد تزریق فیلر به لب دارید اما هنوز اطلاعات کافی ندارید و مردد هستید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

ژل لب چیست؟

ژل‌ها یا فیلرها پرکننده‌هایی هستند که به لب‌های شما حجم و فرم می‌دهند و در واقع نوعی پرکننده پوست‌اند. برندهای و انواع مختلفی از ژل لب وجود دارد. این روزها بهترین و محبوب‌ترین و مناسب‌ترین فیلر، ژل هیالورونیک اسید هستند. در واقع این پرکننده‌های لب از اسید هیالورونیک مصنوعی (HA) تشکیل شده‌اند – HA یک ماده طبیعی در بدن شما است. مارک‌های مختلفی از پرکننده‌های لب وجود دارد، از جمله ژوویدرم، آلیاکسین، پرفکتا و رووفیل.

چه کسانی کاندید خوبی برای تزریق ژل لب هستند؟

این افراد می‌توانند کاندید خوبی برای تزریق ژل لب باشند:

  • کسانی که عفونت فعال دهانی، از جمله آفت یا تبخال ندارند.
  • کسانی که قصد افزایش حجم لب‌های خود را دارند. چون ممکن است به طور ژنتیکی لب‌ها نازک باشند یا به علت بالا رفتن سن حجم لب‌ها کاهش یابد.
  • کسانی که قصد اصلاح فرم لب را دارند. نامتقان بودن لب‌ها یک مشکل رایج است.
  • کسانی که از فرم لب راضی نیستند و می‌خواهند فرم زیباتر و ایده‌آل را به لب‌های خود بدهند.
  • کسانی که قصد صاف کردن چین و چروک لب را دارند. زمانی که لبخند می‌زنید یا می‌خندید، گاهی اوقات چین و چروک در کناره‌های دهان شما ایجاد می‌شود.
  • تقویت اعتماد به نفس. ژل لب می‌تواند به بهبود عزت نفس و تصویری که از ظاهر خود دارید کمک کنند.
  • کسانی که از سلامت جسمانی خوبی برخورداند.
  • کسانی که انتظارات واقع بینانه دارند.

تزریق فیلر لب یک تصمیم شخصی است. انجام خواسته‌های خود برای بدن و چهره، و رسیدن به هدف مطلوب می‌تواند احساس بسیار خوشایندی در شما ایجاد کند.

نتیجه ژل لب
نتیجه ژل لب

ماندگاری ژل لب چقدر است؟

فیلرهای لب معمولا 12 تا 18 ماه دوام می‌آورند. با این حال، این امر بستگی به سن شما دارد و اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری‌ها را به انرژی تجزیه می‌کند (متابولیسم). افراد جوان تر معمولا کالری را سریعتر می‌سوزانند. عامل دیگری که در ماندگاری تاثیر دارد، برند ژل مورد استفاده است. ژل‌ها در برندهای مختلفی با کیفیت و ماندگاری مختلفی وجود دارند.

فرآیند تزریق ژل لب چگونه است؟

در اینجا مراحلی را که باید برای این اقدام طی شود بررسی می‌کنیم.

پیش از تزریق ژل لب

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از پرکننده‌های لب را در افراد زیر 21 سال تایید نکرده است. در نتیجه، فرد برای دریافت ژل لب مورد تایید FDA باید حداقل 21 سال سن داشته باشد.

قبل از تزریق ژل لب، با پزشک ملاقات خواهید کرد. پزشک عوامل بسیاری از جمله سلامت جسمی و روانی و هر شرایطی را ارزیابی می‌کند. ممکن است بپرسد چرا می‌خواهید ژل لب تزریق کنید؟ چه انتظاراتی دارید؟ و اینکه از سابقه پزشکی و بیماری و دارویی شما سوال کند.
پزشک سلامت عمومی شما را ارزیابی می‌کند، از جمله شرایط سلامتی قبلی یا عوامل خطر. با پزشک در مورد هر گونه حساسیتی که دارید نیز صحبت کنید. و در مورد داروهای تجویزی یا بدون نسخه (OTC)  که مصرف می‌کنید، از جمله مکمل‌های گیاهی، بگویید.

پزشک صورت شما را معاینه و بررسی می‌کند و عکس می‌گیرد. و با در نظر گرفتن فرم و مختصات چهره شما در مورد میزان و نحوه تزریق تصمیم می‌گیرد.

انجام تزریق ژل به لب

قبل از تزریق فیلر لب، پزشک یک بی حس کننده موضعی را روی لب‌های شما اعمال می‌کند. بی‌حسی موضعی لب‌های شما را بی‌حس می‌کند تا دردی احساس نکنید و این روند تا حد امکان راحت باشد. کرم‌های بی حس کننده اغلب از بنزوکائین، لیدوکائین و تتراکائین (BLT) تشکیل شده‌اند. حدود 15 تا 30 دقیقه بعد، لب‌های شما باید بی حس شده باشند.

اگر آلرژی به BLT دارید، ممکن است پزشک شما تزریق بلوک عصبی برای بی حس کردن لب های شما انجام دهد. حدود 15 تا 30 دقیقه پس از تزریق، لب‌های شما بی‌حس هستند.

سپس پزشک شما از یک سوزن نازک برای تزریق ژل لب به قسمت‌های مختلفی، از جمله لبه‌های لب (حاشیه)، انحنای مرکز لب بالایی (کمان کوپید) و کمان‌های دهانی استفاده می‌کند. شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما ممکن است احساس خفیف نیشگون گرفتن داشته باشید. به طور متوسط، پزشک 1 میلی لیتر (میلی لیتر) فیلر لب را به لب‌های شما وارد می‌کند که حدود یک پنجم قاشق چایخوری است. سوزن بیشتر از 2.5 میلی متر (میلی متر) در پوست شما فرو نمی‌رود.

پزشک  ممکن است یک کیسه یخ روی لب های شما در طول عمل قرار دهد تا تورم و کبودی را به حداقل برساند. کل این روش ممکن است 30 دقیقه یا تا یک ساعت طول بکشد.

بعد از تزریق ژل لب

پس از تکمیل این روش، پزشک ممکن است به آرامی لب‌های شما را ماساژ دهد تا فیلر را جذب کنند. ممکن است به یخ گذاشتن روی لب‌های شما نیز ادامه دهد.

پزشک شما را تا 15 دقیقه تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که هیچ عارضه جانبی از جمله سرگیجه، حالت تهوع یا خونریزی شدید را تجربه نمی‌کنید. هنگامی که تشخیص داد دیگر نیازی به نظارت ندارید، مرخص می‌شوید.

لب های شما ممکن است متورم، حساس و کبود شده باشد. تورم معمولاً بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می‌رود، اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد.(1)

تزریق ژل به لب
تزریق ژل به لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

این مراقبت‌ها را بعد از تزریق ژل به لب انجام دهید:

  1. برای کاهش التهاب، درد و تورم از کیسه یخ تا 10 دقیقه استفاده کنید.
  2. حداقل به مدت 24 ساعت از استفاده از رژ لب، بالم لب یا هر محصول دیگری روی لب خودداری کنید.
  3. از دست زدن یا ماساژ دادن لب‌های خود خودداری کنید.
  4. آب زیاد بنوشید.
  5. حداقل به مدت 24 ساعت از ورزش خودداری کنید.
  6. از نوشیدن مایعات با نی و سیگار کشیدن تا 48 ساعت خودداری کنید.

جهت مطالعه کامل این مراقبت‌ها به این مقاله مراجعه کنید: مراقبتهای بعد از تزریق فیلر

در زیر می‌توانید یک نمونه موفق عکس قبل و بعد تزریق ژل لب در کلینیک جردن را مشاهده کنید.

عکس قبل و بعد تزریق ژل لب
عکس قبل و بعد تزریق ژل لب

مزایای ژل لب چیست؟

فیلر لب مزایای زیادی دارد، از جمله:

  1. تزریق فیلر آسان و بی خطر است.
  2. می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  3. اگر از نتیجه رضایت نداشته باشید قابل برگشت است، پزشک شما می تواند آنزیم (هیالورونیداز) را برای حل کردن فیلر لب شما تزریق کند.

عوارض ژل لب چیست؟

اگر تزریق ژل به دست پزشک متخصص و در محیط بهداشتی کلینیک معتبر انجام شود، خطر خاصی ندارد و تنها عوارض جزئی و موقتی مثل تورم یا کبودی را تجربه خواهید کرد. اما اگر کار به دست شخص ناوارد و در مراکز غیرقانونی و نامعتبر انجام شود ممکن است عوارض جدی داشته باشد مثل:

  • خونریزی و درد در محل‌های تزریق.
  • تب
  • تغییر رنگ یا حساسیت لب‌ها
  • عفونت.
  • مرگ بافتی (به خطر افتادن عروق)، که در صورت تزریق فیلر لب به داخل یا اطراف شریان، می‌تواند رخ دهد.
  • عدم تقارن لب‌ها
  • حرکت فیلر به قسمت‌های دیگر
عوارض احتمالی تزریق ژل لب
عوارض احتمالی تزریق ژل لب

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم جوانب مختلف تزریق فیلر به لب را بررسی کنیم و توضیح دهیم. تزریق ژل لب یک تصمیم شخصی است. اگر می‌خواهید اندازه یا فرم لب‌های خود را بهبود دهید، به یک پزشک متخصص مراکز معتبر زیبایی مراجعه کنید.

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن یکی از معتبرترین و بهترین مراکز قانونی خدمات زیبایی است که از پزشکان مجرب و تجهیزات مدرن و محیطی بهداشتی بهره می‌برد. شما می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی به این کلینیک مراجعه کنید.

سوالات متداول ژل لب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط