کاشت ریش و سبیل
191

همه چیز درباره کاشت ریش و سبیل

زمان مطالعه: 6 دقیقه

برای مردان، ریش و سبیل می‌تواند ابزاری برای آراستن و جذابیت بخشیدن به چهره باشد. خیلی از اوقات مردان می‌گذارند ریش یا سبیلشان برای تنوع بلند شود. از آنجایی که مردان دریافته‌اند که می‌توانند خود را از طریق موهای صورت خود بیارایند، شاهد ظهور مدل‌ها و سبک‌های مختلف ریش و سبیل در طول سال‌ها بوده‌ایم. با این حال گاهی ریش یا سبیل یک مرد آنطور که باید رشد نمی‌کند یا ریزش دارد، که می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد. در این موارد کاشت ریش و سبیل روشی است که می‌تواند این مشکل را حل کند.

اما کاشت ریش و سبیل دقیقا چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ دلیل ریزش موی ریش و سبیل چیست؟ این روش عوارض هم دارد؟ آیا کاشت ریش یا سبیل یک روش دائمی است؟ نقاهت بعد از عمل چقدر طول می‌کشد؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن به این سوالات پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 دلیل ریزش موی ریش و سبیل چیست؟

چندین دلیل رایج برای ریزش موی صورت مردان وجود دارد، از جمله:

  1. آلوپسی آندروژنتیک: این بیماری شایع‌ترین علت ریزش مو در مردان و زنان است. این یک بیماری ارثی است که به دلیل حساسیت به هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می‌شود.
  2. آلوپسی آره آتا: این یک اختلال خود ایمنی است که باعث ریزش مو در پوست سر و سایر نواحی بدن از جمله ریش و سبیل می‌شود.
  3. تلوژن افلوویوم: این یک شکل موقتی از ریزش مو است که به دلیل تغییر در چرخه رشد مو، مانند زمان استرس ایجاد می‌شود.
  4. آلوپسی کششی: این نوعی از ریزش مو است که در اثر مدل موی سفت یا درمان‌های شیمیایی که کشش بیش از حد روی مو ایجاد می‌کند، ایجاد می‌شود.
  5. کمبود مواد مغذی: کمبود برخی مواد مغذی مانند پروتئین، آهن یا روی می‌تواند باعث ریزش مو شود.
  6. عدم تعادل هورمونی: عدم تعادل هورمونی، مانند مواردی که در اثر کم کاری تیروئید یا سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ایجاد می‌شود، همچنین می‌تواند باعث ریزش موی صورت شود.
  7. داروها: برخی داروها، مانند داروهایی که برای درمان سرطان یا صرع استفاده می‌شوند، می‌توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث ریزش مو شوند. (1)

بهترین سن برای کاشت ریش و سبیل چه سنی است؟

هیچ “بهترین” سن ​​خاصی برای پیوند ریش وجود ندارد، زیرا این روش را می‌توان در افراد در هر سنی انجام داد. با این حال، به طور کلی توصیه می‌شود که متقاضیان قبل از کاشت ریش حداقل 25 سال سن داشته باشند، زیرا ریش معمولاً تا این سن به طور کامل رشد نمی‌کند.

قبل از تصمیم گیری برای انجام پیوند ریش، مهم است که خطرات و مزایای بالقوه این روش و همچنین نتایج بلند مدت را در نظر بگیرید. همچنین مهم است که انتظارات واقع بینانه در مورد نتیجه عمل داشته باشید، زیرا پیوند ریش نمی‌تواند مدل ریش یا ضخامت خاصی را تضمین کند.

چه کسانی برای کاشت ریش و سبیل کاندید مناسبی هستند؟

کسانی که شامل موارد زیر می‌شوند می‌توانند گزینه مناسبی برای انجام این روش باشند:

  • نواحی بدون مو و ریخته در ناحیه ریش دارند
  • در پشت یا دو طرف سر موی کافی دارند.
  • انتظارات واقع بینانه دارند
  • از سلامت عمومی کافی برخوردارند.
ریزش موی ریش
ریزش موی ریش

کاشت ریش و سبیل چطور انجام می‌شود؟

تکنیک FUE مانند کاشت مو روی پوست سر برای این روش هم استفاده می‌شود. گرافت‌ها از محل اهدا کننده – پشت پوست سر استخراج می‌شوند. پس از این مرحله، این پیوندهای استخراج شده بر روی قسمت‌های طاس تکه‌ای ریش یا سبیل پیوند می‌شوند. با توجه به حجم زیاد مو از ناحیه اهداکننده، تقریباً تمام نواحی بدون مو را می توان در یک جلسه پوشاند و درمان کرد. بنابراین، پیوند ریش یا سبیل معمولاً نتایج بسیار رضایت بخشی می‌دهد. موهای کاشته شده به طور طبیعی مانند سایر موهای صورت رشد می‌کنند و می‌توان آنها را کوتاه کرد یا تراشید.

چقدر مو برای کاشت ریش و سبیل نیاز است؟

تعداد موهای مورد نیاز برای کاشت کامل ریش  یا سبیل به نیازها و اهداف خاص بیمار و همچنین اندازه و شکل ناحیه ریش و سبیل بستگی دارد. به طور کلی، بسته به تراکم و ضخامت مورد نظر، می‌توان به طور معمول با بین 500 تا 2000 پیوند ریش یا سبیل کامل را انجام داد.

مهم است که قبل از عمل در مورد اهداف و انتظارات خاص پیوند ریش و سبیل با یک جراح یا متخصص پوست واجد شرایط و با تجربه صحبت کنید تا تعداد مناسب پیوند مورد نیاز را تعیین کنید. جراح قادر خواهد بود اندازه و شکل ناحیه ریش و سبیل، نوع و تراکم موی بیمار را ارزیابی کند تا بهترین روش درمانی را تعیین کند.

به خاطر داشته باشید که پیوند ریش و سبیل نمی‌تواند مدل یا ضخامت ریش خاصی را تضمین کند و نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد نتیجه عمل و پیروی از دستورالعمل‌های مراقبتی توصیه شده در طول فرآیند بهبودی برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن مهم است.

آیا نتیجه کاشت ریش و سبیل دائمی است؟

نتایج پیوند ریش و سبیل عموماً دائمی در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که فولیکول‌های مو پیوند شده با موفقیت کاشته شدند و در محل جدید ثابت شدند، باید رشد کنند و مانند موهای طبیعی بیمار عمل کنند.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که نتایج پیوند ریش و سبیل ممکن است در همه موارد کاملاً دائمی نباشد. برخی از افراد ممکن است با گذشت زمان مقداری ریزش یا نازک شدن مو را تجربه کنند، به ویژه اگر تمایل ژنتیکی به ریزش مو داشته باشند یا داروهایی مصرف کنند که می‌تواند باعث ریزش مو به عنوان یک عارضه جانبی شود.

همچنین رعایت یک روال مراقبت از پوست و محافظت از ناحیه تحت درمان در برابر نور خورشید و سایر عوامل محرک برای کمک به حفظ سلامت و ظاهر موهای کاشته شده بسیار مهم است.

به طور کلی، اکثریت قریب به اتفاق افرادی که تحت پیوند ریش و سبیل قرار می‌گیرند، می‌توانند از نتایج طولانی مدت و طبیعی برخوردار شوند. با این حال، همیشه مهم است که قبل از اقدام، در مورد خطرات و محدودیت‌های بالقوه این روش با یک جراح یا متخصص پوست واجد شرایط و با تجربه صحبت کنید.

کاشت سبیل و ریش
کاشت سبیل و ریش

مزایای کاشت ریش و سبیل چیست؟

از مهم‌ترین فواید کاشت ریش و سبیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش نتیجه خیلی طبیعی و ایده آلی دارد.
  • بعد از کاشت ریش و سبیل قابلیت اصلاح وجود دارد.
  • نقاهت و درد طولانی مدتی ندارد.
  • عوارض جانبی جدی ندارد.
  • ماندگاری تقریبا دائمی دارد.
  • با ایجاد چهره جذاب‌تر، اعتماد به نفس فرد را تقویت می‌کند.

عوارض کاشت ریش و سبیل چیست؟

عوارض کلی کاشت سبیل و ریش شامل موراد زیر می‌شوند:

  • عفونت
  • جای زخم
  • بی حسی
  • نیاز به عمل اصلاحی

نقاهت بعد از کاشت ریش و سبیل چقدر است؟

بعد از یک هفته، ناحیه پیوند شده بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. بازیابی ناحیه اهداکننده نیز سریع است. در 15 روز ظاهری را که قبل از عمل داشتید به دست خواهید آورد. دستورالعمل‌های بهبودی مانند روش کاشت مو FUE است.

پس از شش ماه، بیماران نتیجه نهایی را می‌بینند و در 12 تا 18 ماه می‌توان موهای جدید و طبیعی صورت را مشاهده کرد. (2)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک جردن سعی کردیم درباره کاشت ریش و سبیل صحبت کنیم و به رایج‌ترین سوالاتی که در این باره مطرح می‌شوند پاسخ دهیم. فراموش نکنید که تحقیق و یافتن یک کلینیک خوب و معتبر و یک پزشک متخصص و با تجربه تاثیر فراوانی در انجام با سهولت و بدون عوارض عمل و دریافت نتیجه‌ای مطلوب دارد.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاشت مو

مقالات مرتبط