خوابیدن بعد از بوتاکس، مجاز یا ممنوع؟ چگونه؟

خوابیدن بعد از بوتاکس
802

خوابیدن بعد از بوتاکس، مجاز یا ممنوع؟ چگونه؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

می‌شود گفت تزریق بوتاکس رایج‌ترین روش درمانی زیبایی است که بین همه افراد محبوب است. این روش تاثیر فوق‌العاده‌ای روی کاهش خطوط و چین و چروک‌های صورت و همچنین پیشگیری از بروز چین و چروک‌های جدید دارد. با توجه به رواج و محبوبیت این روش، مهم است که باید و نبایدها و نکات مراقبتی مربوط به آن را بدانیم تا از نتایج مطلوب‌تری برخوردار شویم. یکی از این نکات، مربوط به خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس است.

آیا می‌توانیم بعد از تزریق بوتاکس بخوابیم؟ بهترین حالت خوابیدن بعد از بوتاکس چیست؟ خوابیدن چه تاثیری روی عملکرد بوتاکس دارد؟ چه مراقبت‌هایی را باید در نظر بگیریم؟ در این نوشته از کلینیک جردن به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

چرا نباید بعد از تزریق بوتاکس خوابید؟

بوتاکس به زمان احتیاج دارد تا در جای مناسب مستقر شود و شکل بگیرد. در واقع هنگامی که تزریق را انجام می‌دهید این اتفاق هنوز نیفتاده است. به همین دلیل باید مراقب وضعیت قرارگیری سر خود باشید.

اگر سر شما در حالت خوابیده یا رو به پایین قرار گیر ماده بوتاکس می‌تواند تغییر مکان داده و روی نتیجه تاثیر منفی بگذارد. حتی ممکن است ظاهر ناخوشایندی ایجاد کند. به همین دلیل معمولا همه پزشکان و متخصصان در کلینیک‌ها توصیه می‌کنند که تا چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس از دراز کشیدن، خوابیدن و یا پایین انداختن سر خودداری کنید. شما باید زمان کافی به بوتاکس بدهید تا در قسمت‌های تعیین شده جای بگیرد و ثابت شود.

تا چند ساعت بعد از بوتاکس نباید خوابید؟

بسیاری می‌پرسند که چند ساعت بعد بوتاکس میشه خوابید؟ از آنجایی که بوتاکس به زمان نیاز دارد تا در محلی که تزریق شده است جا بیفتد، باید حداقل چهار یا پنج ساعت بعد از بوتاکس برای خوابیدن صبر کنید. علاوه بر این باید:

  • سر خود را بالا نگه دارید.
  • از فعالیت سنگین یا ورزش زیاد خودداری کنید.
  • از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • ناحیه تزریق شده را ماساژ ندهید و دستکاری نکنید.
  • استراحت کنید و صاف بنشینید.
بعد بوتاکس میشه خوابید
بعد بوتاکس میشه خوابید

بهترین زمان برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

همیشه بهتر و راحت‌تر است که حداقل نصف روز را بعد از بوتاکس به خودتان استراحت دهید، اما پیدا کردن زمان ممکن است چالش برانگیز باشد. از آنجایی که همه متقاضیان در اثر این عمل مقداری تورم، قرمزی و کبودی را تجربه می‌کنند، پس از عمل باید زمان لازم را برای بهبودی در نظر بگیرید. بهترین زمان‌ها برای تزریق اینها هستند:

  • در روزی که کمتر شلوغ است.
  • در ساعات صبح یا اوایل بعد از ظهر.
  • در ساعتی که تا پایان روز وقت بهبودی داشته باشید.

برنامه ریزی تزریق خود با در نظر گرفتن این موضوع به شما زمان می‌دهد تا بوتاکس شما تثبیت شود و به شما زمان می‌دهد تا احساس بهتری داشته و حداقل تا چند ساعت نیاز به خوابیدن بعد از بوتاکس نداشته باشید.(1)

آیا می‌توانم در شب روزی که تزریق بوتاکس کرده‌ام بخوابم؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که متقاضیان می‌پرسند همین است. شما باید قانون چهار ساعت را برای خوابیدن اعمال کنید و حداقل تا چهار ساعت پس از درمان بوتاکس خود صبر کنید. برای اینکه بتوانید این چند ساعت را رعایت کنید بهتر است زمانی را برای تزریق انتخاب کنید که به شما فرصت کافی تا شب بدهد. در صورت گذشت این چند ساعت، خوابیدن مانعی ندارد.

بعد از تزریق بوتاکس چطور باید بخوابم؟

اکثر افرادی که بوتاکس را انتخاب می کنند این سوال مهم را از خود می پرسند. البته که همه چیز به نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس بستگی دارد. به نظر می‌رسد که این قانون بسیار مهم است – حرکت نامناسب و ناسازگار پس از تزریق می‌تواند بر نتایج تأثیر منفی بگذارد. و با این حال، هر فردی که تصمیم به انجام این روش می‌گیرد می‌خواهد نتایج عالی باشد!

بنابراین زمان آن رسیده است که پاسخ این سوال را پیدا کنید که چگونه بعد از بوتاکس بخوابیم. اول از همه، چند اصل کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشت:

  1. حداقل تا چند ساعت پس از عمل، در حالت افقی دراز نکشید – در صورت نیاز، چیزی را زیر سر خود بگذاید تا صاف بماند.
  2. حداقل چند ساعت بعد از تزریق و ترجیحا تا پایان روز چرت کوتاه نزنید.
  3. سعی کنید سر خود را صاف نگه دارید – در غیر این صورت ممکن است اثرات درمان مختل شود.
  4. این قوانین باید حداقل چهار تا شش ساعت پس از تزریق رعایت شود. بنابراین ارزش انجام بوتاکس در صبح را دارد تا بعد از ظهر مجبور نباشید از خود بپرسید که چگونه بعد از بوتاکس بخوابید.
نحوه خواب بعد از بوتاکس
نحوه خواب بعد از بوتاکس

بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید؟

پزشکان توصیه کرده‌اند که به مدت 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس به پهلو نخوابید. بنابراین سعی کنید به پشت بخوابید و برای جلوگیری از چرخیدن ناخودآگاه به پهلو، دو طرف خود بالش قرار دهید. برای خوابیدن بعد از بوتاکس رعایت این قوانین ضروری و تاثیرگذار است.

توصیه‌هایی برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس

اگرچه بوتاکس یک روش بسیار ایمن است و زمان زیادی نمی‌برد، اما به متقاضیان این روش توصیه های متعددی داده می شود. چندین کار وجود دارد که قطعاً نباید بعد از بوتاکس انجام دهید. این کارها شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از اسکراب
  • ماندن در دمای بسیار پایین یا بسیار بالا – تا دو هفته پس از درمان
  • انجام آرایش دائمی یا میکرودرم ابریژن
  • ماساژ دادن پوست صورت و دستکاری ناحیه تزریق شده
  • کج شدن، پایین انداختن یا تکان دادن بیش از حد سر
  • انجام تمرینات بدنی شدید – به ویژه آنهایی که نیاز به سر به پایین بودن دارند. ورزش را باید حداقل برای چند روز کنار بگذارید.
  • نوشیدن الکل – پس از بوتاکس به شدت ممنوع است، عمدتا به دلیل خطر کبودی و تورم.
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید.

البته برای توصیه‌های خاص حتما از فردی که این روش را انجام می دهد سوال کنید. این فرد به خوبی از وضعیت پوست شما، نحوه انجام این روش و آنچه باید اجتناب کنید آگاه خواهد بود.

  • همچنین مشخص شد که خوابیدن بعد از بوتاکس ممنوع است – حداقل برای چند ساعت! و در صورتی که خواستید استراحت کنید حتما قوانینی که ذکر کردیم را رعایت کنید.

در این مرحله، شایان ذکر است که بوتاکس عملی است که حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین نیازی به یک روز مرخصی نیست. این درمان هیچ اثری بر جای نمی‌گذارد. حتی لازم نیست آرایش خود را بشویید. پس کافی است یک استراحت کوتاه از کار داشته باشید. پس از درمان، می‌توانید به وظایف روزانه خود بازگردید.(2)

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس بسته به برندی که تزریق کرده‌اید فرق می‌کند. هر برند کیفیت، ویژگی‌ها و ماندگاری خود را دارد. علاوه بر این ناحیه تزریق نیز می‌تواند بر ماندگاری تاثیر داشته باشد. ماندگاری بوتاکس در نواحی که عضله کمتر حرکت داشته بیشتر است. و در نهایت سبک زندگی، مثل رژیم غذایی و مصرف یا عدم مصرف دخانیات می‌تواند بر میزان ماندگاری بوتاکس تاثیر داشته باشد. اما به طور میانگین ماندگاری نتیجه بوتاکس چیزی بین 4 تا 6 ماه است.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره خوابیدن بعد از بوتاکس و قوانین و باید و نبایدهایی که در مورد آن وجود دارد توضیح دهیم. وقتی قرار است با هدف جوانسازی و بهبود ظاهر خود هزینه کنید، پس بهتر است که مطلوب‌ترین نتیجه را بگیرید! بنابراین دانستن این نکات می‌تواند به شما کمک فراوانی کند. امیدواریم که خواندن این نوشته برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول خواب بعد از بوتاکس

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس مراقب های قبل و بعد عمل

مقالات مرتبط