23

انواع روش لایه برداری صورت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

پوست ما دائماً در حال بازسازی است، اگرچه این بازسازی همیشه با سرعت و شدتی که ما می‌خواهیم اتفاق نمی‌افتد. این بازسازی برای پوست ما ضروری است تا نه تنها سالم به نظر برسد، بلکه زیبا باشد. ما می‌توانیم این فرآیند را با درمان پوست خود با انجام انواع روش لایه برداری پوست صورت تسهیل کنیم. 

پیری پوست در ناحیه صورت بیشتر از هر جای دیگر بدن قابل مشاهده است. به همین دلیل است که درمان های لایه برداری روی این ناحیه متمرکز می‌شوند. اما این درمان‌ها در واقع شامل چه چیزی هستند؟ در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن توضیح می‌دهیم که لایه برداری صورت و انواع مختلف آن چیست.

لایه برداری صورت چیست؟

وقتی می‌گوییم لایه برداری یا پیلینگ Peeling، در واقع به لایه برداری اشاره می‌کنیم که شامل فرآیند طبیعی بازسازی سلول‌های پوست و طیف وسیعی از تکنیک‌های طراحی شده برای ترویج این فرآیند می‌شود.

لایه برداری صورت یک درمان پوستی و زیبایی است که برای بهبود ظاهر پوست صورت طراحی شده است . این پیشرفت‌ها، که به وضوح مشاهده می‌شوند، در درجه اول به دلیل از بین بردن سلول‌های مرده با کمک به از بین رفتن آنها و ایجاد فضا برای تولید سلول‌های جدید پوست است.

کاربرد لایه برداری صورت چیست؟

لایه برداری صورت برای دستیابی به نتایج زیبایی مثبت برای اهداف زیر استفاده می شود :

  • برای به دست آوردن بافتی صاف‌تر
  • برای بهبود خاصیت ارتجاعی و صافی پوست و در نتیجه پوستی بسیار مرطوب‌تر
  • برای بهبود آسیب‌های ناشی از پیری
  • برای کاهش خطوط و چین و چروک
  • برای بهبود ظاهر اسکارها، به عنوان مثال اسکار آکنه
  • برای اصلاح لک‌ها و هایپرپیگمانتاسیون
  • برای بهبود برخی از اشکال کراتوز
لایه برداری صورت
لایه برداری صورت

انواع روش لایه برداری صورت

انواع مختلفی از لایه برداری صورت وجود دارد. سه نوع اصلی از لایه برداری شامل: لایه برداری مکانیکی، لایه برداری شیمیایی و لایه برداری با لیزر  است.

لایه برداری مکانیکی

لایه برداری مکانیکی شامل استفاده از مواد ساینده فیزیکی یا میکرو ساینده است. این مواد شامل پارچه‌ها و اسفنج‌های میکروفیبر، ورقه‌های چسبنده، ژل‌های ضخیم (معروف به گوماژ ) و محلول‌های حاوی گرانول‌های پاک‌کننده (پومیس، کریستال‌ها، ریزدانه‌های پلاستیکی یا مواد آلی و غیره) است.

ترکیب روش های مکانیکی و شیمیایی در یک محصول یا درمان کاملاً رایج است .

لایه برداری شیمیایی

در مورد لایه برداری شیمیایی که به ظرفیت لایه برداری پوست همراه با یک یا چند ماده یا عنصر شیمیایی متکی است، بسته به ماده فعال اصلی، انواع مختلفی از لایه برداری (از کمتر تا شدیدتر) وجود دارد:

  • اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) : اینها اسیدهای طبیعی هستند، مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک. از آنجایی که مولکول‌های کوچکی هستند، به عمق پوست نفوذ می‌کنند.
  • اسیدهای بتا هیدروکسی (BHA): اسید سالیسیلیک شناخته شده ترین نوع آن است. این مولکول‌ها به دلیل ماهیت محلول در چربی، تمایل زیادی به سبوم دارند و برای بهبود ظاهر پوست مختلط و چرب بسیار مناسب هستند. آنها به کنترل سبوم اضافی کمک می‌کنند. 
  • فرمول جسنر : این ترکیب از رزورسینول، اسید لاکتیک و اسید سالیسیلیک ملایم است. برای درمان لکه‌های پوستی، رنگ ناهموار پوست و پیری توصیه می‌شود.
  • رتینوئیک اسید: به دلیل ظرفیت نفوذ بیشتر، توسط متخصصان آرایشی و بهداشتی در ترکیب با لایه بردارهای جسنر برای کاهش جای زخم، لک و چین و چروک استفاده می شود.
  • TCA اسید تری کلرواستیک : با قابلیت رسیدن به درم مشبک در غلظت‌های بالا، TCA متخصصین درموکاسمتیک را قادر می‌سازد تا لایه برداری متوسط ​​تا عمیق را انجام دهند، مخصوصاً برای پوست فتوتیپ 4 محبوب است.  
  • فنل : با ارائه یک اثر شدید و نفوذ عمیق ، تنها با تجویز پزشکی برای بازسازی ساختار پوست استفاده می شود.

فواید لایه برداری شیمیایی صورت

امروزه، متخصصان زیبایی پوست عمدتاً از درمان‌های مبتنی بر لایه بردارهای شیمیایی (لایه بردارهای شیمیایی) برای بازسازی بافت پوست استفاده می کنند. 

این درمان‌ها بر اساس سه مکانیسم اثر بر روی پوست است:

  • افزایش گلیکوزامینوگلیکان (یعنی آب بیشتر، حجم بیشتر و چین و چروک کمتر)
  • سازماندهی مجدد عناصر ساختاری (کلاژن و الاستین)
  • تحریک فیبروبلاست

متخصصان از مواد و فرمولاسیون‌های مختلفی برای دستیابی به سطح نفوذ مطلوب استفاده می‌کنند که می تواند سطحی (استراتوم شاخی و لایه بازال اپیدرم)، متوسط ​​(درم پاپیلاری) یا عمیق (درم مشبک) باشد.  پیروی از دستورالعمل های آماده سازی و نظارت بر درمان به همان اندازه مهم است.

لایه برداری با لیزر

لیزردرمانی یکی از روش‌های رایج و محبوب در کلینیک‌های متخصصان پوست و مو است. از این روش برای درمان بیماری‌های پوستی مثل ضایعات عروقی (همانژیوم، ماه گرفتگی)، بهبود زخمهای برجسته و کلوئید، بهبود اسکارهای مختلف، بهبود برخی لک‌ها مثل کک ومک، لکه‌های قهوه ای و جوان سازی پوست استفاده می‌شود. باشد.

لیزرهای لایه بردار پوست به دو گروه تقسیم می شوند:

  • لیزرهای لایه برداری مثل لیزر CO2 که به صورت سراسری یک ناحیه از پوست را لایه برداری می‌کند.
  • لایه برداری فراکشنال. در این روش لایه برداری که عوارض کمتری نسبت به نوع اول دارد در هر جلسه درمان مقداری از سطح مورد درمان باقی می ماند، بنابراین به سرعت پوست ترمیم می‌شود. از این گروه لیزرها، برای درمان برخی لک‌های پوست و بهبود چین و چروک صورت استفاده می‌شود.
لایه برداری پوست صورت در خانه
لایه برداری پوست صورت در خانه

لایه برداری در خانه به عنوان مکمل یا درمان جایگزین

هنگامی که درمان در یک مرکز آرایشی حرفه‌ای غیر ضروری (یا ناکافی) است، می‌توانید به راه حل‌هایی برای درمان در خانه متوسل شوید. این راه حل‌ها بسته به نیاز ما، انواع مختلفی از کاربردهای ممکن را ارائه می‌دهند و می‌توانند مستقیماً خریداری شوند. با این حال، همیشه بهتر است که از یک متخصص مشاوره بگیرید.

ممکن است بخواهید یک محصول لایه بردار را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا سطح پوست را جوان کرده و عیوب را کاهش دهد. در این مورد، محصولی مانند آمپول گلیکولیک + E + F یا یک لایه بردار میکرو مانند ultimate micropeel می‌تواند بهترین گزینه باشد.

یا شاید لازم باشد یک لایه برداری حرفه‌ای را با درمان های قبل و بعد از لایه برداری متناسب با نیازهای خاص پوست خود تقویت کنید . این کار می تواند تقویت کننده لایه برداری روشن کننده برای پوست‌های کدر و لکه دار یا ژل لایه برداری Blemiderm برای پوست های مختلط، چرب و یا مستعد آکنه باشد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن درباره لایه برداری صورت و انواع روش لایه برداری صحبت کردیم. شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود و مشاوره با پزشک بهترین روش لایه برداری را انتخاب کنید.

کلینیک زیبایی جردن یکی از معتبرترین مراکز زیبایی است که می‌تواند پیلینگ یا لایه برداری را با بهترین کیفیت و نتیجه به شما عزیزان ارائه دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست مراقبت از پوست

مقالات مرتبط