هرچیزی که باید درباره تزریق فیلر لب بدانید

تزریق فیلر لب
287

هرچیزی که باید درباره تزریق فیلر لب بدانید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تزریق فیلر لب یکی از پرطرفدار ترین کارهای زیبایی است که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است. فیلر لب حجم لب های شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند ظاهر آنها را بهبود ببخشد. اما فیلر لب چیست؟ چه کسانی می‌توانند فیلر لب تزریق کنند؟ برای پاسخ به این سوال ها و اطلاعات دیگر در مورد فیلر لب تا انتهای این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن با ما همراه باشید.

فیلر لب چیست؟

فیلرها به لب های شما حجم می‌دهند و برای ایجاد ظاهری صاف تر، حجیم تر و زیبا تر به کار می‌روند. فیلرهایی که برای تزریق لب استفاده می‌شوند از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در بدن شما است. برند های مختلفی برای فیلر های لب وجود دارد از جمله ژوویدرم (Juvederm)، رستیلن (Restylane) و غیره(1).

چه کسانی می‌توانند فیلر لب تزریق کنند؟

تزریق فیلر لب یک تصمیم شخصی است و خواسته ها و تصمیم های خود فرد آن را تعیین می‌کند. فیلر ها برای همه افراد مناسب نیستند. افرادی می‌توانند فیلر لب تزریق کنند که:

  • عفونت فعال دهانی، از جمله آفت یا تبخال نداشته باشند
  • اختلالات خونریزی یا آلرژی نداشته باشند
  • بالای 22 سال سن دارند
  • انتظارات واقع بینانه از نتیجه داشته باشند

اگر پزشک شما تایید کرد که فیلر ها گزینه مناسبی برای شما هستند، می‌توانید این کار را انجام دهید اما باید بدانید که همه محصولات پزشکی دارای مزایا و معایبی هستند.

FDA به شما توصیه میکند که در انتخاب پزشک متخصص که در زمنیه تزریق فیلر مهارت و تجربه کافی دارد دقت داشته باشید. پزشک متخصص در مورد فیلرها، آناتومی و عوارض آگاه است و قبل از دریافت فیلر تمام جوانب را به شما خواهد گفت.

بسیاری از افرادی که قصد تزریق فیلر لب را دارند ممکن است دلایل زیر را داشته باشند:

  • بازگرداندن اندازه قبلی لب: با بالا رفتن سن، لب های شما کوچک تر یا نازک تر می‌شوند. فیلتروم ( شیار بین لب بالایی و سپتوم) بلند تر و صاف تر می‌شود و فاصله بین گوشه های دهان ممکن است افزایش یابد.
  • اصلاح فرم لب ها: طبیعی است که لب های شما اندازه یا شکل های متفاوتی داشته باشند و نامتقارن باشند.
  • صاف کردن چین و چروک : زمانی که لبخند می‌زنید یا می‌خندید گاهی اوقات چین و چروک در کناره های دهان شما ایجاد می‌شود.

با گذشت زمان ممکن است حجم لب های خود را از دست بدهید که ممکن است در نتیجه موارد زیر باشد:

  • ژنتیک
  • کشیدن سیگار
  • آسیب نور خورشید
تزریق فیلر به لب
تزریق فیلر به لب

چه زمانی نباید فیلر لب تزریق کرد؟

اگرچه فیلر ها معمولا بی خطر هستند اما اگر هر یک از موارد زیر را تجربه می‌کنید بهتر است تزریق را به تعویق بیندازید:

  • اگر حامله هستید
  • در دوران شیردهی هستید
  • عفونت سینوسی دارید
  • هر گونه عفونت در ناحیه صورت وجود دارد

مشاوره قبل از درمان

در طول مشاوره پزشک متخصص سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند. با وجود اینکه خطر مرتبط با فیلر ها حداقل است و معمولا بی خطر هستند، با این حال شما باید سابقه پزشکی خود را به طور کامل با پزشکتان در میان بگذارید. به این خاطر که برخی از آلرژی ها، شرایط پوستی و عصبی یا داروها می‌توانند نتایج یا ایمنی فرد را به تاخیر بیندازند. اگر از داروهای NSAID (مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن) یا رقیق کننده های خون استفاده می‌کنید حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا این داروها احتمال کبودی را افزایش می‌دهند.

ماندگاری فیلرهای لب چقدر است؟

فیلر های لب به آرامی و با گذشت زمان از بین می‌روند. فیلرهای لب معمولا 6 تا 9 ماه ماندگاری دارند. با این حال این موضوع بستگی به سن شما و عوامل دیگر دارد. 

مزایای فیلر لب چیست؟

فیلر لب مزایای زیادی دارد از جمله:

  • معمولا بی خطر هستند و عوارض جانبی کمی دارند.
  • اگر از ظاهر لب خود راضی نباشید، پزشک می‌تواند با تزریق آنزیم این مشکل را حل کند.
قبل و بعد تزریق فیلر لب
قبل و بعد تزریق فیلر لب

عوارض فیلر لب چیست؟

تزریق فیلر لب می‌تواند عوارض و خطراتی نیز داشته باشد از جمله:

  • خونریزی و درد در محل تزریق
  • حساسیت
  • عفونت
  • مرگ بافت که در صورت تزریق فیلر لب به داخل یا اطراف شریان می‌تواند رخ دهد.
  • ممکن است عدم تقارن در لب وجود داشته باشد.

مراقبت بعد از فیلر لب

اقدامات مراقبتی زیر را بعد از تزریق فیلر به لب رعایت کنید تا نتیجه مطلوب‌تری بگیرید.

  • برای کاهش کبودی و تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا دو یا سه روز از انجام فعالیت‌های شدید و ورزش بپرهیزید.
  • ناحیه تزریق شده را دستکاری نکنید و فشار ندهید.
  • از نوشیدن مایعات با نی و کشیدن سیگار اجتناب کنید.

آیا فیلر های لب برای شما مضر هستند؟

فیلر های لب یک درمان پزشکی هستند. فیلرهای لب زمانی که توسط یک متخصص با تجربه از جمله جراح پلاستیک، متخصص پوست یا جراح زیبایی انجام شوند، بسیار ایمن هستند. به هیچ عنوان برای تزریق فیلر لب به سالن های زیبایی مراجعه نکنید. تزریق فیلر لب فقط باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

آیا تزریق فیلر لب درد دارد؟

ممکن است درد خفیفی را در محل تزریق تجربه کنید. درد باید بعد از 12 تا 24 ساعت از بین برود.

آیا می‌توان در دوران بارداری فیلر لب تزریق کرد؟

FDA استفاده از فیلرهای لب در دوران بارداری را تایید نکرده است. در نتیجه تزریق فیلر لب در دوران بارداری ممنوع است.

زمان نقاهت فیلر لب چقدر است؟

معمولا پس از تزریق فیلر لب بعد از 12 تا 24 ساعت درد شما باید بر طرف شود. تورم ناحیه تزریق نیز باید بعد از 24 تا 48 ساعت از بین برود. اما ممکن است این زمان تا یک هفته طول بکشد. اگر می‌خواهید قبل از مراسمی لب های خود را فیلر بزنید باید برای این کار حداقل دو هفته زودتر برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید به طور کامل بهبود یافته اید.

چند وقت بعد از تزریق فیلر لب می‌توان چیزی خورد یا نوشید؟

بهتر است تا زمانی که داروی بی حسی از بین برود صبر کنید چون ممکن است به طور تصادفی لب های خود را گاز بگیرید. همچنین باید از خوردن غذاهایی که ممکن است باعث شود صورت یا لب های خود را پاک کنید به مدت حداقل 24 ساعت خودداری کنید. همچنین حداقل به مدت 24 ساعت از مصرف نوشیدنی با نی یا سیگار کشیدن خودداری کنید. به علاوه باید حداقل به مدت 24 ساعت از نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا الکل خون شما را رقیق می‌کند و می‌تواند کبودی لب های شما را بدتر کند.

تفاوت فیلر و ژل چیست؟

فیلر ها ماده پرکننده هستند که به منظور حجم به بافت و همچنین پیشگیری از چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع ژل ها دسته ای از فیلر ها هستند. امروزه ژل هایی که دارای هیالورونیک اسید هستند از رایج ترین فیلر های تزریقی به شمار می‌آیند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در پوست وجود دارد  و روند تولید آن با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

بعد از حدودا دو هفته بعد از تزریق ژل لب یک قرار ملاقات بعدی با پزشک خود ترتیب دهید تا لب های شما بررسی شوند. همچنین با یکدیگر درمورد اینکه می‌خواهید لب حجم بیشتری داشته باشد و فیلر بیشتری تزریق شود صحبت کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

تزریق فیلر لب یک تصمیم شخصی است و بستگی به نظر و سلیقه شما دارد. اگر مایل به افزایش حجم لب های خود یا بهبود ظاهر آن ها دارید می‌توانید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا در مورد گزینه هایی که دارید صحبت کنید. در مورد سوالات و نگرانی های خود با پزشک صحبت کنید. به خاطر داشته باشید حتما به یک پزشک و کلینیک مطمئن مراجعه کنید تا از کیفیت و اصالت مواد مورد استفاده و نحوه تزریق خیالتان راحت باشد.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط