آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ درد لیزر هرقسمت چقدر است؟

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟
168

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ درد لیزر هرقسمت چقدر است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

لیزر موهای زائد یک عمل زیبایی رایج است که برای از بین بردن موهای زائد به مدت طولانی انجام می‌شود. این کار با غیرفعال کردن موقت فولیکول‌های مو از تولید رشته‌های جدید مو جلوگیری می‌کند. در حالی که این روش حذف موهای زائد کاملاً دائمی نیست، نتایج لیزر درمانی می‌تواند مدت‌ها باقی بماند. این درمان همچنین ممکن است برای مناطقی از بدن که اصلاح یا اپیلاسیون آنها دشوار است ایده آل باشد.

با این حال، مزایای لیزر موهای زائد را نمی توان بدون سطحی از ناراحتی به دست آورد. این درمان می‌تواند بر اساس ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می‌دهید و همچنین تحمل درد شما دردناک باشد. در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره این صحبت می‌کنیم که ایا لیزر درد دارد؟ و میزان درد لیزر را در هر یک از قسمت‌های بدن بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آیا لیزر درد دارد؟

لیزر موهای زائد برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو با پرتوهای لیزری با حرارت بالا طراحی شده است. در حالی که ممکن است گرما را احساس نکنید، ممکن است احساس کنید پوست شما سوزن سوزن می‌شود.

همچنین ممکن است پس از عمل، ناراحتی خفیفی مانند قرمزی و سوزش مشابه آفتاب سوختگی خفیف را تجربه کنید. این روش همچنین ممکن است تا حدی دردناک باشد. میزان درد بستگی به قسمتی از بدن دارد که تحت لیزر موهای زائد است. هرچه ابتدا پوست حساس‌تر باشد، احتمالاً دردناک‌تر خواهد بود.

برای به حداقل رساندن درد، پزشک ممکن است قبل از انجام عمل، یک کرم بی‌ حس کننده را روی پوست شما بمالد. بسته به ناحیه مورد نظر بدن و آستانه تحمل درد شما، ممکن است اصلاً نیازی به کرم بی حس کننده نداشته باشید.

اپیلاسیون بیشتر درد دارد یا لیزر؟

در اینجا قصد داریم میزان درد در روش‌های اپیلاسیون و لیزر را با هم مقایسه کنیم.

درد اپیلاسیون

اپیلاسیون شامل استفاده از موم سرد یا گرم روی پوست، صبر برای سفت شدن آن، و سپس حذف موها با کندن موم است. این روش می‌تواند دردناک باشد زیرا شامل کندن مو از ریشه است که می‌تواند باعث ناراحتی و حساسیت شود. با این حال، برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که بر اثر نازک شدن و ضعیف شدن تدریجی موها درد با درمان‌های مکرر کاهش می‌یابد. اما باید گفت این روش نسبتا روش دردناکی است.

درد لیزر موهای زائد

درد لیزر چقدر است؟ لیزر موهای زائد بدن از یک پرتو متمرکز نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو و از بین بردن آنها استفاده می‌کند. این درمان در مقایسه با سایر روش‌های حذف موهای زائد نسبتاً بدون درد است و اغلب به عنوان احساسی شبیه به ضربه زدن باند لاستیکی به پوست یا سوزن سوزن شدن توصیف می‌شود. این حس می‌تواند بسته به آستانه درد فرد و ناحیه تحت درمان متفاوت باشد.

بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که لیزر موی زائد بدن نسبت به روش اپیلاسیون از درد به مراتب کمتری برخوردار است.(1)

میزان درد لیزر موهای زائد
میزان درد لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد پا دردناک است؟

لیزر موهای زائد پا نسبت به سایر نواحی بدن درد متوسطی دارد. به این دلیل که پوست نسبت به نواحی حساس‌تر مانند صورت یا خط بیکینی شما ضخیم‌تر است.

با این حال، بخش‌هایی از پاها وجود دارد که ممکن است بسته به حساسیت، در حین انجام عمل، درد بیشتری داشته باشند، مانند قسمت داخلی ران شما در مقایسه با ساق پا.

آیا لیزر موهای زائد بازو و زیربغل درد دارد؟

زیر بغل یکی از دردناک‌ترین نواحی بدن برای لیزر موهای زائد است زیرا پوست بسیار نازک است. این موضوع برای بازوها صدق نمی‌کند و در روی بازوهای شما خیلی خفیف‌تر است.

آیا لیزر موهای زائد صورت دردناک است؟

پاسخ بستگی به این دارد که کدام قسمت از صورت تحت لیزر درمانی است. لیزر موهای زائد در اطراف پوست نازک لب بالایی دردناک‌تر است، در حالی که درد اطراف گونه‌ها و پیشانی خفیف است.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی درد دارد؟

مانند زیر بغل، لیزر موهای زائد بیکینی دردناک‌تر است. گفته می‌شود که این درد شبیه به اپیلاسیون است، اما تفاوت این است که نتیجه ماندگارتر است. بنابراین ممکن است نتیجه بگیرید که این درد ارزش نتایج طولانی مدت را دارد.

آیا لیزر موهای پشت و شکم دردناک است؟

مانند پوست بازوهای شما، شکم نیز پوست ضخیم‌تری دارد، بنابراین لیزر موهای زائد در اینجا به آن درد و سوزشی وارد نمی‌کند. اگرچه این قضیه در مورد پشت شما صدق نمی‌کند. درمان‌های لیزر پشت به دلیل تعداد زیاد موهای زائد در این ناحیه می‌تواند به اندازه خط بیکینی یا زیر بغل درد داشته باشد.

آیا لیزر موهای زائد بدن درد دارد؟
آیا لیزر موهای زائد بدن درد دارد؟

چه قسمت‌هایی را نباید لیزر کنیم؟

لیزر موهای زائد برای مناطقی از پوست در نزدیکی روزنه باز مناسب نیست. این قسمت‌ها شامل موهای داخل بینی و گوش و همچنین اطراف ناحیه تناسلی می‌شود.

بسیاری از عوارض جانبی مربوط به لیزر موهای زائد خفیف هستند و پس از انجام عمل رخ می‌دهند و بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شوند. این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • سرخی
  • تورم
  • تاول
  • هایپرپیگمانتاسیون یا اسکار
  • افزایش خطر آفتاب سوختگی

در حالی که کرم‌های بی ‌حس‌ کننده می‌توانند درد را به حداقل برسانند، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه می‌کند فقط در صورت لزوم و در کمترین دوز ممکن از آنها استفاده کنید.

استفاده بیش از حد از کرم بی حس کننده با عوارض جانبی مرتبط است. با پزشک خود در مورد مزایا و خطرات کرم بی حس کننده صحبت کنید، به خصوص اگر تحت چندین درمان هستید.

به طور کلی، کرم بی حس کننده زمانی که در مقادیر کم در نواحی کوچک بدن استفاده می‌شود و توسط یک متخصص به کار برده می‌شود، ایمن تلقی می‌گردد.

همچنین ممکن است برای درمان موهای زائد خود از انواع مختلف لیزر استفاده کنید. یک مطالعه قدیمی‌تر نشان داده که لیزرهای الکساندرایت، با یا بدون عوامل بی‌حس‌کننده، درد کمتری دارند.

همچنین مهم است که لیزر موهای زائد را از یک متخصص مجاز و قانونی دریافت کنید. اگرچه استفاده از کیت‌های لیزر خانگی ممکن است کمتر دردناک باشد، اما تضمینی برای از بین بردن موها به صورت ایمن یا موثر و بلند مدت نیستند.(2)

چه کسانی نباید لیزر کنند؟

اگر جزو هر یک از گروه‌های زیر هستید نبابد لیزر انجام دهید و بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.

  • کسانی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند.
  • کسانی که اختلالات هورمونی دارند.
  • زنان باردار یا شیرده
  • کسانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند.
  • کسانی که عفونت فعال مثل جوش‌های چرکی یا تبخال دارند.
  • کسانی که پوستشان را برنزه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

لیزر موهای زائد زمانی که توسط یک متخصص انجام شود یک روش ایمن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، کاملاً بدون درد نیست، و ممکن است بسته به قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرد، کمی درد را تجربه کنید.

در مورد آستانه تحمل درد کلی خود با پزشک یا متخصص لیزر صحبت کنید و از آنها در مورد روش‌هایی که می‌توانند برای کاهش درد استفاده شوند بپرسید. گزینه‌ها شامل عوامل بی حس کننده، یخ زدن قبل از درمان، و سیستم خنک کننده در لیزر است.

سوالات متداول میزان درد لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موهای زائد

مقالات مرتبط