بهترین سن برای لیزر موهای زائد؛ چه سنی لیزر کنیم؟

بهترین سن برای لیزر موهای زائد
170

بهترین سن برای لیزر موهای زائد؛ چه سنی لیزر کنیم؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در دوران بلوغ، تغییرات متعددی را در بدن خود مشاهده خواهید کرد. یکی از این تغییرات رشد ناخواسته موهای زائد است. این موها می‌تواند خجالت آور باشد. خوشبختانه، لیزر موهای زائد یک راه حل دائمی برای موهای ناخواسته بدن ارائه می‌دهد. شروع زودهنگام درمان می‌تواند شما را از هدر دادن زمان برای کندن، اپیلاسیون و اصلاح در سال‌های نوجوانی باز دارد.

اما بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟ در چه سنی می‌توانید لیزر را شروع کنید؟ آیا لیزر موی زائد برای نوجوانان ایمن است؟ خطرات آن چیست؟

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن به این سوالات پاسخ می‌دهیم. اگر می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در چه سنی می‌توانیم لیزر موهای زائد را شروع کنیم؟

این سوالی است که اغلب می‌شنویم. سن مناسب برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟ خوشبختانه، تا زمانی که والدینتان موافق باشند، می توانید لیزر درمانی را در هر سنی شروع کنید. با این حال، اکثر متخصصان پوست توصیه می‌کنند که متقاضیان زن قبل از شروع لیزر درمانی تا شروع سیکل قاعدگی خود صبر کنند. برای برخی، این اتفاق ممکن است در سن 10 سالگی یا حتی 16 سالگی شروع شود.

صرف نظر از این، این یک شاخص مهم از زمانی است که بیماران زن می‌توانند با خیال راحت درمان را شروع کنند. علاوه بر این، برای بهترین نتایج، هورمون‌های زنان باید ثابت باشند. اگر سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) دارید، نباید به دنبال لیزر موهای زائد باشید.

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان ایمن است؟

لیزر موهای زائد برای نوجوانان بی خطر است تا زمانی که توسط یک فرد متخصص انجام شود که برای این درمان گواهینامه دارد. اگر در حال بررسی لیزر درمانی برای نوجوان خود هستید، در مورد سطح تجربه و اعتبار اوپراتور تحقیق کنید. اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما قبل از شروع درمان به درستی توسط یک پزشک، پرستار یا دستیار پزشک معاینه شده است.

علاوه بر این، نوجوانان همیشه در مورد مراقبت از پوست مسئولیت پذیر نیستند، بنابراین والدین باید بر مراقبت‌های بعدی خود نظارت داشته باشند. در غیر این صورت، نوجوان شما ممکن است عوارض جانبی را تجربه کند.

سن مناسب لیر موهای زائد
سن مناسب لیر موهای زائد

خطرات لیزر موهای زائد چیست؟

اگر یک متخصص آموزش دیده درمان را انجام دهد، لیزر موهای زائد بسیار ایمن است. برای اطمینان از اینکه نور لیزر به پوست در نواحی درمان آسیب نمی‌رساند، آموزش صحیح لازم است. لیزر اگر به درستی استفاده نشود، می‌تواند نواحی ظریف مانند لب بالایی، صورت، زیر بغل و ناحیه بیکینی را بسوزاند.

به خاطر داشته باشید که قانون می‌گوید لیزر درمانی را تنها می‌توان توسط یک فرد آموزش دیده که تحت نظارت پزشک، پرستار یا دستیار پزشک کار می‌کند، انجام داد. این مقررات برای اطمینان از ایمن بودن این روش برای افراد در هر سنی وضع شده است.

بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟

برای دانستن اینکه سن مناسب لیزر موهای زائد چه سنی است، باید مزایا و معایب سنین مختلف را در نظر گرفت.

لیزر موهای زائد برای نوجوانان

بسیاری می‌پرسند حداقل سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟ آیا محدودیت سنی لیزر موهای زائد وجود دارد؟ نوجوانان تغییرات هورمونی قابل توجهی را تجربه می‌کنند که باعث تغییرات زیادی در بدن از جمله رشد مو می‌شود. از آنجایی که هورمون‌ها به سرعت در نوسان هستند، لیزر موهای زائد ممکن است تنها نتایج موقتی در سال‌های اولیه نوجوانی، یعنی لیزر موهای زائد زیر 18 سال، داشته باشد. هنگامی که هورمون‌ها تنظیم شدند – معمولاً در حدود 18 سالگی – می‌توانید انتظار کاهش دائمی موهای زائد از طریق لیزر را داشته باشید.

اگر نوجوان شما رشد موهای زائد به خصوص روی صورت خود دارد، باید قبل از انجام لیزر درمانی به پزشک مراجعه کنید. این مو می تواند نشانه PCOS باشد، یک اختلال غدد درون ریز که گاهی اوقات در زمان شروع بلوغ دختران ایجاد می‌شود.

لیزر موهای زائد برای جوانان

در حالی که موهای ناخواسته برای نوجوانان شرم آور است، به ویژه برای زنان جوانی که وقت کافی برای از بین بردن آن ندارند، مشکل ساز است. کرم‌های موبر، اپیلاسیون و الکترولیز همگی زمان‌بر هستند و می‌توانند دردناک باشند. اصلاح سریع‌تر است، اما باعث بریدگی ناخواسته و برآمدگی و خارش می‌شود. به همین دلیل است که اواخر نوجوانی و اوایل دهه 20 شما کاملا سن لیزر موهای زائد و بهترین زمان برای سرمایه گذاری در حذف دائمی موهای ناخواسته است.

لیزر موهای زائد پس از یائسگی

همانطور که هورمون‌ها می‌توانند باعث رشد مو در دوران بلوغ شوند، همچنین می‌توانند بر میزان موهای شما پس از یائسگی تأثیر بگذارند. ممکن است گاهی متوجه موهای تیره روی صورت خود، به خصوص چانه خود شوید. بیرون کشیدن آنها با موچین ممکن است ساده به نظر برسد، اما یائسگی پوست شما را نیز تغییر می‌دهد. بعد از سن 50 سالگی پوست بسیار ظریف‌تر می‌شود. از آنجایی که پوست شما حساس است، احتمالاً عوارض جانبی منفی ناشی از روش‌های رایج رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون یا کندن مو را تجربه خواهید کرد.

بسیاری از زنان پس از یائسگی به لیزر موهای زائد روی می‌آورند زیرا برای پوست‌های نازک و آسیب پذیر ایمن‌تر است. با این حال، یک هشدار مهم وجود دارد. قبل از اینکه موها خاکستری شوند باید درمان داشته باشید. در غیر این صورت، فولیکول مو گرمای نور لیزر را جذب نخواهد کرد. بنابراین، اگر متوجه موهای تیره روی صورت خود شدید، مهم است که به سرعت یک جلسه لیزر رزرو کنید.

زمان مناسب برای لیزر کردن موهای زائد
زمان مناسب برای لیزر کردن موهای زائد

چند جلسه برای لیزر موهای زائد نیاز است؟

مو در سه دوره رشد می‌کند. لیزر موهای زائد فقط در اولین چرخه رشد موثر است. در این زمان است که فولیکول‌های موهای تیره گرما را از لیزر جذب می‌کنند. این به فولیکول آسیب می‌رساند و باعث می‌شود نتواند موهای بیشتری تولید کند.

با این حال، فولیکول‌های شما همیشه در مراحل مختلف رشد مو هستند. در طول اولین جلسه لیزر درمانی، می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود 20 درصد از فولیکول‌های شما تحت تأثیر قرار گیرند. برای اطمینان از اینکه سایر فولیکول‌ها زمانی که در چرخه رشد مناسب هستند، به جلسات بیشتری نیاز دارید. اکثر افراد بین چهار تا شش جلسه، با فاصله زمانی حدوداً شش هفته، نیاز دارند.

رنگ پوست و رنگ مو، بافت و محل موهای شما تعیین می‌کند که به چند جلسه نیاز دارید.

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

لیزر موهای زائد روشی مطمئن و موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. هیچ خطر طولانی مدتی برای سلامتی شما وجود ندارد. ممکن است عوارض جانبی جزئی در ناحیه درمان داشته باشید، مانند:

  • تحریک جزئی پوست
  • سرخی
  • نازک شدن
  • تغییر رنگدانه

پس از درمان، ممکن است پوست شما شبیه یک آفتاب سوختگی جزئی باشد، اما این مسئله معمولاً بسیار خفیف است. اگر نگران هستید، ابتدا یک ناحیه کوچک را درمان کنید تا ببینید پوست شما چه واکنشی به درمان نشان می دهد.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد با توجه به عوامل گوناگونی می‌تواند متفاوت باشد. از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناحیه لیزر و گستردگی ناحیه
  • تعداد جلسات لیزر
  • نوع و برند دستگاه لیزر
  • اعتبار کلینیک

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در نهایت، بدون توجه به سن شما، موهای ناخواسته بر اعتماد به نفس شما تأثیر منفی می‌گذارد. با این حال، برای نوجوانان، به خصوص دختران، موهای بدن زیاد می‌تواند عزت نفس آنها را به طور قابل توجهی کاهش دهد. با از بین بردن مو با لیزر درمانی، نوجوانان در دوره‌ای از زندگی خود که نیاز به عزت نفس دارند، احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنند. لیزر موهای زائد نسبت به روش‌های سنتی رفع موهای زائد زمان، هزینه و نیروی کمتری نیاز دارد.

سوالات متداول سن مناسب لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موهای زائد

مقالات مرتبط