ژل خط خنده؛ مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

تزریق ژل خط خنده
182

ژل خط خنده؛ مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

می‌توان گفت خطوط اخم و خطوط خنده جزو اولین چین‌هایی هستند که با بالا رفتن سن در چهره نمایان می‌شوند. بسته به عوامل فیزیکی و ژنتیکی برخی از افراد زودتر شاهد این خطوط خواهند بود و برخی دیرتر. به خصوص خطوط خنده به دلیل فعالیت زیاد عضلات ناحیه دهان خیلی سریع بر چهره تاثیر می‌گذارند. اما راهی برای رفع این خطوط وجود دارد؟ احتمالا درباره تزریق ژل خط خنده شنیده‌اید.

در این نوشته از مجله زیبایی جردن توضیح می‌دهیم که این روش چیست و برای چه کسانی مناسب است، مزایا و عوارض آن چیست، ماندگاری آن چقدر است، چه هزینه‌ای دارد و غیره. اگر رفع خطوط لبخند یا خنده جزو دغدغه‌های شما هم هست، حتما تا پایان این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن با ما همراه باشید.

خط خنده چیست؟

خطوطی که از کنار بینی تا کناره‌های دهان امتداد دارند، و معمولا به عنوان “خطوط لبخند” یا “خط خنده” شناخته می‌شوند، با افزایش سن بیشتر مشخص می‌شوند و نشانه طبیعی پیری هستند. آنها در نتیجه از دست دادن حجم صورت و خاصیت ارتجاعی پوست با افزایش سن و عمیق‌تر شدن در اثر لبخند و خنده‌های مکرر ایجاد می‌شوند.

برای برخی، آنها ممکن است نشان دهنده بلوغ، موقعیت و شخصیت باشند یا نشانه‌ای از اینکه شما زندگی شادی داشته‌اید! با این حال، زمانی که آنها بسیار عمیق می‌شوند، ممکن است شما را پیرتر، خسته یا ناراضی نشان دهند. اینجاست که رفع خط لبخند می‌تواند تفاوت ایجاد کند، چهره شما را جوان کرده و اعتماد به نفس را بازگرداند.

اگر چین‌های عمیق باعث ناراحتی شما می‌شوند، تزریق ژل خط لبخند می‌تواند به شما در خلاص شدن از شر آنها کمک کنند. این روش ساده نتایج عالی را به سرعت و بدون وقفه ارائه می‌دهد.

ژل خط خنده چیست؟

ژل‌ها در برندها و انواع مختلفی در بازار موجوداند و این روزها کاربرد وسیعی در انجام روش‌های زیبایی دارند. ژل یکی از انواع فیلر است. اخیرا ژل هیالورونیک اسید بهترین ژلی است که برای حجم دهی و زیباسازی چهره و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ژل از ماده هیالورونیک اسید تشکیل شده که با بافت بدن سازگار است، کاملا بی خطر است و به مرور جذب می‌شود. تزریق ژل می‌تواند خطوط عمیق خنده را در دو طرف دهان پر کرده و سطح صاف و یکدستی ایجاد کند. این روش یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین کاربردهای تزریق ژل و فیلر است و بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند.

تزریق کردن ژل به خط خنده
تزریق کردن ژل به خط خنده

ژل خط خنده چطور تزریق می‌شود؟

پیش از تزریق ژل نیاز است که ناحیه مورد نظر را از هرگونه مواد آرایشی یا بهداشتی تمیز کنید. برای اینکه در طول تزریق هیچگونه درد یا ناراحتی نداشته باشید، پزشک توصیه می‌کند که روی ناحیه تزریق بی حس کننده موضعی بمالید. بعد از گذشت چندین دقیقه ناحیه کاملا بی حس شده و برای تزریق آماده است.

پزشک نقاط مناسب را برای تزریق انتخاب کرده و ژل را از طریق سوزن به زیر پوست شما تزریق می‌نماید. بعد از انجام تزریق ممکن است با عوارض موقتی مثل کبودی و ورم مواجه شوید که خیلی زود از بین می‌روند. برای کاهش عوارض می‌توانید از کمپرس سرد روی ناحیه تزریق استفاده کنید.

مزایای تزریق ژل خط خنده چیست؟

اگر ژل برای خطوط لبخند به درستی تزریق شود، می تواند ظاهری کشیده‌تر و سفت‌تر به پوست ناحیه خط بینی به دهان بدهد. در اینجا برخی از مزایای اصلی استفاده از فیلر یا ژل برای درمان خطوط لبخند آورده شده است:

  • نتایج فوری: یکی از بزرگترین مزایای ژل و فیلر این است که نتایج فوری را ارائه می‌دهند. هنگامی که ژل تزریق می‌شود، معمولاً بهبودی فوری در ظاهر خطوط لبخند خود خواهید دید. اما ممکن است مقداری کبودی یا تورم وجود داشته باشد و بنابراین ممکن است لازم باشد چند هفته صبر کنید تا نتیجه نهایی را ببینید.
  • غیر جراحی: تزریق ژل یک گزینه عالی غیر جراحی و کم تهاجمی برای درمان خطوط لبخند است. این بدان معناست که نیازی به بیهوشی عمومی، بریدگی یا دوره نقاهت طولانی نیست.
  • درمان قابل تنظیم: پزشک شما می تواند مقدار و محل فیلر را برای رفع نگرانی‌های شما و دستیابی به نتایج دلخواه تنظیم کند. همچنین می‌توان این روش را به جای یک جلسه در چند جلسه انجام داد تا به نتیجه ایده آل رسید. این باعث می شود که تزریق فیلر خط خنده یک گزینه درمانی بسیار عالی برای خطوط لبخند باشد.
  • موقت و برگشت پذیر: فیلرهای اسید هیالورونیک موقتی هستند و در صورت لزوم می‌توانند بلافاصله حل شوند. این موضوع سطحی از انعطاف پذیری و اطمینان را برای هر کسی که نگران متعهد شدن به تغییر دائمی است، ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ژل را بسیار ایمن‌تر می‌کند، زیرا می‌توان آن را در مواقع اضطراری یا در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی حل کرد.(1)

عوارض تزریق ژل خط خنده چیست؟

اگر این کار توسط یک پزشک با تجربه انجام ‌شود، نه تنها عوارض جدی ایجاد نمی‌کند بلکه ژل از خاصیت کلاژن سازی برخودار است. اما مثل هر تزریق یا روش زیبایی دیگری با عوارض احتمالی روبرو هستیم که اغلب گذرا و موقتی هستند، مثل:

  • قرمزی
  • تورم
  • کبودی 

در موارد نادر عفونت یا حرکت ژل ممکن است اتفاق بیفتد. همچنین خطرات نادر اما جدی مانند انسداد عروق وجود دارد. این خطرات زمانی اتفاق می افتد که ژل به رگ خونی تزریق شود یا رگ‌ها را فشرده کند. این اتفاق می‌تواند باعث مرگ بافت، زخم و حتی کوری شود. شایان ذکر است که احتمال بروز این خطرات به دست یک پزشک مجرب و واجد شرایط ناچیز است.

ماندگاری ژل خط خنده چقدر است؟

به طور میانگین ماندگاری ژل بین هشت تا دوازده ماه است. این ماندگاری به عواملی مثل برند ژل مورد استفاده و ناحیه تزریق و ویژگی‌های فیزیکی و سن فرد هم می‌تواند بستگی داشته باشد. در نواحی پر تحرکی مثل اطراف دهان معمولا ماندگاری ژل کمتر از نواحی کم تحرک است.

اما با تکرار جلسات تزریق در زمان مقرر، به مرور این ژل در زیر پوست شما ماندگار شده و حتی باعث کلاژن سازی و تقویت پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.

تزریق ژل به خط خنده
تزریق ژل به خط خنده

مراقبت‌ بعد از ژل خط خنده چیست؟

نکاتی که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم مهم‌ترین مواردی هستند که بعد از تزریق فیلر خط خنده باید رعایت کنید تا از سفت شدن ژل خط خنده یا اتفاقات ناخواسته دیگر پیشگیری شود:

  • از دست زدن و مالش ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • از فعالیت سنگین و ورزش تا دو روز خودداری کنید.
  • از مصرف الکل و داروهای رقیق کننده خون تا چند روزخودداری کنید.
  • روی ناحیه تزریق کمپرس سرد قرار دهید تا از کبودی و تورم پیشگیری شود.

در مقاله‌ای جداگانه به طور کامل به مراقبت های بعد از فیلر پرداخته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

قیمت تزریق ژل خط خنده چقدر است؟

بسته به میزان نیاز فرد، عمق خطوط خنده، سن و ویژگی‌های فیزیکی فرد، برند ژل مورد استفاده، اعتبار پزشک و کلینیک زیبایی، هزینه تزریق ژل خط خنده می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه معمولا بعد از جلسه معاینه و انتخاب فیلرتعیین می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک جردن روش تزریق ژل خط خنده را به شما عزیزان معرفی کردیم. فراموش نکنید که مراجعه به مراکز غیر قانونی و تزریق به دست افراد غیر متخصص می‌توانتد باعث عوارض خطرناک یا ظاهر ناخوشایند مثل گلوله شدن ژل خط خنده شود. بنابراین مراجعه به مکان معتبر از اهمیت زیادی در دریافت نتیجه مطلوب برخودار است.

کلینیک زیبایی جردن، به عنوان یک مرکز زیبایی قانونی و معتبر از کادر پزشکان متخصص و با تجربه و تجهیزات و دستگاه‌های درجه یک اروپایی و آمریکایی بهره می‌برد. شما عزیزان می‌توانید با اطمینان خاطر، انجام خدمات زیبایی مورد نیاز خود را به این کلینیک بسپارید.

سوالات متداول تزریق ژل خط خنده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط