جوانسازی و حجم دهی صورت با بیو پلاسما فیلر به همراه پی آرپی

121

جوانسازی و حجم دهی صورت با بیو پلاسما فیلر به همراه پی آرپی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

استفاده از بیو پلاسما فیلر به همراه پی آر پی درمانی ایمن جهت بازسازی و افزایش حجم در نواحی از پوست صورت و یا بدن می‌باشد که دچار کاهش حجم و یا اسکار ناشی از آکنه و یا سایر اسکار‌های پیش آمده در اثر عوامل مختلف در پوست صورت و یا بدن می‌باشد.

جوانسازی و حجم دهی صورت با پرکننده بیوپلاسما همراه با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یک درمان زیبایی شناسی پیشرفته با هدف بهبود بافت پوست، کاهش چین و چروک و افزایش حجم صورت است. حتما تا انتهای این مطلب از مجله زیبایی کلینیک جردن با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این روش آشنا شوید.

ساختار و عملکرد بایو پلاسما فیلر چگونه است؟

بیوپلاسما به دلیل داشتن داربست و ساختار طبیعی که از دناتوره شدن پروتئین‌های پلاسمای خون ایجاد شده است می‌تواند در نواحی تزریق شده سبب افزایش حجم، ریمادلینگ، برطرف کردن اسکار و فیبروز در پوست گردد.

هدف از ترکیب بیوپلاسما فیلر با پی آر پی چیست؟

پی آر پی حاوی فاکتورهای رشدی مشتق از پلاکت می‌باشد که نقش موثری در فرایند بازسازی – گردش سلولی – تحریک تولید کلاژن – افزایش خاصیت ارتجاعی (الاستیسیته) پوست و همچنین افزایش استحکام پوست دارد.

زمانی که بیو پلاسما فیلر با پی آر پی ترکیب می‌گردد به دلیل وجود فاکتورهای رشدی مشتق از پلاکت که در ساختار پی آر پی وجود دارد، سبب ماندگاری بالاتر بیو پلاسما فیلر از طریق رگ‌زایی و تغذیه سلولهای بافت پوست در ناحیه تزریق می‌گردد که همین امر سبب بازسازی و زنده ماندن بیشتر سلولها و ارتقای کیفیت بافت پوستی می‌شود.

 بایوپلاسما فیلر پلاس پی آر پی چیست؟

بایوپلاسما فیلر به همراه پی آر پی یک روش ترکیبی برای جوانسازی پوست و رفه چین و چروک‌های آن می‌باشد. در این روش این روش درمانی همزمان از دو تکنیک 1- بایوپلاسما فیلر 2- پی آر پی استفاده خواهد شد.

در ادامه هر کدام بصورت مجزا توضیح خواهیم داد:

  • بیوپلاسما: به طور معمول به استفاده از پرکننده‌های مبتنی بردناتوره شدن پروتیین‌های پلاسمای بدون پلاکت خون اشاره دارد که می‌تواند تولید کلاژن را در پوست تحریک کرده و حجمی‌طبیعی به صورت یا نواحی مختلفی از بدن ارائه دهد.
  • مواد تشکیل دهنده: پروتتین‌های پلاسمای خون فاقد پلاکت که در اثر حرارت مناسب درمدت زمان کنترل شده دناتوره گردیده اند.
  • پلاسمای غنی از پلاکت (PRP): پلاسمای خون حاوی میزان معینی از پلاکت می‌باشد که سرشار از فاکتورهای رشدی مختلف هستند که باعث بهبودی و بازسازی سلولهای بافت پوست می‌شوند.

فرآیند تهیه محصول بیو پلاسما فیلر به همراه پی آر پی

ابتدا مراجعه کننده با پزشک متخصص پوست (ارزیابی نوع پوست و سابقه پزشکی) مشاوره و ویزیت می‌شود و سپس با استفاده از استاندارد کیت که تخصص یافته برای تهیه بیوفیلر وپی آر پی می‌باشد از فرد به میزان لازم خون گرفته می‌شود.

بعد از انجام خونگیری با پروتکل دمایی و زمانی معین بیوپلاسما فیلر تهیه می‌گرددو همچنین با روش استاندارد پی آر پی تهیه می‌گردد. سپس پزشک متخصص پوست در نواحی مشخص و مورد نیاز بیوپلاسما در ترکیب با پی آر پی را تزریق می‌نماید.

در برخی مواقع پرکننده بیوپلاسما به نواحی مورد نظر صورت یا بدن تزریق می‌شود تا حجم دهی شود. سپس PRP به نواحی مشابه یا متفاوت تزریق می‌شود تا جوانسازی و بازسازی سولهای پوست را تقویت کند و اثر بیوپلاسما را افزایش دهد.

بیوپلاسما فیلر با PRP
بیوپلاسما فیلر با PRP

مزایا روش بیوپلاسما فیلر همراه پی آرپی

در مقایسه با فیلرها، روش بیو پلاسما فیلر به همراه پی آر پی مزایای زیادی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

جوانسازی طبیعی

 جوانسازی در این روش درمانی بر پایه ی پی آر پی می‌باشد که حاوی فاکتورهای رشدی مختلف مشتق از پلاکت خون خود فرد می‌باشد که با افزایش گردش خون، تغذیه و رگ زایی در نواحی تزریق، سبب بازسازی ساختار سلول و بهبود کیفیت بافت پوست می‌گردد.

پی آر پی همچنین تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند و منجر به بهبود بافت، کشسانی پوست و کاهشچین و چروک خطوط ریزمی‌گردد.

افزایش حجم

پرکننده‌های بیوپلاسما به نواحی مانند گونه‌ها، گودی زیر چشم و چین و چروک دور لب، خط خنده، ناحیه فکی، شقیقه‌ها و خطوط گردن با رعایت اندوکاسیون، تزریق می‌گردند و سبب باز شدن چین چروک ظریف تا عمیق در نواحی مربوطه به همراه افزایش حجم می‌شوند.

از بیوپلاسما فیلر در پر کردن نواحی اسکار و گود شدگی در نواحی دیگر بدن نیز می‌توان استفاده نمود. همچنین این فرآورده را می‌توان در نواحی اسکار آکنه تزریق نمود که سبب باز شدن و رفع بافت فیبروز می‌گردد.

دوران نقاهت

این روش درمانی کم تهاجمی‌با زمان بهبودی و ریکاوری نسبتا کوتاه است.

ایمنی

این روش به طور کلی بی خطر است، اما باید توسط یک متخصص پوست انجام شود تا خطراتی مانند عفونت یا نتایج ناهموار در نواحی تزریق به حداقل برسد.

همه افراد کاندیدای این درمان نیستند. افراد با شرایط پزشکی خاص یا مشکلات پوستی ممکن است کاندیدای مناسبی نباشند.( که در جلسه ویزیت و مشاوره توسط پزشک متخصص پوست ارزیابی می‌گردد).

نتایج

نتایج ممکن است بر اساس عوامل فردی مانند سن، نوع پوست، میزان افتادگی و چین و چروک متفاوت باشد. برای نتایج مطلوب پزشک متخصص پوست تعداد جلسات و فواصل بین آن را با توجه به شرایط پوستی فرد تعیین می‌نماید.

هزینه

این روش درمانی می‌تواند نسبت به تزریق فیلر‌های سنتتیک مقرون به صرفه تر برای افراد باشد.

تزریق PRP به علاوه بیوپلاسما فیلر
تزریق PRP به علاوه بیوپلاسما فیلر

مراقبت‌های قبل از بیو پلاسما فیلر به همراه پی آر پی

برخی نکات قبل ازتزریق بیو پلاسما فیلر و یا به طور کلی تزریق فیلر لازم است رعایت گردد. از جمله:

  • آگاه نمودن پزشک متخصص پوست از سابقه پزشکی و داروهای مصرفی (مخصوصا داروهای رقیق کننده‌های خون – کورتون – سرکوب کننده سیستم ایمنی – شیمی‌درمانی – پرتو درمانی و آنتی بیوتیک‌ها).
  • آگاه نمودن پزشک متخصص پوست از داشتن سابقه بیماری‌های ویروسی – بیماری‌های خونی – هر گونه سرطان – مشکلات پوستی – عفونت‌ها و داشتن تب.

مراقبت‌های بعد از انجام بیو پلاسما فیلر پلاس پی آر پی

 رعایت مراقبت‌های پس از انجام این پروسیجر برای دستیابی و حفظ نتایج بسیار مهم است. این مراقبت‌ها شامل:

  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • پیروی از روتین‌های خاص مراقبت از پوست
  • در برخی موارد استفاده از آنتی بیوتیک
  • ترمیم با فواصل زمانی معین با تشخیص پزشک متخصص پوست

عوارض جانبی ناشی از تزریق بیوپلاسما فیلر پلاس پی آر پی چیست؟

از آن جایی که این متد درمانی اتولوگ می‌باشد، ایمن می‌باشد و دارای عوارض جانبی طولانی مدت و ماندگار در ارتباط با حساسیت، آلرژی و تحریک سیستم ایمنی نمی‌باشد.

اما مانند هر روش درمانی تزریقی ممکن است دارای عوارض جانبی زودگذر و موقت باشد این عوارض می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

این علائم گذرا می‌باشد و یک تا دو روز بعد از تزریق بیوپلاسما فیلر برطرف می‌گردد.

چه کسانی کاندید مناسب برای روش بیوفیلر پلاسما پلاس پی آر پی هستند؟

افرادی که خواستار جوانسازی – رفع اسکار و افزایش حجم در نواحی از صورت و بدن می‌باشند می‌توانند با صلاحدید پزشک متخصص پوست از این متد درمانی و زیبایی استفاده نمایند.

همچنین افرادی که حساسیت و سابقه آلرژی به فیلرهای سنتتیک دارند کاندید مناسبی برای این متد درمانی می‌باشند.

 درچه نواحی از صورت و بدن می‌توان تزریق بیو پلاسما فیلر پلاس پی آر پی انجام داد؟

 از این روش می‌توان در نواحی از صورت و بدن که نیازمند حجم دهی- جوانسازی و یا رفع اسکار می‌باشد، استفاده نمود.

نواحی تزریق در صورت:

  • گونه
  • چانه
  • زاویه فک
  • خطوط اطراف لب وخط خنده
  • شقیقه‌ها
  • همزمان با سابسیژن و یا ساب اندولیفت جهت رفع و بهبود اسکار در صورت
  • خطوط گردن

نواحی تزریق در بدن:

  • دست‌ها
  • نواحی گود شده در کنار ران و باسن
  • رفع و بهبود اسکار

نتیجه گیری

جوانسازی و حجم دهی صورت با پرکننده بیوپلاسما و پی آر پی یک روش درمانی نوآورانه است که اثرات حجم دهنده فیلرها را با مزایای بازسازی کننده PRP ترکیب می‌کند. این رویکرد نوین و ترکیبی می‌تواند منجر به بهبود قابل توجهی در فرم دهی و ریمادلینگ پوست صورت و یا بدن با افزایش کیفیت بافت پوستی شود و ظاهری جوان تر و با طراوت را در فرد ایجاد نماید.

با این حال، ضروری است که ابتدا با یک متخصص پوست در خصوص انجام این روش درمانی و زیبایی مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر. شما می‌توانید همین حالا برای مشاوره با متخصصان کلینیک فوق تخصصی جردن اقدام کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید. 02145640

سوالات متداول بیو پلاسما فیلر همراه PRP

منابع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پاکسازی پوست جوانسازی پوست دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط