لیزر موهای سینه زنان و مردان؛ آنچه باید بدانید!

لیزر موهای سینه زنان و مردان
41

لیزر موهای سینه زنان و مردان؛ آنچه باید بدانید!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

استفاده از روش لیزر موهای زائد مدت زیادی است که رواج بسیاری پیدا کرده است. این روش موهای زائد را به صورت موثر و طولانی مدت از بین می‌برد. اما آیا استفاده از لیزر برای هر ناحیه از بدن مناسب و بی‌خطر است؟ یکی از نواحی که همواره در مورد آن بحث وجود داشته ناحیه دور سینه خانم‌ها و آقایان است.

بسیاری از افراد نگرانند که شاید لیزر موهای سینه زنان و مردان با توجه به حساسیت این نواحی، عوارض یا خطری داشته باشد. در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره لیزر این نواحی صحبت می‌کنیم و به سوالات شما پاسخ می‌دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

دلیل رشد مو در اطراف نوک سینه چیست؟

رشد موهای زائد در نوک سینه و اطراف آن در مردان و زنان امری طبیعی است و بنابراین اگر با این مسئله روبرو هستید جای نگرانی وجود ندارد. درصد زیادی از زنان در اطراف نوک سینه خود چندین موی ضخیم دارند. وجود موهای ضخیم در ناحیه سینه آقایان هم که امری کاملا طبیعی است.

وجود و تعداد این موها از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ با توجه به ویژگی‌های فیزیکی، جنسیت، سن و غیره تعداد و ضخامت این موها می‌تواند از فردی به فرد دیگر متغیر باشد.

اما چنانچه قبلا موی زائد در اطراف سینه خود نداشتید و یکباره شاهد رشد موهای ضخیم در اطراف نوک سینه شده‌اید، این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ داده باشد. رایج‌ترین علل رشد مو در اطراف نوک سینه شامل موارد زیر است:

  • تغییرات هورمونی ناگهانی
  • ترشح بیش از حد تستسترون
  • ابتلا به سندروم پلی کیستیک
  • مصرف برخی از داروها

آیا لیزر موهای سینه زنان و مردان خطرناک است؟

پیش‌تر گفتیم که لیزر یکی از رایج‌ترین و موثرترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد است. اما آیا لیزر برای ناحیه حساس دور سینه خطری ندارد؟ این ناحیه مثل ناحیه زیر بغل پر از غدد لنفاوی است؛ آیا اشعه لیزر نمی‌تواند برای این غدد خطرآفرین باشد؟ آیا لیزر موهای سینه باعث سرطان می‌شود؟

در جواب به این سوال ابتدا باید گفت که اشعه لیزر تنها در حد چند میلی متر به زیر پوست برای از بین بردن فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و نه بیشتر. در واقع این اشعه به اعضای دیگر نفوذ نمی‌کند و بنابراین نمی‌تواند خطری برای غدد لنفاوی و یا هر عضو دیگری داشته باشد.

تا نون هیچ عارضه خطرناکی پس از لیزر این نواحی گزارش نشده است. عوارض بعد از لیزر شامل مواردی موقتی هستند و بعد از گذشت یکی دو روز یا حتی چند ساعت کاملا از بین می‌روند. عوارضی که همه تجربه می‌کنند از قبیل قرمزی و تورم.

بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی، برای لیزر موهای زائد دور سینه اقدام کنید و از مزایای آن بهره ببرید. از آنجایی که نوک سینه رنگ تیره‌تری دارد اپراتور لیزر با احتیاط و آگاهی کامل تنها فولیکول‌های اطراف نوک سینه را با تنظیمات درست لیزر هدف قرار می‌دهد.

لیزر موهای زائد سینه مردان
لیزر موهای زائد سینه مردان

عوارض لیزر موهای سینه زنان و مردان چیست؟

همانطور که گفتیم لیزر موهای سینه زنان و مردان خطر و عارضه جدی ندارد و تنها شاهد عوارض جزئی و موقت مثل لیزر هر ناحیه دیگری از بدن هستیم. از طرفی درد و سوزش چندانی نیز برای لیزر این ناحیه گزارش نشده‌است. اما در صورتی که فرد پوست حساسی داشته باشد و تحملش نسبت به درد کمتر باشد می‌تواند پیش از انجام لیزر از کرم‌های بی‌حس کننده موضعی استفاده کند.

از عوارض رایج لیزر موهای زائد سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمزی
  • تورم
  • خارش
  • درد خفیف، مثل احساس سوزن سوزن شدن

این عوارض معمولا زود از بین می‌روند و ماندگار نیستند. در مواردی که اپراتور لیزر فرد نابلدی باشد و تنظیمات درجه لیزر درست انجام نشده باشد ممکن است باعث تاول و سوختگی پوست شود. بنابراین از مراجعه به مراکز غیرقانونی و افراد نامتخصص بپرهیزید. و در صورت بروز هر کدام از این عوارض به پزشک مراجعه کنید.

چند جلسه برای لیزر موهای سینه زنان و مردان نیاز است؟

از آنجایی که موهای زائد اطراف نوک سینه معمولا تیره و ضخیم هستند لیزر به خوبی برای از بین بردن آنها جواب می‌دهد. ممکن است شش تا هشت جلسه برای از بین بردن این موها کافی باشد. اما در هر صورت تعداد جلسات لازم برای رفع موهای زائد سینه به عوامل متعددی وابسته است، مثل:

  • تعداد موهای زائد
  • قدرت و کیفیت دستگاه لیزر
  • میزان مقاومت موها
  • رنگ و نوع پوست
لیزر موهای سینه زنان
لیزر موهای سینه زنان

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد سینه چیست؟

با انجام مراقبت‌ها و رعایت نکات مهم بعد از لیزر می‌توانید بروز عوارض جزئی را کاهش داده و خیلی زودتر به نتیجه ایده‌آل خود برسید. در این قسمت به مهم‌ترین نکات مراقبتی که باید بعد از لیزر رعایت کنید اشاره می‌کنیم:

  • از قرار دادن ناحیه لیزر شده در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
  • از برنزه کردن و استفاده از تخت‌های برنزه بپرهیزید.
  • از کرم و پمادی که پزشک توصیه کرده بعد از لیزر استفاده کنید.
  • از خاراندن و خراشیدن نواحی لیزر شده خودداری کنید.
  • از کمپرس سرد برای کاهش قرمزی یا تورم استفاده کنید.
  • لباس خنک، نخی و راحت بپوشید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن درباره لیزر موهای سینه زنان و مردان صحبت کردیم. ناحیه‌ای که همیشه پرسش‌ها و نگرانی‌های زیادی درباره آن وجود داشته است. اما با توجه به توضیحاتی که دادیم لیزر کردن موهای زائد این ناحیه با خطر خاصی روبرو نیست.

فراموش نکنید که برای انجام لیزر موهای زائد بدن به کلینیک‌ها و مراکز زیبایی و پوست و مو قانونی و معتبر مراجعه کنید. بهداشت محیط کلینیک و تخصص کارکنان و کیفیت دستگاه‌ها تاثیر زیادی در جلوگیری از عوارض پوستی و دریافت نتیجه ایده آل دارد.

سوالات متداول لیزر موهای سینه مردان و زنان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موهای زائد

مقالات مرتبط