تزریق چربی به باسن
208

تزریق چربی به باسن + مزایا، عوارض و هزینه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

باسن توپر و گرد برزیلی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کرده و مدت‌هاست که تقریبا به یکی از معیارهای زیبایی اندام تبدیل شده است. به همین دلیل این روزها تکنیک‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف برای بانوان وجود دارد. یکی از این روش‌ها، عمل تزریق چربی به باسن است.

اما تزریق چربی به باسن چگونه انجام می‌شود؟ این عمل برای چه افرادی مناسب است؟ مزایای انجام این کار چیست؟ آیا تزریق به باسن عوارض دارد؟ ماندگاری و هزینه این روش چقدر است؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن قصد داریم درباره این روش و تمامی جوانب و جزئیات مربوط به آن حرف بزنیم. اگر شما نیز قصد انجام این روش را دارید این نوشته می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیارتان بگذارد.

تزریق چربی به باسن چیست؟

در بسیاری از موارد به دلایل ژنتیکی و یا به دلیل افزایش سن، حجم و فرم باسن شکل ایده‌آل را ندارد. در این موارد می‌شود به تزریق چربی به نواحی کم حجم و فرورفته، شکل باسن را به حالت ایده‌آل نزدیک کرد.

در طی این روش، چربی اضافی در یک ناحیه از پیش تعیین شده، مانند پهلوها، شکم یا ران‌ها را می‌توان برداشته و به باسن منتقل کرد تا نقاط مورد نیاز را پر کند و ظاهر کلی شما را بهبود بخشد. به این روش لیفت باسن برزیلی نیز گفته می‌شود.

اما هدف از تزریق باسن چیست؟

هدف از انتقال چربی به باسن این است که به شما یک فرم ساعت شنی بدهد و انحنا و قوس بیشتری در اطراف باسن و پشت آن ایجاد کند. این روش به ایجاد نسبت بهتری بین باسن و کمر کمک می‌کند. از ایمپلنت‌های لگن و فیلرها نیز می‌توان برای اصلاح شیب لگن استفاده کرد، اما طبیعی‌ترین و بهترین گزینه، انتقال چربی به اطراف و پشت باسن است.

چه کسانی گزینه مناسبی برای ترانسفر چربی به باسن هستند؟

برای انجام عمل‌های زیبایی همواره باید شرایط سلامتی فرد مناسب باشد. بنابراین بهتر است قبل از اقدام حتما پزشک را در جریان کامل وضعیت جسمانی، داروهای مصرفی و جزئیات دیگر قرار دهید. اما در این قسمت قصد داریم درباره اینکه چه کسانی از شرایط قابل قبول برای انجام روش انتقال چربی به باسن برخوردارند، صحبت کنیم. افراد زیر ممکن است کاندیدهای خوبی برای روش های لیپوساکشن و لیپوماتیک مانند تزریق چربی به باسن باشند:

  • از سلامت نسبی برخودارند
  • سیگاری نیستند
  • داشتن وزن ایده‌آل و مناسب
  • داشتن پوست با خاصیت ارتجاعی
  • نداشتن سابقه خونریزی قبلی

موارد منع انجام تزریق چربی باسن

اگر اخیراً کاهش وزن چشمگیر را تجربه کرده‌اید، بیماری خودایمنی یا خونریزی دارید، یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند از انجام انتقال چربی به لگن خودداری کنید. افرادی که مبتلا به اختلالات تغذیه یا سایر بیماری‌هایی هستند که باعث بدشکلی بدن می‌شوند، باید در مورد انجام این روش با احتیاط بیشتری عمل کنند.

تزریق چربی باسن چگونه انجام می‌شود؟

روش انتقال چربی به باسن معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بین سه تا چهار ساعت طول می‌کشد. اولین بخش از این فرآیند، لیپوساکشن است. برش‌های بسیار کوچکی در نزدیکی ناحیه‌ای که چربی برداشته می‌شود ایجاد می‌شوند.

یک لوله بلند و نازک به نام کانولا برای شکستن و مکش آرام چربی اضافه استفاده می‌شود. پس از برداشتن چربی، باید مرحله خالص کردن آن انجام گیرد. سانتریفیوژ چربی را می‌چرخاند تا مایعات و خون را بدون آسیب رساندن به سلول‌های چربی خارج کند. سپس سلول‌های چربی در یک سرنگ قرار می‌گیرند و به نواحی فرورفته باسن تزریق‌می‌شوند، یعنی جاهایی که حجم بیشتری مورد نیاز است.

لازم به ذکر است که تزریق چربی با حجم کم نیز می‌تواند در کلینیک‌های معتبر از جمله کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن انجام بگیرد و نیاز به ساکشن ندارد.

درک این نکته مهم است که نتیجه این عمل می‌تواند کمی غیرقابل پیش‌بینی باشد، بنابراین بهتر است انتظارات واقع بینانه داشته باشید. از طرفی سی درصد چربی تزریق شده معمولا بعد از انجام عمل، جذب می‌شود از این رو ممکن است لازم باشد دوباره برای تزریق چربی بیشتر اقدام کنید. اما معمولا پزشکان در همان بار اول با در نظر گرفتن این نکته، چربی بیشتری را به باسن تزریق می‌کنند.(1)

تزریق چربی باسن
تزریق چربی باسن

مزایایی تزریق چربی به باسن چیست؟

انتقال چربی به باسن در حال تبدیل شدن به یک روش بسیار محبوب است، زیرا کسانی که از فرورفتگی‌ و کم حجمی در اطراف و پشت باسن خود ناراضی‌اند، و نیاز به ایجاد حجم و برآمدگی بیشتر برای زیبایی دارند، می‌توانند از روش تزریق چربی به باسن به عنوان روشی مطمئن با مزایای زیاد استفاده کنند.

تزریق چربی باسن روشی است که علاوه بر رفع افتادگی و کم حجمی باسن، یک مزیت دیگر نیز دارد و آن حذف چربی‌های ناخواسته در نواحی دیگر بدن است. به دلیل این جنبه ترکیبی، انتقال چربی به باسن مزیتی نسبت به ایمپلنت‌ها یا فیلرها دارد. انتقال چربی باسن شامل مزایای زیر است:

  1. نواحی از بدن که چربی اضافه دارند، صاف و زیبا می‌شوند.
  2. بدن فرم ساعت شنی با برجستگی‌های زیبا پیدا می‌کند.
  3. احتمال بروز آلرژی بسیار کم است، چون از چربی و بافت خود بدن استفاده می‌شود.
  4. هیچ جسم خارجی وارد بدن نمی‌شود.
  5. نتایج بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.
  6. ماندگاری نتایج بسیار طولانی مدت است.
  7. بین باسن با کمر و ران‌ها نسبت خوبی برقرار شده و حالت کانتور شده پیدا می‌کند.
  8. این روش نسبت به سایر روش‌ها کم تهاجمی‌تر است.
  9. این روش نیازی به بیهوشی عمومی یا بستری شدن در بیمارستان ندارد.
  10. این روش نقاهت خیلی کوتاهی دارد.(2)

عوارض تزریق چربی به باسن

این روش اگر به دست پزشک متخصص و در کلینیک معتبر انجام گیرد عوارض خطرناکی ندارد. پیوند چربی و لیپوساکشن همواره به عنوان روشی نسبتاً کم خطر و ساده در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، مانند هر جراحی، گاهی خطر عوارض جدی هم وجود دارد.

عوارض جانبی متداول پس از عمل تزریق چربی به باسن عبارتند از:

  1. کبودی و درد در محل برش یا تزریق
  2. جابجایی چربی یا فرورفتگی در محل
  3. تورم و خونریزی در ناحیه ای که چربی برداشته یا تزریق شده است.
  4. جای زخم

در موارد نادر، تزریق چربی می‌تواند باعث تب و ترشح در محل جراحی شود. این علائم می تواند نشان دهنده عفونت باشد. بنابراین در صورت مشاهده این علائم باید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

عوارض تزریق چربی به باسن
عوارض تزریق چربی به باسن

مراقبت های بعد از تزریق چربی به باسن چیست؟

با رعایت نکات مراقبتی می‌توانید از عوارض پیشگیری کرده و سریع‌تر روند بهبودی را طی کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید. در این قسمت به مهم‌ترین نکات مراقبتی اشاره می‌کنیم:

  • به دلیل تورم ناشی از تزریق چربی باسن باید از خوابیدن یا نشستن به مدت طولانی خودداری کنید.
  • تا دو هفته استراحت کنید و فعالیت خود را خیلی کاهش دهید.
  • تا شش هفته از هرگونه فعالیت سنگین یا ورزش خودداری کنید.
  • استفاده از گن مخصوص تا سه ماه ضروری است.
  • برای بررسی احتمال عفونت دو هفته بعد به پزشک خود مراجعه کنید.
  • هنگام استراحت به پهلو بخوابید.
  • در صورت داشتن درد از مسکن تجویز شده پزشک مصرف کنید.
  • تا شش ماه نباید تزریق عضلانی در باسن داشته باشید.

ماندگاری تزریق چربی به باسن چقدر است؟

از آنجایی که در این روش از چربی خود بدن استفاده می‌شود، ماندگاری خیلی بیشتری نسبت به تزریق فیلر یا تزریق ژل دارد. سلول‌های چربی بدن خود فرد این قابلیت را دارند که برای مدت طولانی باقی بمانند. معمولا ماندگاری تزریق چربی بین سه تا پنج سال است. البته این ماندگاری به عوامل گوناگونی هم وابسته است، مثل سبک زندگی، رعایت توصیه‌های پزشک بعد از تزریق، ویژگی‌های جسمی فرد و غیره.

هزینه تزریق چربی به باسن چقدر است؟

قیمت تزریق چربی به باسن به عوامل متعددی بستگی دارد، مثل میزان چربی مورد نیاز، تکنیک انجام عمل، و اعتبار پزشک و کلینیک. به این نکته توجه کنید که قیمت عامل تصمیم شما نباشد، ممکن است یک پزشک هزینه کمتری دریافت کند اما عمل را غیرحرفه‌ای انجام دهد به شما آسیب بزند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره روش تزریق چربی به باسن و جزئیات آن صحبت کنیم. داشتن اطلاعات و آگاهی همواره می‌تواند ما را در تصمیم گیری برای انجام عمل‌های زیبایی بسیار راهنمایی و کمک کند. یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید مراجعه به پزشک و کلینیک معتبر برای انجام این روش‌ها و انجام دقیق مراقبت‌های بعد از عمل و توصیه‌های پزشک است.

کلینیک زیبایی جردن یکی از مراکز قانونی و معتبر زیبایی در سطح تهران با مدیریت دکتر نیلفروش زاده است که از پزشکان متخصص و تجهیزات و دستگاه‌های مدرن بهره می‌برد. این کلینیک علاوه بر انواع خدمات زیبایی می‌تواند تزریق چربی به باسن (در حجم پایین) را نیز برای متقاضیان عزیز انجام دهد.

سوالات متداول تزریق چربی به باسن

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق چربی زیبایی زنان

مقالات مرتبط