انواع روش های لیفت غبغب؛ بهترین انتخاب کدام است؟

96

انواع روش های لیفت غبغب؛ بهترین انتخاب کدام است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

رفع غبغب یکی از دغدغه‌های زیبایی برای بسیاری از افراد است. غبغب زمانی ایجاد می‌شود که لایه‌ای از چربی در زیر چانه جمع شود. در حالی که داشتن غبغب لزوما برای سلامتی مضر نیست، اما می‌تواند از نظر ظاهری ناخوشایند باشد. خوشبختانه، روش‌هایی وجود دارد که بدون توسل به جراحی به لیفت غبغب کمک می‌کنند. در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره این روش‌ها صحبت می‌کنیم.

انواع روش‌های لیفت غبغب

در این قسمت به بهترین روش‌های غیر جراحی برای رفع غبغب اشاره می‌کنیم.

کیبلا

Kybella  یک درمان تزریقی غیر جراحی تایید شده توسط FDA است که برای کاهش ظاهر غبغب طراحی شده است.کیبلا  یک نسخه مصنوعی است از اسید دئوکسی کولیک، یک ماده طبیعی که بدن شما از آن برای هضم چربی استفاده می‌کند، سلول‌های چربی زیر چانه شما را هدف قرار می‌دهد و درمان بسیار ساده است.

در این فرآیند از یک سری تزریق اسید دئوکسی کولیک استفاده می‌شود که سلول‌های چربی در ناحیه زیر چانه را از بین می‌برد و توانایی سلول‌ها برای ذخیره یا تجمع چربی را از بین می‌برد. نتایج قابل مشاهده‌ای را می‌توان در کمتر از دو تا چهار درمان با فاصله یک ماه از هم به دست آورد، که Kybella  را به گزینه‌ای فوق العاده برای هرکسی تبدیل می‌کند که خواستار یک روش تهاجمی کاهش چربی مانند لیپوساکشن نیست.

انواع روش لیفت غبغب
انواع روش لیفت غبغب

لیفت غبغب با نخ

یکی دیگر از درمان‌های فوق‌العاده که می‌تواند به کاهش ظاهر غبغب کمک کند، لیفت با نخ PDO (Polydiaxanone)  است. لیفت با نخ یک روش کم تهاجمی، بهبودی ظریف اما قابل مشاهده را در شلی پوست ارائه می‌دهد که نتایج فوری را در زمان کوتاهی ایجاد می‌کند.

با استفاده از نخ‌های جراحی کاملاً قابل جذب و مورد تأیید  FDA این روش انجام می‌شود. نخ‌های مورد استفاده برای لیفت با نخ دارای برچسب‌های کوچکی بر روی آن‌ها هستند که به چسباندن روی بافت‌های سطحی پوست کمک می‌کنند. هنگامی که نخ به سمت بالا کشیده می‌شود، پوست و چربی به سمت بالا کشیده می‌شوند تا نواحی تحت درمان را لیفت کرده و سفت کند و در نتیجه یک لیفت ظریف و طبیعی به نظر می‌رسد.

همراه با نتایج قابل مشاهده فوری، لیفت با نخ نیز بهبود بافتی در پوست ایجاد می‌کند. میکروسیرکولاسیون، فیبروبلاست‌ها و کلاژن همگی در سطح سلولی در طول عمل تحریک می‌شوند، به این معنی که حداکثر نتایج در حدود 4 تا 6 ماه پس از عمل به اوج خود می‌رسد و می تواند تا 18 ماه ماندگار باشد.

لیفت با نخ می‌تواند نه تنها برای درمان ناحیه غبغب استفاده شود، بلکه می‌تواند آویزانی و شلی پوست گردن و چروک شدن گردن را نیز درمان کند. هنگامی که با سایر روش‌ها مثل اولتراپی، تزریق فیلر و تعدیل‌کننده‌های عصبی ترکیب می‌شود، می‌توانید نتایج طبیعی و فوری را تجربه کنید که به طور خاص برای اهداف زیبایی منحصربه‌فرد شما برآورده می‌شوند.

کول اسکالپتینگ

CoolSculpting، که همچنین به عنوان کرایولیپولیز شناخته می‌شود، روش دیگری است که می‌تواند برای رفع غبغب و لیفت غبغب استفاده شود. CoolSculpting به عنوان یک روش غیر تهاجمی شامل استفاده از دستگاهی است که سلول‌های چربی را در نواحی مورد نظر تا دمایی خنک می‌کند که سلول‌ها را از بین می‌برد، در حالی که پوست و سایر بافت‌ها آسیبی نمی‌بینند.

هیچ زمان نقاهتی در این فرآیند وجود ندارد و خطرات آن حداقل است. نتایج پس از چند هفته دیده می‌شود، زیرا بدن شما سلول‌های چربی مرده را پاک می‌کند و اثرات نهایی معمولاً در عرض سه ماه آشکار می‌شود.

لیفت کردن غبغب
لیفت کردن غبغب

وارم اسکالپتینگ

 WarmSculpting  مثل کول اسکالپتینگ توسط SculpSure یکی دیگر از گزینه‌های درمانی غیرتهاجمی و غیرجراحی مورد تایید FDA است که می‌تواند برای رفع غبغب استفاده شود. این فرآیند تا 24 درصد از سلول های چربی در ناحیه تحت درمان را به طور دائم از بین می‌برد، بدون جراحی، بیهوشی یا زمان استراحت.

برخلاف  Coolsculpting، مشتریانی که به دنبال مشاهده نتایج با WarmSculpting هستند، نیازی به داشتن چربی قابل لمس ندارند. این یک گزینه درمانی ایده آل برای مردان و زنانی است که خوب غذا می‌خورند، به طور منظم ورزش می کنند و وزن و سبک زندگی سالمی دارند اما باز هم با مناطق چربی سرسخت دست و پنجه نرم می‌کنند.

به علاوه، این روش مزایای بیشتری را ارائه می دهد. در طول درمان، فناوری مبتنی بر نور WarmSculpting  سطح پوست را به گونه‌ای گرم می‌کند که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، به این معنی که می‌تواند به سفت شدن ناحیه تحت درمان و کاهش چربی هدفمند کمک کند.

نتایج WarmSculpting دائمی است و مشتریانی که این درمان را انتخاب می‌کنند می‌توانند انتظار داشته باشند که طی چند هفته پس از عمل تغییراتی را در بدن خود مشاهده کنند و نتایج نهایی در عرض سه ماه آشکار شود. (1)

لیفت غبغب با اندولیفت

یکی از رایج‌ترین دلایلی که افراد از Endolift استفاده می‌کنند، سفت کردن پوست غبغب و لیفت غبغب است.

اندولیفت پوست اطراف صورت و گردن را لیفت و سفت می‌کند. حرکت فراگیر فیبر میکرو نوری، چربی زیر چانه را ذوب می‌کند که همچنین به کانتور گردن، برداشتن غبغب کمک می‌کند و به گردن و چانه شکل و تعریف می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت اندولیفت، سفت کردن پوست و کاهش شلی پوست است. پوست به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری شروع به افتادگی می‌کند. چه پوست زیر چانه، گردن، اطراف فک، زیر چشم، روی بازوها یا هر جای دیگری از بدن شل شده باشد، لیزر اندولیفت با ذوب کردن رسوبات چربی و تقویت کلاژن باعث سفت شدن و لیفت شدن پوست می‌شود تا ظاهری جوان‌تر داشته باشد.

فیبر میکرو نوری لایه های عمیق پوست را جارو می کند و باعث تحریک کلاژن می‌شود. این باعث آبرسانی، شادابی و استحکام پوست می‌شود. خطوط ریز و چین و چروک‌ها صاف می شوند و پوست را  با طراوت و شاداب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره روش‌های مختلف لیفت غبغب صحبت کردیم. از طریق مشاوره با پزشک متخصص شما می‌توانید بهترین روش را برای رفع غبغب انتخاب کنید.

سوالات متداول لیفت غبغب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه لیفت

مقالات مرتبط