پاکسازی صورت چگونه است؟ معرفی بهترین روش‌های درمانی

پاکسازی پوست صورت
38

پاکسازی صورت چگونه است؟ معرفی بهترین روش‌های درمانی

زمان مطالعه: 10 دقیقه

پاکسازی صورت یک روش بسیار موثر برای داشتن پوستی سالم و با طراوت است. راه‌های مختلفی برای پاکسازی صورت وجود دارد. هیچ دو نفری شبیه هم نیستند و مشکلات پوستی به روش‌های درمانی متفاوتی نیاز دارد.

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک فوق تخصصی جردن انواع روش‌های پاکسازی پوست صورت را معرفی و بررسی می‌کنیم. اگر شما هم به دنبال راهی برای رسیدگی و نگهداری بیشتر از پوست خود هستید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع روش های پاکسازی صورت

روش‌های مختلفی برای پاکسازی صورت وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند؛ در ادامه، بدون جانب‌داری هرکدام از روش‌هارا برای شما به طور مفصل شرح خواهیم داد.

میکرودرم ابریژن برای پاکسازی صورت

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی برای جوانسازی پوست است که اغلب در جلسات متعدد در طول چند ماه انجام می‌شود. تعداد جلسات میکرودرم ابریژن شما بستگی دارد. میکرودرم ابریژن به طور متوسط ​​می تواند بین یک تا شش جلسه باشد.

میکرودرم ابریژن چه تاثیری روی پوست دارد؟  

میکرودرم ابریژن با استفاده از لایه برداری ملایم برای پوست صورت عمل است. با استفاده از کریستال‌های ظریف، میکرودرم ابریژن به آرامی لایه رویی پوست را لایه برداری و جوان می‌کند. برخلاف برخی روش‌های دیگر، میکرودرم ابریژن لایه بالایی پوست را از بین نمی‌برد. این روش، به سادگی روند طبیعی رشد پوست جدید را سرعت می‌بخشد.

چه کسی کاندید مناسبی برای میکرودرم ابریژن است؟

میکرودرم ابریژن به عنوان روشی برای پاکسازی پوست صورت برای همه انواع پوست بی خطر است و برای کسانی که به دنبال احیای بافت پوست خود و از بین بردن اختلاف رنگدانه‌ها هستند، انتخابی عالی است. برای هر کسی که نیاز به حذف اسکار یا تغییر رنگ دارد، درم ابریژن تهاجمی‌تر ممکن است راه حل درمانی مناسبی باشد.

موارد استفاده میکرودرم ابریژن
موارد استفاده میکرودرم ابریژن

پس از میکرودرم ابریژن چه نتایجی را باید انتظار داشت؟ 

عوارض فوری میکرودرم ابریژن شامل چندین روز ناراحتی خفیف به شکل تورم و قرمزی خفیف است. برخی از افراد احساس فوری را به عنوان آفتاب سوختگی خفیف توصیف می‌کنند، اگرچه فرآیند میکرودرم ابریژن خود کاملاً بدون درد است.

مزایای میکرودرم ابریژن چیست؟

از مزایای میکرودرم ابریژن می‌توان به پوست نرم‌تر، رنگ پوست روشن‌تر و یکنواخت‌تر و از بین بردن لکه‌های تیره پوست ناشی از افزایش سن اشاره کرد. میکرودرم ابریژن روشی مطمئن و موثر برای جوانسازی پوست صورت است. تعداد جلسات پاکسازی پوست صورت با میکرودرم ابریژن بسته به افراد متفاوت است، اما توجه به این نکته مهم است که چندین جلسه طول می‌کشد تا اثر کامل این درمان حرفه‌ای صورت به دست آید.

سه دلیل اصلی برای انتخاب میکرودرم ابریژن:

  • از بین بردن لکه‌های تیره روی پوست که در اثر آکنه ایجاد می‌شود
  • احیای رنگ‌های تیره پوست به عنوان روشی برای مبارزه با اثرات پیری
  • متعادل کردن رنگ‌های ناهمگون پوست و ایجاد ظاهری جوان‌تر و سالم‌تر

لایه برداری شیمیایی برای پاکسازی صورت

لایه برداری شیمیایی یک درمان فشرده‌تر است که لایه‌های پوست پیر و مرده را از بین می‌برد تا لایه‌ای سالم‌تر و جوان‌تر از پوست در زیر نمایان شود.

لایه برداری شیمیایی چه تاثیری روی پوست دارد؟

لایه برداری شیمیایی به عنوان روشی کنترل شده برای آسیب رساندن به لایه‌های بیرونی پوست به منظور ایجاد لایه برداری و تحریک رشد جدید پوست تعریف می‌شود. لایه برداری شیمیایی اساساً لایه بالایی پوست را می‌سوزاند و پوست جدید ظریف زیر آن را مجبور می‌کند تا به سطح بیاید.

چه کسی کاندیدای مناسب برای لایه برداری شیمیایی است؟

لایه بردارهای شیمیایی برای افرادی که به دنبال سفت کردن و تقویت سریع پوست خود هستند مناسب است. به دلیل یک عارضه بالقوه به نام هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب، لایه برداری شیمیایی برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تر دارند توصیه نمی‌شود.

بعد از لایه برداری شیمیایی چه نتایجی باید انتظار داشت؟  

دقیقاً مانند میکرودرم ابریژن، شما باید منتظر احساس آفتاب سوختگی باشید، اگرچه بهبودی از لایه برداری شیمیایی کمی طولانی‌تر خواهد بود. علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب دائمی بالقوه پوست، باید از محصولات مراقبت از پوست خاصی استفاده کنید تا بهبودی مناسب را سرعت بخشد و پوست خود را از نور خورشید دور نگه دارید.

فواید لایه برداری شیمیایی چیست؟

سفتی، شادابی و درخشندگی پوست، مزایای رایج لایه برداری شیمیایی به عنوان یک روش پاکسازی پوست صورت هستند. اگرچه ممکن است این فرآیند کمی سخت‌تر از میکرودرم باشد، نتایج بسیار سریع‌تر است. لایه برداری شیمیایی را می‌توان برای درمان پوست خشک، پوسته پوسته، لکه‌های پیش سرطانی، اسکارها و لکه‌های پوستی استفاده کرد. لایه برداری عمیق حتی می‌تواند ملاسما را از بین ببرد.

سه دلیل اصلی برای انتخاب لایه برداری شیمیایی:

  • ایمن و موثر، علیرغم اینکه کمی ناراحت کننده است
  • نتایج سریع‌تری نسبت به جوان‌سازی صورت مانند میکرودرم ابریژن دارد
  • چین و چروک‌ها را برای پوست سفت‌تر و روشن‌تر از بین می‌برد.
پاکسازی صورت
پاکسازی صورت

پاکسازی صورت با ماساژ لنفاوی

ماساژ لنفاوی فرآیند تحریک سیستم لنفاوی به منظور ترویج زهکشی داخلی سالم است زیرا بدن شما سموم خود را دفع می‌کند. این باعث کاهش التهاب صورت و بافت‌های اطراف می‌شود.

ماساژ لنفاوی چه تاثیری روی پوست دارد؟

کاهش التهاب در نتیجه ماساژ لنفاوی منجر به پوستی می‌شود که دیگر قرمز و پف کرده نیست، بلکه سفت و درخشان است. علاوه بر این، ماساژ لنفاوی به عنوان یک درمان صورت می‌تواند جریان خون را افزایش داده و به کاهش کیسه‌ها و سیاهی زیر چشم کمک کند.

چه کسی کاندید مناسبی برای ماساژ لنفاوی است؟

اگر از خود پرسیده‌اید که “آیا فیشال برای پوست شما خوب است؟”، پاسخ مثبت است به شرط اینکه پروتکل صحیحی را برای نوع پوست و نگرانی‌های پوست خود دنبال کنید. اما، اگر تا به حال از خود پرسیده اید که “آیا فیشال‌های لنفاوی برای پوست شما خوب است؟”، پاسخ این است: صد در صد! هر کسی که به دنبال یک فیشیال کمتر تهاجمی است و به دنبال مزایای پزشکی بیشتر است، کاندیدای اصلی برای این نوع درمان صورت است. این درمان ماساژ صورت برای کسانی که بافت پوست ظریفی دارند یا کسانی که شرایط پزشکی دارند که آنها را از انجام گزینه‌های دیگر درمان صورت باز می‌دارد، توصیه می‌شود.

بعد از ماساژ لنفاوی باید منتظر چه نتایجی باشید؟ 

منتظر تخلیه سینوس باشید زیرا ماساژ لنفاوی صورت می‌تواند سینوس‌ها را تحریک کند. این تحریک است که به ماهیچه‌های صورت سیگنال می‌دهد که مایعات اضافی را رها کنند. ماساژ لنفاوی همچنین باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود.

فواید ماساژ لنفاوی چیست؟

ماساژ لنفاوی برای کسانی که به دنبال مبارزه با پوست پف کرده، به خصوص دور چشم هستند، مفید است. از بین بردن کیسه‌های زیر چشم یکی از اصلی‌ترین نکات محبوبیت ماساژ لنفاوی به عنوان پاکسازی پوست صورت و درمان پوستی است، اگرچه همیشه تضمینی نیست.

سه دلیل اصلی برای انتخاب ماساژ لنفاوی صورت:

  • التهاب صورت را به خصوص در چشم‌ها و گونه‌ها کاهش می‌دهد
  • روشی غیرتهاجمی برای تقویت و احیای بافت صورت
  • با تحریک یکی از سیستم‌های اصلی بدن، فواید سلامت بیشتری را به همراه دارد

درماپلنینگ صورت

درمپلنینگ فرآیندی است که در آن سلول‌های مرده پوست روی لایه سطحی پوست از بین می‌روند تا رنگ پوست نرم‌تر و یکنواخت‌تر و بافت پوست صورت نمایان شود.

درمپلنینگ چه تاثیری روی پوست دارد؟

درماپلنینگ با استفاده از یک تیغه کوچک که به آرامی روی پوست خراش داده می‌شود، سلول‌های قدیمی پوست و موهای ریز کوچک را از بین می‌برد تا پوست فوق العاده صاف شود.

چه کسی کاندیدای خوبی برای درماپلنینگ است؟

کسانی که پوست کدر و خشک دارند، برای انجام درمپلنینگ به عنوان یک درمان صورت، مناسب هستند. علاوه بر این، این یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند یک روش آسان برای درمان صورت داشته باشند.

بعد از درما پلنینگ چه نتایجی باید انتظار داشت؟ 

از آنجایی که درماپلنینگ به عنوان یک روش پاکسازی پوست صورت فرآیندی نسبتاً غیر تهاجمی است، عوارض جانبی زیادی ندارد. اگرچه این فرآیند می‌تواند باعث قرمزی خفیف در روز عمل و به طور بالقوه برخی جوش‌های سرسفید در روزهای بعد شود، اما عوارض جانبی خاصی تقریبا وجود ندارد.  

مزایای درماپلنینگ چیست؟

پوست صاف و نرم بزرگترین مزیت درماپلنینگ است، اگرچه مزایای افزوده کاهش خطوط ریز، از بین بردن پرزهای مو و کاهش ظاهر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، همگی از ویژگی‌های مورد استقبال این درمان صورت هستند. در پاسخ به این سوال که ” هر چند وقت یک بار باید فیشیال را انجام دهید؟ “، بستگی به روش دارد، با این حال، بر خلاف سایر انواع فیشیال درمپلانینگ یک روش یکبار مصرف است.

سه دلیل اصلی برای انتخاب درماپلنینگ:

  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک ناشی از آسیب آفتاب
  • پوست نرم‌تر و صاف‌تر در نتیجه از بین بردن پرزها
  • یک روش نسبتاً غیر تهاجمی که فقط یک جلسه 30 دقیقه‌ای طول می‌کشد تا اثر کند.
پاک سازی صورت
پاک سازی صورت

پاکسازی صورت با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به عنوان فرآیند جوان‌سازی پوست با خراش دادن ناحیه مورد نیاز با سوزن‌های کوچک استریل شده تعریف می‌شود. اغلب، این فرآیند با یک غلتک انجام می‌شود که در آن ابتدا سرم روی آن ناحیه اعمال می‌شود و سپس از سوزن‌ها برای ایجاد خراش کوچکی استفاده می‌شود.

میکرونیدلینگ چه تاثیری روی پوست دارد؟

خیلی ساده، میکرونیدلینگ با افزایش تولید کلاژن و الاستین در بدن باعث سلامت پوست می‌شود. این دو ماده شیمیایی طبیعی با مهر و موم کردن منافذ و ایجاد بافت پوستی حجیم‌تر، پوست را محکم و سفت می‌کنند.

بافت پرحجم پوست همان التهاب نیست. در حالی که التهاب باعث پف کردگی و افتادگی پوست می‌شود، بافت پوست پرحجم باعث می‌شود پوست سفت و درخشان به نظر برسد.

چه کسی کاندید مناسبی برای میکرونیدلینگ است؟

میکرونیدلینگ یک گزینه عالی برای افرادی است که نیاز به درمان لکه دارند. در حالی که لایه برداری شیمیایی باید روی کل صورت اعمال شود، میکرونیدلینگ را می‌توان تنها به چند نقطه مانند لکه‌های پیری یا لکه‌های تیره اعمال کرد.

پس از میکرونیدلینگ چه نتایجی را باید انتظار داشت؟ 

میکرونیدلینگ به عنوان یک روش پاکسازی پوست صورت کمی بیشتر از سایر درمان‌های موجود در این لیست صدمه می‌زند. بسیاری از مردم این احساس را به گزش حاد مرتبط می‌کنند. به یاد داشته باشید، کمی خونریزی کاملا طبیعی است. از این گذشته، شما را با سوزن‌های بسیار کوچک سوراخ می‌کنند. پس از درمان، اگر ناحیه قرمز و پف کرده باشد، نباید تعجب کنید، اما زمانی که تورم کاهش یابد، پوست شما شگفت انگیز به نظر می‌رسد! فقط مطمئن باشید که وقتی در حال تحقیق در مورد محل انجام فیشیال صورت هستید ، مکانی را انتخاب می‌کنید که متخصصان واجد شرایط با تجربه میکرونیدلینگ دارند.

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

تولید کلاژن بزرگترین مزیت میکرونیدلینگ است. نیش‌های کوچک ناشی از سوزن‌های استریل شده سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می‌کند تا تولید کلاژن را برای کمک به روند توانبخشی افزایش دهد. این امر به ناچار منجر به حجیم‌تر و سفت‌تر شدن سلول‌های پوست می‌شود که به طور همزمان لایه بیرونی پوست را روشن و سفت می‌کند.

سه دلیل اصلی برای انتخاب میکرونیدلینگ:

  • برای افزایش تولید کلاژن و ساختن پوست سالم‌تر در طولانی مدت
  • برای از بین بردن قرمزی و خطوط ریز
  • برای کمک به سفت شدن و بستن منافذ
موارد استفاده میکرونیدلینگ
موارد استفاده میکرونیدلینگ

نور درمانی ال ای دی LED

نور درمانی ال ای دی به عنوان یکی از ایمن‌ترین درمان‌های پوست و پاکسازی پوست صورت در عصر مدرن در نظر گرفته می‌شود. نورهای قرمز و آبی مورد استفاده در دو نوع مختلف نور درمانی  LED، اشعه ماوراء بنفش مضر نیستند، به این معنی که این نوع خاص فیشیال برای استفاده منظم ایمن است.

نور درمانی LED چه تاثیری روی پوست دارد؟

درمان ال ای دی با استفاده از نورهای قرمز یا آبی برای نفوذ به سطوح مختلف پوست عمل می‌کند و متعاقباً دو دسته بسیار متمایز از سلول‌های پوست را تحریک می‌کند.

درمان LED با نور قرمز باعث تحریک فیبروبلاست‌ها می‌شود که سلول‌های پوستی مسئول افزایش تولید کلاژن برای مبارزه با جای زخم و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست هستند. 

روش دیگر، درمان LED نور آبی، از غدد چربی بیش فعال از تولید مقادیر بیش از حد چربی و پوست چرب و آکنه جلوگیری می‌کند.

چه کسی کاندیدای مناسب برای نور درمانی LED است؟

هر کسی می‌تواند از نور درمانی LED بهره مند شود، اما کسانی که با جای زخم، آکنه بیش فعال یا پوست چرب دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند به ویژه از درمان‌های نور درمانی صورت بهره مند شوند. کارشناسان WeHeartThis می‌گویند که در حالی که بسیاری از درمان‌های دیگر صورت از نظر شیمیایی پوست را تغییر می‌دهند، نور درمانی LED سلول‌هایی را که در حال حاضر دارید تحریک می‌کند و بنابراین برای همه رنگ‌های پوست بی‌خطر است.

پس از نور درمانی LED چه نتایجی را باید انتظار داشت؟ 

درمان با نور LED، در حالی که ایمن و موثر بودن آن ثابت شده است، یک رویکرد طولانی مدت برای سلامت پوست است. در حالی که هیچ عواقب منفی فوری وجود ندارد، فواید آن مدتی طول می کشد تا قابل مشاهده شود. اگر می‌خواهید رسیدگی به پوست خود را با استفاده از نور درمانی LED شروع کنید، ضروری است که یک متخصص زیبایی ماهر را پیدا کنید تا این درمان را به صورت مکرر برای شما انجام دهد.

مزایای نور درمانی LED چیست؟

گذشته از ایمنی و اثربخشی نور درمانی LED به عنوان یک روش پاکسازی پوست صورت، می توان آن را در خانه نیز انجام داد. درمان‌های نور ال‌ای‌دی DIY کاملاً به اندازه مواردی که توسط متخصصان استفاده می‌شود مؤثر نیستند، اما این درمان به‌عنوان یک درمان خانگی برای کسانی که مایل به صرف هزینه برای ماسک نور درمانی LED هستند در دسترس است.

سه دلیل اصلی برای انتخاب نوردرمانی LED:

  • جایگزین بی خطری برای درمان پوست است، به خصوص برای کسانی که پوست چرب دارند
  • ثابت شده است که رشد کلاژن را برای جلوگیری از ایجاد اسکار تحریک می‌کند
  • می‌توان آن را با خیال آسوده و به راحتی در خانه انجام داد.

فیشیال‌های روشن کننده و اکسیژن رسان صورت

فیشال‌های اکسیژن برای ایجاد پوستی روشن، سفت و جوان‌تر بسیار عالی هستند. فرآیند پاکسازی پوست با اکسیژن تحت فشار همان اصل میکرودرم ابریژن صورت است اما به جای کریستال از اکسیژن استفاده می‌شود.

روشن کننده و اکسیژن رسان صورت چه کاری برای پوست انجام می‌دهد؟

فیشال‌های اکسیژنی با پاکسازی سطح پوست با اکسیژن با فشار بالا، پوستی روشن‌تر و سالم‌تر را ایجاد می کنند. پوست استریل شده و عمیقاً تمیز می‌شود، پس از آن متخصص زیبایی از یک وسیله برای لایه‌برداری کامل صورت با هوای تحت فشار استفاده می‌کند. این لایه‌برداری عمیق پوستی جوان‌تر و سفت‌تر ایجاد می‌کند و با ترویج تولید کلاژن به حفظ سلامت طولانی‌مدت پوست کمک می‌کند.

چه کسی کاندیدای مناسب برای فیشیال روشن کننده و اکسیژن رسانی صورت است؟

هرکسی که مایل به پاکسازی پوست صورت با لایه برداری عمیق میکرودرم ابریژن یا لایه برداری شیمیایی بدون زمان بازیابی است، باید به طور جدی به عنوان یک جایگزین، فیشال اکسیژن را در نظر بگیرد. این روش برای انواع پوست و انواع رنگ پوست بی خطر است.

بعد از فیشیال اکسیژن رسان و روشن کننده صورت چه نتایجی را باید انتظار داشت؟ 

هنگامی که فیشیال انجام می‌شود، اثرات پس از آن بسیار کم است و نیازی به بهبودی وجود ندارد. شایع‌ترین عارضه جانبی، احساس بی‌حسی در طول عمل است که به دلیل دمیدن هوا در سطح پوست است، اما پس از اتمام عمل، این احساس از بین می‌رود.

مزایای فیشیال روشن کننده و اکسیژن رسانی صورت چیست؟

فیشیال با اکسیژن برای ایجاد پوستی روشن، سفت و جوان‌تر در صورت فوق‌العاده است. فرآیند پاکسازی پوست با اکسیژن تحت فشار همان اصل میکرودرم ابریژن صورت است اما به جای کریستال از اکسیژن استفاده می‌شود.

مهمترین دلایل برای انتخاب فیشیال اکسیژن رسان و روشن کننده پوست:

  • برای بهبود گردش خون در صورت
  • برای کاهش و از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک
  • برای بهبود تولید کلاژن برای پوستی حجیم و جوان‌تر

جمع بندی

در حالی که این هفت مورد از محبوب‌ترین گزینه‌های پاکسازی پوست صورت و فیشیال هستند، انواع و اقسام فیشال‌ها وجود دارند که به ارتقای پوست تمیز و سالم کمک می‌کنند.

فیشال فقط یک الزام آرایشی نیست. بلکه یک راه عالی برای آرامش و در عین حال جوانسازی پوست شما است. اکنون که کمی بیشتر در مورد این درمان‌های محبوب صورت می‌دانید، وقت آن است که یک متخصص صورت را پیدا کنید و فیشیال مناسب خود را انجام دهید.

سوالات متداول پاکسازی صورت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پاکسازی پوست جوانسازی پوست مراقبت از پوست

مقالات مرتبط