نکاتی که درباره مراقبت بعد از هایفوتراپی باید بدانید

مراقبت بعد از هایفوتراپی
302

نکاتی که درباره مراقبت بعد از هایفوتراپی باید بدانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از روش‌هایی که برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود و محبوبیت زیادی در بین افراد دارد هایفوتراپی است. مانند هر روش دیگر ممکن است برای گرفتن بهترین نتیجه و به حداقل رسیدن عوارض نیاز به مراقبت‌هایی قبل و بعد از هایفوتراپی باشد. آگاهی از بایدها و نبایدهای این روش می‌تواند برای شما کمک کننده باشد. اما هایفوتراپی چیست؟ مراقبت بعد از هایفوتراپی چیست؟ بعد از هایفوتراپی چه کارهایی باید انجام دهیم؟ برای پاسخ به این سوال‌ها تا انتهای این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن با ما همراه باشید.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک روش برای جوان‌سازی پوست است که از امواج فراصوت برای تشویق تولید کلاژن استفاده می‌کند. هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای هدف قرار دادن لایه‌های پوست استفاده می‌کند. انرژی اولتراسوند باعث می‌شود بافت به سرعت گرم شود. افزایش کلاژن باعث سفت تر شدن پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.

هایفوتراپی برای کدام قسمت‌های بدن استفاده می‌شود؟

هایفوتراپی می‌تواند برای قسمت‌های مختلف بدن و جوانسازی آن استفاده شود از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن و کاهش افتادگی پوست گردن
  • لیفت گونه، ابرو و پلک
  • بهبود ظاهر فک
  • سفت کردن پوست دکلته
  • کاهش غبغب
  • صاف کردن پوست

هایفوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

نیاز به آمادگی خاصی برای انجام هایفوتراپی نیست. شما باید صورت یا ناحیه مورد نظر را از هرگونه آرایش یا محصولات پوستی پاک کنید. در ادامه مراحل انجام هایفوتراپی آورده شده است:

  • ابتدا محل مورد نظر تمیز می‌شود
  • ممکن است پزشک از بی حسی استفاده کند
  • پزشک از ژل اولتراسوند استفاده می‌کند
  • دستگاه هایفو روی پوست قرار می‌گیرد
  • دستگاه روی تنظیمات مناسب تنظیم می‌شود
  • انرژی اولتراسوند به محل مورد نظر در پالس‌های کوتاه به محل مورد نظر فرستاده می‌شود.

زمان انجام این درمان ممکن است گرما وسوزش احساس کنید. میتوانید از داروهای کاهش درد استفاده کنید. بعد از انجام هایفوتراپی می‌توانید به خانه بروید و به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

مراقبتهای بعد از هایفوتراپی
مراقبتهای بعد از هایفوتراپی

مراقبت بعد از هایفوتراپی چیست؟

مراقبت بعد از هایفوتراپی برای گرفتن بهترین نتیجه و تجربه حداقل عوارض نیاز است و برای مراقبت بعد از هایفو صورت باید برخی موارد درنظر گرفته شود:

به آرامی و با ملایمت ناحیه درمان شده را تمیز کنید

اولین نکته برای مراقبت بعد از هایفو : اگرچه لمس کردن ناحیه بعد از درمان هایفوتراپی توصیه نمی‌شود، تمیز کردن ناحیه مورد نظر به آرامی لازم است. توصیه می‌شود از یک از یک شوینده ملایم و بدون عطر استفاده کنید. از محصولات خشن و  حاوی مواد شیمیایی سنگین خودداری کنید. ناحیه درمان شده را بسیار آرام و با ملایمت در هفته اول درمان تمیز کنید. برای خشک کردن پوست زیاد پوست را نمالید. در عوض به آرامی ناحیه را با یک حوله تمیز خشک کنید تا از هر گونه عوارض جانبی جلوگیری شود.

ناحیه را مرطوب نگه دارید

یکی دیگر از مراقبتهای بعد از هایفو حفظ رطوبت است. استفاده از مرطوب کننده مناسب  به همه افراد توصیه می‌شود. این کار می‌تواند پوست شما را هیدراته، سالم و جوان نگه دارد. توصیه می‌شود با استفاده از یک مرطوب کننده ضد حساسیت و فاقد عطر با کیفیت برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. این کار به جلوگیری از خشکی پوست و جلوگیری از طولانی شدن بهبودی کمک می‌کند.

بعد از درمان از استفاده از مواد محرک و لوازم آرایش روی پوست خود خودداری کنید

اگر معمولا در روتین پوست خود از مواد شیمیایی خشن یا لایه بردارها استفاده می‌کنید، از استفاده از آن‌ها تا یک هفته بعد از درمان خودداری کنید. استفاده از این محصولات می‌توانند باعث حساسیت و طولانی شدن دوران بهبودی شما شوند. توصیه می‌شود حداقل تا 24 ساعت بعد از هایفوتراپی آرایش نکنید. آرایش می‌تواند منافذ را مسدود کند و باعث ورود باکتری به پوست شود.

مقدار زیاد آب بنوشید و رژیم غذایی سالم داشته باشید

پوست ما زمانی که از مواد غذایی سالم و آب کافی  استفاده می‌کنیم، در حالت خیلی بهتری قرار می‌گیرد. اگر همراه با درمان های جوانسازی پوست این مورد را نیز در نظر بگیرید، می‌توانید نتیجه خیلی خوبی بگیرید. علاوه بر این تغذیه مناسب نیز به ماندگاری هایفوتراپی کمک می‌کند. همچنین مصرف الکل را متوقف کنید و آب بیشتر بنوشید.

مراقبت بعد از هایفو تراپی
مراقبت بعد از هایفو تراپی

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

به صورت کلی بعد از هر روشی که برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود، محافظت در برابر نور خورشید ضروری است. اگر مجبور هستید در نور آفتاب بیرون بروید، از ضد آفتاب با محافظت بالا و کلاه یا هرگونه محافظ دیگراستفاده کنید.

از رفتن به محیط‌ های داغ و گرم و تعریق بیش از حد خودداری کنید

برای مراقبت بعد از هایفوتراپی، علاوه بر دوری از در معرض نور خورشید قرار گرفتن اکیدا توصیه می‌شود از سایر محیط‌های گرم مانند سونا، جکوزی و دوش‌های بسیار داغ برای 48 ساعت اول پس از درمان اجتناب کنید. محیط های گرم می تواند تأثیر منفی برای شما داشته باشد و سرعت بهبودی شما را کاهش دهد.

شما باید از فعالیت‌هایی که باعث تعریق شدید و ضربان قلب بالا شوند خودداری کنید. این شامل فعالیت‌هایی مثل ورزش شود. تا 48 ساعت از انجام این گونه فعالیت‌ها خودداری کنید.

برای گرفتن نتیجه صبور باشید

مهم است بدانید نتایج هایفوتراپی می‌تواند چند هفته طول بکشد تا کاملا ظاهر شود. اگر نتایج برای شما دیر نشان داده می‌شود صبور باشید و با رعایت مراقبت های بعد از هایفو منتظر باشید نتیجه به صورت کامل نمایان شود.(1)

چرا مراقبت بعد از هایفو مهم است؟

این امر نه تنها در مورد هایفوتراپی بلکه برای تمامی اعمال زیبایی صدق می‌کند. در صورت رعایت نکات مراقبتی بعد از انجام هایفوتراپی، می‌توانید به نتیجه مطلوب‌تری برسید. از طرفی، با رعایت این نکات می‌توانید از بروز عوارض جانبی پیشگیری کنید و بهبودی پوست را تسریع کنید. در صورت اهمیت ندادن به مراقبتهای بعد از هایفو ممکن است عوارضی از قبیل هایپرپیگمنتیشن ایجاد شود. در واقع این مراقبت‌ها تاثیر مستقیمی روی دریافت نتیجه مطلوب و ایده آل دارند.

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

به طور دقیق نمی‌توان گفت ماندگاری هایفو چقدر است. زیرا این ماندگاری به عوامل مختلفی مثل نوع پوست و سن فرد و سبک زندگی بستگی دارد. این ماندگاری در افراد مختلف متفاوت می‌باشد. اما به طور میانگین ماندگاری هایفو از یک تا سه سال قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این مقاله در مورد مراقبت بعد از هایفوتراپی صحبت کردیم. هر روش زیبایی که روی پوست انجام شود از جمله هایفوتراپی نیاز به مراقبت هایی برای به حداکثر رساندن نتایج و به حداقل رسیدن عوارض دارد. در نتیجه این که بدانید چه مراقبت‌هایی برای قبل و بعد از هایفوتراپی لازم است، در گرفتن بهترین نتیجه می‌تواند به شما کمک کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه هایفوتراپی مراقب های قبل و بعد عمل

مقالات مرتبط