هیر فیلر یا فیلر مو + عوارض و مزایا

فیلر مو
510

هیر فیلر یا فیلر مو + عوارض و مزایا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ریزش مو یک مشکل بسیار شایع در میان مردان و زنان در گروه های سنی مختلف است. ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله ژنتیک، سن، سبک زندگی، استرس و غیره همه می‌توانند تاثیر گذار باشند. اگر شما هم ریزش مو شدید دارید یا از نازک شدن مو رنج میبرید درمان با تزریق هیر فیلر (Hair filler) می‌تواند یک راه حل عالی برای شما باشد. شاید تا به حال نظرات در مورد هیر فیلر نی نی سایت یا سایت‌های دیگر را خوانده باشید.

در ادامه این مقاله در مورد هیرفیلر بیشتر خواهیم دانست. اینکه هیرفیلر چیست؟ هیرفیلر برای چه استفاده می‌شود؟ چه کسانی می‌توانند از هیرفیلر استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال ها و دانستن مطالب بیشتر در مورد هیر فیلر تا انتهای این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن با ما همراه باشید.

هیرفیلر یا فیلر مو چیست؟

هیرفیلر ترکیبی از 7 پپتید و هیالورونیک اسید برای ترمیم پوست سر و فولیکول های مو و ساخت کره است. این درمان برای مردان و زنانی است که موهایشان در اثر بالا رفتن سن، استرس، دارو یا بیماری و موارد دیگر نازک و کم شده است. همچنین می‌توان از این درمان برای پیشگیری از ریزش مو استفاده کرد. یکی از مزایایی که هیر فیلر مو یا فیلر مو نسبت به دیگر مزوهای مو دارد، داشتن هیالورونیک اسید داخل این محصول است که ساقه مو را نیز بهبود می‌بخشد و بر کیفیت و آبرسانی ساقه مو نیز تاثیر می‌گذارد.

فیلر به مو
فیلر به مو

چرا باید از فیلر مو استفاده کنیم؟

درمان با هیر فیلر فولیکول های مو را احیا می‌کند و گردش خون را تحریک می‌کند. ترکیب پپتیدها و هیالورونیک اسید  روند ریزش مو را کند می‌کند و شانس رشد مجدد مو افزایش می‌یابد. در بسیاری از موارد مو ها ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌شوند. با هیر فیلر یا فیلر مو موارد زیر اتفاق می‌افتد:

  • مهار روند ریزش مو
  • تحریک رشد مجدد مو
  • بهبود تراکم و ضخامت مو
  • تحریک گردش خون و ابرسانی و تقویت پوست سر

هیر فیلر مو دارای فناوری آهسته رهش است به این معنا که در دراز مدت و آرام آرام آزاد می‌شود و اثر آن تا مدت ها باقی می‌ماند.

درمان با هیر فیلر چگونه است؟

قبل از شروع درمان ابتدا برای تشخیص صحیح با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر پزشک شما را برای تزریق فیلر مو مناسب می‌داند می‌توانید اقدام به درمان کنید. قبل از درمان مطمئن شوید که با موهای شسته شده و بدون ژل یا هر چیزی برای تزریق می‌روید. فیلر با یک سوزن نازک به زیر پوست سر تزریق می‌شود. سپس مواد سازنده آن آزاد شده و از مرگ سلولی جلوگیری می‌کنند. درمان کاملا بدون درد نیست. بنابراین قبل از تزریق از بی حسی استفاده می‌شود. برای نتیجه مطلوب باید با چهار جلسه هردو هفته یک بار شروع کنید. نتیجه پس از حداقل دو هفته قابل مشاهده است(1).

عوارض هیر فیلر مو چیست؟

با وجود اینکه تزریق فیلر مو بی خطر است با این حال خطرات مرتبط با هر درمانی وجود دارد. اما این خطرات در مورد هیرفیلر حداقل است. البته باید این روش توسط پزشکان متخصص انجام شود. پس از درمان ممکن است قرمزی، تورم و سوزش جزئی را تجربه کنید. این علائم پس از 72 ساعت خود به خود بهبود می‌یابند. اگر عوارض فوق طی دو سه روز از بین نرفت یا در صورت مشاهده سایر عوارض جانبی به پزشک خود اطلاع دهید. (1)

قبل و بعد هیر فیلر
قبل و بعد هیر فیلر

چه کسانی می‌توانند فیلر مو تزریق کنند؟

به طور کلی افرادی که شرایطی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم  را دارند می‌توانند برای تزریق هیرفیلر یا فیلر مو مناسب باشند. مواردی از جمله:

  • افرادی که ریزش مو  مو دارند
  • افرادی که موهای نازک و ضعیف دارند
  • آلوپسی آره آتا
  • افرادی که به دلایل مختلف مثل مشکلات هورمونی، استرس، کاهش وزن و غیره دچار ریزش موی شدید شده اند.
  • افرادی که میخواهند رشد مجدد مو داشته باشند

چه کسانی نمی‌توانند هیر فیلر تزریق کنند؟

بعضی از افراد گزینه مناسبی برای تزریق هیر فیلر نیستند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

  • افرادی که باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند
  • افرادی که داروی ضد انعقاد یا رقیق کننده خون استفاده می‌کنند
  • افرادی که اختلال خودایمنی دارند یا تحت ایمونوتراپی هستند
  • داشتن التهاب روی سر

آیا تزریق هیر فیلر مو درد دارد؟

این تزریق با استفاده از سوزن‌های نازکی به کف سر انجام می‌شود. طبیعتا بعضی از نواحی سر نسبت به بقیه درد بیشتری می‌گیرند. از آنجایی که آستانه تحمل درد افراد مختلف با هم فرق دارد، نمی‌توان میزان درد مشخصی برای این روش تعیین کرد. اما افرادی که حساس‌تر هستند می‌توانند پیش از انجام این روش، از بی حس کننده موضعی در نواحی کف سر خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این مقاله در مورد یک راه حل عالی و موثر برای کاهش ریزش مو یعنی تزریق هیرفیلر صحبت کردیم. تزریق فیلر مو یک روش موثر و ایمن برای درمان ریزش مو است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم مشکل ریزش مو دارید پیشنهاد خوبی است تا با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا با ارائه بهترین راه حل در صورت لزوم این روش را امتحان کنید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه تزریق فیلر مراقبت از مو

مقالات مرتبط