تزریق ژل خط اخم؛ مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

تزیق ژل خط اخم
340

تزریق ژل خط اخم؛ مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از اولین خطوطی که با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن در چهره فرد نمایان می‌شوند، خطوط اخم هستند. به دلیل تحرک ماهیچه‌ها و عضلات ناحیه پیشانی و ابروها این خطوط که بین ابروها قرار دارند معمولا با افزایش سن خودشان را نشان می‌دهند و کم کم دائمی می‌شوند. اما راه‌هایی برای رفع این خطوط و چین و چروک‌های صورت وجود دارد. مثل تزریق بوتاکس یا ژل خط اخم. این روش‌ها به رفع این خطوط و پیشگیری از عمیق‌تر شدن آنها کمک می‌کنند.

اما ژل خط اخم چه کاربردهایی دارد و چه کسانی برای انجام این روش مناسب‌اند؟ مزایای تزریق ژل به خطوط اخم چیست؟ آیا تزریق ژل با عوارض همراه است؟ چه مراقبت‌هایی بعد از تزریق نیاز است؟ ماندگاری و هزینه ژل خطوط اخم چقدر است؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

ژل خط اخم چیست؟

زمانی که خطوط اخم بین ابروها ثابت و عمیق می‌شوند و با بوتاکس قابل رفع نیستند، معمولا تزریق ژل خط اخم پیشنهاد می‌شود. فیلرها می‌توانند این خطوط را پر کنند و حالتی صاف و یکدست‌تر در ناحیه بین دو ابرو ایجاد کنند. همچنین می‌توانند تقارن بیشتری در این ناحیه ایجاد کنند، تقارنی که به واسطه دو خط به شکل عدد 11 تقریبا از بین رفته بود.

تزریق فیلر روشی رایج در جوانسازی و حجم‌دهی و زیباسازی چهره و بدن است. این روش این روزها بسیار محبوب است. برای تزریق ژل معمولا از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. این فیلرها حاوی ماده هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی هم در بدن وجود دارد و بنابراین با بافت بدن سازگار است.

چه کسانی برای تزریق ژل خط اخم مناسب‌اند؟

افراد زیر می‌توانند کاندید خوبی برای تزریق ژل خط اخم باشند:

  • افرادی که خطوط اخم آنها ثابت شده و بدون منقبض کردن ابروها هم نمایان است.
  • افرادی که خطوط اخم عمیقی دارند.
  • افرادی که خطوط اخم آنها در پیشانی و چهره‌شان عدم تقارن ایجاد کرده.
  • افرادی که قصد دارند چهره‌شان را با رفع خطوط اخم جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهند.
  • افرادی که برای تزریق ژل از سلامت کافی برخوردارند.

علاوه بر اینها بهتر است که از مصرف سیگار و دخانیات خودداری کنید تا نتیجه مطلوب‌تر و ماندگارتری بگیرید و همچنین از نتیجه تزریق ژل انتظارات واقع بینانه داشته باشید. مشورت با پزشک پیش از انجام عمل، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

تزریق ژل به خط اخم آقایان
تزریق ژل به خط اخم آقایان

تزریق ژل خط اخم چگونه انجام می‌شود؟

پیش از انجام عمل، صورت شما باید شسته و به وسیله ژل آنتی باکتریال یا الکل کاملا تمیز و پاک شود. پزشک می‌تواند از کرم بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه پیشانی و ابروهای شما استفاده کند تا در زمان تزریق کوچکترین ناراحتی احساس نکنید. این کار به خصوص برای افرادی که نسبت به سوزن و تزریق حساس هستند کمک کننده است.

بعد از اینکه ناحیه مورد نظر کاملا بی‌حس شد که معمولا حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می‌کشد، پزشک نقاط خاصی را برای تزریق علامت گذاری می‌کند. شناخت نقطه مناسب برای تزریق ژل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین مراجعه به پزشک متخصص و مجرب می‌تواند تاثیر زیادی در انجام یک تزریق درست و دریافت نتیجه خوشایند داشته باشد.

سپس پزشک با استفاده از سوزن مخصوص، ژل هیالورونیک اسید را به نقاط مورد نظر تزریق می‌کند. تعداد تزریق‌ها بستگی به میزان نیاز فرد دارد. گاهی ممکن است تا دو یا سه جلسه لازم باشد تا خطوط عمیق پر شوند و ظاهر مطلوب را به خود بگیرند.

مزایای ژل خط اخم چیست؟

مهم‌ترین مزایای تزریق ژل یا فیلر خط اخم شامل موارد زیر است:

  • روشی غیر جراحی، غیر تهاجمی و بی خطر است.
  • خطوط بین ابروها را رفع و صاف می‌کند.
  • تقارن و یکدستی بیشتری در چهره ایجاد می‌کند.
  • چهره فرد را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد.
  • ماندگاری نسبتا خوبی دارد.
  • مقرون به صرفه است و در مقایسه با روش‌های جراحی لیفت قیمت خیلی کمتری دارد.
  • در صورت ایجاد نتیجه نامطلوب، قابلیت برگشت پذیری دارد.
  • می‌تواند همراه با روش‌های درمانی دیگر مثل بوتاکس انجام شود.
مزایای ژل خط اخم
مزایای ژل خط اخم

عوارض تزریق ژل خط اخم چیست؟

اگر تزریق ژل به خط اخم به دست پزشک متخصص انجام شود تنها عوارض موقتی و احتمالی دارد که بعد از گذشت چند روز از بین می‌روند. رایج‌ترین این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • کبودی محل تزریق
  • قرمزی در محل تزریق
  • تورم

در موارد نادر و یا مواردی که به دست شخص غیرمتخصص انجام شده باشند امکان بروز عوارض جدی‌تری مثل نکروز، عفونت، آسیب به بافت و عدم تقارن وجود دارد. بنابراین مراجعه به مکان قانونی و معتبر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است(1).

عکس ژل خط اخم
عکس ژل خط اخم

مراقبتهای بعد از تزریق ژل خط اخم

مهم‌ترین نکات مراقبتی که بعد از تزریق فیلر خط اخم باید در نظر بگیرید و رعایت کنید شامل موارد زیر هستند:

  • از دست زدن و مالیدن ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • تا 2 روز از انجام فعالیت‌های سنگین یا ورزش خودداری کنید.
  • روی صورت نخوابید تا فشاری به ناحیه وارد نشود.
  • از داروهای رقیق کننده خون یا مصرف الکل تا چندروز خودداری کنید.
  • در صورت داشتن درد از مسکن‌های تجویزی پزشک مصرف کنید.
  • در صورتی که با علائم ناخوشایندی مواجه شدید فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

ماندگاری ژل خط اخم چقدر است؟

ماندگاری ژل به طور میانگین بین 6 تا 8 ماه است؛ البته این موضوع بستگی به برند ژل مورد استفاده هم دارد. ژل‌ها در برندها و انواع مختلفی و با کیفیت و ماندگاری متفاوت در بازار موجوداند. پزشک می‌تواند بعد از بررسی خطوط اخم شما بهترین ژل را برای تزریق به شما معرفی کند.

هزینه تزریق ژل خط اخم چقدر است؟

هزینه تزریق بستگی به میزان ژل مورد نیاز، برند ژل مصرفی، اعتبار پزشک و کلینیک دارد و بعد از بررسی و ویزیت تعیین می‌شود. متاسفانه برخی از مراکز غیر قانونی سعی می‌کنند در ازای دریافت مبلغ کمتر افراد را ترغیب به مراجعه برای انجام خدمات زیبایی مثل تزریق ژل کنند. اما انجام این کار به دست افراد نامتخصص می‌تواند نتایج ناخوشایند و حتی خطرناکی ایجاد کند. بنابراین به هیچ وجه به دلیل هزینه کم به این مراکز مراجعه نکنید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن سعی کردیم درباره تزریق ژل خط اخم و تمامی جزئیات مربوط به آن برای شما عزیزان توضیح دهیم. فراموش نکنید که انجام این کار نیاز به تخصص و تجربه دارد و یک پزشک خوب می‌تواند نتیجه فوق العاده‌ای به شما هدیه کند.

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با سابقه و اعتبار درخشانی که در بین مشتریان دارد، مفتخر است که انواع خدمات زیبایی را به شما عزیزان ارائه دهد. این کلینیک با بهره گیری از تیم پزشکان متخصص و تجهیزات مدرن همواره در ارائه با کیفیت خدمات زیبایی پیشگام بوده است. کافی است یکبار به کلینیک جردن سر بزنید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط